Gå till innehåll

NLT - Lite frågor kring SnGs och MTT?


Mikey

Recommended Posts

Jag har börjat ha funderinga under en längre tid att satsa helhjärtat på turneringspel nu på sistone. Problemet jag haft med det är att jag inte ansett att min BR är tillräckligt stor för 20+2 SnGs. Och det känns lite grann som att 5+0,5 och 10+1 borden är lite i minsta laget för att tjäna någe pengar på det. Såg någon posta stats där han gick plus runt $1.4/SnG i snitt vilket medför vadå, 6:-/timmen (förutsatt att man spelar ett bord åt gången).

 

Så angående SnGs/MTTs:

 

1) Går det att tjäna ihop bra med pengar på enbart SnGs/MTTs? I så fall, vilken nivå rekommenderar ni att jag ska köra på?

 

2) Vilket ger störst vinst mellan SnGs och MTTs i er erfarenhet?

 

Jag har tjänat mycket mer pengar på NL cashgames än på SnGs, men jag känner att det finns stor potential för mycket pengar i SnGs/MTTs så jag blir ju lite sugen. Jag gick ju plus när jag spelade mycket SnGs på väldans låg nivå (5+0,5), men det var ju ingen explosionsartad förändring i BRen ;)

 

* RP - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

1) Går det att tjäna ihop bra med pengar på enbart SnGs/MTTs? I så fall, vilken nivå rekommenderar ni att jag ska köra på?

$1000 sngs på PartyPoker. Skämt å sido, spela på den nivån du har har råd och besegrar. 30-40x buy-in behöver du för sngs tycker jag.

2) Vilket ger störst vinst mellan SnGs och MTTs i er erfarenhet?

En stor MTT vinst ger såklart en mycket större vinst än en vanlig SnG.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo givetvis, men det jag menar är vilken av MTT och SnG som varit mest lönsam under en tid, inte under ett spel alltså :) Så alltså till exempel vilken av speltyperna ni märkt ha gett bäst resultat i slutändan ;)

 

MTTs måste du spela många innan du vet hur lönsamt det är för just dig. Jag har inte spelat tillräckligt många för att få något värde som är på något sätt stabilt eller visar något vägledande result.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...