Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

När man har en väldigt snäv (polariserad) HD där skillnaden i styrka mellan de olika händerna är stor. Ofta i bluff/stål-lägen. T.ex. om en TAG-spelare synar din raise pre, floppen faller 2x2y3z, du bettar TT, han raisar, du reraisar, han ställer...Hans HD är typ 22,33 eller bluff och då väldigt polariserad.

Postad

När någon bettar och han antingen har jättebra eller jättedåligt. Hans range är polariserad till bra/dåligt.

Exempel: Fyrfärgsbräda och någon re-raisar dig allin på river. De flesta spelare har antingen esset eller en bluff här.

Postad
När man har en väldigt snäv (polariserad) HD där skillnaden i styrka mellan de olika händerna är stor. Ofta i bluff/stål-lägen. T.ex. om en TAG-spelare synar din raise pre, floppen faller 2x2y3z, du bettar TT, han raisar, du reraisar, han ställer...Hans HD är typ 22,33 eller bluff och då väldigt polariserad.

Lite väl polariserad range där kanske...

Postad
Precis. Jag skulle tro att man i live-spel lättare ser den polariserade rangen med rätt sorts glasögon.

Alt. 1: En riktigt bra burn, men på ett högre plan som jag inte förstår.

Alt. 2: Du är berusad och jag förstår fortfarande inte.