BeroendeForever Postad 31 Mars , 2009 Rapport Share Postad 31 Mars , 2009 Det verkar som att de här killarna har väldigt konstiga och supoptimala (ur ett perspektiv som vill maximera $EV) tankesätt och resonemang ifall de tänker så.Jag har själv träffat Daniel och pratat med honom. Han verkar vara riktigt skön som person, men om han inte vill få action genom att skapa en fiskimage så är han ju verkligen ute och cyklar i sin blogg. [x]Hidden Brag Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 31 Mars , 2009 Rapport Share Postad 31 Mars , 2009 [x]Not so Hidden Brag fyp Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pherlo Postad 31 Mars , 2009 Rapport Share Postad 31 Mars , 2009 fyp Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bergmannen Postad 31 Mars , 2009 Rapport Share Postad 31 Mars , 2009 Alla som tjötar om att chansen ökar att vinna halvapotten och FE och så för man kör 2 bräder, känns som ni glömer diskusionen att chansen att vinna hela potten blir vidrigt svårt. Och ska man spela för halvapotten lär man ha jävla hög FE. Hur ofta man vinner hela potten är väl ganska ointressant? Man kommer väl ändå i längden vinna ungefär 1/3 av potten oavsett. Ju fler brädor desto mindre varians. Rätta mig gärna om jag har fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Carandiru Postad 31 Mars , 2009 Rapport Share Postad 31 Mars , 2009 Hur ofta man vinner hela potten är väl ganska ointressant? Man kommer väl ändå i längden vinna ungefär 1/3 av potten oavsett. Ju fler brädor desto mindre varians. Rätta mig gärna om jag har fel. Ja korrekt. Det som är viktigare är att du har ett Metallica-citat som signatur vilket gör dig till mig kompis. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
OsantVassSpelare Postad 31 Mars , 2009 Rapport Share Postad 31 Mars , 2009 Alla som tjötar om att chansen ökar att vinna halvapotten och FE och så för man kör 2 bräder, känns som ni glömer diskusionen att chansen att vinna hela potten blir vidrigt svårt. Och ska man spela för halvapotten lär man ha jävla hög FE. Nja, Eli går ju lös rätt ofta med sina svaga händer, t ex A2 på A hög. Om vi säger att han slänger in typ 75K på AJ8 (där det ligger 2 klöver och vi vet inte Eli har) där nån raisat pre (t ex Barry eller Daniel Negreanu, samt att alla preflop hade 300K) och de sitter med Kxs (alltså nötfärgdrag), finns ju mycket värde för dem att dega resterande 300K mot Eli p g a: 1. Elis range är extremt bred och det finns inte mycket han kan ta syn med i en sån djup pott, har inte pokerstove på datorn men skulle gissa att han kanske tar syn med 1/6-8 händer i hans range, kanske en del av dem t o m är sämre färgdrag eller combo+FD. 2. Om han tar syn så har t ex Daniel eller Barry mycket stor chans att splitta potten. Så efter 4 degningar så har dem redan vunnit 100% av hans stack (75K*4 = 300K), men kanske på den femte gången de degar så får de syn och har stor chans att splitta (eller förlora ca 150K$ EV-dollar, set mot färgdraget). Så fold equityn går rätt mycket över chansen att vinna potten om det blir AI-showdown så att säga, iaf i just detta exemplet, men det gäller ju att välja rätt lägen när man har mycket FE som sagt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sulla Postad 31 Mars , 2009 Rapport Share Postad 31 Mars , 2009 Ja korrekt. Det som är viktigare är att du har ett Metallica-citat som signatur vilket gör dig till mig kompis. Jag tycker snarare att världens snyggaste klubbmärke gör killen till en kompis Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sulla Postad 31 Mars , 2009 Rapport Share Postad 31 Mars , 2009 Alla som tjötar om att chansen ökar att vinna halvapotten och FE och så för man kör 2 bräder, känns som ni glömer diskusionen att chansen att vinna hela potten blir vidrigt svårt. Och ska man spela för halvapotten lär man ha jävla hög FE. Du har inte fattat nåt... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BeroendeForever Postad 31 Mars , 2009 Rapport Share Postad 31 Mars , 2009 Du har inte fattat nåt... Eftersom jag är den enda på hela pokerforum som inte drar in $300 000k + i månaden, konstigt nog, får du gärna utveckla. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tottyville Postad 31 Mars , 2009 Rapport Share Postad 31 Mars , 2009 Totty, hur ser en balanserad fyrbetsrange ut? Jag har ägnat väldigt mycket tankeverksamhet åt frågan och inte kunnat komma fram till något vettigt, speciellt när man sitter över 200bbs djupt. Hint: den innehåller inte bara AA. This. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Batch Postad 31 Mars , 2009 Rapport Share Postad 31 Mars , 2009 I nuläget 3bettas ju enbart AQ, JJ+ pre. Känns som att alla spelar med scared money utom Ziggy och Dwan och Eastgate. Level? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 31 Mars , 2009 Rapport Share Postad 31 Mars , 2009 Ja korrekt. Det som är viktigare är att du har ett Metallica-citat som signatur vilket gör dig till mig kompis. Faktiskt ett felaktigt Metallicacitat, så vitt jag kan se. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gdaily Postad 31 Mars , 2009 Rapport Share Postad 31 Mars , 2009 Hur ofta man vinner hela potten är väl ganska ointressant? Man kommer väl ändå i längden vinna ungefär 1/3 av potten oavsett. Ju fler brädor desto mindre varians. Rätta mig gärna om jag har fel. EVt efter syn är exakt lika om du tar en flopp, tre floppar eller sjutton floppar. Variansen minskar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bergmannen Postad 31 Mars , 2009 Rapport Share Postad 31 Mars , 2009 Ja korrekt. Det som är viktigare är att du har ett Metallica-citat som signatur vilket gör dig till mig kompis. Jag tycker snarare att världens snyggaste klubbmärke gör killen till en kompis Kombinationen måste göra mig till en jättebra kompis? Faktiskt ett felaktigt Metallicacitat, så vitt jag kan se. What? EVt efter syn är exakt lika om du tar en flopp, tre floppar eller sjutton floppar. Variansen minskar. Ja, givetvis menar jag efter syn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 31 Mars , 2009 Rapport Share Postad 31 Mars , 2009 Jag vet att det är lite nitpicking, men jag är ganska säker på att han sjunger "it's the last time he will" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bergmannen Postad 31 Mars , 2009 Rapport Share Postad 31 Mars , 2009 Jag vet att det är lite nitpicking, men jag är ganska säker på att han sjunger "it's the last time he will" Jag tror du har fel. Ungefär 3.40 in. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 31 Mars , 2009 Rapport Share Postad 31 Mars , 2009 Vad e det folk gillar så med varians? Har dom dåligt sexliv? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 31 Mars , 2009 Rapport Share Postad 31 Mars , 2009 Jag tror du har fel. Ungefär 3.40 in. Jag utgår naturligtvis från studioversionen. Samt konvolutet, om jag inte minns helt fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bananuz Postad 31 Mars , 2009 Rapport Share Postad 31 Mars , 2009 Vad e det folk gillar så med varians? Har dom dåligt sexliv? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Nidson Postad 31 Mars , 2009 Rapport Share Postad 31 Mars , 2009 Nja, Eli går ju lös rätt ofta med sina svaga händer, t ex A2 på A hög. Om vi säger att han slänger in typ 75K på AJ8 (där det ligger 2 klöver och vi vet inte Eli har) där nån raisat pre (t ex Barry eller Daniel Negreanu, samt att alla preflop hade 300K) och de sitter med Kxs (alltså nötfärgdrag), finns ju mycket värde för dem att dega resterande 300K mot Eli p g a: 1. Elis range är extremt bred och det finns inte mycket han kan ta syn med i en sån djup pott, har inte pokerstove på datorn men skulle gissa att han kanske tar syn med 1/6-8 händer i hans range, kanske en del av dem t o m är sämre färgdrag eller combo+FD. 2. Om han tar syn så har t ex Daniel eller Barry mycket stor chans att splitta potten. Så efter 4 degningar så har dem redan vunnit 100% av hans stack (75K*4 = 300K), men kanske på den femte gången de degar så får de syn och har stor chans att splitta (eller förlora ca 150K$ EV-dollar, set mot färgdraget). Så fold equityn går rätt mycket över chansen att vinna potten om det blir AI-showdown så att säga, iaf i just detta exemplet, men det gäller ju att välja rätt lägen när man har mycket FE som sagt. Det här är ju bara vanlig pokerteori och ändras inte ett smack av hur många brädor som körs. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Akumila Postad 31 Mars , 2009 Rapport Share Postad 31 Mars , 2009 Det verkar som att de här killarna har väldigt konstiga och supoptimala (ur ett perspektiv som vill maximera $EV) tankesätt och resonemang ifall de tänker så.Jag har själv träffat Daniel och pratat med honom. Han verkar vara riktigt skön som person, men om han inte vill få action genom att skapa en fiskimage så är han ju verkligen ute och cyklar i sin blogg. Om man vet att man inte är helt tilt-fri så kan det mycket väl vara högre EV att pusha färgdrag mot en som gärna "runs it twice". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jon2 Postad 31 Mars , 2009 Rapport Share Postad 31 Mars , 2009 Vad e det folk gillar så med varians? Har dom dåligt sexliv? Om man ar fisk och vet att man inte vinner i det langa loppet tar man val hellre mer varians dvs mer action spanning osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rebonius Postad 31 Mars , 2009 Rapport Share Postad 31 Mars , 2009 Vad e det folk gillar så med varians? Har dom dåligt sexliv? Varför spelar folk på lotterier där det inte är övervärde? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Carandiru Postad 31 Mars , 2009 Rapport Share Postad 31 Mars , 2009 Varför spelar folk på lotterier där det inte är övervärde? För att dom har dåligt sexliv Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Carandiru Postad 31 Mars , 2009 Rapport Share Postad 31 Mars , 2009 Jag utgår naturligtvis från studioversionen. Samt konvolutet, om jag inte minns helt fel. 3:30 (Ja, det är studioversionen) http://www.google.se/search?hl=sv&q=for+whom+the+bell+tolls+lyrics&btnG=Google-s%C3%B6kning&meta=&aq=0&oq=for+whom Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts