Gå till innehåll

High stakes poker, Säsong fem


ignat

Recommended Posts

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vad är det för fel på postflopspelet?

 

Ungefär detta:

 

Kul avsnitt. Humor att Doyle spelar ubertight, väntar in AA floppar set och får in hela degen på flop. Alltid lika skönt att se Doyle anpassa sin spelstil och gå ifrån bordet med plusset. Att det blir tråkig tv tror jag inte han bryr sig om för 5 öre :)

 

Dessutom rätt kass syn preflop som inte står sig bra mot Doyles HD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raisen är ju onödigt stor. Doyle betar 20k. Han viker knappast AQ+ där, dom händer viffer vill folda ut eller sakta ner är väl typ QQ, KK och det kan han göra lika bra med en höjning till 50k istället för 125k.

 

Å andra sidan måste han väl ändå syna omslag och då spelar det ju ingen roll?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Phill Laak spelar ju obv helt värdelöst, han har väll inte spelat så här dåligt i tidigare säsonger?

Tycker ändå Laak är rolig och karismatisk.

Esfandiari däremot är ju bara dryg och jobbig känns som han försöker kompensera sitt dåliga självförtroende med en massa tråkigt och meningslöst skitsnack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Phill Laak spelar ju obv helt värdelöst, han har väll inte spelat så här dåligt i tidigare säsonger?

Tycker ändå Laak är rolig och karismatisk.

Esfandiari däremot är ju bara dryg och jobbig känns som han försöker kompensera sitt dåliga självförtroende med en massa tråkigt och meningslöst skitsnack.

 

+1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kommer det sig att gamla säsongerna var så mycket bättre? Råkade av slump börja titta på ett par gamla avnsitt av youtube precis och insåg hur mycket roligare det var. Vad har hänt?
Håller inte alls med. Hellmuth som sitter och bjäbbar och Sammy Farha som slaskar runt med any two och sen kör floppen tre, fyra gånger...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Phill Laak spelar ju obv helt värdelöst, han har väll inte spelat så här dåligt i tidigare säsonger?

Tycker ändå Laak är rolig och karismatisk.

Esfandiari däremot är ju bara dryg och jobbig känns som han försöker kompensera sitt dåliga självförtroende med en massa tråkigt och meningslöst skitsnack.

 

laak spelar ju typ lika dant nu som han gjort i tidagare säsonger(förutom i händer mot durr och antonious då, där spelar han fegt). enda skillnaden är ju att han inte springer som en gud nu och folk vet hur nittig han är

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt bra avsnitt. Men wtf håller Laak på med...

 

Jag funderade också på det och har kommit fram till att han vill skapa en image om sig för att spela pengarna av folk online. Någon annan förklaring som inte innehåller taskiga kommentarer om Phil Laak har jag tyvärr inte kommit fram till.

 

Han ska ha respekt för att han åtminstone dedikerar sig ordentligt när det gäller sin nya stil som inte verkar helt vinstgivande. Å andra sidan suger jag så vad vet jag egentligen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...