Gå till innehåll

High stakes poker, Säsong fem


ignat

Recommended Posts

Att Phil inte verkar våga/vilja spela HU mot Durrr för mycket pengar är väl en rätt bra indikation på att Durrr är bättre?

 

Fast jag tror inte att Phil hade spelat för dom summorna som Durrr nämner ens mot en random spelare, inte för att jag tror att Phil är bättre, men dom två ser helt olika på risk resp. förtjänst..

 

Sedan har jag hört att Dwan ligger i $2m livehålet at the moment (vilket förmodligen gör honom till en förlorande livespelare just nu)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fast jag tror inte att Phil hade spelat för dom summorna som Durrr nämner ens mot en random spelare, inte för att jag tror att Phil är bättre, men dom två ser helt olika på risk resp. förtjänst..

 

Sedan har jag hört att Dwan ligger i $2m livehålet at the moment (vilket förmodligen gör honom till en förlorande livespelare just nu)

 

Han gör det ju på HSP?

 

Tror helt klart att Durrr är vinnande på 6-max och HU NLT/PLO, även live. Antagligen har han spelat många andra spel också, där han antagligen är förlorande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad det tiltar mig att någon kan tycka att Hellmuth är särskilt bra och att han gör livepoker till en bra show. LIVEPOKER ÄR FÖR FAN INGEN JÄVLA SHOW OCH DET FINNS INGEN BETALANDE PUBLIK SOM HAR RÄTT TILL UNDERHÅLLNING DET ÄR SPELARNA SOM BETALAR!

 

aadasdasdasdasdasdasdagsf wearsazc srgesdcaegfvdgxzg sbdz se adv adaDZSBGF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske är ett dåligt spel mot phil hellmuth, vad vet jag.

 

Då är det ju alltså han som har en lucka.

Antag att det är oexploterbart (heter det så?) att få in 75bb med TT pre i NLT HU. Om det är dåligt (dvs -$EV) mot PH så är det ju någon/några av hans ranges som är för tighta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad det tiltar mig att någon kan tycka att Hellmuth är särskilt bra och att han gör livepoker till en bra show. LIVEPOKER ÄR FÖR FAN INGEN JÄVLA SHOW OCH DET FINNS INGEN BETALANDE PUBLIK SOM HAR RÄTT TILL UNDERHÅLLNING DET ÄR SPELARNA SOM BETALAR!

 

aadasdasdasdasdasdasdagsf wearsazc srgesdcaegfvdgxzg sbdz se adv adaDZSBGF

 

Ehm, hört talas om reklam? Och ja, spelarna får visst betalt för att spela i tv..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart som fan att durrr är bättre, jämförelsen är t o m löjlig. Alla som säger nåt annat har ingen aning om vad dom pratar om.

 

Jättebra inlägg, verkligen. Hur vet du egentligen vem som är bäst i HU sngs av de båda? Har du mött dom själv i en 30-40 matcher och kan på så vis själv bedöma att Durrr är starkare eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ehm, hört talas om reklam? Och ja, spelarna får visst betalt för att spela i tv..
OAJHCKÖDFJAÖLCJÖLASMFNLKASJFCÖLASJKDFÖLASJDÖLAJKSDÖLKAMSNDÖLKMASLDmdzf

asdlfkajsföjka

asdflkjasölfksäldögkölsldkfäsaödlkfösäflm aeöfljköäasdfm ads-fsödlkf.smdnv-z asef.knaplöfm d,mb .zs

dv lzskrbmzdfölkasme gv,.dsrbn aklfgn lkösdrjgv ,dsfnh-.g, zlaökergm,.v xclkzögnm c;s.fdnsg,z.nv dslz dzlköbn lzöxnfmv;:C xdoljfbnk. lfakv lmxvnmzs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nää, det är skillnad på att köpa in sig för $100k i ett cashgame och gå med på att spela 30 hu sngs á $100k-$150k

 

Utveckla gärna.

 

Jag har alltid varit smått nyfiken om den handen verkligen är rätt spelad mot en sån spelare som Phil, fråga Ola, någon?

Du lär få bättre svar ifall du frågar Nebbis eller Hjort.

 

Jättebra inlägg, verkligen. Hur vet du egentligen vem som är bäst i HU sngs av de båda? Har du mött dom själv i en 30-40 matcher och kan på så vis själv bedöma att Durrr är starkare eller?

 

Bara av att se på hur PH spelar och resonerar så förstår man ju hur dålig han är.

Liksom, snubben raise-foldar med 5bb för att vänta in ett bättre läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du lär få bättre svar ifall du frågar Nebbis eller Hjort.

 

En sådan hand klarar även jag av att analysera.

 

Bara av att se på hur PH spelar och resonerar så förstår man ju hur dålig han är.

Liksom, snubben raise-foldar med 5bb för att vänta in ett bättre läge.

Hörde jag fel eller sa han i början på klippet ungefär "jag limpar oftast på knappen, jag höjer eller lägger mig sällan. I så fall spelar han ju baklänges...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart som fan att durrr är bättre, jämförelsen är t o m löjlig. Alla som säger nåt annat har ingen aning om vad dom pratar om.
Hellmuth är bra på en sak, och det är att exploatera riktigt uselt motstånd i tävlingar. Det gör han nog bättre än någon annan.

 

Möter han kompetent motstånd i cashgame eller turrar så är han långt efter den kompetente.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart som fan att durrr är bättre, jämförelsen är t o m löjlig. Alla som säger nåt annat har ingen aning om vad dom pratar om.

 

Enligt highstakesdb.com så är durrrr 7:a på största förlorarlistan på NLT CG i år på internet (Full Tilt) så jag vet inte hur mycket respekt man ska ha för en sån sopa :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt highstakesdb.com så är durrrr 7:a på största förlorarlistan på NLT CG i år på internet (Full Tilt) så jag vet inte hur mycket respekt man ska ha för en sån sopa :D

 

Och jag kan lova dig att PH skulle vara back mycket mer om han skulle spela lika många händer mot samma motstånd där.

Han är förövrigt upp över $2,2m på alla spel om man går så långt bak som hsdb har trackat (från 01/01/07)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och jag kan lova dig att PH skulle vara back mycket mer om han skulle spela lika många händer mot samma motstånd där.

Han är förövrigt upp över $2,2m på alla spel om man går så långt bak som hsdb har trackat (från 01/01/07)

... och börjar man gå tillbaka ännu längre så vann ju PH National heads up Poker Championsship 2005

 

men det är som sagt hypotetiska resonemang om vem som är bäst på det ena och det andra. Resultat ljuger inte long term...

 

Ska iaf bli kul att se HSP säsong 5. Hoppas fortfarande att man någon gång skulle få chansen att se en svensk spela. Undrar när någon tillräckligt bra ska ta plats. En sak är då säkert och det är att svenskarna definitivt måste bli bättre på att marknadsföra sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...