Gå till innehåll

High stakes poker, Säsong fem

ignat

Recommended Posts

Det finns faktiskt något som heter att planera en hand. Nu säger jag inget om folden, men hur snabbt han gör den tyder ju snarare på att han hade en plan från floppen.

Okok tycker du det var bra eller dåligt planerat då?

Du tror att han hade en exakt tanke vad han i alla situationer skulle göra på turn redan på flopp mot tom dwan och barry?

En av dom flera hundra scenarion han på flopp tänkte ut var alltså:

Jag blixtfoldar om en av de aggressivaste och mest bluffbenägna spelarna i världe skjuter 2 gator när det ligger en dryg mille i potten.

Nu var min mening inte att diskutera just hans blixtfold resultatorienterat men när vi ändå sitter inne med resultatet så kan väl alla hålla med om att han förlorade ca 2 millar (med durrrs turnbet) med sin flopplanering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 1,6k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Att 3-beta floppen med 42 är inget vidare hett alternativ. Vad menar ni att han ska göra, 3-beta och få in 500bb?

Sen är A6 mot 76 handen verkligen ingen nobrainer raise som vissa vill få det att framstå som. Jag menar visst finns det argument för att raisa såväl turn som river men jag tycker att argumenten för syn är lite tyngre.

Länk till kommentar

Att 3-beta floppen med 42 är inget vidare hett alternativ. Vad menar ni att han ska göra, 3-beta och få in 500bb?

Sen är A6 mot 76 handen verkligen ingen nobrainer raise som vissa vill få det att framstå som. Jag menar visst finns det argument för att raisa såväl turn som river men jag tycker att argumenten för syn är lite tyngre.

Jag menar att han åtminstone skall överväga sina alternativ.

Kanske köpa in för 200bb och antingen slippa hamna i dessa situationer eller få in 200bb.

Länk till kommentar

Sjuk hand. Först fattade jag inte vad durrr höll på med sen när de vek på turn tänkte jag att fan vad bra det var. Sen funderade jag lite och inser att Eastgate viker botten av sin range, svårt att säga hur bra bluffen faktiskt var baserat på det.

Eastgate? Bah! Ffs, vad gör han på floppen?!?! Han slår inte om när Durr betar ut. Bara ett "bevis" på att han lirat för kort tid eller att han inte har koll på Durrs spelade händer. Vad hade han väntat sig när han limpar in med 42off??

När han väl träffar sin monsterhand vågar han inte spela den. Sjukt fegt.

Att Barry G, som spelar sin första han på två avsnitt lägger sina AA är inte märkvärdigt. Så sjukt roligt att se när Barry höjer UTG till 2,5K och får SYN AV ALLA!!!! LOL!!!

Jag har heller inte gillat Durr förut men den handen spelade han nästintill perfektion. Han har full kontroll på var han har Eastgate och Barry, och när han får dansken att lägga trissen...... snyggt, mycket snyggt....

Länk till kommentar

De kan man lugnt säga, inte blir det bättre av att han ser ut som han håller på att skita ut 3m kablar varje gång han ska fundera om det är hans tur eller inte.

Hur är det relevant?

Eastgate? Bah! Ffs, vad gör han på floppen?!?! Han slår inte om när Durr betar ut. Bara ett "bevis" på att han lirat för kort tid eller att han inte har koll på Durrs spelade händer. Vad hade han väntat sig när han limpar in med 42off??

När han väl träffar sin monsterhand vågar han inte spela den. Sjukt fegt.

Att Barry G, som spelar sin första han på två avsnitt lägger sina AA är inte märkvärdigt. Så sjukt roligt att se när Barry höjer UTG till 2,5K och får SYN AV ALLA!!!! LOL!!!

Jag har heller inte gillat Durr förut men den handen spelade han nästintill perfektion. Han har full kontroll på var han har Eastgate och Barry, och när han får dansken att lägga trissen...... snyggt, mycket snyggt....

Vet inte varför detta var riktat till min post men en sak jag inte förstår är varför ni är så många som vill att han ska 3beta 42 på floppen.

Länk till kommentar

Okok tycker du det var bra eller dåligt planerat då?

Du tror att han hade en exakt tanke vad han i alla situationer skulle göra på turn redan på flopp mot tom dwan och barry?

En av dom flera hundra scenarion han på flopp tänkte ut var alltså:

Jag blixtfoldar om en av de aggressivaste och mest bluffbenägna spelarna i världe skjuter 2 gator när det ligger en dryg mille i potten.

Nu var min mening inte att diskutera just hans blixtfold resultatorienterat men när vi ändå sitter inne med resultatet så kan väl alla hålla med om att han förlorade ca 2 millar (med durrrs turnbet) med sin flopplanering.

Jag tycker att han ska ha och tror att han har någon slags plan för turn när han flatar floppen, ja. Givet hans fold på turn borde hans plan ha varit ungefär "Durrr skjuter troligtvis inte en hård andrakula med bluff, speciellt inte om Barry också synar bakom mig. Vi har isåfall visat sån styrka så en bet borde vara för värde, och 42 ligger efter hans värdebetsrange." Lite förenklat.

Well, det går att vrida och vända på allt i den handen. Grymt snyggt turnbet av Durrr givet hans read på sina två fi:s. Däremot hajar jag inte hans raise på flop, med så många bakom är QT inte mycket att ha. Och det är lite magstarkt att sätta upp det för en bluff redan då på turn när han inte har en aning om vilka han får action av och vad de kan ha.

Det största felet är väl tex Eastgate som köper in för djupt och på så vis ökar på tex Durrrs edge rejält. Förstår verkligen inte varför, iaf om dom får reloada när som helst.

Edit: Visst är Eastgate generellt sett vek vid det bordet och med det stackdjupet, men tycker att A6-handen känns standard att syna ner. Och 42 är egentligen svår att göra mycket annat i, är inte många som kan ha bluffen där på turn förutom kanske just Durrr.

Länk till kommentar

Kan det inte vara så att Eastgate foldar för att han tror Barry har bäst hand?
Den enda handen Barry kan ha som är bättre är ju TT. Däremot känns det som att Eastgate vet att han definierat sin hand rätt tydligt, liksom Barry, och när durrrr ändå vågar skjuta 104000 på turn måste det ju vara ett värdebet med stål.
Länk till kommentar

Btw blixtfolden på turn sänker eastgate i mina ögon iaf. Oavsett resultat i handen.

Eller han kanske tänker ut allt på nån sekund eftersom han är bäst i världen?

Fattar inte hur folk ens kan tro att han ska vara vinnande i världens högsta cg, lyssna på barrys analys av handen tex, jämför sen med vad ni tror att eastgate hinner tänka på 0,7 sek med skitnödighetsuttrycket i fejjan.

Räknat från det ögonblick durrr släpper sina chips i potten tar det ca 15 sekunder innan Eastgate foldar. Dessförinnan spenderar durrr x antal sekunder med att förbereda sin satsning, och någonting säger mig att eastgate inte spenderade den tiden med att fundera ut vad han ska äta till middag.

Nä, hans fold på turn innebar att han sparade $104.000. Förutsatt att han inte hade klonkat river.

Länk till kommentar

Det går att se bsluten i vaccum.

Det är kallt att 3beta 42 på floppen där.

Det är nog rätt dåligt att inte ha en bluffraiserange på floppen där.

Det är otroligt löjligt hur ni säger att folk "visar" sina händer hela tiden. Varför spelar ni inte själva nosebleed och "visar" era händer när ni har något annat? Typ som att bara flatta TT och 76 där.

Gillar btw synen med A6 på river av Eastgate.

Länk till kommentar

Det går att se bsluten i vaccum.

Det är kallt att 3beta 42 på floppen där.

Det är nog rätt dåligt att inte ha en bluffraiserange på floppen där.

Det är otroligt löjligt hur ni säger att folk "visar" sina händer hela tiden. Varför spelar ni inte själva nosebleed och "visar" era händer när ni har något annat? Typ som att bara flatta TT och 76 där.

Gillar btw synen med A6 på river av Eastgate.

Håller med om allt tror jag.

Menar du för durrr eller menar du för eastgate?

Länk till kommentar

Håller med om allt tror jag.

Menar du för durrr eller menar du för eastgate?

för durrr. Skulle kanske ha skrivit det och citerat det här inlägget för att göra det tydligare

Däremot hajar jag inte hans raise på flop, med så många bakom är QT inte mycket att ha. Och det är lite magstarkt att sätta upp det för en bluff redan då på turn när han inte har en aning om vilka han får action av och vad de kan ha.

Länk till kommentar

Visst ska man fråga sig om man inte är väldigt resultatorienterad när man hävdar att Barry och framför allt Eastgate spelar sina händer face up där (som ju bland annat jag hävdar), med tanke på att man ju faktiskt sett händerna hela vägen.

Men verkligen, att Barry skulle kunna ha något annat än TT+ (med preflopsnotation) eller möööjligen 22 köper jag inte för ett ögonblick.

Givetvis är resonemanget kring Eastgate mer intressant, och jag inser att jag är ute på djupt vatten. Egentligen ska jag säga "den hand han faktiskt har där är exakt den typ av hand jag skulle sätta honom på med väldigt stor sannolikhet, vill jag hävda". Nåt sånt.

Men samtidigt, det handlar ju bara om hand reading, och det är ju inte direkt så att han check/floatar två betar i en åttavägspott, så hans range är ju i princip uteslutande 32+ (postflopsnotation) här.

Och givetvis så är skillnaden mellan 32 och K2 inte milsvid här, även om man som jag hävdar att durrrr visst kan ha händer däremellan.

Vad gäller din, rebonius, åsikt om att det är dåligt att inte ha en bluffraiserange på floppen (jag vet inte om du menar Eastgate eller durrrr, men utgår ifrån att du menade det senare - eller båda), så förstår jag inte alls.

Varför behöver vi ha balanserade linjer i åttavägshänder? Det är inte så att den här situationen troligen kommer uppstå någonsin igen med ens ungefär samma spelare och stackdjup.

Givetvis respekterar jag din åsikt och förstår att både du och Eastgate är klart vassare än jag - men här är jag lite inne på att du är fel ute.

Länk till kommentar

Jag förstår inte varför ni anser EAstgate spelar någon av händerna dåligt. Imo är det bara att acceptera att Durr spelar andra handen grymt, om man är helt resultatorienterad.

Jag tror att Eastgate spelar A2 exakt liikadant och jag är väldigt osäker på om A2 sedan läggs mot turn bet. Det är jävligt få som läser sönder durr och sätter honom på en tvåbarrel bluff mot två väldigt starka ranges och bestämmer sig för att stacka av med 42.

I A6 handen är det marginellt mellan att raisa eller syna, inget jätteviktigt beslut.

Länk till kommentar

Kan ju för det första säga att det finns de på forumet som jag lyssnar mer på än tex Durrr angående pokerteori.

Sen förstår jag inte hur du automatiskt klassar någon som har vunnit en stor turnering som dålig. Förklaring?

Men, dags att keep it real? Du kritiserar Eastgate, som spelar rätt så höga nivåer online och som vunnit WSOP ME på 4 års karriär. Du kritiserar WSOP ME för att vara kattskit.

Och du gör det i egenskap av att själv ha vunnit Sunday Million.

Hello? Sunday Million är ju för fan en pokertävling för blinda utan tolk i jämförelse med WSOP ME.

Det är en jävla kaxig attityd att kritisera nån som vunnit WSOP ME vilket är LIVE liksom HSP, och själv sitta med online-creds. Den som inte fattar att online vs live är två skilda saker har ju en bit kvar att vandra....

Jag spelar rätt ofta LIVE mot duktiga online spelare och jag kan säga dig att de flesta utav online tomtarna skiter på sig när det börjar flyga marker och de inte har en skärm att gömma sig bakom.

Länk till kommentar

+1 på allt stevebutabi skriver i resten av sitt liv.

Är det för att ni båda är från Kalmar?

Tycker absolut inte att Eastgate spelar varken sin JT eller A6 "faceup". Förstår förresten inte den skarpa kritiken som riktas mot spelet med JT. Om turn checkas är det om något att spela sin hand faceup.

Länk till kommentar

Men, dags att keep it real? Du kritiserar Eastgate, som spelar rätt så höga nivåer online och som vunnit WSOP ME på 4 års karriär. Du kritiserar WSOP ME för att vara kattskit.

Hello? Sunday Million är ju för fan en pokertävling för blinda utan tolk i jämförelse med WSOP ME.

Det är en jävla kaxig attityd att kritisera nån som vunnit WSOP ME vilket är LIVE liksom HSP, och själv sitta med online-creds. Den som inte fattar att online vs live är två skilda saker har ju en bit kvar att vandra....

Jag spelar rätt ofta LIVE mot duktiga online spelare och jag kan säga dig att de flesta utav online tomtarna skiter på sig när det börjar flyga marker och de inte har en skärm att gömma sig bakom.

Herre.

Jävla.

Gud.

Länk till kommentar

Läskunnig ? :mrgreen:

Länk till kommentar

hallå micke!

Länk till kommentar

mjo reb är en one-hit wonder som enbart vunnit million :roll:

Länk till kommentar

obv level

Länk till kommentar

Mina åsikter och tankar borde ha samma värde oberoende av om jag har vunnit varje pokerturnering i världen och om jag aldrig har spelat en hand poker.

Länk till kommentar

Är det för att ni båda är från Kalmar?

Tycker absolut inte att Eastgate spelar varken sin JT eller A6 "faceup". Förstår förresten inte den skarpa kritiken som riktas mot spelet med JT. Om turn checkas är det om något att spela sin hand faceup.

Ok, så han bettar för att inducera CR då eller vad? Kan ju inte räkna med att få syn av jättemkt sämre händer direkt. Eastgate har ju extremt sällan nötiga händer här och det vet ju Ilari därför barrelar han nog ofta drag vilket innebär att de enda händer som betalar av är väl typ den han betalar av med nu p.g.a. han levlar sig själv. I övrigt typ ingen.

Summa sumarum: Syn får han inte så ofta, åtminstone inte av händer han slår. Checkraisad blir han ibland men antagligen inte så ofta imo, ibland av händer som piskar honom, och ibland av drag, kanske av luft också. Han synar inte vilket fall är min gissning.

Tror inte hans tanke är att betta för att så syn av typ 99, alltså finns det inget bra som kan hända genom hans bet.

Länk till kommentar

Ok, så han bettar för att inducera CR då eller vad? Kan ju inte räkna med att få syn av jättemkt sämre händer direkt. Eastgate har ju extremt sällan nötiga händer här och det vet ju Ilari därför barrelar han nog ofta drag vilket innebär att de enda händer som betalar av är väl typ den han betalar av med nu p.g.a. han levlar sig själv. I övrigt typ ingen.

Summa sumarum: Syn får han inte så ofta, åtminstone inte av händer han slår. Checkraisad blir han ibland men antagligen inte så ofta imo, ibland av händer som piskar honom, och ibland av drag, kanske av luft också. Han synar inte vilket fall är min gissning.

Tror inte hans tanke är att betta för att så syn av typ 99, alltså finns det inget bra som kan hända genom hans bet.

Du glömmer bort att han kan få Illari att folda händer som kan dra ut honom på river.

Länk till kommentar