Gå till innehåll

Ett sålls bekännelser.


Se7en

Recommended Posts

Ta och casha ut pengarna och lås in dom i obligationer i 5-10 år. Så har du förhoppningsvis mycket mer och inga spelproblem när du får tillgång till dom igen..

 

Har man rätt grava spelproblem, som Seven verkar ha, så spelar det ingen roll om pengarna är låsta, när spelsuget kommer så fixar man nya slantar. Det bästa är väl att ta ut pengarna och köpa något bestående, typ en bil, för man tänker väl efter flera gånger innan man säljer/pantar bilen för att ha råd med spel.

 

Problemet som speltorsk är att man pendlar från att ha skitmycket deg till att inte ha någon deg alls och inkassokrav haglandes från diverse bolag. Blir en lite jobbig balansgång för psyket det där, att gå från att ena dagen bränna 2 lax på krogen och skita i det helt till att nästa dag behöva låna pengar till mat och hyra är faktiskt rätt påfrestande ibland.

 

Och sluta spela, jo, det är ju lätt att säga. Men det funkar inte om man inte vill - att sluta med alla slags beroenden kräver en enorm viljeinsats. Det är inget omöjligt om man har ett starkt psyke, men det jobbiga är inte att sluta utan att inte börja igen. Vilket faktiskt är skitsvårt, eftersom man gång på gång lurar sig själv att man den här gången ska klara av det. Just den här gången kommer vara annorlunda än de 943 gångerna innan.

 

Så funkar missbrukarmentaliteten, tyvärr. Jag har själv hamnat i skiten på grund av diverse missbruk, tagit mig ur skiten, hamnat där igen när man fuckat upp igen. Att söka hjälp är bara en kortsiktig lösning om man innerst inne inte är inställd på att ALDRIG spela igen - och verkligen menar det. Att hålla upp ett par månader säger ju ingenting egentligen, att hålla upp ett helt liv är det som är det svåra.

 

Men å andra sidan beror det lite på vad man har för livsåskådning. Jag menar, ibland ramlar man, ibland ramlar man jävligt hårt, men det finns alltid en utväg ur skiten och misären. Och vem vet, en dag kanske man inte finner något behov av att spela och då skiter man i det.

 

Äh - bara lite svammel från en speltorsk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 210
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Parre, har tänkt på dig ibland och undrar hur det går för dig i livet. Hoppas du mår bra.

 

Varför är många missbrukare intelligenta tänkande individer? Vore inte allt mycket enklare om vi bara var, helt jävla dumma i huvudet och inte fatta någonting? Ja, jag tror faktiskt det, att du, jag och t.ex. Jessica är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelmissbruk ar en sjukdom. Nagot som inte riktigt stammer med serotonin eller motsvarande. Denna sjukdom kraver behandling. Tyvarr inser inte missbrukaren det sjalv forran, som du sager, han eller hon ligger pa botten.

 

Inget tvivel om att Parre, Jessica och Se7en ar tankande, intelligenta manniskor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Parre, har tänkt på dig ibland och undrar hur det går för dig i livet. Hoppas du mår bra.

 

Varför är många missbrukare intelligenta tänkande individer? Vore inte allt mycket enklare om vi bara var, helt jävla dumma i huvudet och inte fatta någonting? Ja, jag tror faktiskt det, att du, jag och t.ex. Jessica är det.

 

Skickar ett PM strax. Upp och ner går det.

 

Det är väl antagligen för att vi inte lyckas hitta tillräckliga utmaningar i livet och vardagen för att se värdet i att inte söka de snabba kickarna utan bara vara nöjda och glada. Sedan beror det väl garanterat en del på övriga personlighetsfaktorer också, men det är i alla fall en av förklaringarna.

 

Hade faktiskt tänkt skriva en artikel (eller två om jag nu är kreativ ikväll) i ämnet - kan posta länkarna här då. Skamlös egenreklam, javisst!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är TILT en skepnad av ett missbruk eller bara ett naturligt (för många) mänskligt fenomen?

 

Finns det människor som inte tiltar? Sticker de sig själva med en kniv i låret när det börjar hetta till? Aja, dags för lite sömn.

Alla tiltar, skillnaden är att de flestas spärr där de slutar lägga in mer pengar ligger på bra mycket lägre summor (i förhållande till spelkapital).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är TILT en skepnad av ett missbruk eller bara ett naturligt (för många) mänskligt fenomen?

 

Finns det människor som inte tiltar? Sticker de sig själva med en kniv i låret när det börjar hetta till? Aja, dags för lite sömn.

Alla tiltar, skillnaden är att de flestas spärr där de slutar lägga in mer pengar ligger på bra mycket lägre summor (i förhållande till spelkapital).

 

Då är ju det jobbiga att så fort du passerar din egna kritiska gräns så finns det inga hämningar och du kommer fortsätta pumpa in pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det fungerar verkligen för spelmissbrukare...

 

Vem fungerar det för egentligen?

 

Nästan "alla" tiltar i en eller annan form. Alla överger rationella tankar då och då. Inte bara i spel.

 

Nu har jag spelat ner mig till 3000kr från 10 000kr och känner mig illa till mods.... Borde sluta för jag spelar ju inte bra... men bryr mig inte, ska bara spela bort det sista

 

eller

 

Nu har jag ätit upp nästan hela chipspåsen och börjar känna mig lite risig... borde sluta för det är ju inte bra att fortsätta äta... men måste bara äta upp det sista

 

eller

 

Nu har jag druckit 8 öl och börjar känna mig på gränsen till för full.... Borde sluta nu, innan jag börjar må dåligt, men jag har ju två öl kvar i påsen. Kan ju inte hälla ut dem eller ta med dem.... Ska bara dricka upp de sista

 

Ja ni fattar vinken ;)

 

Till sist handlar det om självdiciplin och det lättare sagt än gjort.

 

Själv har jag alltid klara riktilinjer när det gäller spel vilket begränsar nedsida men maximerar uppsida

 

* Håll alltid en begränsad summa på mina pokerkonton. När man börjar få för mycket, casha ut.

* Ta alltid med en budget när jag spelar Live. Lämna kort hemma. Man åker ju inte hem och tillbaka för att spela mer. Tilten hinner ofta lägga sig om man åker hem emellan och gör något annat en stund. Tilta av sig på ett dataspel funkar ju alltid :D

* Låna aldrig ut åt andra till spel och långa heller aldrig själv. Är jag stenhård på... på gott och ont

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken sorglig historia Se7en. Bra att du ringde Kolmarden. Du ar helt klart en spelmissbrukare som maste sluta spela helt och hallet! Vem fan ger tipset att spela NL200? Helt slut i skallen alltsa...

 

Du kommer sakert att "tilta" bort en hel del till innan du verkligen far den hjalp du behover. Borja med att halla dig borta fran pokerforum. Inte ens for att skriva av dig (aven om det ar bra for andra att se din situation och darefter gora allt for att inte hamna dar). Det finns andra stallen du kan skriva av dig pa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, tanken att blotta sig är delvis att dämpa ångesten, men även kanske få andra att hajja till som närmar sig min situation. Jag är inte ute efter medlidande heller.

 

Några ovan tog upp ämnet hämningslös och dicipiln. Nyckel i mitt problem är att jag just är totalt hämningslös som människa. Jag vill få ut det mesta ur alla situationer, oftast. Har jag hygglig chans att dubbla stacken i poker tar jag risken. Har jag chans på snyggaste tjejen tar jag chansen trots risken att göra bort mig. Har jag chansen att få en kick av att blåsa på i 220 på E18 gör jag det. Osv.

 

Spel är bara en del av mitt liv. Dock kostar det mig mest.

 

Lev väl vänner, nu ska jag handla mat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas det funkar den här gången. Särskilt som du har talang för andra områden där du kan lyckas bättre både för dig själv och andra. Spel ger ju ingenting egentligen.

 

Spelmissbruk är antagligen bara en olycklig, inbyggd riskpreferens som funkar bra i en del sammanhang men inte i situationer där intuitionen sviker.

 

P.S. Jag har tydligen fått världens gayigaste titel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas det funkar den här gången. Särskilt som du har talang för andra områden där du kan lyckas bättre både för dig själv och andra.

 

Spelmissbruk är antagligen bara en olycklig, inbyggd riskpreferens som funkar bra i en del sammanhang men inte i situationer där intuitionen sviker.

 

P.S. Jag har tydligen fått världens gayigaste titel.

 

He is fucking back on the top!!! :D:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Sådan här statestik ska man alltid ha på varje 100 spelade händer (FL 30/60). Inte så konstigt att man går + då om man inte har grym otur (eller fet rigg mot sig hehe).

 

During current Hold'em session you were dealt 100 hands and saw flop:

- 5 out of 11 times while in big blind (45%)

- 2 out of 11 times while in small blind (18%)

- 12 out of 78 times in other positions (15%)

- a total of 19 out of 100 (19%)

Pots won at showdown - 8 of 9 (88%)

Pots won without showdown - 3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör du när du inte spelar? Arbetar du med något? Hur är det med familj?

 

Sköter mitt jobb exemplariskt! Familj är jag tack och lov utan, vem vill ha det lixsom?

 

 

Sure... Du kanske inte har nån familj pga ditt spelberoende, sluta spela, sök hjälp, prioritera om!!!

 

jo, jag var rätt ironisk där på båda punkterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Som topic lyder..

 

Slutat nästan helt med poker sen jag träffa en jättefin tjej som hjälper mig att ta mig ur beroendet. Igår kom jag dock på idén att spela stripp-poker hemma. 10 startmarker var, blinds 1 och 1. När nån har förlorat alla sina marker tar man av sig ett klädesplagg och sen börjar man om med 10 marker var igen.

 

Spelar ut henne totalt tills hon sitter i bara underkläderna. Sitter själv rätt bekvämt med bara ett plagg borta. Nu börjar jag dock åka på riktiga utdragningar. 2-3 outare hela tiden. 10 min senare sitter jag bara i kallingarna och känner mig riktigt desperat! Då kommer jag på den fenomenla idén att fuska! (jag ger hela tiden)

Ger AA till mig själv och JQo till henne.

Lite höjningar av båda pre flop och så är vi all in.

Flop 8,9,10...

 

Helvete, jag kan inte vinna, inte ens när jag fuskar!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klonk!

 

Känns som rätt good beat all things considered.

Kul att det går bra för dig.

 

Tack! ja det känns som det iaf.

man märker hur resten av problemen man har blir lättare att lösa när man inte missbrukar. Jag menar, det har satts djupa spår i ens ekonomi, kropp och själ som en direkt följd av missbruket. Men helt plötsligt känns inget omöjligt längre.

 

18 års spelmissbruk (börja spela vid 12) vänder man dock inte i en handvändning. Mycket jobb återstår.

 

Tråden börja med att jag insåg vilken usel pokerspelare jag var. Slutar förhoppningsvis med något helt mycket bättre.. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...