Gå till innehåll

Roligaste pokerformen online


Kontextus

Recommended Posts

Kinapoker. Iofs mkt roligare live än online, men kul online också, man slipper sortera korten och sen är det bara att sitta lite slappt och trycka på kort. Större chans att få en royal än i texas.

Nämn några siter som erbjuder Kinapoker och beskriv lite kort vad spelet går ut på? Jag är rätt säker på att många här (inklusive jag) inte ens har provat på den spelformen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att Omaha är intressantast men också frustrerande eftersom man ofta blir slagen av en ännu bättre hand (särskilt i FR). Fixed limit har jag först på senare år insett är roligare än NL men det är också frustrerande när man ofta blir utdragen av underdogs. KK känns rätt värdelös i fixed och AA har jag sällan vunnit med i detta fiskspel ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar man kinapoker för pengar på simba alltså? Finns det inte datorprogram som kan lägga nära optimala händer?

Det verkar vara ett enormt tidsödande spel om alla vid bordet ska sitta och knåpa ihop den mest lönsamma kortkombinationen. Sedan undrar jag hur poängen växlas in i rena pengar på en onlinesite? Vet någon om det sker med automatik då man lämnar bordet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar vara ett enormt tidsödande spel om alla vid bordet ska sitta och knåpa ihop den mest lönsamma kortkombinationen.

 

Verkar inte givande att diskutera med avstängd användare. (Avstäng pga inlägget ovan?) I alla fall synd om ett roligt initiativ skall dödas med dator-fusk inom loppet av en månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar vara ett enormt tidsödande spel om alla vid bordet ska sitta och knåpa ihop den mest lönsamma kortkombinationen. Sedan undrar jag hur poängen växlas in i rena pengar på en onlinesite? Vet någon om det sker med automatik då man lämnar bordet?

 

Du sitter vid bordet med cash som vid alla andra spel. Varje poäng har ett fast värde som är olika från bord till bord. Transaktioner sker automatiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nämn några siter som erbjuder Kinapoker och beskriv lite kort vad spelet går ut på? Jag är rätt säker på att många här (inklusive jag) inte ens har provat på den spelformen.

 

Som redan nämt simba, även actionnätverket (om det fortfarande lever) och pokerroom har jag för mig. Regler finns på simbapoker.com eller engelska wikipedia, läs dock reglerna på sidan du ska spela på då bonusarna kan skilja sig. Jag har också spelat in en kort film som finns i min dagbok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HORSE eller annat mixed-games spel är roligast. End of discussion :-)
HORSE innehåller ju skrattfesten Razz, så är lite svårt att hålla med om att det skulle vara roligast. Enda fördelen med det är ju att folk kan blanda ihop vilket spel det är och köra (23)7 för massa bet mot K i sjustötsdelen. Men till och med det skulle ju bli bättre om man körde HOSER istället.

 

Måste dessutom vara ett bra livat 8-personers bord, oavsett spelsammansättning, om det ska vara roligare än 2-4 spelare med vilket spel som helst. Sitta och vänta på bra starthänder tar ned rolighetsvärdet på alla spelformer.

 

Allt annat lika så håller jag med om att mixgames är roligare än singelspel.

 

Aldrig fattat poängen med kinapoker. Ska man bara dumgambla så känns givar bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...