ulaf Postad 31 Juli , 2008 Rapport Share Postad 31 Juli , 2008 Finns den eller har den hänt? ... eller tar du dig själv på för stort allvar. *ironi* Näe det har nog aldrig hänt, vore skönt om han kunde täppa till näbben på alla kaxiga juniorer på forumet. Gissa hur gammal jag är Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
icecoldwind Postad 31 Juli , 2008 Rapport Share Postad 31 Juli , 2008 Tror knappast PHellmuth skulle vara ev+ mot en gnällig 2-4 reg. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lolzor Postad 31 Juli , 2008 Rapport Share Postad 31 Juli , 2008 Tror knappast PHellmuth skulle vara ev+ mot en gnällig 2-4 reg. Tror inte jag heller. Hans cashgameteknik befinner sig vid typ 0.10/0.20-0.25/0.50 imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Matteprof Postad 31 Juli , 2008 Rapport Share Postad 31 Juli , 2008 Jepp, både Hellmuth och Durrr skulle säkert bli krossade vid Big Game. Förstår inte varför inte Hellmuth egentligen håller sig till det han är bäst i världen på nämligen NLT turneringar. Är säkert för att öka sitt market value. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KingCosmoKramer Postad 31 Juli , 2008 Rapport Share Postad 31 Juli , 2008 Jepp, både Hellmuth och Durrr skulle säkert bli krossade vid Big Game. rofl edit: eller vänta blev jag levlad nu ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ebisumaru Postad 1 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 1 Augusti , 2008 rofl edit: eller vänta blev jag levlad nu ? om det är det big game med en massa olika limit spel som menas så går det nog inte så bra för durrr nej Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
4waysOf Postad 1 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 1 Augusti , 2008 Näe det har nog aldrig hänt, vore skönt om han kunde täppa till näbben på alla kaxiga juniorer på forumet. Gissa hur gammal jag är jo, man undrar vilken knapp dom har uppknäppt på skjortan i alla fall ....gissar på min ålder då, runt 29? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 1 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 1 Augusti , 2008 jo, man undrar vilken knapp dom har uppknäppt på skjortan i alla fall ....gissar på min ålder då, runt 29? Man kanske är jävligt gammal om man behöver gissa sin egen ålder. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 1 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 1 Augusti , 2008 Tror knappast PHellmuth skulle vara ev+ mot en gnällig 2-4 reg. Då har vi helt enkelt olika åsikter. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
OzzzaJa Postad 1 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 1 Augusti , 2008 Jepp, både Hellmuth och Durrr skulle säkert bli krossade vid Big Game. Förstår inte varför inte Hellmuth egentligen håller sig till det han är bäst i världen på nämligen NLT turneringar. Är säkert för att öka sitt market value. Har tänkt samma sak, och kommit fram till samma svar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
padrinosftw Postad 1 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 1 Augusti , 2008 Japp, jag har försvarat Hellmuth i snart 3.000 inlägg. När jag kommer upp i 10.000 ska jag få en kopia av hans bok signerad Säger inte att det är så, bara att det är mitt intryck. Eftersom sng och HU forumet är så gott som dött så har jag på senaste har jag mest läst sånna här no brainer trådar så det spelar ju säkert in. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
icecoldwind Postad 1 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 1 Augusti , 2008 Då har vi helt enkelt olika åsikter. Må så vara, men den enda skillnaden är att jag har rätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bananuz Postad 1 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 1 Augusti , 2008 Jepp, både Hellmuth och Durrr skulle säkert bli krossade vid Big Game. Förstår inte varför inte Hellmuth egentligen håller sig till det han är bäst i världen på nämligen NLT turneringar. Är säkert för att öka sitt market value. Troligtvis pga narcissism och avsaknad av självinsikt. "I´ve been crushing the side games for twenty years now" Sen är han väl iofs kanske inte riktigt bäst i världen på MMT, men iallafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
edsf Postad 1 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 1 Augusti , 2008 Jepp, både Hellmuth och Durrr skulle säkert bli krossade vid Big Game. Förstår inte varför inte Hellmuth egentligen håller sig till det han är bäst i världen på nämligen NLT turneringar. Är säkert för att öka sitt market value. Bäst i världen på turneringar? Ge mig något bevis eller handhistorik som skulle tyda på det. Jag antar att du knappt har någon aning om hur han spelar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Joson_ Postad 1 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 1 Augusti , 2008 Bäst i världen på turneringar? Ge mig något bevis eller handhistorik som skulle tyda på det. Jag antar att du knappt har någon aning om hur han spelar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bananuz Postad 1 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 1 Augusti , 2008 tror inte det där håller för en bevisgranskning Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 1 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 1 Augusti , 2008 Må så vara, men den enda skillnaden är att jag har rätt. Rätt omöjligt att veta det, men okej. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ulaf Postad 1 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 1 Augusti , 2008 Bäst i världen på turneringar? Ge mig något bevis eller handhistorik som skulle tyda på det. Jag antar att du knappt har någon aning om hur han spelar. Bäst i världen är ett jädrigt dumt uttryck, men på de flesta mätbara sätt har han väl iaf bevisat en del: All time: $ 10 468 134 2003 Money List 4th 2005 Money List 53rd 2006 Money List 35th 2007 Money List 62nd All Time Money List 3rd United States All Time Money List 2nd WSOP 2005 Money List 218th WSOP 2005 Number of Cashes 59th WSOP 2006 Money List 12th WSOP 2006 Number of Cashes 3rd WSOP 2007 Money List 17th WSOP 2007 Number of Cashes 14th WSOP 2008 Money List 76th WSOP All Time Money List 6th WSOP Bracelets 11 WSOP Times Cashed 1st Sen finns det säkert ett otal spelare som skulle kunna bli bättre med lite tid. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rymz2008 Postad 2 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2008 Visst har Hellmuth 11 armband men vafan man kan inte glida runt på det hela tiden. Visst, han är duktig men han är fan inte världens bästa turneringsspelare. Finns hur många som helst som är bättre, se på Negreanu, Hansen m.fl. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TheFool Postad 2 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2008 Hellmuth ÄR onekligen EN AV världens bästa NL Holdem turneringsspelare. Och det är i turneringssammanhang han bör hålla sig imo. Vad gäller Dwan borde han hålla sig framför datorn, eftersom det är där han tjänar sina pengar. Han känner sig inte direkt hemma vid ett riktigt pokerbord (se video). http://www.youtube.com/watch?v=zY3b27vZwYk Videon talar för sig själv. OBS! Vaning för whine a la Phil Hellmuth. Underhållande att se på dock! Ps. Behåll för all del PH i nästa säsong av HSP. Det är ju han tillsammans med Daniel och Farha som gör det värt att se! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rebonius Postad 2 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2008 Hellmuth ÄR onekligen EN AV världens bästa NL Holdem turneringsspelare. Och det är i turneringssammanhang han bör hålla sig imo. Vad gäller Dwan borde han hålla sig framför datorn, eftersom det är där han tjänar sina pengar. Han känner sig inte direkt hemma vid ett riktigt pokerbord (se video). http://www.youtube.com/watch?v=zY3b27vZwYk Videon talar för sig själv. OBS! Vaning för whine a la Phil Hellmuth. Underhållande att se på dock! Ps. Behåll för all del PH i nästa säsong av HSP. Det är ju han tillsammans med Daniel och Farha som gör det värt att se! Stämmer absolut inte imo. Han är rätt duktig mot dåliga spelare och de flesta som spelar WSOP eventsen är dåliga. Tror faktiskt att Phil blir krossad i NLT turneringar av tex lillholdem. Förstår inte vad du vill med länken. Det är en super setup. Typ som KK vs AA 2bb djupt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lolzor Postad 2 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2008 Gahh tilta mig, trodde att det skulle vara något nytt klipp.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kravmärkt Postad 2 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2008 lite ägd drr blir!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Matteprof Postad 3 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 3 Augusti , 2008 tror inte det där håller för en bevisgranskning Well det är givetvis sant. Inget går ju att bevisa eftersom det givetvis är subjektivt. Precis som ingen heller kan bevisa att durrr är en bra pokerspelare utan att titta på hans handhistorik. Inspelade pengar och inspelade titlar är ju lättast att mäta i om du inte ska mäta subjektivt. Precis på samma sätt kan du inte bevisa vem som är den bästa investeraren. Personligen skulle jag på samma sätt som jag rankar Phil högre än durrr exempelvis klassa Warren Buffet som en bättre investerare än ett internetkid som suttit hemma och tradat även om kiddet outperformat Warren Buffet med några procent senaste 2 åren. Men vem är egentligen bäst? Räcker 2 år som bevis? Är jag bättre än Warren Buffet om min portfölj stigit med 35% senaste 2 åren? Personligen skulle jag med ödmjukhet inte tycka det även om jag gjort smartare affärer än Mr Buffet himself under de 2 åren jag varit aktiv. Andra kanske skulle tycka att jag är bättre investerare än Buffet eftersom han senaste åren inte gjort lika smarta affärer som jag och mina affärer varit mer träffsäkra... som sagt, det kan vara subjektiva bedömningar... Inte vet jag och egentligen är väl den diskussionen rätt irrelevant. Både durrr och Phil tjänar ju uppenbarligen bra pengar på sin poker men det är iaf kul att se Phil bjuda upp till lite show när det är tv-events. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rebonius Postad 3 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 3 Augusti , 2008 Att Phil inte verkar våga/vilja spela HU mot Durrr för mycket pengar är väl en rätt bra indikation på att Durrr är bättre? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts