Gå till innehåll

Partyjack - Tillbaka på kända jaktmarker.


Partyjack

Vad gäller för dig?  

62 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad gäller för dig?

    • Det skulle vara skoj med ännu en 2,5/5-DB och jag kommer hjälpa till med kritik och analyser.
      39
    • Nej för fan, nu är det alldeles för jävla mkt dagböcker från SvS.
      23


Recommended Posts

Hehe, klassiker. "Femhundra spänn, ta vad du vill så sätter jag emot!"

 

Ang. helgen vore det som sagt kul att ta en bira eller sju ihop. Ni kan väl höra av er om ni börjar bli törstiga, 0704683112.

 

Hehe, absolut.. Jag och Kapten Wigert åker strax före lunch, så vi drar nog igång kring 13-14-tiden skulle jag tro.

 

Antar att vi är törstiga då, dock är jag jävligt förstörd i magen by some reason.. Väntar också på svar från ett lever-prov, så vet inte hur väl akoholiserad jag kommer vara.

Förhoppningsvis ganska väl. :)

 

Snyggt att lämna telenummer på forumet. Lätt jag ringer dig på lördag natt och snacka fyllesnack. "tjeeeeeennnnnna! *hick*... sssåååå wwwwwaaaazzzzuuuppp!!!.. *rap*.. hehehe.... vaaadå ffuulll... 8-)

 

Hehe, lite överskattat det där tror jag..

Nr 1, det är inte särskilt stor volym människor som läser här i dagboken..

Nr 2, väldigt liten procentandel av dessa skulle av någon anledning tycka att det var särskilt roligt att ringa upp något nr man hittat på nätet "bara för att". Tror de allra flesta vuxit från det.

Nr 3, Psykopat-kvoten är redan fylld iom att Willros läser här då och då.. Och han ska ju enligt egna uttaganden ha en flickvän och ett i övrigt väldigt uppfyllande liv..

 

Alltså tror jag du kan vara lugn Tanskanen!

 

Ses imorrn/i dimman!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hahahahaha..

Ansträngde mig för att skriva ett mejl till Keb på Gd.se för att framföra mina åsikter.

Denne Brynäs-farbror är oftast väääldigt saklig i sina svar, och framförallt extremt jävla konservativ i att någonsin kritisera enstaka personer, spelare eller ledare.

 

Det såg iaf ut så här:

Frågan: Hej Keb!Jag ser att du skriver att "Brynäs har så svårt att göra mål!". Jag ska berätta varför, när Brynäs för en match på detta vis skapas MASSOR av chanser framåt. Det snurras jättebra i långa perioder. MEN, det finns ingen som villskjuta förrän det är totalt öppet mål och man lika bra kan blåsa pucken över linjen med hårfön.

 

Titta på de etablerade topplagen i ES. När de för en match som vi gjorde igår avlossar man minst 35-40 skott, Brynäs sköt igår 26. Det finns en anledning till att världens bäste genom alla tider myntade uttrycket; "100% av alla skott du inte tar, går inte i mål"

 

I truppen nu finns egentligen bara två stycken som tar skott när tillfälle ges, det är Widing och Jonsson. De gör det jäkligt bra och skulle alla skjuta lika ofta som de skulle vi redan ha gjort 20-30 mål mer denna säsong.

 

Tyvärr vill Dackell, Molin, Sandin, Hansen, Granström, Alcén mfl bara snurra och cirkla och slå en flipp-pass tills någon har öppen bur. Igår fick laget ovationer från hela arenan efter ett PP där man för visso haft bra tryck men på 2 min bara fått på ett skott mot mål. Det är ju verkligen uselt!! Vad beror det på? Varför ska det spelas så snyggt för att sen inte ta ett skott? Hoppas vi får en trevlig Hockey-Lucia imorgon! Namn: HerrÖhman

 

Och så svaret då:

 

SVAR: Att du kan tycka det är bra att denne helt omöjlige Widing, som inte gör en enda sak rätt,bara åker till det blir stopp och inte har ett enda uns spelförståelse eller spelsinne, gör det bra som hela tiden skjuter och skjuter men att det hela tiden tar på ett motståndarben och blir en livsfarlig kontring som följd, det är för mej en gåta...men alla tycker vi ju olika.Tur det.../Keb-hälsning, som ej har tid nu att lägga ut din fråga och svara där - då jag ska på en begravning... Ha det så bra!

 

Snacka om att för det första helt kringgå frågan och huvudpoängen i mitt mejl.

Vi satt också och svor över hur jävla dålig Widing var igår, verkligen totalt under isen.

Men mitt förtroende för gubben Keb var tidigare litet, men numera bortblåst.

 

Han är väl bara ännu en av dessa 30-50-talister som kan sitta hemma och smeka sig själv över tre snygga passningar trots att Brynäs äger matchen och borde skjutit nära på dubbelt så ofta som det gjordes igår.

 

Redan semi-tiltad trots att första 20 min visar på +500 :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett ganska stabilt pass, jag jobbade in ett plus på 2500 till slut.

Men orkade verkligen inte fortsätta, trött var jag ju redan från början.. Däremot är min mage totalt slut, så fort jag dricker eller äter någonting så väntar 5-10 minuters bubblande och morrande i magen och sen är det bara ta tio stora löpsteg in på muggen för då har det tagit resan rakt igenom systemet. Jävligt risigt.

 

Finns ju flera alternativ till vad det skulle kunna vara som strular, dels är alltid alternativet med SLEn och medicinen aktuellt.. Nu har jag även haft lite förhöjda levervärden, så det är inte troligt att det påverkar att magen strular lite.

Det kanske allra troligaste är väl iofs sömnbrist, min mage är verkligen sjukt känslig för om jag tappar mkt sömn över flera dagar.

Sov väl kanske 3½ timme förra natten och inatt någonstans kring 4 timmar också.

 

När jag nu dock gjorde ett fint plus så kan det vara lika bra att ta några timmar för att försöka vila upp mig och spara lite krafter till morgondagen.

Kommer verkligen bli riktigt jävla roligt, ska dock till att magen blir mkt bättre om jag ska orka med en krogrunda. Blir det inte ett dugg bättre så ska det till väldigt mycket för att jag ens ska gå utanför dörren som det känns just nu.

 

Det värsta när man hittar sömnbrist och börjar gå på överskottsenergi, är ju att det blir så jävla svårt att somna.. Hade jag bara varit lite lagom trött så hade en siesta varit spikad nu och jag hade klonkat lite mer enerrgi.

Nu är det knappast aktuellt då jag känner ryckningar i hela kroppen, ögonlocken fladdrar liksom lite på ytan av ögat när man blundar osv.. Någon som känner igen sig?

 

Hur som helst, kanske blir lite mer grind på Söndag. Annars siktar jag in mig på att göra riktigt många timmar nästa vecka.

 

Pga omständigheter som lathet och konsumgrind har jag ännu bara gjort 7 timmar denna vecka..

 

+3572:- för december.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske allra troligaste är väl iofs sömnbrist, min mage är verkligen sjukt känslig för om jag tappar mkt sömn över flera dagar.

Sov väl kanske 3½ timme förra natten och inatt någonstans kring 4 timmar också.

 

Det värsta när man hittar sömnbrist och börjar gå på överskottsenergi, är ju att det blir så jävla svårt att somna.. Hade jag bara varit lite lagom trött så hade en siesta varit spikad nu och jag hade klonkat lite mer enerrgi.

Nu är det knappast aktuellt då jag känner ryckningar i hela kroppen, ögonlocken fladdrar liksom lite på ytan av ögat när man blundar osv.. Någon som känner igen sig?

 

Jag tänker bara säga det du redan vet, och det är att kroppens reparationsprocesser kräver sömn. Och, det är betydligt mer än dem fåtal timmar du lagt ned de senaste dagarna.

 

Dessutom med den sjukdomen som du har så borde du nog vara än mer försiktig.

 

Så, nu har jag agerat moraltant, men det är i all välmening! :)

 

Det som heter "vinterkräksjuka" kan ta sig många olika ansikten också, en variant utav den är just det du upplever med magen, vissa får ingenting eftersom ca 1/3 av befolknigen är imun mot det virus som orsakar kräksjukan, medans andra spyr som fasen i en-två dagar.

 

Men sömn behöver du oavsett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker bara säga det du redan vet, och det är att kroppens reparationsprocesser kräver sömn. Och, det är betydligt mer än dem fåtal timmar du lagt ned de senaste dagarna.

 

Dessutom med den sjukdomen som du har så borde du nog vara än mer försiktig.

 

Så, nu har jag agerat moraltant, men det är i all välmening! :)

 

Det som heter "vinterkräksjuka" kan ta sig många olika ansikten också, en variant utav den är just det du upplever med magen, vissa får ingenting eftersom ca 1/3 av befolknigen är imun mot det virus som orsakar kräksjukan, medans andra spyr som fasen i en-två dagar.

 

Men sömn behöver du oavsett.

 

Haha.. Du har inte jobbat på radioprogrammet "Klartext"?

Behöver de folk så skulle du passa som handen i handsken, inget illa menat!

 

Jag har iaf haft en jävligt trög eftermiddag, satte mig just på PLO 1/2 för första gången på typ två månader..

Som vanligt sätter jag mig när jag egentligen är för sliten för att spela, i en slags inbillning att jag kommer förlora mindre med lägre stakes..

 

Vilket iofs stämmer.. Men grejen är att går jag in med dels en nedsatt förmåga iom trötthet/sjukdom och sen dessutom är fokuserad på att förlora så lite som möjligt, så har man ju redan där ett recept på hur man blir en förlorande pokerspelare.. UTÖVER att jag är relativt usel på PLO från början.

 

Back typ 800 på en kvart eller så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett ganska stabilt pass, jag jobbade in ett plus på 2500 till slut.

Men orkade verkligen inte fortsätta, trött var jag ju redan från början.. Däremot är min mage totalt slut, så fort jag dricker eller äter någonting så väntar 5-10 minuters bubblande och morrande i magen och sen är det bara ta tio stora löpsteg in på muggen för då har det tagit resan rakt igenom systemet. Jävligt risigt.

 

Finns ju flera alternativ till vad det skulle kunna vara som strular, dels är alltid alternativet med SLEn och medicinen aktuellt.. Nu har jag även haft lite förhöjda levervärden, så det är inte troligt att det påverkar att magen strular lite.

Det kanske allra troligaste är väl iofs sömnbrist, min mage är verkligen sjukt känslig för om jag tappar mkt sömn över flera dagar.

Sov väl kanske 3½ timme förra natten och inatt någonstans kring 4 timmar också.

 

När jag nu dock gjorde ett fint plus så kan det vara lika bra att ta några timmar för att försöka vila upp mig och spara lite krafter till morgondagen.

Kommer verkligen bli riktigt jävla roligt, ska dock till att magen blir mkt bättre om jag ska orka med en krogrunda. Blir det inte ett dugg bättre så ska det till väldigt mycket för att jag ens ska gå utanför dörren som det känns just nu.

 

Det värsta när man hittar sömnbrist och börjar gå på överskottsenergi, är ju att det blir så jävla svårt att somna.. Hade jag bara varit lite lagom trött så hade en siesta varit spikad nu och jag hade klonkat lite mer enerrgi.

Nu är det knappast aktuellt då jag känner ryckningar i hela kroppen, ögonlocken fladdrar liksom lite på ytan av ögat när man blundar osv.. Någon som känner igen sig?

 

Hur som helst, kanske blir lite mer grind på Söndag. Annars siktar jag in mig på att göra riktigt många timmar nästa vecka.

 

Pga omständigheter som lathet och konsumgrind har jag ännu bara gjort 7 timmar denna vecka..

 

+3572:- för december.

 

Jag har haft lite problem med sömnen tidigare. Sov dåligt i ett år egentligen. Det viktigaste för dig i det här läget tycker jag är att fundera på varför du sover dåligt. Känner du dig stressad över att pokern går dåligt eller nåt annat som gnager? Stress kan ju leda till både sömnbrist och taskig mage.

 

Mvh Handmadegod

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft lite problem med sömnen tidigare. Sov dåligt i ett år egentligen. Det viktigaste för dig i det här läget tycker jag är att fundera på varför du sover dåligt. Känner du dig stressad över att pokern går dåligt eller nåt annat som gnager? Stress kan ju leda till både sömnbrist och taskig mage.

 

Mvh Handmadegod

 

Nja.. Jag tackar ödmjukast för hjälpen här, absolut.

 

Men än så länge kan jag knappast kalla det några direkta sömnproblem!

Jag hade väl ganska svåra sömnproblem någon gång när jag började äta kortison då det är väldigt "upp-pumpande" i hög dos.

 

Nu för tiden, visst.. Det händer att jag sover dåligt vissa veckor om det är väldigt mkt på gång. Men det är inget vanligt återkommande som drar ner min hälsa på något sätt, på det stora hela.

 

Förra natten sov jag dåligt för att jag helt enkelt satt uppe sent och pimplade kaffe, när sen klockan slog 1 och jag kom på att jag skulle upp 5.15 så blev jag ju naturligtvis stressad och då är det ganska kört att hitta djupsömnen.

 

Igår sen låg jag och tjejen och småpratade ganska sent och när vi sen skulle till att sova hade jag precis hittat träningsvärken i underarmar och händer efter allt jävla otympligt konkande på grejor som var under dagen.

 

Ikväll är jag relativt övertygad om att sömnen kommer vara ok igen, om inget oförutsett händer.

 

När jag var yngre sov jag väldigt väldigt tunnt, vaknade precis som min tjej gör nu om någon snarkade i rummet bredvid ungefär.

 

På senare år har jag utvecklat en galen djupsömn där tjejen bokstavligt talat måste slå på mig för att jag ska vakna, det är en helt sjuk utveckling faktiskt.. Vet inte vad det beror på.

 

Och jovisst, läste en artikel i tidningen häromdagen med ett sånt test där man kunde testa hur bra stress-symptomen stämde in på ens liv.

Tyckte personligen att det stämde in ganska bra på en del punkter, utan att på något vis sitta och kryssa i och räkna poäng.

 

Tjejen tyckte dock jag var lite hypokondrisk, och det kan jag faktiskt hålla med om att jag är..

Så fort något känns konstigt så försöker jag hitta en anledning till varför det är så osv. Det är väl något jag fått iom SLEn, då doktorerna på reumatologen tjatat på mig i år att jag verkligen måste kolla upp vad det är eftersom SLEn kan ge så extremt många olika symptom.

 

Men någon hälsoskadlig sömnbrist har jag inte, det skulle vara väldigt hypokondriskt att påstå.

Jag slocknar oftast väldigt klockrent om nätterna osv.

 

Nu ska jag sluta virra iväg angående min hälsa, dags att stryka upp några skjortor. Tjejens jobb bjuder på julbord och jag får lägga manken till trots min irriterade mage, vad gör man inte för att ställa upp. Ska jag åka upp till Gävle och lämna tjejen själv över hela helgen så kanske man kan offra sig och ta en liten ansträgning ikväll iaf.

 

Men fortfarande osäker på om jag kommer orka med morgondagen, det tar ju så jävligt på energin att i stortsett springa på muggen och skita ur sig all energi man stoppar in liksom.

 

Slutade PLO-passet typ 800 back. Är en sorgligt dålig spelare när jag inte lägger manken till för att hitta fokus.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja.. Jag tackar ödmjukast för hjälpen här, absolut.

 

Men än så länge kan jag knappast kalla det några direkta sömnproblem!

Jag hade väl ganska svåra sömnproblem någon gång när jag började äta kortison då det är väldigt "upp-pumpande" i hög dos.

 

Nu för tiden, visst.. Det händer att jag sover dåligt vissa veckor om det är väldigt mkt på gång. Men det är inget vanligt återkommande som drar ner min hälsa på något sätt, på det stora hela.

 

Förra natten sov jag dåligt för att jag helt enkelt satt uppe sent och pimplade kaffe, när sen klockan slog 1 och jag kom på att jag skulle upp 5.15 så blev jag ju naturligtvis stressad och då är det ganska kört att hitta djupsömnen.

 

Igår sen låg jag och tjejen och småpratade ganska sent och när vi sen skulle till att sova hade jag precis hittat träningsvärken i underarmar och händer efter allt jävla otympligt konkande på grejor som var under dagen.

 

Ikväll är jag relativt övertygad om att sömnen kommer vara ok igen, om inget oförutsett händer.

 

När jag var yngre sov jag väldigt väldigt tunnt, vaknade precis som min tjej gör nu om någon snarkade i rummet bredvid ungefär.

 

På senare år har jag utvecklat en galen djupsömn där tjejen bokstavligt talat måste slå på mig för att jag ska vakna, det är en helt sjuk utveckling faktiskt.. Vet inte vad det beror på.

 

Och jovisst, läste en artikel i tidningen häromdagen med ett sånt test där man kunde testa hur bra stress-symptomen stämde in på ens liv.

Tyckte personligen att det stämde in ganska bra på en del punkter, utan att på något vis sitta och kryssa i och räkna poäng.

 

Tjejen tyckte dock jag var lite hypokondrisk, och det kan jag faktiskt hålla med om att jag är..

Så fort något känns konstigt så försöker jag hitta en anledning till varför det är så osv. Det är väl något jag fått iom SLEn, då doktorerna på reumatologen tjatat på mig i år att jag verkligen måste kolla upp vad det är eftersom SLEn kan ge så extremt många olika symptom.

 

Men någon hälsoskadlig sömnbrist har jag inte, det skulle vara väldigt hypokondriskt att påstå.

Jag slocknar oftast väldigt klockrent om nätterna osv.

 

Nu ska jag sluta virra iväg angående min hälsa, dags att stryka upp några skjortor. Tjejens jobb bjuder på julbord och jag får lägga manken till trots min irriterade mage, vad gör man inte för att ställa upp. Ska jag åka upp till Gävle och lämna tjejen själv över hela helgen så kanske man kan offra sig och ta en liten ansträgning ikväll iaf.

 

Men fortfarande osäker på om jag kommer orka med morgondagen, det tar ju så jävligt på energin att i stortsett springa på muggen och skita ur sig all energi man stoppar in liksom.

 

Slutade PLO-passet typ 800 back. Är en sorgligt dålig spelare när jag inte lägger manken till för att hitta fokus.

 

Det var ju skönt att höra! :-)

Djupsömnen är ju det viktigaste och om du inte har problem med det finns det ingen anledning att vara orolig imo. Själv har jag oftast haft en bra djupsömn men svårigheterna har legat i att somna in.

 

Om du pimplar kaffe sent på kvällen så får du faktiskt skylla dig själv. :-P

Själv har jag lagt av med det och dricker bara på mornarna under grinden i princip.

 

Hur fiskigt är det på PLO fronten på SvS? vilka stakes spelar du? Det känns som ett krångligare spel att lära sig men det måste vara väldigt lukrativt just pga det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju skönt att höra! :-)

Djupsömnen är ju det viktigaste och om du inte har problem med det finns det ingen anledning att vara orolig imo. Själv har jag oftast haft en bra djupsömn men svårigheterna har legat i att somna in.

 

Om du pimplar kaffe sent på kvällen så får du faktiskt skylla dig själv. :-P

Själv har jag lagt av med det och dricker bara på mornarna under grinden i princip.

 

Hur fiskigt är det på PLO fronten på SvS? vilka stakes spelar du? Det känns som ett krångligare spel att lära sig men det måste vara väldigt lukrativt just pga det.

 

Hehe.. Ja inatt slocknade jag verkligen instant när tjejen slog av teven, hon har alltid mkt svårare att somna så hon brukar alltid ligga och glo på någon trög dokumentär för att hitta sömnen. När teven går av vet jag att hon är redo att somna, i vanliga fall minns jag mig själv säga "godnatt" innan jag slocknar..

Från igår kommer jag bara ihåg att det slocknade från teven och sen vaknade jag och då var klockan 9 på morgonen. :)

 

Alltså, PLO-spelet är ju fortfarande bara så extremt jävla uselt.

Det verkar också som att trafiken ökar konstant där, igår var det 6-7 st 2,5/5-bord igång.. Förra gången jag spelade fanns det 2-3 st på sin höjd.

 

Men för att känna mig lite mer bekväm med pengarna, samt att jag kanske spelat en promille PLO-händer jämfört med NLT-rutinen man har.. Så går jag alltid ner till 1/2, och även där kan det var så att det finns relativt seriösa 4-tablare som sitter.

 

Men rent generellt är det verkligen superfiskigt på de två lägsta nivåerna, problemet är bara att jag spelar när jag är för ostabil för att spela riktigt seriöst.. Och då är det klart att det alltid går pissdåligt.

Hade ju något monsterpass för ett par månader sedan där jag gjorde typ 2400 på PLO 1/2 över 1½ timme eller något.. Så visst går det att göra pengar, bara det att swingsen är lite svettiga.

 

shit va sickt, vi ligger nog lika denna månad också...ligger på blyga 2500kr plus haha :D Iofs haft en riktigt larvig badstreak med riktigt(!) sjuka beats å utdragningar.

 

Hehe.. Det låter som att vi går ganska precis lika då. :)

Hade väldigt, väldigt mkt tokerier 9 av de första 10 dagarna iaf.. Nu verkar det i vart fall som att jag vinner någon hand då och då.

 

Blir verkligen ingen utgång för mig ikväll, magen är inte med på kartan riktigt ännu.. Och jag vet hur jag blir när jag dricker, iom att medicinen jag äter har kraftig leverpåverkan, levervärdena har gått upp i blodet på mig osv så känns det väldigt onödigt att dra en fylla av ens det mildaste slaget.

 

Har skrivit om det förr, drog 3-4 bärs till EM-matcherna i somras.. Och vaknade bakfull (!!!!). Så illa har det aldrig varit förr.

Dricker jag mig full på riktigt (en bit förbi salongsberusad), då handlar det om dålig aptit och allmän jätte-trötthet i uppåt 4-5 dagar.

 

Det är verkligen inte värt det känner jag, jag kan åka upp och dricka någon folköl.. Gå på matchen och sen åka hemåt när de andra ska hitta utgången, brukar sällan vara något vidare på krogen om man ska gå och bromsa på ett par öl eller liknande.

 

Kommer jag hem och sover hemma så kan jag kanske hitta en handfull timmars grind imorgon också.. Kan verkligen behövas få in några händer nu när det gått så jävla uselt som det gjort i början.

 

Lite konstigt tycker jag med laget inför dagen, Hermansson kommer in igen.. Inget konstigt med det. Det händer sällan mkt kring honom, väldigt kall på målskyttet. Men han är en av de där som ALLTID kommer till match med 100% grind framför sig. Man ser nästan aldrig något avslag i frekvensen på hans skridsko-åkning osv. Han är helt klart nyttig.

 

Trodde nog ändå att Vas eller Alcén skulle få flytta på sig, sett över hela säsongen har de ändå varit bland de blekaste. Lauritzen blev det dock, som det verkar. Mkt bra av Czarnecki tycker jag, Vas, Alcén och Anton Persson var bland de klart bästa sist och fick väldigt bra snurr i hörnen mot Modo senast. Tror faktiskt att de två tillsammans kan utgöra en riktigt tung checking-line.

 

"Hade nog velat se Granström mellan de två", sa vi efter första perioden.. I sista perioden spelade de tre tillsammans och det var jävligt nära att de fick avgöra.

 

Ser verkligen fram emot matchen, mtp hur viktigt det är för båda lagen att ta med sig en trea till uppehållet och mtp hur mkt tryck det kommer bli.. Förmodligen utsålt.. Det kommer bli en höjdare helt klart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Totalt bedrövad tog jag den 9,5 milen långa färden hem i bilen efter matchen igår kväll, nykter var jag ju obv också. Även om jag gått in med inställningen att hitta en sväng klubbande så hade jag nog ändrat mitt beslut efter att se på den patetiskt usla insatsen Rönnmark ställde till med igår.

 

Jag gnäller verkligen extremt mycket över domarinsatserna, jag har sett ett par bra insatser i år. Vinnerborg hade någon ok i början av året. Morgan Andersson gjorde två-tre närmast perfekta matcher för nån månad sen, man började då återfå hoppet för svensk hockeys rättskipare.

Även Sören Persson bör nämnas iom en eller två bra insatser.

 

Rönnmark då, alltid denne Rönnmark som man nästan glömmer bort i den höstack som består av mer eller mindre usla domare i svensk hockey.

 

Han är ju faktiskt så pass jävla usel att en av de vanligaste ramsorna runt om i Sveriges klackar låter; "Du är sääämre än Rönnmark, sääääämre än Rönnmark, DU ÄR SÄMRE ÄN RÖNNMARK!"

Hade nästan glömt bort varför den ramsan föddes.

 

Gårdagen var verkligen ett skämt.

Han började på sedvanligtvis med att ta ut ett par perfekta tacklingar för "interference" eller "charging", någon roughing fick också plats.

Inte helt oväntat börjar båda lagens spelare att tagga och låtsas-boxning utbryter efter nästan varje avblåsning i mitten av första ronden.

Det är här Ulf tappar kontrollen TOTALT över matchen, han hittar ett par dubbelutvisningar.. Men vid alla tillfällen är det en högaktiv spelare i slagsmålet, och sen bara någon random ur det andra laget som stått och tittat på. Ett exempel är Niklas Andersson i DIF och Widing i BIF, då Andersson och Dackell var "huvudattraktionen" i ett lugnt gruff.

 

I andra perioden når Rönnmark sitt crescendo. Ölvestad drar en slashing på handsken hos Markström, Dackell går in och markerar med en crosschecking. Inte mer än att han visade att han var där i stort sett. Ölvestad blåste omkull och det var verkligen en väldigt vacker luft-tur han tog.

2 min Dackell.

Här börjar busvisslingar och burop, efter detta är han verkligen totaaalt vilsen i matchen.

 

Dackell kommer in igen och får spela box play, då 5 mot 5-spel inte existerade i denna period.

Dacke går in i hörnet och frustrerad över sin billiga utvisning tidigare tar han kanske årets tydligaste tripping, där han med båda händer på klubban sliter omkull båda fötter på DIFaren med Rönnmark utan att överdriva 2 meter från situationen och tittandes just på situationen.

 

Den släpper han såklart.. När sen pucken kommer upp i DIF-zonen blir det närkamp, en Djurgårdare kliver på Molins klubba varpå Molin släpper klubban och kör en hederlig "upp med händerna". Någon sekund senare ramlar DIFaren på klubban såklart.. Rönnmark har hittat sin kompensations-utvisning.

 

Och så var det hela andra perioden, ett felaktigt domslut följt av en kompensation åt andra hållet.

En ren jävla idioti, och verkligen det värsta jag varit med om.

Det största hånet är dock när Rönnmark i tredje perioden kommer med inställningen - "nu har jag fan blåst färdigt".

Då hittar han inte EN enda utvisning efter de 25 han tryckte in i första och andra perioden. Medan spelet såg ut ganska precis som tidigare.

 

Käre Ulf missade tex en puck-out i zonen där vi satt där pucken flyger över plexi, över skyddsnät och upp i publiken.

På något konstigt sätt tyckte han att detta kunde slås av eftersom Printz i situationen fick en tackling av Widing och pucken därför flög ut i publiken.

 

Men det är för i helvete därför man tog fram denna regel från början! För att anfallande lag ska få mer betalt av en offensiv forechecking och försvarande lag måste lära sig att släppa pucken snabbare för att inte tvingas slå puckout. Då tyckte tydligen Rönnmark att han kunde fria den också, eftersom han ändå skulle fria allt annat i resten av perioden.. Då han tydligen fyllt sin blås-kvot i de två första perioderna.

 

Det hela resulterade att jag för någon halvtimme sedan drog iväg ett mejl till ordföranden i Svenska Ishockeyförbundet, Christer Englund.

Förmodligen kommer han inte ens läsa mejlet, garanterat kommer han inte svara.. Förmodligen är det helt fel instans att skicka mejlet till, men jag bryr mig inte. Tycker bara att det som hände igår inte ska få hända, det håller på att förstöra vår (iaf min) favorit-hobby och helt ärligt är jag inte sugen att gå och titta på hockey för fem jävla öre längre.

 

Mejlet såg iaf ut så här:

 

Hejsan.

 

Hoppas att min åsikt i detta mejl kommer fram, och att jag inte stjäler allt för mkt viktig tid för er som styr detta hockeyland.

 

Vet att detta mejl kanske borde hamna hos någon domarbas osv, men Du är ändå ansiktet för Svenska Ishockeyförbundet för oss vanliga hockeyfans. Därför får du detta mejl.

 

 

 

Mitt namn är Kristoffer Öhman, jag bor i Östhammar i norra Roslagen. Jag har nära på 10 mil till Gävle, vi är ett gäng på 3-4 st som åker upp i snitt 3-4 ggr i månaden för att se vårat favoritlag Brynäs. Övriga matcher tar vi hem via PPV till teven. Med andra ord, vi lägger ner för en genomsnitts-svensk närmast enorma pengar på vår favorit-hobby - att gå på ishockey!

 

 

 

Vi gjorde så även igår, inställda på en helkväll med hockeyunderhållning då Djurgården slussat upp ca 1000 personer och det var mycket riktigt fin stämning i hallen vid ankomst.

 

 

 

När jag så inspekterar matchprogrammet läser jag att Ulf Rönnmark ska döma. Vi diskuterar detta och säger att det finns en viss risk att detta kommer bli fiasko. Käre Ulf har visat gång på gång att han inte står pall när han hamnar under tillräckligt mycket tryck.

 

Och visst, domarna är inte mer än människor. Det finns sämre och det finns bättre domare. Detta är något som är helt naturligt och man aldrig kommer komma ifrån.

 

 

 

Men face it - Det finns en anledning till att en av landets populäraste klack-ramsor lyder; "Du är sääämre än Rönnmark.. osv osv osv". Jag tycker jätte synd om Rönnmark, han blir uthängd precis som alla andra domare som inte gör sitt jobb korrekt. Och jag har fullständig förståelse för att det är ett sjujävla svårt jobb de har.

 

 

 

Men jag har under de år jag gått på hockey i den grad jag gör idag (ca 6 år) ALDRIG sett något värre än det som hände igår. När matchen gick in i tredje perioden var den redan helt förstörd, bara de outtröttliga, berusade Djurgårdsfansen var de som orkade bry sig längre.

 

Framförallt andra perioden igår var närmast pinsamt, det var feldomslut, kompensationsutvisningar och verkligen ingen som helst jämn nivå att tala om.

 

 

 

Period 1 innehöll 15 utvisningar av olika slag, Period 2 innehöll 10 utvisningar av olika slag.

 

Period 3 var helt utvisningslös.

 

Jag börjar misstänka att någon på hockeyförbundet såg detta kaos i misstag och helt enkelt ringde Rönnmark och bad denne avsluta cirkusen omedelbart.

 

Lägg därtill att den tredje perioden var inte ett dugg mycket mindre regelvidrig än varken första eller andra.

 

Överlag är matchen heller långt ifrån någon stökig eller ful tillställning.

 

 

 

Ni har vad jag förstått stora problem med att hitta anledningen till att svensk hockey tappar publik på så gott som samtliga platser, det talas om lågkonjuktur, större tillgänlighet via PPV-tv osv..

 

 

 

Det som är ert största problem just nu är att nivån är alldeles för otydlig för både domare och spelare.

 

Vill jag gå och se en fysisk match så går jag hellre de 200 meter jag har till närmsta div3-innebandymatch idag, än åker 10 mil upp och 10 mil hem för att få ångest över hur jävla illa en enda person kan förstöra kvällen för 7400 personer.

 

 

 

Vill avsluta med att påpeka att jag älskar initiativet Ni har tagit i 4-domarsystemet.

 

Detta kan omöjligt ha negativ effekt, och även om det kostar mycket pengar så är det ändå en intention på att även Ni är medvetna om att detta är ett STORT problem.

 

 

 

Det jag önskar mer än allt just nu är att domarna inte är så extremt skyddade.

 

Möjligheten att bli petad efter en rad dåliga eller usla insatser ska inte vara mindre än den är för tränarna i elitlagen, nu kanske underlaget med antal tränare är väldigt mycket större än det är bland elitdomarna.. Men det spelar ingen roll, domarväsendet som det ser ut nu håller på att döda svensk ishockey från insidan om det inte ändras på omedelbart!

 

 

 

Nästa vecka kommer för min del användas åt att via Web-TV försöka hitta ett nytt favoritlag i SM-liiga i Finland. Där kan jag enkelt följa lagen för 100kr/match. Slipper åka någonstans, och jag får dessutom se en hockeymatch där domaren faktiskt inte förstör matchen mer än den sämsta spelaren på isen. Något som är ofrånkomligt i svensk ishockey som det just nu ser ut.

 

 

 

Önskar än en gång att detta blir läst och kanske även besvarat, det skulle verkligen ge mig hopp angående svensk ishockeys framtid.

 

Tack i så fall!

 

 

 

MVH Kristoffer Öhman

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer helt. Katastrof och pinsamt dålig. Jag såg matchen igår och jag drömde att samma sak hände mig inatt. Det slutade med att ena laget vägrade spela och jag fick slå upp i en ENGELSK (lol-dröm) vad jag skulle göra :)

 

Haha.. Jag mådde fysiskt illa efter andra perioden.

 

Stackars speakern var ju inte klar med att läsa upp alla utvisningar förrän halva isen var spolad.. Måste ju vara kallt att få halva kaffe-rasten förstörd tack vare en ensam svart-vit idiot.

 

Nej igår gick det för långt.

Det är verkligen inte roligt nånstans att se på en match som den vi fick se igår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej inte uffe

tänkte skriva bra skrivet till brevet du skicka men citera fel så blev som det blev:)

 

Hehe okej..

 

Jag tror faktiskt inte att chefen Christer Englund tar sig tid att läsa, än mindre att svara.

Kände bara att jag ville dra mitt strå till stacken typ.

Nästa anhalt, kanske den viktigaste borde väl vara domarbasen Peter Andersson. Men de har ju en förmåga att hålla varandra om ryggen alltför ofta imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andra perioden var ju helt fruktansvärd igår, han blåste ju för dom mest larvigaste sakerna.

 

Sen hade han ju tydligen sagt "Inget snack eller tjaffs framför målvakterna, då blir det 10 minuter" (Något i den stilen iaf), bara en sådan sak betyder ju att man är hjärndöd.

 

Han fick ju sina 20 minuter i rampljuset iaf.

 

 

Till matchen så måste ja säga, vad är det för ufo ni har i mål? Han tog ju allt i princip. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha.. Jag mådde fysiskt illa efter andra perioden.

 

Stackars speakern var ju inte klar med att läsa upp alla utvisningar förrän halva isen var spolad.. Måste ju vara kallt att få halva kaffe-rasten förstörd tack vare en ensam svart-vit idiot.

 

Nej igår gick det för långt.

Det är verkligen inte roligt nånstans att se på en match som den vi fick se igår.

 

Böter och avstängning är det ända rätta för Rönnmark, man kan inte utnyttja sin makt hur som helst!

Förövrigt fick jag lite inside information igår och tydligen hade Rönnmark fått besök av nån från hockey förbundet efter andra perioden. Tycker dock hans insats i tredje perioden gör det hela ännu mer pinsamt.

Finns två lösningar på problemet och 4 domare är redan bevisat att det inte hjälper, hur i hela världen ska dom klara att hålla samma nivå då dom inte ens klarar att hålla sin egen?! Antingen tar man bort alla petiga regler och gör sporten till en kampsport igen eller så tillåter man videogranskning på alla situationer, kommer dra ner tempot enormt men får väll köra nån headset historia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andra perioden var ju helt fruktansvärd igår, han blåste ju för dom mest larvigaste sakerna.

 

Sen hade han ju tydligen sagt "Inget snack eller tjaffs framför målvakterna, då blir det 10 minuter" (Något i den stilen iaf), bara en sådan sak betyder ju att man är hjärndöd.

 

Han fick ju sina 20 minuter i rampljuset iaf.

 

 

Till matchen så måste ja säga, vad är det för ufo ni har i mål? Han tog ju allt i princip. :(

 

Ja från typ 11e minuten i andra perioden tappade jag helt sugen.. satt bara tyst och gapade åt hur han lyckades få verkligen ALLA beslut fel.

Det var extremt genant och närmast en förolämpning mot sporten.. så jävla tråkigt att nåt sånt här händer när man äntligen får in folk i arenan som faktiskt skapade stämning.

 

Ja, superlativen har ju för längesen tagit slut angående Markström.

I andra perioden gjorde han några räddningar mitt i bedrövelsen precis 10-15 meter framför ögonen på mig som jag inte trodde gick att göra i princip. Men samtidigt kan man inte påstå att han var ovanligt bra, pojkjäveln har radat upp såna där insatser hela säsongen.

 

Många gör misstaget att uttala sig om att målvaktsvågen i svensk hockey, och nämner honom bland målvakter som Ridderwall, Wesslau, Modig, Gustavsson och alla andra som håller på att slå igenom.

Men Markan har verkligen något utöver de andra.

 

Spelar han så här rakt igenom säsongen så är det ju något helt galet om han inte spelar A-VM i vår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Böter och avstängning är det ända rätta för Rönnmark, man kan inte utnyttja sin makt hur som helst!

Förövrigt fick jag lite inside information igår och tydligen hade Rönnmark fått besök av nån från hockey förbundet efter andra perioden. Tycker dock hans insats i tredje perioden gör det hela ännu mer pinsamt.

Finns två lösningar på problemet och 4 domare är redan bevisat att det inte hjälper, hur i hela världen ska dom klara att hålla samma nivå då dom inte ens klarar att hålla sin egen?! Antingen tar man bort alla petiga regler och gör sporten till en kampsport igen eller så tillåter man videogranskning på alla situationer, kommer dra ner tempot enormt men får väll köra nån headset historia.

 

Finns ju en lösning till, det är anledningen till att det fungerar så bra i NHL med denna nivå som nu ska tillämpas.

 

Här i Sverige har det blivit sjukt modernt att ramla så fort klubban är i närheten av kroppen.

Efter alla matcher jag sett i år har jag ännu inte sätt EN ENDA diving-utvisning.

Där har vi en punkt som avsevärt skulle förbättra domarnas situation.

 

I NHL har man en annan kultur (läs bättre kultur), håller du på och lägger dig relativt oprovocerat därborta får du först sitta två minuter för diving, när du sen är tillbaka på isen är ALLA i motståndarlaget ute efter att sänka dig omgående.

 

Där är det inte accepterat att lägga sig hur som helst, minns bara första året för Foppa i Quebec. Där slogs han blodig under en av de första matcherna med motivationen "att han skulle lära sig att här står vi på skridskorna"!

 

Här hemma är det ett av de klart vanligaste regelbrotten på isen, men det blåses däremot aldrig för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja från typ 11e minuten i andra perioden tappade jag helt sugen.. satt bara tyst och gapade åt hur han lyckades få verkligen ALLA beslut fel.

Det var extremt genant och närmast en förolämpning mot sporten.. så jävla tråkigt att nåt sånt här händer när man äntligen får in folk i arenan som faktiskt skapade stämning.

 

Ja, superlativen har ju för längesen tagit slut angående Markström.

I andra perioden gjorde han några räddningar mitt i bedrövelsen precis 10-15 meter framför ögonen på mig som jag inte trodde gick att göra i princip. Men samtidigt kan man inte påstå att han var ovanligt bra, pojkjäveln har radat upp såna där insatser hela säsongen.

 

Många gör misstaget att uttala sig om att målvaktsvågen i svensk hockey, och nämner honom bland målvakter som Ridderwall, Wesslau, Modig, Gustavsson och alla andra som håller på att slå igenom.

Men Markan har verkligen något utöver de andra.

 

Spelar han så här rakt igenom säsongen så är det ju något helt galet om han inte spelar A-VM i vår.

 

JA alltså, han känns ju verkligen som ett super löfte. Om han fortsätter i samma riktning kommer han förmodligen bli en storstjärna imo.

 

Att nämna han i samband med Ridderwall och Wesslau är bara pinsamt, det är ju som dag och natt. Markström är väl typ den målisen alla klubbar drömmer om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JA alltså, han känns ju verkligen som ett super löfte. Om han fortsätter i samma riktning kommer han förmodligen bli en storstjärna imo.

 

Att nämna han i samband med Ridderwall och Wesslau är bara pinsamt, det är ju som dag och natt. Markström är väl typ den målisen alla klubbar drömmer om.

 

Har redan hört och sett honom jämföras av stora hockeytyckare med stjärnor som Henrik Lundqvist och till och med Pelle Lindbergh.

 

Man ska komma ihåg att Markström är 18 år, när Lundqvist gjorde sin bästa ES-säsong var han 21 år gammal. Nu är han iaf lätt topp5 bland målvakterna i NHL.. Går utvecklingen hos Markström åt rätt håll så kan han vara där och ännu högre om 4-5 år.

 

Bara hoppas att han stannar i ett par år till, precis som Lunkan gjorde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ju en lösning till, det är anledningen till att det fungerar så bra i NHL med denna nivå som nu ska tillämpas.

 

Här i Sverige har det blivit sjukt modernt att ramla så fort klubban är i närheten av kroppen.

Efter alla matcher jag sett i år har jag ännu inte sätt EN ENDA diving-utvisning.

Där har vi en punkt som avsevärt skulle förbättra domarnas situation.

 

I NHL har man en annan kultur (läs bättre kultur), håller du på och lägger dig relativt oprovocerat därborta får du först sitta två minuter för diving, när du sen är tillbaka på isen är ALLA i motståndarlaget ute efter att sänka dig omgående.

 

Där är det inte accepterat att lägga sig hur som helst, minns bara första året för Foppa i Quebec. Där slogs han blodig under en av de första matcherna med motivationen "att han skulle lära sig att här står vi på skridskorna"!

 

Här hemma är det ett av de klart vanligaste regelbrotten på isen, men det blåses däremot aldrig för det.

 

Man har verkligen lyckats som domare när hälften av Brynäsarna buar trots att en djurgårdare åker!

 

Finns dock inte en chans att det skulle funka i Sverige! "Vi får inte tillåta slagsmål i hockey för då kan våra barn börja slåss mer" Vad är det för jävla "kärring" som hittat på reglerna kan man undra!

Man får väll nästan vara glad att dom inte blåser för diving då jag kan tänka mig att dom lyckas med ungefär 50%, resten är sneskär+ tappad balans+ täcka skott+ målgest!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man har verkligen lyckats som domare när hälften av Brynäsarna buar trots att en djurgårdare åker!

 

Finns dock inte en chans att det skulle funka i Sverige! "Vi får inte tillåta slagsmål i hockey för då kan våra barn börja slåss mer" Vad är det för jävla "kärring" som hittat på reglerna kan man undra!

Man får väll nästan vara glad att dom inte blåser för diving då jag kan tänka mig att dom lyckas med ungefär 50%, resten är sneskär+ tappad balans+ täcka skott+ målgest!

 

Sporten ishockey blir ju totalt förändrad när tänket "våldet ska bort från sporten" kommer in i bilden.

Sporten har vilat på att rättskiparna sköter de utvisningar de kan ta, resten städar upp sig själv iom att våld till en viss del är tillåten.

Det vill säga; Man gör bara inte vissa grejor, man slår inte ner målvakten efter avblåsning, man kastar sig inte "Serie A-style" för att fiska hem en tvåa på fi.

 

Det resulterar i att man får väldigt ont i kroppen väldigt omgående.

 

När Rönnmark & co vägrar lämna handväskan i omklädningsrummet blir det en parodi på sporten som inte är i närheten underhållningsmässigt.

Det är där man tappar all publik, klart man lika gärna sitter hemma i soffan om man ändå får se 5 minuter 5 mot 5-spel varje match.

 

Tanken är god, men kulturen i Europa tillåter inte att vi apar efter NHL till varje liten jävla centimeter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...