Gå till innehåll

AK i trebettad pott , TPTK på flopp.


Recommended Posts

Tja , denna hand utspelade sig för nån timma sedan. Sitter med AK och höjer upp och får sedan ett omslag av mr.nibble som verkar vara lösaggro dom få händerna jag sett han spela. Som tidigare så undrar jag vad vi gör på river när gör det där gay-betet , synar vi bara eller slår vi om och isf till hur mkt? Om nån har synpunkter på flopp/turn spel så är det bara o skriva.

 

***** Hand 683570535 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 2 maj 2008 18:06:56

Britta 33 (Vanlig/Cash Game)

Plats 2: Orbital (301.51)

Plats 3: mr.nibble (377.90)

Plats 4: HERO (377.00)

Plats 5: Beirutta (412.34)

Orbital lägg LM 1.00

mr.nibble lägg SM 2.00

** Giv **

Orbital [N/A, N/A]

mr.nibble [N/A, N/A]

HERO[Kh, Ek]

Beirutta [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

HERO Höj till 8.00

Beirutta Lägg

Orbital Lägg

mr.nibble Höj till 22.00

HERO Syna 22.00

*** Flop(Board): *** : [6h, 3r, Ks]

*** Bet Runda 2 ***

mr.nibble Satsa 20.00

HERO Syna 20.00

*** Turn(Board): *** : [6h, 3r, Ks, Er]

*** Bet Runda 3 ***

mr.nibble Satsa 28.00

HERO Höj till 67.00

mr.nibble Syna 67.00

*** River(Board): *** : [6h, 3r, Ks, Er, 9k]

*** Bet Runda 4 ***

mr.nibble Satsa 34.00

HERO ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

slå om mer på turn. Få in degen på river. Lägg ner minbetstilen. Den är inte lönsam.

 

Nej jag vet , jag miniraisar aldrig i princip men denna drog jag bara eftersom tiden rann ut på ett annat bord när jag hade nuts:mrgreen: Håller med dig angående turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag antar att du på turn menar att fi synar och inte Hero som hhn antyder till..

 

höj MER på turn.. Bäst tycker jag är att höja lika mycket i förhållande till potten som ett ställ skulle vara på river (jag orkar ej räkna hur mycket det är!)

 

som spelat tycker jag du skall raisa till typ 175 på river

 

Slå om mer preflop, höj floppen.

 

pre synar han fi: s bet.. jag tycker faktiskt att de funkar att bara syna på flopen eftersom brädan är rätt odragig och hjälten då snarare reppar K med hyffsad kicker eller float..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slå om mer preflop, höj floppen.

 

Du tycker alltså jag ska slå om han igen , samt att jag ska reraisa flopp. Jag tycker att linjen på floppen är helt ok speciellt när jag sitter i pos , vad ska han reppa som jag kan få utdelning av. Gillar att syna där för att sedan värdera hans turndrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag antar att du på turn menar att fi synar och inte Hero som hhn antyder till..

 

höj MER på turn.. Bäst tycker jag är att höja lika mycket i förhållande till potten som ett ställ skulle vara på river (jag orkar ej räkna hur mycket det är!)

 

på river tycker jag du skall raisa till typ 175

 

 

 

pre synar han fi: s bet.. jag tycker faktiskt att de funkar att bara syna på flopen eftersom brädan är rätt odragig och hjälten då snarare reppar K med hyffsad kicker eller float..

 

tack för analysen heltoker , jag tycker precis som dig efter att jag sett HHn. Turn omslaget är alldeles för litet pga tidsbrist. Annars tycker jag att linjen fungerar att bara syna flopp i pos.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

syn pre är helt ok, speciellt med tanke på djupa stackar. men raise flopp och som sagts tidigare: raise mer på T. På R gillar jag heltokers linje:

 

Du får det att låta att som att preflop syn kan vara fel i vissa lägen , tycker det e rätt självklart att syna preflop , kan till och med slå om den där nissen en gång till:-P ..mjo heltokers linje gillade jag också , riverbeslutet blev såhär :

 

mr.nibble Satsa 34.00

HERO All-in 268.00

mr.nibble Syna 268.00

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 740.00

Orbital Lägger mig Vinst: 0.00

mr.nibble Lägger mig Vinst: 0.00

HERO [Kh, Ek] Två par, ess och kungar Vinst: 740.00

Beirutta Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som vill fyrbeta pre?

 

Jag vill.

 

Samt push river all in. Anledningen är t ex att om Fi synar en bet på 100 runt 90% av tiden så tjänar du 90, och om han synar bet på 500 25% av tiden så tjänar du 125. Så du behöver inte få syn på pushen lika ofta som mindre värdebet för att ändå plussa på det.

 

Raise flop är jag för nästan alltid, men inte på så dragfritt bord. Du höjer flop med TPTK för att balansera flophöjning med drag (samt för värde förstås). Men när bordet är dragfritt försvinner drag-balansen och Fi kan då lättare släppa sämre K.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bah, måste ju inte 4betta pre heller, inte alltid det är lönsamt/mest lönsamt att lira 200bb deep allin preflop med ak, speciellt inte då vi sitter i pos... snarare tvärtom... syn flop is fine, ska du höja turn (vilket du ju absolut bör) så ska det göras ordentligt som andra sagt, och river är given push, endast syna där är huuge leak

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bah, måste ju inte 4betta pre heller, inte alltid det är lönsamt/mest lönsamt att lira 200bb deep allin preflop med ak, speciellt inte då vi sitter i pos... snarare tvärtom... syn flop is fine, ska du höja turn (vilket du ju absolut bör) så ska det göras ordentligt som andra sagt, och river är given push, endast syna där är huuge leak

 

Behöver ju inte 4betta all in pre. Omslag till 60 bör räcka. Huvudanledningen är väl för att jag dels vill definiera Fi.s hand, balansera 4-betsrangen, samt överta betkontrollen i handen.

 

Tycker i o f s inte att syn är jättefel, men känns som att man ofta vinner en liten pott och förlorar en stor pott när man synar pre med AK då

1. Fi ganska enkelt kommer fr sin hand om A, lr K träffar och Fi sitter på JJ-QQ,

2. Fi har kvar bettingkontrollen och kan CBa bort en fr alla brädor utan K lr A med i princip hela sin range, inkl. AK,

3. man egentligen inte vet var man står även om A lr K träffar och vid motstånd förmodligen ligger pyrt till, men kanske då är comitted.

 

Självklart är det en stor fördel om Fi sitter på AQ (möjligen AJ) och man träffar Esset, men även där vinner man ingen stor pott mot en vaken Fi, samt sitter båda på var sitt Ess så är sannolikheten lägre att floppen innehåller Ess och Fi kan bluffa bort dig med CB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, precis som jag skrev så varierar jag min 4bets range efter hur spelet har varit. 3betar någon mig mycket så 4betar jag generellt sett oftare både för värde och på bluff.

 

När man 4betar preflop foldar eller 5betsställer ju fi vid spel om 100bb vilket betyder att ens egen 4betsrange bör vara rätt så polariserad. På svs (där jag nästan bara spelar) blir 4beten pre inte lika avgörande. Det känns som att 4betsrangen kan varieras mer när man spelar med 200bb- stackar men ja kan ha fel.

 

Rätta mig om jag har fel! Jag är ändå semifisk fortfarande :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså på den brädan ska degen åka in ngn gång. Jag brukar gilla att slå om på floppen ibland för att senare kunna bluffa på samma gång. Många ggr har de under pocket och inte kommer orka syna turn om man skjuter då. Till slut kommer de lacka ur på att man jämnt spelar ut dem så då kommer de syna med sämre händer än vanligt..

 

Fan va flummigt detta blev... Men hopppas ni förstår påt ungefär vad jag menar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

suger ju att syna 3bets offpos rent generellt, att inte ha någon som helst 4bet range där känns ju som en rätt stor lucka då det aldrig vägs upp av att du synar både med skit+bra...

 

Klart det suger som fan att inte ha ngn 4-bets range, spec när man lirar dubbla inköp på ss så borde det vara lättare.. Men man kan ju inte bara nästan alltid 4-betta KK-AA-AK heller då blir det ju för lättläst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...