Gå till innehåll

Partyjack - Tillbaka på kända jaktmarker.


Partyjack

Vad gäller för dig?  

62 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad gäller för dig?

    • Det skulle vara skoj med ännu en 2,5/5-DB och jag kommer hjälpa till med kritik och analyser.
      39
    • Nej för fan, nu är det alldeles för jävla mkt dagböcker från SvS.
      23


Recommended Posts

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Planerar för övrigt en London-resa med tjejen kring jul, kanske inte just kring jul.. Snarare i Januari då kanske, men hade tänkt att eftersom hon får sin shopping ska det också bokas in en fotbollsmatch. Vad kostar en hyfsad biljett på White Hart Lane tex?

 

Våra biljetter mot Aston Villa gick lös på runt 50 pund styck och då satt vi på nedre långsidan, ett par meter från planen. Kalasplatser. Men det är både dyrare och svårare att få biljetter till stormatcher, tex mot andra London-lag.

 

Vet dock inte om jag rekomenderar området Tottenham till någon. Ruggigt nedslitet och sunkigt. Kan tänka mig att kriminaliteten är rätt hög. Som sagt skulle jag satsa på Crystal Palace, QPR, Fulham eller West Ham, alla klassiska lag på klassiska arenor som iaf ligger högt på min lista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad har du för dator när du grindar?

 

Jag är riktigt sugen att inhandla en ny laptop men har 0 koll på vad man ska köpa.

 

Haha, ja du.. Jag är en äkta fisk när det kommer till datorer - så räkna inte med några köpråd i denna dagbok.. Iaf inte från mig.

 

Jag kör på en vanlig stationär, var lite inne på en laptop ett tag också.. Men eftersom jag ännu inte reser så mkt så blev det aldrig någon sådan, då det kostar lite extra för samma prestanda som en vanlig burk.

 

Dock skulle de ju vara skönt att ha hela PT-databasen när man går till joggy och grindar, men det är ju inget jag mår jättedåligt av.

Sitter på en Packard Bell nu iaf, 3 gb minne och nån slags AMD-processor. Mer än så vet jag inte, hårddisken rymmer 457gb.. Det är väl ungefär det jag har någon koll på. Grym skillnad mot min gamla burk iaf, nu lär väl denna funka i tre fyra år åtminstone.. Den gamla var väl närmare 7 år gammal tror jag.

 

Våra biljetter mot Aston Villa gick lös på runt 50 pund styck och då satt vi på nedre långsidan, ett par meter från planen. Kalasplatser. Men det är både dyrare och svårare att få biljetter till stormatcher, tex mot andra London-lag.

 

Vet dock inte om jag rekomenderar området Tottenham till någon. Ruggigt nedslitet och sunkigt. Kan tänka mig att kriminaliteten är rätt hög. Som sagt skulle jag satsa på Crystal Palace, QPR, Fulham eller West Ham, alla klassiska lag på klassiska arenor som iaf ligger högt på min lista.

 

Okej, det är väl inte mer än 50% spikat att vi ska åka.. Men ska vi det så är det 100% att jag ska boka in någon slags fotboll, det blir mitt enda krav om jag ska följa med denna gång.

 

Vet inte om det är tecken på att jag är en lite hemsk pojkvän, men jag blev rätt nöjd och glad när tjejen var så sjuk att hon inte orkade åka till Uppsala.. Heck - jag får ju lira poker!? :)

Nej, allvarligt talat så är det synd om henne som är sjuk.. Men jag tycker fan inte att det är jätteunderhållande att åka till Uppsala och handla presenter till svärmor, det får bli blomstershoppen imorgon helt enkelt.

 

Blir iaf minst två timmars spel nu, sen ett avbrott och skridskoåkning vid månskensrinken.. Förutsatt att Joggy finns i stan och är vid liv.. Inte hört något sedan den hästiga Gävle-fyllan vi hittade, den kanske tog slut på honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol @ brosshan

 

"jag tror inte det finns någon strategi för nätpoker"

 

"detta är ett cashbord, här går inte blindsen upp"

 

Jag floppade 77722 innan, försökte visa det, men hann inte klicka rätt, kan posta HH om du vill.

 

 

Hehe, nej det är väldigt lugnt.. Jag blir bara så nojjig när det typ bara finns en hand som slår mig.. Då börjar skepsismen i mig jobba högtryck. :)

 

Allmänt väldigt trögt idag, jag får syn på alla CBar och träffar jävligt torrt hela tiden.. Några timmar till ska vi nog slakta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här en bra måttstock på hur torrt jag träffar idag:

 

***** Hand History for Game 840903143 *****

$500 NL Texas Hold'em - Tuesday, October 28, 14:14:51 ET 2008

Table Diana Turbo 9 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: ElderSerbo ( $1511.62 )

Seat 2: UltraFlex ( $1803.61 )

Seat 3: Partyjack ( $1443.43 )

Seat 4: sim0n1 ( $748.96 )

Seat 5: GuldAnita ( $158.14 )

ElderSerbo posts small blind [$2.5].

UltraFlex posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 6c 5c ]

Partyjack raises [$20].

sim0n1 folds.

GuldAnita calls [$20].

ElderSerbo folds.

UltraFlex calls [$15].

** Dealing Flop ** [ 5d, 7c, 8c ]

UltraFlex checks.

Partyjack bets [$50].

GuldAnita calls [$50].

UltraFlex folds.

** Dealing Turn ** [ Qs ]

Partyjack bets [$90].

GuldAnita is all-In.

** Dealing River ** [ Ks ]

Partyjack shows [ 6c, 5c ] a pair of fives.

GuldAnita shows [ Ad, 7h ] a pair of sevens.

Partyjack wins $1 from side pot#1 with a pair of fives.

GuldAnita wins $330.32 from the main pot with a pair of sevens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här en bra måttstock på hur torrt jag träffar idag:

 

***** Hand History for Game 840903143 *****

$500 NL Texas Hold'em - Tuesday, October 28, 14:14:51 ET 2008

Table Diana Turbo 9 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: ElderSerbo ( $1511.62 )

Seat 2: UltraFlex ( $1803.61 )

Seat 3: Partyjack ( $1443.43 )

Seat 4: sim0n1 ( $748.96 )

Seat 5: GuldAnita ( $158.14 )

ElderSerbo posts small blind [$2.5].

UltraFlex posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 6c 5c ]

Partyjack raises [$20].

sim0n1 folds.

GuldAnita calls [$20].

ElderSerbo folds.

UltraFlex calls [$15].

** Dealing Flop ** [ 5d, 7c, 8c ]

UltraFlex checks.

Partyjack bets [$50].

GuldAnita calls [$50].

UltraFlex folds.

** Dealing Turn ** [ Qs ]

Partyjack bets [$90].

GuldAnita is all-In.

** Dealing River ** [ Ks ]

Partyjack shows [ 6c, 5c ] a pair of fives.

GuldAnita shows [ Ad, 7h ] a pair of sevens.

Partyjack wins $1 from side pot#1 with a pair of fives.

GuldAnita wins $330.32 from the main pot with a pair of sevens.

 

Ja vad ska du träffa? Du har bara 20 outs, check/folda floppen. ;-)

 

Hur kommer det sig att du fortfarande jobbar på konsum? Känns som det är ev- både mentalt och pengamässigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja vad ska du träffa? Du har bara 20 outs, check/folda floppen. ;-)

 

Hur kommer det sig att du fortfarande jobbar på konsum? Känns som det är ev- både mentalt och pengamässigt.

 

Tror dock att det är EV+ på det sociala planet. Tror det kan vara jävligt skönt för dagens pokerspelare att komma ifrån lite också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tur att inte "guldanita" hade större stack,det är lätt en av de sämre på svs som jag möt iaf,tiltar bara jag ser namnet.:lol:

 

Haha, njae.. Alltså det blir ju aldrig mkt dyrare än så eftersom gamla goda Anita har programmerat bort raiseknappen. Hon synar som mest av en bluff på river om jag får en hjärnblödning och får för mig att bluffa svs synigaste spelare.

 

Så snarare hade jag hellre sett att hon hade mig täckt eller något, hon blev stackad precis efter den handen.. :P

 

Tror dock att det är EV+ på det sociala planet. Tror det kan vara jävligt skönt för dagens pokerspelare att komma ifrån lite också.

 

Jo det är sant! Man kanske blir ännu mer taggad att spela poker efter att ha staplat varor hela dagen. Kan ju vara rätt gött att bygga pensionrullen oxå. :-D

 

Alltså, jag har ju skrivit om det där förr några ggr.

 

Framförallt är det den sociala biten som är viktig, har ett så pass "offentligt" yrke så jag träffar alla sorters olika människor - däribland vänner som jag kanske inte skulle träffa alls om jag bara spelade poker.

 

Och ekonomiskt vet jag inte om det är så jävla mkt ev-, jobbar jag 4-5 dagar i månaden (har två bokade i nov) där jag är garanterad att "plussa" lönen på 400-900 beroende på arbetstid så tycker iaf inte jag att det är så jätte mkt ev-. Det blir ju liksom aldrig en backdag om man säger så.

 

Pensionsrullen växer iofs, men inte direkt i någon monstertakt när jag jobbar så lite som jag gör nu.. :P

 

Negativt så är det väl klart att det blir lite mindre händer i månaden, jag utvecklas inte riktigt på samma sätt som jag kanske skulle göra om jag la all ledig tid på pokern.. Men jag tror att det positiva överväger med hästlängder.

 

Dessutom är jag långt från säker på att jag klarar att livnära mig på pokern, även om jag gjort typ 15 raka plusmånader och ganska fina pengar på slutet så är jag så pass medveten av mig att det mkt väl kan vända precis när som helst. Därför känns det jävligt skönt att veta att jag kan gå ner och grinda lite extra på konsum om det börjar bli fattigt ställt. :)

 

Dagens pass var verkligen inget att hänga i julgranen, känt mig riktigt risig i kroppen hela dagen.. Efter någon timme av total korttorka började det stiga mig åt huvudet och jag spewade ganska bra i några potter. Borde väl kanske egentligen ha slutat direkt när jag kände av det, men jag trodde att mitt C-game skulle räcka.. Dock var det lite för många monsterfloppar som jag missade och lite för många trebettade AK som missade hela brädan och blev nersynade av mittenpar med pisskicker.

 

Backar ganska exakt 2K och då känns PLO-hit&runnen från igår ännu bättre än den gjorde igår..

 

+44892:- för månaden och tänker inte stressa ihjäl mig här på slutet för att nå den där 50K-gränsen. Känns som att ifall jag känner mig som jag gör nu så är det nog lika bra att ta det lugnt några dagar och på så sätt slippa spewa bort mer pengar.

 

Kan det var så att tjejen har smittat mig?

"Det är ju verkligen förkylningstider" (konsum-uttryck), sedan jag började äta kortison mot SLEn har jag nog faktiskt inte varit riktigt, riktigt förkyld mer än kanske en gång. Har fått några snuvor på samvetet, men inget som inte givit med sig efter någon vecka sådär.. Skulle va tråkigt om den sviten bröts.

 

Sen vet jag ju inte om kortisonet i sig har någon inverkan på diverse förkylningsvirus. Gissar att det bara är inbillning då jag har en annan medicin som slår ut mitt "skadade" immunförsvar, därför tycker man ju att jag tvärtom borde dra på mig förkylningar och skit mkt lättare.

 

Jaja, Modo borta ikväll.. Jag räknar inte med några poäng. Men jag hoppas på att förstakedjan med Dixon kan briljera lite så vi slipper se Lind där när han kommer tillbaks. Tror Dixon kan göra underverk med lite mer kreativa och offensiva krafter än han haft bredvid sig tidigare.

Ska också bli kul att se Silfverberg, med risk för att bli tjatig.. Han kan bli riktigt, riktigt bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror dock att det är EV+ på det sociala planet. Tror det kan vara jävligt skönt för dagens pokerspelare att komma ifrån lite också.

 

+1 , plus att det är bra att ha på sitt CV , och att jobba på Konsum är inte direkt slitsamt. Kan vara trevligt med några timmar per månad ändå , träffa lite folk , göra lite för samhället och komma bort från datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1 , plus att det är bra att ha på sitt CV , och att jobba på Konsum är inte direkt slitsamt. Kan vara trevligt med några timmar per månad ändå , träffa lite folk , göra lite för samhället och komma bort från datorn.

 

Mmm, missade det absolut starkast positiva med min situation.

Det är att jag har ett anställningsbevis som säger exakt samma som det gjorde när jag fick bostadslånet till lägenheten.. Nämligen att jag är "tillsvidare-anställd" typ ett halvår i taget där jag har typ 30 timmar i veckan, att sen verkligheten ser annorlunda ut gör inte mig något. Bara det att jag kan påvisa att jag har sådär många timmar att stämpla upp, eller jobba utifall att jag vill utöka mitt lån till tex ett hus eller en ny lägenhet eller vad det nu kan vara.

 

Antar att det var typ det du menade med att "bra att ha på sitt CV", sen ser det ju visserligen bättre ut när/om jag måste söka ett nytt jobb. Då kan jag lugnt säga att jag har jobbat på konsum nonstop under min anställningstid, även om det inte är särskilt meriterande så ser det nog bättre ut än att jag har levt på nätpoker i si och så många månader/år.

 

Blev snurrigt det där, Joggy är bortbjuden på middag *fjortisvisslingar*.. Så jag sitter och väntar på att han ska slå en signal, hade tänkt slakta honom på några NHL09-matcher innan sändningen börjar från Swedbank Arena.

 

Är det förresten någon som varit i Swedbank Arena som läser här? Vi gjorde en weekend med bortamatch sista året i Kempehallen, hela staden var verkligen riktigt sweet.. Och det sägs att nya arenan ska vara kanon och dessutom ligger den ju läckert nere vid vattnet. Vi har relativt långdragna planer på att ta en resa till Ö-vik någon gång i vinter, det är för övrigt ganska dåligt med folk från Ö-vik här på pf har jag fått för mig..

 

Nej jag är nog för trött för att skriva något vettigt, allt bara svävar iväg.

Heja Brynäs!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaja, Modo borta ikväll.. Jag räknar inte med några poäng.

 

Den största anledningen till min sportsbetsvacka - jag bettar alltid med hjärtat men aldrig med hjärnan.

 

Det var verkligen skrämmande dåligt igår, fanns nästan ingenting positivt. Det lilla jag kan komma att tänka på är väl att Alex Sundström fortsatte sin formtopp, han har verkligen utvecklats flera hundra procent i det offensiva spelet från förra året. Tillsammans med Andersén är det helt klart de största genombrotten så här långt i år. Silvferberg då.. Mja, spelade ju inte så mkt men tycker verkligen inte han var sämre än någon annan.. Åtminstone full fart hela tiden, mer än man kan säga om Vas, Alcén och Dackell som verkligen inte förtjänar att spela på Torsdag imo.

 

Det roligaste igår var väl typ i början av tredje perioden där PPV-kommentatorn säger: "Och här kommer Lars Jonsson som varit bästa Brynäsare på isen idag, spelar överlägset mest". Jag skrattade rakt ut och skrockade lite om att det kanske mer är ett tecken på hur dåligt Brynäs är och inte hur bra Jonsson varit.

 

Som vanligt ska han hålla i pucken och leta mästerligt kreativa passningar och det slutar med icing så klart. Där tycker jag att Jonsson kan köra ett träningsläger med Jonatan Carlsson som kan lära Lasse att slå sarg ut.. Något som Jonatan numer gör bra, på gränsen till för ofta.

 

Inte alls konstigt att Lasse inte tog en tröja i NHL då det därborta är en dödssynd med sk turnovers, här hemma verkar det räcka att vara den med mest istid för att vara bäst.

 

Minst dåliga backen var som vanligt Andersén imo. Hietanen måste upp massor av snäpp när vi har så tunn backsida som vi har, han inledde säsongen med 10 grymma matcher men sen har han försvunnit mer och mer. Vet ju att han har så mkt i sig.

 

Blev som ni kanske märker tidig uppgång, tjejen ska jobba, jag ska grinda.. Men som sig bör är jag helt snurrig i kolan, måste invänta första matvarubutik att öppna. Hemköp har börjat öppna 7 i veckorna - mkt bra initativ, ska gynnas genom att jag alltid försöker åka dit och handla om jag är vaken innan kl 9 då konkurrenterna öppnar portarna.

 

Kommer som sagt inte att känna någon stress över att göra 50K nu, känner jag att jag är för trött för att spela mitt A-game så kommer jag göra något annat av den här dagen. Vi får se efter några timmars grind helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lätt det mest ångestfyllda passet jag varit med om på många månader, vilka jääävla åsnor det fanns idag!?

 

Hade ett tag ett riktigt drömbord där ärkefisken "Nasen" satt på 1500, likaså ännu en 85/12-fisk som hade lite över 1K bredvid honom. Där cashade jag in ett ganska fint plus, men det kan omöjligt gå att plussa en sån här dag.

 

Jävla idioter floatade underpar på färgbrädor och settade turn osv osv..

 

Här lite godsaker:

 

***** Hand History for Game 841791748 *****

$500 NL Texas Hold'em - Wednesday, October 29, 13:08:32 ET 2008

Table Diana Turbo 33 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Diegostino ( $171.25 )

Seat 2: Partyjack ( $1262.13 )

Seat 3: GuttMan ( $948.52 )

Seat 4: Erikkk ( $1545.26 )

Seat 5: FongRuleZ ( $1319.78 )

Diegostino posts small blind [$2.5].

Partyjack posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Qc Ah ]

GuttMan raises [$11.25].

Erikkk folds.

FongRuleZ folds.

Diegostino calls [$8.75].

Partyjack raises [$62.5].

GuttMan folds.

Diegostino calls [$56.25].

** Dealing Flop ** [ Ac, 6s, 2c ]

Diegostino checks.

Partyjack bets [$109.68].

Diegostino is all-In.

** Dealing Turn ** [ 2s ]

** Dealing River ** [ Qd ]

Diegostino shows [ 8h, 2h ] three of a kind, twos.

Partyjack shows [ Qc, Ah ] two pairs, aces and queens.

Partyjack wins $5 from side pot#1 with two pairs, aces and queens.

Diegostino wins $344.91 from the main pot with three of a kind, twos.

Game#841792047 starts.

#Game No : 841792047

 

***** Hand History for Game 841835250 *****

$500 NL Texas Hold'em - Wednesday, October 29, 14:15:49 ET 2008

Table Diana Turbo 6 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: MIKEST ( $226.32 )

Seat 2: tyson1002 ( $202.15 )

Seat 3: Partyjack ( $1516.04 )

Seat 4: kallebalik ( $974.07 )

Seat 5: sigga ( $949.09 )

tyson1002 posts small blind [$2.5].

Partyjack posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 8c Ts ]

kallebalik folds.

sigga calls [$5].

MIKEST folds.

tyson1002 calls [$2.5].

Partyjack checks.

** Dealing Flop ** [ Td, 5d, 8h ]

tyson1002 checks.

Partyjack bets [$15].

sigga calls [$15].

tyson1002 folds.

** Dealing Turn ** [ 6c ]

Partyjack bets [$85]. - SLÄPP DRAGET ÅSNA!

sigga calls [$85].

** Dealing River ** [ Jc ]

Partyjack checks.

sigga checks.

Partyjack shows [ 8c, Ts ] two pairs, tens and eights.

sigga shows [ Jd, 6d ] two pairs, jacks and sixes.

sigga wins $209.63 from the main pot with two pairs, jacks and sixes.

Game#841835845 starts.

#Game No : 841835845

 

Så här har det sett ut större delen av dagen, denna dock lite jobbig.

Känns inte som att det är något alternativ att syna river här? Fi är helt ny vid bordet, men det ska till en riktig donk för att hitta stället så mkt överpott med sämre än Qhög färg?

 

***** Hand History for Game 841831570 *****

$500 NL Texas Hold'em - Wednesday, October 29, 14:10:16 ET 2008

Table Diana Turbo 1 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: jokern99 ( $1066.96 )

Seat 2: Offspring ( $180.9 )

Seat 3: Partyjack ( $1296.19 )

Seat 4: Whistler ( $195 )

Seat 5: MattiasA ( $995 )

Partyjack posts small blind [$2.5].

Whistler posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Th Qh ]

MattiasA calls [$5].

jokern99 calls [$5].

Offspring folds.

Partyjack calls [$2.5].

Whistler checks.

** Dealing Flop ** [ Kd, 4h, Jh ]

Partyjack bets [$20].

Whistler folds.

MattiasA calls [$20].

jokern99 folds.

** Dealing Turn ** [ 9h ]

Partyjack bets [$45].

MattiasA calls [$45].

** Dealing River ** [ Ts ]

Partyjack bets [$85].

MattiasA is all-In.

Partyjack folds.

MattiasA does not show cards.

MattiasA wins $1152.01

Game#841832318 starts.

#Game No : 841832318

 

 

Tack vare nasen och grabbarna blev det dock inget jätteback, tot 350:- för dagen och jag är 44546:- upp för månaden.

 

Vettefan om jag känner att jag orkar spela mer denna månad, har redan ett så pass gött plus. Det är bara extremt frustrerande att spela när det flyter så illa som det gör nu känns det som..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sega händer PJ.

 

Jag hade det så hela dagen igår när vi stångades. Det tog mig 9h att hitta plusset. Idag har jag inte ens orkat spela, bara grindat tvättstugan.

 

Jag hade nog pausat med det sexiga plusset du har och startat november utvilad.

 

Får man fråga vad rullen ligger på nu? Och vad har du för rullekrav rent allmännt för 2.50/5 och 5/10?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sega händer PJ.

 

Jag hade det så hela dagen igår när vi stångades. Det tog mig 9h att hitta plusset. Idag har jag inte ens orkat spela, bara grindat tvättstugan.

 

Jag hade nog pausat med det sexiga plusset du har och startat november utvilad.

 

Får man fråga vad rullen ligger på nu? Och vad har du för rullekrav rent allmännt för 2.50/5 och 5/10?

 

Kände igår att jag ville pausa, men nu efter att vilat ut igår kväll med tårta och hela kittet hos tjejens mor - och där efter också fått en hel natts god sömn, så känner jag mig laddad att hoppa upp på hästen igen..

 

Kommer helt klart att bromsa ifall jag känner att det går lika trögt idag igen, imorgon blir det konsumgrinden hela dagen så detta blir sista grind-dagen för månaden. :D

 

Alltså, inför denna månad låg SvS-rullen på 45K. Iom att förra månaden gick så pass trögt tog jag ut en del av rullen då jag visste att jag skulle hitta ett större plus snart - samt att jag vill försöka hålla en ganska jämn "lönenivå", iaf så jämn som möjligt.

Så just nu ligger rullen på 89K. Jag kommer förmodligen casha ut allt ner till 60K, vilket jag anser vara lagom med min spelstil och mtp att jag spelar 5/10 vid bra action och med noggrann table selection.

 

Anser nog att man klarar 2,5/5 med 25-30K ganska enkelt, men när det blir nya dubbelt så stora swings så vill jag verkligen vara förberedd och för att kunna kalla mig helt reg på 5/10 i framtiden skulle jag nog vilja vara typ 80-90K djup på kontot.

 

Det är ju ändå 200BB-inköp vi snackar, men samtidigt är det ju inte alla som spelar så djupt.. Så jag anser nog att 30st 200BB-inköp ger en hyfsad marginal om man har relativt tajt och solid spelstil.

 

Jättechocken är väl idag att Brynäs tar in Sebastian Lauritzen från LHC. Tycker den värvningen känns väääldigt konstig, för 2-3 år sedan skrev jag till Keb Eriksson inne på GDs hemsida om en hel hög intressanta namn. Lauritzen var på den tiden klart lovande, likaså Patrik Zackrisson, Mattias Karlsson, Pär Arlbrandt, Mattias Beck Mfl mfl..

 

Men nu kändes det lite som att han stannade av i utvecklingen iom att Zackrisson och Karlsson slagit sig in i LHCs lag. Men jag kan ju mkt väl ha helt fel..

 

Det enda som är lite knepigt är ju att vi i absolut första hand behöver en backrese som kan hålla rent framför mål och säkra defensiven vilket 4 av 6 backar har problem med lite titt som tätt.. (anser att Nolander och Andersén är relativt "felfria").

 

Är det så att vi bortprioriterar en stor back, då måste ju bristen på kreativitet och målgörare vara slående.. Hoppades verkligen på en tung målskytt, men jag ska inte vara för pesimistisk - med lite självförtroende kan Lauritzen bli en mkt bra värvning.. Även om en liten leftare kring 75kg var det sista som saknades i vår trupp.

Ska bli spännande att se honom i laget iaf, biljetter till HV hemma på Måndag ska bokas omgående!

 

Flyger väl på grinden inom en kvart också. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt månadsresultat! Vad ligger din bb/100 på?

 

Gl.

 

Tackar, min BB/100 på 2,5/5 är 8,50 över 34K händer.

På 5/10 stämmer det inte riktigt då jag gjorde ett par 5/10-pass hos Joggy som inte är med i databasen.. Men här hemma har jag spelat 5,6K händer och har en BB/100 på 11,82.

 

+13K på 5/10.

+29K på 2,5/5.

 

Resten upp till de +46271:- som jag nu landade på har jag gjort hemma hos Joggy med andra ord.

 

Blev typ 3½ timmes spel, började lite småknackigt men jag höll i och hittade till slut ett hyfsat plus på nära typ 1700.

Följer nu rådet att ta det lugnt "resten av månaden", ska ju jobba imorgon så ska göra ett litet bokslut för denna månad och sen ta det lugnt och njuta av en ganska hästig rekordmånad.

 

Blir en rätt fin timlön på 550 kr/timme, spelade 84 timmar vilket är ungefär vad jag räknar med att göra en normal månad. Går det jävligt trögt rinner det oftast över 100 timmar, går det däremot riktigt bra så är det sällan jag gör så här många timmar. Hade tex en likadan timlön i Juli då jag plussade 22K och spelade mindre än hälften, men det finns ju lite mer att göra i norra Roslagen i Juli än vad här finns i Oktober.. :roll:

 

Nu blir det lite lunch och sen slappas, ska ner till banken ikväll och diskutera topplånet på lägenheten.. Kommer förmodligen komma lösa det snart - jääävligt skönt!

 

På återseende i November!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir bara en lättare variant av grind idag skulle jag tro.

 

Lovat tjejen att vi skulle ta en firmabuss från hennes farsas jobb för att hämta en duschkabin i Uppsala, bara det att dessa bussar står på sommardäck och nu är det ett par minus och ishalka ute fortfarande.

 

Men det lär ju släppa snart, ska dock spela lite fram tills dess hade ja tänkt.

 

Ikväll blir det (om jag hinner hem) SSK borta hos Joggy, sen är det halloweenparty på stora utestället "Bowlan" här i Östhammar.. Men jag känner semidålig tagg. Vi får se vad som händer ikväll.

 

Light-grind nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska hem till east idag och tjejen syrras kille ville ha med mig ner dit för att bowla kanske är ett jävla drag där då, kanske syns där nere då om jag orkar :)

 

Jo, det är väl lite där motivationen brister för mig också.. Känner att jag är lite för trött för att verkligen kunna göra en kväll på bowlan särskilt lyckad. Men vi får se vart det hamnar.

 

Började passet med att slarvar bort 2K relativt snabbt, jobbade tillbaka 1K precis innan sista handen.

 

Vette fan vad han håller på med här, är rätt säker på att han inte har mig slagen på flop här. Han slår nästan alltid tillbaka igen med ett set eller tvåpar. Så sätter honom på draget, tror han att han får rätt pris eller? Det var dessutom årets instasyn skall tilläggas..

 

***** Hand History for Game 844626711 *****

$500 NL Texas Hold'em - Saturday, November 1, 09:27:08 ET 2008

Table Diana 6 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: luffarnen ( $351.9 )

Seat 2: plutt5 ( $1275.54 )

Seat 3: Partyjack ( $1117.99 )

Seat 4: 5stars ( $266.21 )

Seat 5: PokerjaevL ( $1097.4 )

luffarnen posts small blind [$2.5].

plutt5 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ad Qh ]

Partyjack raises [$20].

5stars calls [$20].

PokerjaevL raises [$70].

luffarnen folds.

plutt5 folds.

Partyjack calls [$50].

5stars folds.

** Dealing Flop ** [ Ac, Kc, 3s ]

Partyjack checks.

PokerjaevL bets [$125.62].

Partyjack raises [$296.24].

PokerjaevL calls [$170.62].

** Dealing Turn ** [ 7d ]

Partyjack is all-In.

PokerjaevL is all-In.

** Dealing River ** [ 3c ]

Partyjack shows [ Ad, Qh ] two pairs, aces and threes.

PokerjaevL shows [ 4c, 5c ] a flush, ace high.

Partyjack wins $20 from side pot#1 with two pairs, aces and threes.

PokerjaevL wins $2207.3 from the main pot with a flush, ace high.

 

Tycker personligen att det är ett ganska pissruttet spel av honom, ska han spela vidare så lär han väl pusha på flop? Han vet ju att jag ställer turn iaf 9 av 10 ggr.

Han kändes lite tiltad hela passet, satt och fyrbettade lite titt som tätt och verkade bara allmänt spewig idag.

 

-2139:-, gooo start på November. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det är väl lite där motivationen brister för mig också.. Känner att jag är lite för trött för att verkligen kunna göra en kväll på bowlan särskilt lyckad. Men vi får se vart det hamnar.

 

Började passet med att slarvar bort 2K relativt snabbt, jobbade tillbaka 1K precis innan sista handen.

 

Vette fan vad han håller på med här, är rätt säker på att han inte har mig slagen på flop här. Han slår nästan alltid tillbaka igen med ett set eller tvåpar. Så sätter honom på draget, tror han att han får rätt pris eller? Det var dessutom årets instasyn skall tilläggas..

 

***** Hand History for Game 844626711 *****

$500 NL Texas Hold'em - Saturday, November 1, 09:27:08 ET 2008

Table Diana 6 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: luffarnen ( $351.9 )

Seat 2: plutt5 ( $1275.54 )

Seat 3: Partyjack ( $1117.99 )

Seat 4: 5stars ( $266.21 )

Seat 5: PokerjaevL ( $1097.4 )

luffarnen posts small blind [$2.5].

plutt5 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ad Qh ]

Partyjack raises [$20].

5stars calls [$20].

PokerjaevL raises [$70].

luffarnen folds.

plutt5 folds.

Partyjack calls [$50].

5stars folds.

** Dealing Flop ** [ Ac, Kc, 3s ]

Partyjack checks.

PokerjaevL bets [$125.62].

Partyjack raises [$296.24].

PokerjaevL calls [$170.62].

** Dealing Turn ** [ 7d ]

Partyjack is all-In.

PokerjaevL is all-In.

** Dealing River ** [ 3c ]

Partyjack shows [ Ad, Qh ] two pairs, aces and threes.

PokerjaevL shows [ 4c, 5c ] a flush, ace high.

Partyjack wins $20 from side pot#1 with two pairs, aces and threes.

PokerjaevL wins $2207.3 from the main pot with a flush, ace high.

 

Tycker personligen att det är ett ganska pissruttet spel av honom, ska han spela vidare så lär han väl pusha på flop? Han vet ju att jag ställer turn iaf 9 av 10 ggr.

Han kändes lite tiltad hela passet, satt och fyrbettade lite titt som tätt och verkade bara allmänt spewig idag.

 

-2139:-, gooo start på November. :cry:

 

Riktigt kasst spel av fi där. Antingen betar han flopp för att få in allt eller så checkar han bakom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt kasst spel av fi där. Antingen betar han flopp för att få in allt eller så checkar han bakom.

 

Javisst, jag måste tillstå att säga att jag blev lite tiltad.. Eftersom jag inte spelade mer under dagen så gick det mest ut över flickvännen.. :oops:

 

Bettar han så vill han som du säger få in allt på flop, när han sen gör misstaget att ta syn så måste han väl (trots 4 extra outs) vika på turn. Jag ställer ganska exakt pott vill jag minnas eftersom jag är rätt övertygad om att jag har honom slagen.

 

Det känns alltid lite extra när det är en fi som man mött mkt tidigare och som man vet spelar solid poker utan några större blowups, varför får han en blowup mot just mig liksom!?

Är det en av alla fiskar så kan man bara skratta bort det med ett "fyy fan så jävla dålig han är!".

 

Jaha, Brynäs dalar.. Vilken jävla emotionell bergochdalbana man får vara med om när man följer detta lag, aldrig kan laget göra en rakt igenom dålig säsong eller en rakt igenom bra säsong.. Det kommer alltid perioder då vi är bäst, och alltid perioder då vi är sämst (oftast lite längre än föregående perioder). :)

 

Hur som helst, som Joggy sa igår.. När de väl förlorar vill man att de ska förlora riktigt jävla stort så de förstår att det behöver göras något.

Vi sa innan säsongen att det kommer inte fungera utan Brendl, konceptet med att "alla får göra 4-5 mål extra" fungerar inte när spelare som Alcén, Hermansson, Danielsson osv osv står på 0 mål efter 17 omgångar. Vet inte hur de tänkte, för nu är tydligen Sundlöv ute och letar efter en målskytt.

Förstår de inte hur jävla mycket enklare det hade varit om de hade lyssnat på alla klagomål innan säsongen och tagit tag i det då - när det faktiskt kanske fanns ett par spelare kontraktslösa som kunde hitta målet.

 

Nu får vi väl vända oss till Valbo, Tierp eller något annat närliggande div1-lag för deras målfarligaste spelare.. Minns tex experimentet för att spräcka måltorkan för ett par år sedan när Joachim Gellerstedt togs in från Almtuna för att göra mål i ES.. LOLLA MIG HÅRT!

 

Nå ja, likförbannat ska jag ner och hämta ut biljetter för matchen imorgon. HV hemma brukar väl sällan bli några roliga matcher, men hockey är alltid bättre live.. :P

 

Lauritzen såg helt okej ut tyckte jag, fick satans massa istid iaf.. Precis så man ska spela ett ensamt nyförvärv, han ska känna förtoendet. När han nu fick hänga en i sin första match har han iaf spräckt risken för att gå med stort självförtroende-tapp efter 25 matcher och inte ett enda mål.. Nu vet han iaf att han kan.

 

Jag drömmer om Pavel Brendl..

 

Idag blir det iaf först några timmar på SvS, sen ska jag hem till tjejen en sväng.. Tänkte hjälpa till att städa lite.. Lol.. Sen mot kvällning blir det något slags grindstuga hos Joggy, tror han och Hoggevischa skulle spela SM. Själv är jag osäker fortfarande, omotiverande att veta att man måste stryka hockeyn imorgon om man går vidare till dag 2.. Vi får se vad som händer, har ett antal röda siffror som skulle behöva bli gröna. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...