McFishy Postad 6 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 6 Maj , 2008 Haha.. det kanske är just därför. Vad sätter du FI på då? set,75,T7,tvåpar eller nöten Citera
don_sebbe Postad 6 Maj , 2008 Rapport Postad 6 Maj , 2008 set,75,T7,tvåpar eller nöten då måste du syna. Citera
okitsme Postad 6 Maj , 2008 Rapport Postad 6 Maj , 2008 OM fi har gjort en stor bet nyligen och fått syn och inte verkar vara på tilt -> fold Lite tricky då fi kan ha missat en checkraise på turn. Lättare att ta syn här om fi varit i position. Citera
animalplanet Postad 6 Maj , 2008 Rapport Postad 6 Maj , 2008 Det är inte tajt det är standard. Men fortsätt gärna höja T7s UTG. Jag tackar och tar emot. wow, gå och sätt dig på 10manna bord. Värsta jag hört. Höjjer givetvis inte 100% av gångerna, men beroende på bordet, känslan, om jag är run good osvosv. Klart som fan man mixxar till det. Kör du uteslutet TT+,AK,AQs utg sh? Jag hade nog inte kunnat foldat handen. Finns för mkt han kan ha, T7s är riktigt dold hand, speciellt när du kör upp från den positionen. Speciellt med din read Citera
McFishy Postad 6 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 6 Maj , 2008 Redovisar man resten av hh:n lr pmar folk som vill veta? E ny på forumet nämligen... Citera
Pey Postad 6 Maj , 2008 Rapport Postad 6 Maj , 2008 Du skriver resten här när du tycker det är slutdiskuterat! Ser fram emot resultatet. Hade nog foldat själv, men är något av en fegis också. Lycka till med spelet. Citera
Kåkfararen Postad 6 Maj , 2008 Rapport Postad 6 Maj , 2008 Att han sitter med drag till toppstegen skulle kunna motivera hans underliga syn på floppen på den brädan. På babynivåerna där jag spelar brukar folk trycka in horribla jättesatsningar när de träffar nötterna. De vill det ska se ut som en desperat översatsning och hoppas nån är dum nog att syna. Ibland kan de dock trycka på floppen med 200 i 20 kr pott med bara toppar. Att han satsar 3500 på river verkar underligt som bluff. Frågan man ställer sig är varför han bettar så mycket på en bluff när en mindre summa likväl skulle göra jobbet? Man kan inte vara säker men om du synar är det inte helt otroligt att han har nötterna. Men du kan ju alltid syna och ta anteckningar så du vet till nästa gång. Bli bara inte förbannad när du möter honom på krogen nästa gång och han tackar dig för att du sponsrade en helkväll. Citera
McFishy Postad 6 Maj , 2008 Författare Rapport Postad 6 Maj , 2008 Jeg resonerade så här. Jag tror FI är kapabel att betta såhär med 57,set,T7,TJ. Sen spelade FI bara ett bord och jag har aldrig sett nicket förut vilket fick mig att tro att denne var orutinerad. Särskilt av att spela med stor stack. Därför kan han ha dragit bet-sträckan för långt av misstag så att säga. Allt som allt bestämde jag mig för att ställa... Han steksynade... FI Satsa 3500.00 HERO All-in 6866.28 FI Syna 6866.28 *** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 14247.56 FI Lägger mig Vinst: 0.00 HERO [10s, 7s] Stege med högsta kort tia Vinst: 14247.56 Citera
okitsme Postad 7 Maj , 2008 Rapport Postad 7 Maj , 2008 wow. haha set/tvåpar då alltså. Det är klart att fi hamnar i en konstig sits efter hans överbet. "Tror han att min stora bet var en bluff?" Men ändå, WOW Citera
Thorn- Postad 29 Maj , 2008 Rapport Postad 29 Maj , 2008 Att folda här är jättekallt. Till er som resonerar som så att det vore helt otroligt dumt att bluffa 3500 här så gäller ju samma sak för att värdebetta JT. Det är otroligt korkat. Synen är given eftersom vi har nästnöten. Citera
Steel Postad 30 Maj , 2008 Rapport Postad 30 Maj , 2008 Att folda här är jättekallt. Till er som resonerar som så att det vore helt otroligt dumt att bluffa 3500 här så gäller ju samma sak för att värdebetta JT. Det är otroligt korkat. Synen är given eftersom vi har nästnöten. Japp. Blev lite småchockad av att det fanns så många som ville folda. Citera
Recommended Posts