Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vill fråga om någon annan än jag har fått ett liknande mail av Pokerstars och sedan stängts av?

Jag vill understryka att jag ALDRIG colludat, chipdumpat eller något annat som räknas som fusk, använt någon annans neteller/visa eller liknande.

Är en trogen kund och har spelat på stars i många år, nu till chocken.

Fick ett mail i går om att mitt konto har stängts av, så här lyder mailet.

----------------------------------------------------------------------

Hello xxxx,

As part of a routine security check it has come

to our attention that you are related to 'xxxxxxxxxxx'. We would

appreciate it if you could explain your relation to this player since we

have an outstanding matter with him.

Since we have to make sure that you are not the same person

as 'xxxxxxxxxxx', we would like to ask you that you please fill out the

form below and send it to us along with the information requested.

Pending your reply, fund transfers from and to your account will not be

possible. Once we have verified your identity, your account will be fully

reinstated.

Kind regards,

Yessenia

PokerStars Security

------------------------------------------------------------------------

Personen ifråga som dom frågar mig om är en gammal bekant som jag bodde granne med för något år sedan, vi har spelat en del poker tillsammans, live och på nätet - möjligtvis har han loggat in på sitt konto under tiden vi bodde grannar hemma hos mig, dock har vi aldrig colludat eller spelat på olika bord samtidigt hemma hos mig..

Vill understryka det igen, fusk har aldrig förekommit på något sätt från min sida.

Nu till min andra fråga, eftersom jag ej träffat personen ifråga i emailet på över ett år eller suttit i samma rum som han på lika lång tid, kan man ju undra vad han gjort för att jag ska bli kopplad till honom och på kuppen förlora mitt konto!? Sådan här lång tid efter.. ja menar, har ju inte sett till personen ifråga på verkligen hur lång tid som helst...

Jag är verkligen förbryllad och orolig, har givetvis emailat tillbaka till pokerstars och berättat samma sak som här, dock ingen lycka och mitt konto kommer införas när utredningen är klar.

Vad ligger bakom detta tror ni?

Tack på förhand.

Postad
Vill fråga om någon annan än jag har fått ett liknande mail av Pokerstars och sedan stängts av?

Jag vill understryka att jag ALDRIG colludat, chipdumpat eller något annat som räknas som fusk, använt någon annans neteller/visa eller liknande.

Är en trogen kund och har spelat på stars i många år, nu till chocken.

Fick ett mail i går om att mitt konto har stängts av, så här lyder mailet.

----------------------------------------------------------------------

Hello xxxx,

As part of a routine security check it has come

to our attention that you are related to 'xxxxxxxxxxx'. We would

appreciate it if you could explain your relation to this player since we

have an outstanding matter with him.

Since we have to make sure that you are not the same person

as 'xxxxxxxxxxx', we would like to ask you that you please fill out the

form below and send it to us along with the information requested.

Pending your reply, fund transfers from and to your account will not be

possible. Once we have verified your identity, your account will be fully

reinstated.

Kind regards,

Yessenia

PokerStars Security

------------------------------------------------------------------------

Personen ifråga som dom frågar mig om är en gammal bekant som jag bodde granne med för något år sedan, vi har spelat en del poker tillsammans, live och på nätet - möjligtvis har han loggat in på sitt konto under tiden vi bodde grannar hemma hos mig, dock har vi aldrig colludat eller spelat på olika bord samtidigt hemma hos mig..

Vill understryka det igen, fusk har aldrig förekommit på något sätt från min sida.

Nu till min andra fråga, eftersom jag ej träffat personen ifråga i emailet på över ett år eller suttit i samma rum som han på lika lång tid, kan man ju undra vad han gjort för att jag ska bli kopplad till honom och på kuppen förlora mitt konto!? Sådan här lång tid efter.. ja menar, har ju inte sett till personen ifråga på verkligen hur lång tid som helst...

Jag är verkligen förbryllad och orolig, har givetvis emailat tillbaka till pokerstars och berättat samma sak som här, dock ingen lycka och mitt konto kommer införas när utredningen är klar.

Vad ligger bakom detta tror ni?

Tack på förhand.

Pokerstars har en "outstanding matter" med honom, dvs han är misstänkt för någonting oegentligt. Du bodde granne med honom så då ni har väl samma adress registrerad hos sajten, vilket väl fått några larmklockor att ljuda hos Pokerstars. Om du har förklarat din sak på ett sakligt och vettigt sätt så borde det inte vara några problem att få kontot öppnat igen inom kort.

Postad
Pokerstars har en "outstanding matter" med honom, dvs han är misstänkt för någonting oegentligt. Du bodde granne med honom så då ni har väl samma adress registrerad hos sajten, vilket väl fått några larmklockor att ljuda hos Pokerstars. Om du har förklarat din sak på ett sakligt och vettigt sätt så borde det inte vara några problem att få kontot öppnat igen inom kort.

Nej, vi var granner, men inte på samma adress...inte ens samma hus.. eller gata.. men dock så nära man kan säga grannar...

Jag har kontaktat stars, berättat allt som det är.. men ändå ingenting.

Postad

Tja!

Jag hjälpte en kompis att komma ITM i några $5 sng och så åkte vi fast.

Fick samma mail som du där jag förnekade och då skickade stars några händer som vi spelat och undrar varför jag foldar KK på bubblan efter jag commitat mig själv och liknanade.

De låste våra konto och tog alla pengar vi hade där (som tur är så cashade jag ut nån dag innan), men jag gav de ungefär $50 och fick mitt konto tillbaka.

Har säkert nåt att göra med att jag rejkar ca.$3-$4K i månaden, och att de fattade att jag sket i de $5 sng, men det var fel ändå.

Men stars har en av de bästa support, så om du inte gjort nåt fel så löser det sig garanterat...

Postad
HAHHA, VILKEN PAJAASSS, NOOB HAN E ASSÅX, DE VA MIN POLARE CALLE SOM DREEEV HAHAHA, CAALLLE ASSÅ HAN E STÖRSTA DRIVARBNN ASSÅ DE VA CALLE JA SVÄR ASSÅ, HAHA RTPISKT KALLE.

:shock::roll::shock::roll:

Ni har inte skickatr pengar mellan era konton eller något?

...om det nu funkar på PS?!?!

Postad

Hej,

Observera att jag inte kan kommentera det specifika fallet här på forumet i detalj.

Men om du har fyllt i formuläret och svarat på de frågor som fanns så kommer de som har hand om fallet kontakta dig så småningom.

Det stod vad jag kunde se här inte att ditt konto är avstängt, utan det är satt på paus under tiden den här utredningen fortlöper och tills du har skickat ditt svar.

Mvh,

Karl

PokerStars Support

Postad

Ok,

Jag har aldrig någonsin gjort så, det är 100% garanterat.

Har mailat stars och fått svar, dock vill dom inte lämna ut detaljer om någonting tills utredningen är avgjord etc.

Dock har jag skickat in id handlingar och kopior på det ena med det andra.

Tror säkert det löser sig, dock undrar man vad som gör att PS tar sådana häftiga åtgärder åt spelare runtomkring honom som inte gjort någonting.

Mkt märklig situation, med tanke på tidsperpektivet också.

Tja!

Fick samma mail som du där jag förnekade och då skickade stars några händer som vi spelat och undrar varför jag foldar KK på bubblan efter jag commitat mig själv och liknanade.

De låste våra konto och tog alla pengar vi hade där (som tur är så cashade jag ut nån dag innan), men jag gav de ungefär $50 och fick mitt konto tillbaka.

Har säkert nåt att göra med att jag rejkar ca.$3-$4K i månaden, och att de fattade att jag sket i de $5 sng, men det var fel ändå.

Men stars har en av de bästa support, så om du inte gjort nåt fel så löser det sig garanterat...

Postad
Tja!

Så pokerstars tillåter fuskare att spela vidare? Det trodde jag verkligen inte om dem.

Postad
Så pokerstars tillåter fuskare att spela vidare? Det trodde jag verkligen inte om dem.

Verkar så, alla som blev av med pengar fick ju tillbaka och jag och min kompis fick en chans till sa de...

Förresten så gör FT samma sak, men de har inte lika trevlig support :(

Postad

Jag fick ett konto avstängt på en Ongame-site.

Tog 9-10 dagar tills jag fick det aktiverat igen.

Fick dock ingen förklaring till varför mitt konto blev avstängt från början.

Var för ett par veckor sen.

Good luck med ditt konto på PS!!