Gå till innehåll

Ett sålls bekännelser.


Se7en

Recommended Posts

Ja vad ska man egentligen säga.. att man slutat på riktigt nu? Hehe, jag vet hur det låter, särskilt från mig och i den här tråden. 20 år och 300 bedrövelser senare har modet infunnit sig iaf att avstå en stor del av ens liv och gå vidare.

 

Jag börja iaf pokerkarriären som en usel spelare med noll koll, och avslutar den som en usel fast med bra koll. Faktum är att jag är inte dålig i den bemärkelsen att jag inte förstår när jag ska syna, höja eller folda. Skills har jag vill jag påstå, men ack vilket dåligt omdömme och respekt för pengarna jag har. Sista halvåret har jag spelat betydligt mindre än förut, mycket tack vare tjejen jag är tillsammans med. Men det som fick mig att avstå helt numera är att dagen innan hon skulle fylla år.

 

Satte in 400$ på en sajt för att spela lite, och i vanlig ordning spelar jag med hela stacken upp mig till 4500$ på 2-3 timmar. Flop 6,9,10 två ruter när jag har JQ (inga ruter). En kille höjer kraftigt, jag går all in och får syn av K7 ruter. 3 på turn, 3 på river (inga ruter) och han vinner 10K$ på kung hög.

 

Samma visa gång på gång. Jag kan inte spela efter reglerna vad gäller nivå efter bankrulle. Det spelar ingen roll hur betydelsefullt det är att följa vissa regler, jag klarar inte av det. Därav förlorar jag mycket pengar i det långa loppet eftersom jag oftast gular innan jag förmår mig själv att casha ut.

 

Så tänkte jag, jag vet att jag aldrig kommer kunna spela på rätt nivå, och historien kommer bara upprepa sig gång på gång. Vilka är mina alternativ? Ja, inte spela mindre, inte börja spela som man ska (för det kan jag ju inte) utan sluta helt. Ringde en polare om hjälp som själv tagit sig ur både spel, knark och spritberoende.

Jag sa, vafan ska jag göra, vad kommer hända med mig om jag slutar helt?

Han svara att så tänkte jag med, vad har jag kvar om jag tar bort det enda jag har?

 

Då förstog jag direkt, att man har varit rädd för förändring, jag har varit rädd att ta bort något från mitt liv som har varit så dominerande i 20 år att jag helt plötsligt står utan någonting i mitt liv. Jag har varit feg helt enkelt. Sen la han till att de bra sakerna man inte sett och haft i livet tidigare pga dominansen från spelandet automatiskt kommer och fyller på ens liv som en fet jävla bonus. Ja jag kommer tålmodigt vänta, och faktum är att jag redan känner mig lyckligare, redan har fått en ännu bättre relation med tjejen, familjen och vännerna. Det finns helt enkelt mer plats för bra saker nu, och det är moroten att fortsätta som spelfri. Saknaden av spelet som var destruktivt, vägs upp många gånger fler av andra saker.

 

Om nån som jag vet om att den har problem (vilket är första steget) kan jag bara råda att dig, försök verkligen och se efter om ditt liv faktiskt inte blir mycket bättre efter ett totalt stopp. Man har bara allt att vinna, även om det är skitjobbigt och man är rädd för att ge upp det enda man har kvar.

 

Nåväl, jag är inte i hamn än, bara varit helt fri från spel i en månad så allt är inte frid och fröjd direkt. Men just idag kom suget extremt mycket tillbaka, när en vän berätta att han gått bra sista tiden och vunnit 60k$. Jag kände att jag behövde skriva av mig lite för att dämpa suget.

 

Lev väl, and gl!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 210
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

...massa bra text...

 

Mycket bra skrivet, och bra insikter, känner igen mig mycket i det du säger, har själv spelat på oddset, trav, aktier, optioner, poker...m.m sedan man var 14år(nu 29år), och att ge upp det enda man har(beroendet) är svårt. Man ser det ju inte som ett beroende utan som ett "hopp" ens enda hopp för att framtiden skall lösa sig, med de pengar man skall vinna, snabba pengar! Det hoppet är svårt att ge upp, men du har nog rätt man har mer att vinna på att sluta spela, än att leva på hoppet(som är en oas i öknen). Man kan ju inte säga att de senaste 15 åren varit lustfyllda och roliga direkt.

 

Stort GL Se7en......hoppas du håller dig spelfri!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Tänkte bara droppa in och berätta hur jäkla skönt det är att man börjat ändra på sin livsstil. Senaste förvandlingen är att jag gett upp rökandet. Man känner verkligen hur mycket kraft man får för annat. Finns det folk som funderar över sin situation, våga prova är det enda jag kan råda.

 

Vad kommer härnäst? Satsa på stasministerposten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bara droppa in och berätta hur jäkla skönt det är att man börjat ändra på sin livsstil. Senaste förvandlingen är att jag gett upp rökandet. Man känner verkligen hur mycket kraft man får för annat. Finns det folk som funderar över sin situation, våga prova är det enda jag kan råda.

 

Vad kommer härnäst? Satsa på stasministerposten?

 

Go for it!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bara droppa in och berätta hur jäkla skönt det är att man börjat ändra på sin livsstil. Senaste förvandlingen är att jag gett upp rökandet. Man känner verkligen hur mycket kraft man får för annat. Finns det folk som funderar över sin situation, våga prova är det enda jag kan råda.

 

Vad kommer härnäst? Satsa på stasministerposten?

 

Härlig läsning! Lycka till! Blir själv inspirerad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Haha.. förlåt om jag håller tråden vid liv men, vilken jäkla loser man varit =)

 

Sitter halv 3 på natten och kikar igenom mina inlägg för att få lite perspektiv på mitt liv.

I vissa inlägg (mest i början) känner jag, eh, har jag verkligen skrivit så där? Uttryckte jag mig verkligen så? Vad var det jag e g e n t l i g e n mena? Vem försöker du lura? osv..

 

Vet ni en sak, mitt pokerspelande har till 95% av tiden bestått av anledningar till att komma bort från vardagen/livet. 1 av 20 ggr har jag kanske spelat för att tjäna pengar, men då har jag varit uttråkad. Fold mest hela tiden och bara spela rätt tekniskt utan känslor inblandade. Självklart gick man mest plus de gångerna. Det har varit en dyr verklighetsflykt restrerande 95%.

 

INSIKT

BESLUTSAMHET

HANDLING

 

det är vad som krävs av oss torskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...