Gå till innehåll

Partyjack - Tillbaka på kända jaktmarker.


Partyjack

Vad gäller för dig?  

62 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad gäller för dig?

    • Det skulle vara skoj med ännu en 2,5/5-DB och jag kommer hjälpa till med kritik och analyser.
      39
    • Nej för fan, nu är det alldeles för jävla mkt dagböcker från SvS.
      23


Recommended Posts

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

GL Party jack..

Kan du inte leva helt på ditt 2.50-5 Spel:-D ?

 

Det skulle jag nog kunna göra, med tanke på att jag bara jobbat 4-8 dagar i månaden sedan ett halvår tillbaka och ändå kunnat lägga undan hyfsat med pengar varje månad.

 

Säkerheten med att ha hyra och mat betald med ett vanligt jobb är ändå sjukt viktig med tanke på downswings och liknande, psykologisk och socialt är det en ren guldgruva att kunna komma ifrån och grinda lite konsum en eller ett par dagar i veckan..

 

Har inte haft någon ordentlig dipp sedan i oktober förra året typ, men det kommer ju komma förr eller senare..

Känns som att man måste upp minst två nivåer för att kunna/orka spela på heltid - så att marginalerna blir ännu lite större.

 

Varför anar jag en aning sarkasm i ditt inlägg?

 

Lyckades iaf göra en rekorddålig första timme på grindet, 3,5K back. Men börjar gnaga ikapp det nu, lägger upp några beats under lunchbreaken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minns verkligen inte senast jag var så nöjd med ett 2K-back som jag är idag.

Började med att jag hittade ett 5/10 bord som var sjuuukt juicy, bara en spelare som jag inte visste var fisk.

Spelsugen som jag var lyckades jag committa mig med TT på 779 två klöver, eftersom vi var tre till floppen var den tillräckligt jobbig att lägga då jag bara köpte in för 100BB.

Där var 1K, kvarten senare kommer denna:

 

 

***** Hand 701379817 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Thursday, May 22, 2008 9:45:45 AM

Diana 29 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Partyjack (1075.84)

Plats 2: Shriiimpy (1091.15)

Plats 4: Quarna (247.32)

Plats 5: thejohan (177.50)

Quarna lägg LM 2.50

thejohan lägg SM 5.00

** Giv **

Partyjack [10r, 10s]

Shriiimpy [N/A, N/A]

Quarna [N/A, N/A]

thejohan [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Partyjack Höj till 20.00

Shriiimpy Höj till 45.00

Quarna Lägg

thejohan Lägg

Partyjack Syna 45.00

*** Flop(Board): *** : [10k, 9r, Dk]

*** Bet Runda 2 ***

Partyjack Passa

Shriiimpy Satsa 35.00

Partyjack Höj till 135.00

Shriiimpy Höj till 355.00

Partyjack All-in 1030.84

Shriiimpy Syna 1030.84

*** Turn(Board): *** : [10k, 9r, Dk, 8r]

*** River(Board): *** : [10k, 9r, Dk, 8r, 6r]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 2144.18

Partyjack [10r, 10s] Triss i tior Vinst: 0.00

Shriiimpy [Knk, Ks] Stege med högsta kort kung Vinst: 2144.18

Quarna Lägger mig Vinst: 0.00

thejohan Lägger mig Vinst: 0.00

 

Har read på fi, "supersynstation". Ledsen Shriiimpy om du finns här på pf för att jag hänger ut dig, bara min uppfattning so far.

Kände att jag skulle få syn av AQ, AA, KK, AK klöver och säkert ett par klöverdrag till.

Ska det gå att komma ifrån denna med 200BB?

Tyckte det var sjukt jobbigt att sätta honom på KJ, snarare QQ då.. Eftersom när jag har readen "synstation" så är det sällan en spelare som trebettar särskilt vitt så var rätt övertygad om >JJ här.

Som sagt, går den att ducka?

 

Sen settar jag TT från BB på AKT rainbow.

Pokerowe hade höjt UTG och bettar ut, jag checkraisar och han ställer (han spelar typ 700).

Vet att Pokerowe hänger här på pf, vet att han spelat mkt FR förr.. När han sen började spela SH tyckte jag att han kändes väldigt tajt så jag var sjukt nära att vika när han ställde.

Hade han haft 200BB hade jag nog hittat folden där, känns jävligt tunnt att bara kunna hoppas på AK i det läget!?

 

Därefter följer tre raka översettningar inom en timme och jag är djupt i hålet, var nere på 4K back ett tag.

 

Sen översettar jag två händer själv och sen flyter spelet på ganska bra och jag jobbar ikapp det rätt bra, men varje gång jag tog en stor pott så åkte jag på en pungspark.

Minns tex en QJ på QJ3 där jag visste att han hade 33 men den går inte gärna att lägga när han är pf-aggressorn och QJ på brädan är i hjärter.

 

Här en lite jobbig hand också:

 

***** Hand 701389632 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Thursday, May 22, 2008 10:19:55 AM

Diana Turbo 15 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: martian (977.11)

Plats 2: Partyjack (1146.95)

Plats 3: ptrka (213.63)

Plats 4: NÅJDEN (229.12)

Plats 5: makten22 (480.53)

NÅJDEN lägg LM 2.50

makten22 lägg SM 5.00

** Giv **

martian [N/A, N/A]

Partyjack [Knk, Dh]

ptrka [N/A, N/A]

NÅJDEN [N/A, N/A]

makten22 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

martian Syna 5.00

Partyjack Syna 5.00

ptrka Lägg

NÅJDEN Syna 5.00

makten22 Passa

*** Flop(Board): *** : [9k, Dr, Es]

*** Bet Runda 2 ***

NÅJDEN Passa

makten22 Passa

martian Satsa 15.00

Partyjack Syna 15.00

NÅJDEN Lägg

makten22 Lägg

*** Turn(Board): *** : [9k, Dr, Es, Ds]

*** Bet Runda 3 ***

martian Passa

Partyjack Satsa 40.00

martian Höj till 110.00

Partyjack Syna 110.00

*** River(Board): *** : [9k, Dr, Es, Ds, Ks]

*** Bet Runda 4 ***

martian Satsa 60.00

Partyjack Syna 60.00

*** Showdown *** : Rake: 9.74 Totalpott: 380.26

martian [10k, Knr] Stege med ess i topp Vinst: 380.26

Partyjack Lägger mig Vinst: 0.00

ptrka Lägger mig Vinst: 0.00

NÅJDEN Lägger mig Vinst: 0.00

makten22 Lägger mig Vinst: 0.00

 

Borde jag slå om en gång till på turn här?

 

Känns som att min hand är slagen ganska många ggr, inte särskilt vanligt att CRa drag på parade turnbrädor på 2,5/5 men han gjorde det ju onekligen ganska snyggt (tack vare att den satt).

 

Kom också på att jag hade glömt det absolut bästa med turkietbesöket.

Har inte varit till en frisör på åratal, tjejen har länge haft drömmar om att utbilda sig till frisör men valde en ekonomi-inriktning till slut istället - så hon brukar få klippa mig när hon orkar och jag har tid typ.

Hade hört att barberarna i Turkiet skulle vara en riktig höjdare så jag tog en gamble och lät håret växa rätt bra, rakade mig inte på dryga veckan och gick in på nån skabbig liten salong där tre snubbar satt o rökte pipa utanför typ.

 

Beställde en "haircut + shave" - och det var nog fan det bästa jag gjort.

Snubben var helt galet säker med saxen, det bara smattrade kring huvudet och jag var orolig att han skulle stympa sig själv eller mina öron med saxen som det typ glödde om efter ett par minuter.

Därefter sliter han fram rak-kniven, något jag var lite osäker på innan.. En halvblind turk med ett sylvast blad mot min hals, bäst att ge ett gott intryck tänkte jag.

 

Det var en sjuuuuk precision han hade, efter rakningen följde pudring, mera lödder, en andra rakning, mera puder, tre fulla nävar med rakvatten som gjorde att jag verkligen inte kunde andas utan fick mer en semifylla på inandad alkohol.. Helt sjukt skönt faktiskt, efter dryga timmen är han klar och jag orkar knappt ställa mig ur stolen då det också är obligatoriskt med axel+arm-massage efter rakningen.

 

Frågar vad han ska ha, 20 lire = 100 kr.. Whaat?

Drixade 50kr utöver det och snubben såg helt salig ut, två rakningar till och han hade gått på semester -garaanteerat.

Tröck även in en enkel rakning näst sista dagen, drixade 50% även denna gång och hela firman (4 barberare) kom fram och ville skaka hand och tacka.

 

Så ett gott tips för er som planerar en resa till Turkiet - gå till en barberare, det är en grym upplevelse.

 

Dagen slutar förmodligen 2K back, är bra sliten i huvudet och ska försöka väcka liv i joggy och dra igång ett xboxhockeygrind hos honom eller nåt.

 

+6542:- hittills i Maj får jag ändå vara rätt nöjd med så långt eftersom jag spelat ungefär hälften så mkt som jag har planerat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja turkarna är grymma på rakning, tog en nu sist i bangkok rekomenderas ej blödde som en gris :)

 

Hehe, det var typ vad jag var orolig för eftersom tre av fyra på den där firman hade varit pensionerade i säkerligen +15 år här i Sverige men jag fick den yngste snubben kring 40-strecket och han hade en sjujävla snits i kniven.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joggy har med sin typiska pokerproffs-dygnsrytm utvecklat ett smart system till en måltid han inte behöver laga genom att kombinera sin frukost med sin kära mors middag, därav blir inte hockeygrindet förrän om typ två timmar.

 

Själv kämpade jag mig ner till apoteket för att hamstra på mig lite förbrukningsartiklar (berocca, nässpray och anti-skjärtkiss-piller).

 

Sedan jag utvecklade min sjukdom har jag sakta men säkert blivit EXTREMT sömnberoende, sov kanske 1-2 timmar inatt och det påverkar mig så till den grad att jag knappt klarade av att cykla apoteket tur och retur (en sväng på ca 500 meter tot.), medicinen jag äter sätter även ner mitt immunförsvar vilket i sin tur gör att jag har väldigt lätt för att dra på mig lättare förkylningar och snuvor samt har väldigt, vääldigt känslig mage. Därav är dessa tre standardvaror som alltid ska finnas i mitt hem.

 

Som grädde på köttfärsbiffen har min dator blivit helt extremt slö senaste veckorna, efter att jag tankade PT2 och körde in några händer kan jag knappt surfa medan jag fyrtablar tex. Något som aldrig varit i närheten av ett problem tidigare.

Har spenderat en del tid med att ta bort massa onödiga program, defragmenterat hårddisken och kört diskrensning osv.

Det står helt klart på listan att köpa en ny burk innan hösten kommer, men just nu känner jag inte att jag har lust.

Väntar nog hellre till PT3 blir kompatibelt med SvS och kör hela proceduren på en gång då. (om det nu kommer bli kompatibelt)

 

Någon som har fler tips på hur jag kan försöka speeda upp datorn några steg innan den åker på tippen?

 

Blir nog kanske en timmes tajt grind nu ändå för att fördriva tiden, typ lite PLO 1/2 SEK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som har fler tips på hur jag kan försöka speeda upp datorn några steg innan den åker på tippen?

 

 

En klassisk format c:\ är det bästa för att få upp hastigheten på bettan. dvs tömma allt och in med nytt os och program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En klassisk format c:\ är det bästa för att få upp hastigheten på bettan. dvs tömma allt och in med nytt os och program.

 

Oj, snälla du.. Det är överkurs för mig kan jag lova.

 

LOL @ ordet anti-skjärtkiss-piller. "Jag kissade med rumpan" kan min sambo ibland få höra. Hon tycker att jag är en aning för informativ;-)

 

Jo, det va SkipperHogge här i östhammar som fick mig att hitta ett målande uttryck för aktionen då han yttrade det under vår första resa till Vegas för två år sedan. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag brukar använda CCleaner för att rensa på onödiga grejer i datorn. Rensar registret och lite annat, du kan ta bort program som autostartas när du kör igång datorn osv.

 

http://www.ccleaner.com/

 

Ah, kanon.. Skall testas vid ett senare tillfälle.

Denna dag har hittills varit helt grindfri, och troligtvis kommer den så förstå. Spelade golf i förmiddags och eftermiddagen har det blivit tvspel där jag hustlade joggystyle på 120:- i systemet 40:-/match. Hade ledningen med 200 och två måls ledning till 240 men sen tappade jag två raka på slutet.

Kul grej som vi förmodligen lär göra igen.

 

Kanske hoppar på ett minigrind innan middagen nu ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kall lottning på xboxen!!

 

Mja, jag tycker att jag hade lite flax i början där ditt Chicago borde ha skjutit sönder mitt Vancouver men de har ju en hyfsad chef i mål.

Sen var det en walk in the park fram till att man fick övermod och började passa pucken till öppet mål varje anfall. :)

 

Använder CCleaner, Ad-Aware och Spybot Search and Destroy :)

 

Okej, men ad-aware och spybot är väl snarare brandvägg- och antivirus-grejer eller?

Men CCleaner ska jag nog köra, fast bara sedan defragmentering och rensning så känns den mkt snabbare redan. Så det kanske inte kommer behövas förrän jag köper en ny.

 

Blev som sagt lugnt på grindfronten igår, i eftermiddag blir det en sväng till byhålan Norrskedika halvmilen härifrån där vårat HÖFF (HargÖsthammarFF) tar emot Norrskedika i första tävlingsmatchen på säkert närmare 10 år.

Norrskedika blev nedflyttade medan HÖFF tog sig upp till sexan. De är nu båda topplag så här långt, Norrskedika obesegrat men jag tror HÖFF kan sätta käppar i hjulet.. Tror iaf alla sportintresserade i kommunen kommer dras till matchen (nästan). Så det kommer bli en skoj tillställning tror jag.

 

Innan dess blir det grind, ska försöka fånga fisken som vaknar med baksmälla alldeles för illa för att sova ut och då drar en grind för att döda tristessen (har varit där själv).

Brukar alltid vara en sjukt löspassiv känsla över hela spelet på SvS på lördagmorgnar, allra värst är förstås lönelördagen.

 

Ska försöka hinna iaf 4 timmars grind.

 

+6500:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När börjar toppmötet? själv sitter man ju och knegar :( helt själv på kontoret och inget att göra, tjänar ju dock fint med deg för att sitta och surfa en lördag.

 

Men drar nog hem tidigt så kanske man kan kolla lite brödgängs fotboll, såg gräsö vs almo för nån vecka sen och det var verkligen det sämsta jag sett :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När börjar toppmötet? själv sitter man ju och knegar :( helt själv på kontoret och inget att göra, tjänar ju dock fint med deg för att sitta och surfa en lördag.

 

Men drar nog hem tidigt så kanske man kan kolla lite brödgängs fotboll, såg gräsö vs almo för nån vecka sen och det var verkligen det sämsta jag sett :D

 

Jo, men då snackar vi ju div 7.. ;)

Du ska se B-lagsmatcherna, det är helt sanslöst underhållande.

 

kl 14 börjar det, HÖFF har faktiskt ett ganska hyfsat gäng i år.. Så tror att det kan bli någorlunda hyfsad fotboll.. TYVÄRR eftersom det är den riktiga bensparkarfotbollen som är roligast att se på.

 

Hinner du eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter bra..

 

Vad är det egentligen tänkt att ditt jobb ska innebära på kontoret i forsmark?

Typ vad du har för arbetsuppgifter osv? Verkar ju vara rätt soft iaf.

 

Alla arbeten som ska göras hanterar vi här på denna avdelning. Mycket papper som man springar omkring med och för in i datasystemet typ. Just nu senaste veckan så är det bra lite att göra, både på gott och ont :)

 

Trivs bra fast jobbar ju bara Juni ut sen back to poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla arbeten som ska göras hanterar vi här på denna avdelning. Mycket papper som man springar omkring med och för in i datasystemet typ. Just nu senaste veckan så är det bra lite att göra, både på gott och ont :)

 

Trivs bra fast jobbar ju bara Juni ut sen back to poker.

 

Fan va smaskigt! :)

 

Det blev typ 3 timmars grind för mig, hittade ett litet plus.

Ska över till Joggy och hustla lite på hockeyn innan vi drar till Skedika.

 

+7637:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev ett litet grind nu på kvällen, tänkte försöka hitta ordentlig sömn eftersom jag ska ge mig på konsumgrind imorgon bitti igen.

Dock hade grannen förfest så insåg snabbt att detta inte skulle gå.

 

En och en halv timme gav ca 2,5K plus.

Två setups som gav en stor del i detta, dels AJ på A66A - river J.. Tror dock att fi kunde haft en sexa här. Han gjorde ett tydligt i östhammarskretsar så kallat "PissJocke-panik-spel".

Detta grundades då en kille i lokala klubben floppar en färg med QJ som är överkort till brädan, hela bordet är med och det går rundcheck - när sen esset i färgen kommer trycker han all-in för typ 10xpot och får syn av spaderK.

Kändes lite likadant här då han bettar in i mig, jag höjer, får steksyn. När sen A kommer trycker han dubbelpott och jag ställer.. Fisken steker hela mätaren innan han synar lika mkt till. Så tror att jag hade den redan på turn.

 

Den andra setuppen var min 97 mot fi´s 47 på 568. Fick dessutom in hälften av en annan fisks stack när han drog på färgen.

Att killen med 47 hade noten "syngalning" gjorde ju inte saken sämre.

 

Tror att detta är första lönehelgen på mer än 4 månader som jag hittar ett stabilt plus, har varit galet motriggad tidigare löningar.

 

Totala månadsplusset är nu 10049:-, kanske kan jag göra ett bra månadsplus trots ca 10 dagars semester och alldeles för lite grind överlag.

 

I övrigtspalten hamnar att HÖFF spelade oavgjort mot serieledarna i en match som var helt jämn, men där båda lagen spelade helt ok fotboll första halvan för att övergå i klassisk div 6-7tjongande i andra.

Blev också ca 6 matcher NHL där jag och joggy splittade helt, grymt roligt nu när vi spetsat det med lite gambling också.. När jag är rullad för 500krsmatcher kan jag nog livnära mig på detta istället. :D

 

Nu blir det dock en powernap innan konsumgrinden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter med Joggy och HoggeTheSkipper hos Joggy och grindar lite småturneringar efter morsdagsmiddagen.

 

Joggy har ett späckat schema med 20talet turneringar i $100-500klassen, han visar direkt hur han byggt sin rulle..

I en av turrarna settar han tre raka händer utan att vika en i hand mellan dessa.. Helt sjukt ju, betalt får han också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...