EmWi Postad 23 April , 2008 Författare Rapport Share Postad 23 April , 2008 Jag tiltar inne på tionde timmen. allt går åt helvete och jag spelar askasst.. Men det vänder Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
EmWi Postad 24 April , 2008 Författare Rapport Share Postad 24 April , 2008 Gick som sagt åt HELVETE igår..Ner 700. Men men. Det tar man igen lätt som en plätt. Avverkade 240 dollar av bonusen iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
EmWi Postad 24 April , 2008 Författare Rapport Share Postad 24 April , 2008 Spelar mycket bättre nu i kombination med att de bättre starthänder som jag går in med får stå oftare samt lite röta i vissa AI med KQ mot AQ. Den allra viktigaste förändingen är dock HU spelet. Lägger ner större möda att vinna HU och det resulterar i mer pengar. Var ner som mest 1000 dollar ( 50 inköp ) från toppnoteringen i går klockan 10.00... Men nu är vi ner endast 400 dollar.. Har flyttat upp i nivå också! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
EmWi Postad 24 April , 2008 Författare Rapport Share Postad 24 April , 2008 Har spelat igen allt utom 200 dollar från all time high samtidigt som jag avklarat 45% av bonusen. IM Back Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
EmWi Postad 24 April , 2008 Författare Rapport Share Postad 24 April , 2008 Kommer ha rätt sköna mål för maj och juni. Kommer bjuda tjejen på sem till o börja med. Sedan vad gäller pokern så skall jag: Försöka snitta 50 sngs per dag ( 30 dollars ) = 1250 dollars bonus var 5e dag. Plussa iaf 1000 på spelet under maj. Plussa iaf 5000 usd på bonusar, Spela enbart 30 & 50 dollars sngs. I juni... Om planen går som den bör, skall jag testa 100+8. Kör med ca 50 inköps regel. Kommer sätta mål att plussa ca 1000 dollar även då den månaden på spelet. Hålla ca 50 st om dagen, och därmed kunna ta in minst 5000 i bonusar även då. Anledningen till att jag vill upp i nivå är inte att vinna mer på spelet. Det är att slippa spela så förbannad mycket för att dra in bonusar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jimmy_the_Rose Postad 24 April , 2008 Rapport Share Postad 24 April , 2008 Försöka snitta 50 sngs per dag ( 30 dollars ) = 1250 dollars bonus var 5e dag. Har i flertalet inlägg från dig undrat hur det är med din matte igentligen men har valt att hålla käften, men nu kan jag det inte längre Du får 5P per betald dollar i Rake, alltså 15P för en $33sng. Spelar du 50st på en dag får du 750P och efter 5 dagar 3750P. Säg mig vilken sajt som skulle betala ut en $1250 bonus efter 3750P och endast $750 i betald rejk??? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
EmWi Postad 25 April , 2008 Författare Rapport Share Postad 25 April , 2008 Har i flertalet inlägg från dig undrat hur det är med din matte igentligen men har valt att hålla käften, men nu kan jag det inte längre Du får 5P per betald dollar i Rake, alltså 15P för en $33sng. Spelar du 50st på en dag får du 750P och efter 5 dagar 3750P. Säg mig vilken sajt som skulle betala ut en $1250 bonus efter 3750P och endast $750 i betald rejk??? Matten e nog bra men däremot kan det gå för snabbt ibland.... O sedana tt jag inte direkt bryr mig om det blirlite fel i dagboken gör väl inte saken bättre heller hehe... Men i det här fallet är det mitt tangentbords fel. Det skall vara 150, inte 50.. Ettan funkar nämligen inte. Det blir dryga 10K p och en full bonus. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
EmWi Postad 25 April , 2008 Författare Rapport Share Postad 25 April , 2008 Ok gnällspikar! Korrekta räkenskaper för MAJ Mål Spel resultat: $1000 Bonus/RB: $5000 För detta krävs det: 2666 Sngs på 30+3 nivån. Dvs ca: 88 sngs / dag. NO PROBLEMAS Får väl hålla typ 1% roi:) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
EmWi Postad 25 April , 2008 Författare Rapport Share Postad 25 April , 2008 Egentligen betalar man mer rake på 30 än 50.... Men eftersom man får tillbaka så mycket känns det inte som jag bryr mig... tills jag känner mig hemma på ongame Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
EmWi Postad 25 April , 2008 Författare Rapport Share Postad 25 April , 2008 Problem idag igen... Inga större downswing men har ingen aggressivitet i spelet då det enbart är 3 kvar.. hamnar fel hela tiden. Och kan inte vinna EN ENDA HU Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FredrikDenStore Postad 25 April , 2008 Rapport Share Postad 25 April , 2008 Ok gnällspikar! Korrekta räkenskaper för MAJ Mål Spel resultat: $1000 Bonus/RB: $5000 För detta krävs det: 2666 Sngs på 30+3 nivån. Dvs ca: 88 sngs / dag. NO PROBLEMAS Får väl hålla typ 1% roi:) Att du orkar spela ens.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
EmWi Postad 25 April , 2008 Författare Rapport Share Postad 25 April , 2008 Utveckla tack Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
EmWi Postad 21 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 21 Maj , 2008 Ok gnällspikar! Korrekta räkenskaper för MAJ Mål Spel resultat: $1000 Bonus/RB: $5000 För detta krävs det: 2666 Sngs på 30+3 nivån. Dvs ca: 88 sngs / dag. NO PROBLEMAS Får väl hålla typ 1% roi:) Maj började bra, men sedan hamnade jag i en breakeven period. Jag spelade ca 1500 sngs break even. Riktigt tjurigt måste jag säga. Började tvivla rejält på mitt spel efter ett tag. Speciellt eftersom det är lite annorlunda att spela SH TURBO på ongame jämfört med FR TURBO på stars. Analyserade och testade att spela mer floppar. Men då dem på ongame synar det mesta oavsett raise åker man ut för tidigt ganska ofta på otur då. Det kändes meningslöst så jag började 4x beta i slutskedet mer enligt en teori som jag läste om på pocket fives. Detta ist för att pusha vid 8-12x BB. Det funkade väl ok. Men nackdelen var att många fick för sig att man var jäkligt svag och började resteala med allt. Inkl 72off en gng:) Så jag analyserade vidare. Den slutliga justeringen som jag gjort och som nu innebar en uppsväng i slutet är att jag låter det gå ända ner med 6-7x innan jag tvunget pushar atc. Spelar absolut bara 99-AA, AK, AQs i början. Raisar dock bara TT+ tar inga syner med 22-99 om inte det är billigt. Håller det oerhört tight mao. Försöker att inte lösa upp spelet förrän det är 3 kvar. Vilket det blir mer än 80% av ggrna. Sedan är det icm som gäller. Men som sagt. Inga atc pushar pga icm för de synar väldigt brett o glatt på ongame. Detta har funkat och jag har nu plussat lite på slutet. Inget monsterplus för maj, men jag backade iaf inte. MAJ SO FAR: Spelade sngs: 1600 sngs Bonus: $2000 Spel: $400 Totalt: $2400 Kommer ta ut minst $1000 till i bonusar innan maj är slut iaf. Keep going! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kenan83 Postad 21 Maj , 2008 Rapport Share Postad 21 Maj , 2008 Maj började bra, men sedan hamnade jag i en breakeven period. Jag spelade ca 1500 sngs break even. Riktigt tjurigt måste jag säga. Började tvivla rejält på mitt spel efter ett tag. Speciellt eftersom det är lite annorlunda att spela SH TURBO på ongame jämfört med FR TURBO på stars. Analyserade och testade att spela mer floppar. Men då dem på ongame synar det mesta oavsett raise åker man ut för tidigt ganska ofta på otur då. Det kändes meningslöst så jag började 4x beta i slutskedet mer enligt en teori som jag läste om på pocket fives. Detta ist för att pusha vid 8-12x BB. Det funkade väl ok. Men nackdelen var att många fick för sig att man var jäkligt svag och började resteala med allt. Inkl 72off en gng:) Så jag analyserade vidare. Den slutliga justeringen som jag gjort och som nu innebar en uppsväng i slutet är att jag låter det gå ända ner med 6-7x innan jag tvunget pushar atc. Spelar absolut bara 99-AA, AK, AQs i början. Raisar dock bara TT+ tar inga syner med 22-99 om inte det är billigt. Håller det oerhört tight mao. Försöker att inte lösa upp spelet förrän det är 3 kvar. Vilket det blir mer än 80% av ggrna. Sedan är det icm som gäller. Men som sagt. Inga atc pushar pga icm för de synar väldigt brett o glatt på ongame. Detta har funkat och jag har nu plussat lite på slutet. Inget monsterplus för maj, men jag backade iaf inte. MAJ SO FAR: Spelade sngs: 1600 sngs Bonus: $2000 Spel: $400 Totalt: $2400 Kommer ta ut minst $1000 till i bonusar innan maj är slut iaf. Keep going! Tja! Att du åker ut ganska tidigt på otur, det är la inget negativt eller? Antar att du har bäst hand och blir utdragen. Sen tycker jag att du spelar alldeles för tight eftersom det är 6-manna, men är inte helt 100% eftersom jag suger på 6-manna. GL Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kraclob Postad 21 Maj , 2008 Rapport Share Postad 21 Maj , 2008 Shit märkte först nu att du lira SH.. Lira du nått igår så möttes vi most gar. Vad nickar du? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
EmWi Postad 21 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 21 Maj , 2008 Nick is secret:) Tror inte vi möttes om du heter kraclob där med.. Annars kanske:) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kraclob Postad 21 Maj , 2008 Rapport Share Postad 21 Maj , 2008 Nick is secret:) Tror inte vi möttes om du heter kraclob där med.. Annars kanske:) Inge Kraclob nick på ongame lirade runt 100 igår varierade friskt mellan 50 och några 300 skott tom.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
EmWi Postad 21 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 21 Maj , 2008 Tja! Att du åker ut ganska tidigt på otur, det är la inget negativt eller? Antar att du har bäst hand och blir utdragen. Sen tycker jag att du spelar alldeles för tight eftersom det är 6-manna, men är inte helt 100% eftersom jag suger på 6-manna. GL Att åka ut tidigt i en sng ser jag inte som ev+ oavsett om jag åker på otur. En sak är om jag spelar AA eller KK tidigt och åker pga att de settar eller sätter en stege med sin AQ mot mina AA. Men spela floppar och sedan bli rivrad ser jag inget värde i för mig. Spelar dessutom alldeles för många sngs per set för att hinna spela floppar, så det är en annan sak. Det är ju också anledningen till att jag spelar väldigt tight. Oftast så kan man åka även om du dubblar tidigt. Jag dubblar hellre upp då det är 3st kvar. Eftersom dem suger så påverkar detta deras spel. Dessa spelare på ongame suger på bubbelspel. De synar alldeles för brett. Och oftast pushar dem fel också.. Så för att vinna gäller det bara att få koll på din egen range. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
EmWi Postad 21 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 21 Maj , 2008 Inge Kraclob nick på ongame lirade runt 100 igår varierade friskt mellan 50 och några 300 skott tom.. Lirade bara några 50 igår.. Satt och byggde självfortoende på 20:) Idag har det däremot blivit enbart 50s.. Men nu skall jag laga lite mat innan jag skall försöka fortsätta öka min vinst denna månad. Vore fan om jag inte kan nå 1K iaf i spel:) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Callan Postad 21 Maj , 2008 Rapport Share Postad 21 Maj , 2008 Kör $30-$50 SH turbo på ongame själv och kan säga att jag personligen började plussa hyfsat mycket mer när jag höjde upp fler händer under de låga nivåerna. Folk har väldigt svårt för att slå om contbettar när det är så låga nivåer, samt att man mycket lättare får syn på stål när man närmar sig bubblan. Nu är det bara mina egna uppfattningar, men runt $30-$50 är det nog lönande att vara semilös i början. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
EmWi Postad 21 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 21 Maj , 2008 Kör $30-$50 SH turbo på ongame själv och kan säga att jag personligen började plussa hyfsat mycket mer när jag höjde upp fler händer under de låga nivåerna. Folk har väldigt svårt för att slå om contbettar när det är så låga nivåer, samt att man mycket lättare får syn på stål när man närmar sig bubblan. Nu är det bara mina egna uppfattningar, men runt $30-$50 är det nog lönande att vara semilös i början. Hur många sngs / set kör du ? Låga nivåer= Vilken range höjer du med? Jag höjer med AQS,AK,88+ Vid vissa tillfällen QJs,KJs,QTs,JTs KQs typ. Upp till 25/50. Från 50/100 och upp kan det bli fråga om push om min stack går mot 9-10BB. och det är nu jag börjar bli lös.. För mig fungerar det bättre. Nivåer på 20 så får man syn tycker jag av rätt mycket preflop. Och träffar dem följer dem med ner. Därför spelar jag inte spekulativa händer där utan jag ser till att inte beta med luft. Det funkar iaf just nu för mig:) Om en vecka kanske jag modifierar mitt tankesätt:) Som sagt, bara spelat Full ring sngs innan. SH är lite nytt för mig och jag har inte 100 koll. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Callan Postad 21 Maj , 2008 Rapport Share Postad 21 Maj , 2008 Hur många sngs / set kör du ? Låga nivåer= Vilken range höjer du med? Jag höjer med AQS,AK,88+ Vid vissa tillfällen QJs,KJs,QTs,JTs KQs typ. Upp till 25/50. Från 50/100 och upp kan det bli fråga om push om min stack går mot 9-10BB. och det är nu jag börjar bli lös.. För mig fungerar det bättre. Nivåer på 20 så får man syn tycker jag av rätt mycket preflop. Och träffar dem följer dem med ner. Därför spelar jag inte spekulativa händer där utan jag ser till att inte beta med luft. Det funkar iaf just nu för mig:) Om en vecka kanske jag modifierar mitt tankesätt:) Som sagt, bara spelat Full ring sngs innan. SH är lite nytt för mig och jag har inte 100 koll. Brukar bara köra fyra bord åt gången då jag känner att jag spelar bättre om jag håller koll på statsen efter varje set jag kör, svårt att köra fler åt gången utan att åka från något/vinna något bord innan det kommit upp fler. Rangerna ja, tidig pos kör jag AT+, 88+ ungefär, senare positioner höjer jag gärna KJs+, alla pocket och A7+. Det beror ju också självklart på hur spelet har sett ut vid bordet, men som sagt så är det väldigt tacksamt att bygga stack med många contbetts i tidiga nivåer. Förstår att det är svårt om man är van vid FR, hade själv väldigt svårt att vara mer aggro preflop när jag gick upp i nivåer, trots att jag bara kört SH. Något jag dock upptäckt är att jag får sjukt många fler breakeven-sessions när jag tightar upp tidigt, blir mer lotteri vid bubblan o.s.v. Sen finns det självklart vissa mönster som man märker väldigt ofta, på ongame tror folk att det är +EV att pusha alla pockets från SB oavsett stack och om de får ett drag i raisad HU-pott på flopp pushar de alltid stacken i princip. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
EmWi Postad 21 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 21 Maj , 2008 Postar 2 händer här. Inga whines. Förekommer inte i min dagbok!!! Utan bara isningssyfte hur de spelar. Överbettar floppen i HH#1. Inte mycket, men vill försöka plocka handen direkt eller få en mupp o försöka stjäla.. 4x betar i hand #2. Bara för att försöka få lite koll på deras range. Men tydligen hade jag noll koll. Sedan är den inte riktigt bra spelad av mig. Tagen ur en liten tiltsession. Men strunt i det. Det roliga i den är handen som han väljer att syna med! Seat 1: vrush ($1,310 in chips) Seat 2: Bruus Lii ($1,465 in chips) Seat 4: Watcher34 ($1,285 in chips) Seat 7: x bobastre13 ($1,990 in chips) Seat 10: EMWI ($1,450 in chips) ANTES/BLINDS Watcher34 posts blind ($15), x bobastre13 posts blind ($30). PRE-FLOP EMWI bets $80, vrush folds, Bruus Lii folds, Watcher34 calls $65, x bobastre13 folds. FLOP [board cards: ,, ] Watcher34 bets $80, EMWI bets $300, Watcher34 bets $1,125 and is all-in, EMWI calls $905. TURN [board cards: ,,, ] RIVER [board cards: ,,,, ] SHOWDOWN Watcher34 shows [ , ] EMWI shows [ , ] EMWI wins $1,300, Watcher34 wins $1,300. SUMMARY Dealer: Bruus Lii Pot: $2,600 vrush, loses $0 Bruus Lii, loses $0 Watcher34, bets $1,285, collects $1,300, net $15 x bobastre13, loses $30 EMWI, bets $1,285, collects $1,300, net $15 Seat 1: vrush ($1,335 in chips) Seat 2: Bruus Lii ($1,215 in chips) Seat 4: Watcher34 ($1,775 in chips) Seat 7: x bobastre13 ($1,610 in chips) Seat 10: EMWI ($1,565 in chips) ANTES/BLINDS vrush posts blind ($50), Bruus Lii posts blind ($100). PRE-FLOP Watcher34 folds, x bobastre13 folds, EMWI bets $400, vrush folds, Bruus Lii calls $300. FLOP [board cards: ,, ] Bruus Lii bets $300, EMWI bets $1,165 and is all-in, Bruus Lii calls $515 and is all-in. TURN [board cards: ,,, ] RIVER [board cards: ,,,, ] SHOWDOWN EMWI shows [ , ] Bruus Lii shows [ , ] EMWI wins $350, EMWI wins $1,240, Bruus Lii wins $1,240. SUMMARY Dealer: EMWI Pot: $2,830 vrush, loses $50 Bruus Lii, bets $1,215, collects $1,240, net $25 Watcher34, loses $0 x bobastre13, loses $0 EMWI, bets $1,565, collects $1,590, net $25 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Callan Postad 22 Maj , 2008 Rapport Share Postad 22 Maj , 2008 ... Hand 1: Svårt läge på den floppen, när det är $20+2 på ongame kan FI sitta på precis vad som helst i det där läget, viker nog oftast där dock, men ibland springer man ju in i så fina händer som K-rag. Generellt brukar man få syn på flopp och vik på blankt turnkort om man har dem slagen, eventuellt att de synar ned. Hand 2: Personligen kör jag gärna 3*BB preflop när det är jämna stackar och höga blinds, man får bort fisksynarna iaf, och även om man får omslag har man nog kvar för att vika. Sen skulle jag instafoldat när han bettar ut på den floppen, oavsett vad han har så kommer han i princip syna. Han har degat in $700 i potten och måste betala $515 för att vinna en pott på $2.5k. Där synas det alltid, som tydligt, med minst mellanpar-rag. Egna synpunkter på det bara, om någon säger emot så är det bara att skjuta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
EmWi Postad 22 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 22 Maj , 2008 Hand 1:Svårt läge på den floppen, när det är $20+2 på ongame kan FI sitta på precis vad som helst i det där läget, viker nog oftast där dock, men ibland springer man ju in i så fina händer som K-rag. Generellt brukar man få syn på flopp och vik på blankt turnkort om man har dem slagen, eventuellt att de synar ned. Hand 2: Personligen kör jag gärna 3*BB preflop när det är jämna stackar och höga blinds, man får bort fisksynarna iaf, och även om man får omslag har man nog kvar för att vika. Sen skulle jag instafoldat när han bettar ut på den floppen, oavsett vad han har så kommer han i princip syna. Han har degat in $700 i potten och måste betala $515 för att vinna en pott på $2.5k. Där synas det alltid, som tydligt, med minst mellanpar-rag. Egna synpunkter på det bara, om någon säger emot så är det bara att skjuta. hand 2 har du helt rätt. Även om jag 4x ibland. Men skulle vikt 9 av 10 .. Dennan ggn var jag i tilt mod. Hand 1: Vet jag inte riktigt om jag kan vika.. Inte på 20+2. Högre upp är det en självklar fold. men nu kan han sitta på exakt vad som helst. Kändes som en desperat aktion från hands sida. För om han hade haft set skulle han nog inte vilja driva ur mig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts