Gå till innehåll

Partyjack - Tillbaka på kända jaktmarker.

Partyjack

Vad gäller för dig?  

62 medlemmar har röstat

1. 1. Vad gäller för dig?

• Det skulle vara skoj med ännu en 2,5/5-DB och jag kommer hjälpa till med kritik och analyser.
      39
    • Nej för fan, nu är det alldeles för jävla mkt dagböcker från SvS.
      23

Recommended Posts

Städdag är alltid lika roligt.. Alla kärringar hittar saker som de har irriterat sig på några månader och går på stenhårt på stackars ordföranden och det blir allmänt jävla jidder.

Har ett litet problem, bestämt mig för att kosta på mig pokertracker efter att ha kört trial-perioden nu. Måste ju nu köpa PT3 fast jag använt mig av tvåan hela tiden, tänkte pröva PT3 men när jag kör igång detta får jag ett meddelande som säger:

"Unable to login to database. Reason: server closed the connection unexpectedly. This probably means the server terminated abnormally before or while processing the request."

Vad göra? Har PT2 låst databasen så jag måste avinstallera det innan jag "provkör" trean?

Nu blir det iaf äntligen lite spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

du som gillar hockey , vad tycker du om rögles så här i början av säsongen?

Tycker Rögle verkat bra, inte sett något av dem.. Men jag såg ju i kvalserien att de är extremt starka framförallt hemma, laget har ju verkligen förbättrats inför året också så jag tror faktiskt de kan klara sig undan kval ganska bekvämt.

Framförallt kommer de plocka väldigt mycket poäng i början av serien, de stora lagen likt FBK kommer tappa poäng därnere innan de förstått att det faktiskt är ett fullfjädrat elitserielag de möter. De kommer kort sagt bli väldigt underskattade tror jag.

De började ju bra även idag verkar det som.

Plumpmatch på gång från Brynäs

Dagens grind fiaskostämplar jag redan nu, började med att jag spewade bort en stor pott med AK mot 99 på K92.. riktigt dåligt, han körde den klassiska CC på flop, GayCR på turn och halvpott river. Jag betalade av gott och glatt, riktigt dåligt.

Det värsta var ändå när jag får in allt med Topptvå mot A5 på AT9, fi drar springande färg.

Back ca 1500 och ska grinda några timmar nu, Wigert ringde och jag åkte på serieepilogen i div6. Det blev en riktig bensparkaraffär där bortalaget stämplade vår målvakt i första, han fick bäras av och i andra vid 0-2 underläge masar centertanken rakt över spelande tränaren/målvakten i bortalaget så denne fick krypa av plan. Högerbacken in i kassen och snart stod det 5-2. Sanslös vändning verkligen.

På med radiosporten nu och grinda lite för vändningen, både för mig och Brynäs.

Länk till kommentar

Vilken sjuk jävla vändning de åstadkommer.

Tiltande att tjejen ringer och undrar varför jag inte kommit till middagen, tydligen hade jag lovat det på något vänster.

Snabbt in i bilen, något nog tiltad efter att backat ännu 1K, sprang på set till höger och vänster och hade bara allmänt jävla usel timing. Blev lite avtiltning då jag hörde radiosporten i bakgrunden vid middag, 1-3, 2-3, 3-3 och 3-4 kändes sanslöst att lyssna till.

Tänkte ge grindet ytterligare ett par timmar innan jag lämnar in för dagen, hade en jävla massa bataljer mot en 50/20-fisk som träffade ALLT. Fick in massa deg med 99 på 884T, kände att jag var tvungen att hitta fold på river när Q la sig. Fi visar K9 och jag steamar loss, får in allt med KK på T42 mot fisken och självklart har hon/han TT.

Dags att hitta lite klonk nu!

Länk till kommentar

Helt jävla fittotroligt kall dag.

Skulle kunna skriva 15 sidor med jävla badbeats och utsugningar men dels vet jag hur trist det är att läsa och dels orkar jag inte älta skiten mer.

Är bara glad och nöjd att jag är plus denna månad som bara känns som en lång jävla tilt när jag tänker tillbaka på den.

Grymt skönt att ha resultaten under sommaren att luta sig på.

Översettad tre ggr under dagen, överfärgad tre ggr bara sista timmen och haft QQ mot KK eller KK mot AA fler ggr än jag kan räkna på fingrar och tår.. Dessutom är det mot jävla cpfiskar som jag vanligtvis inte lägger TP med kicker över 5 mot..

Är ändå positivt att jag får in pengar trots att jag vet att jag är så jävla kall. Är väldigt lätt hänt att man sitter och vekar till sig så jävligt att man kastar nästnöten så fort man får en raise på river från fiskmongo nr 1.

Har varit en konstig period mtp att det har varit så jävla upp och ner, har ALDRIG en månad haft så många stora back som denna. Samtidigt har jag hittat fina pluspass där allt flyter på precis som det ska, vet inte hur jag ska tyda det. Oftast kommer jag dock i lite kortare perioder där jag verkligen bara har skit och sattyg, nu får jag iaf andas lite optimism mellan varven.

Men som jag ser det finns det inte på kartan att ta några pauser eller dylikt, jag vet ju att jag krossar nivån generellt när jag spelar mitt A-game. Må hända att jag har spewat rätt rejält i en del potter, men för att spela sitt a-game måste man verkligen ligga på spewgränsen mot en hel del motståndare när de faktiskt är så fruktansvärt dåliga.

Skrev en hel jävla bok (nästan) om detta på prosharks förr någon gång. Pokern på svs är så jävla långt ifrån pokern nån annanstans, för att spela den optimalt på svs blir man ofta lite mer synig och det blir väldigt mkt mer showdownpoker.. Oftast för att spelarna är så fruktansvärt dåliga och faktiskt själva inte vet om de bluffar eller om de värdebettar sina händer.

Det är väl bara till att hoppa upp på den skakiga, vilda hästen som är svs imorgon igen.

+5580:-, cp-ap-mongo-social-tilt.

Länk till kommentar

Fy fan vad gött, låg och slöade hemma hos tjejen hela förmiddagen så slutade med att jag bara skulle hinna med en mini-grind idag, knappa timmen senare har jag monstrat in ett ungefärligt 2K-plus.

Våldsamt skönt mtp ångesten jag fick efter gårdagens tiltpass.

Tog största delen av plusset med QQ när jag floppar Q77, fi har AA och när turn är ännu en sjua är det bara att skicka degen.

För jävla skönt att hitta plusset idag, kan eventuellt bli lite spel ikväll också.. Men utifall att det inte blir det är det alltid skönt att ha ett grönt pass i ryggen.

+7609:-

Länk till kommentar

Dåligt flow med korten och dålig varians är ingen höjdare såhär runt löningshelgen på SVS :(

Hoppas det ordnar upp sig :)

Nej, men samtidigt måste jag säga att jag inte lägger någon extrem vikt på just löningshelgen. Visst, det är helt sjukt mkt mer fisk denna helg än övriga. Men SvS har just nu ändå en så bred fisk-bas att det nästan alltid finns fyra-fem bord igång med bra värde..

Ofta tycker jag till och med att spelet kan vara jobbigare på löningshelgen, folk är ju fullständigt orädda verkligen.

För ett halvår sen hade jag nog varit superstressad nu och tänkt att nu jävlar måste jag spela ikväll eftersom det är löningshelg. På något underligt vis finns det dock nog med fisk som har pengar kvar även den 24e.

Allra helst en sån här skitmånad så är jag nöjd med att ens kunna visa gröna siffror för dagen.

Tilta mig på pensionärerna som ligger och trycker i 35 km/h och bromsar i varje liten tendens till kurva i vägen, varje gång en gångtraffikant eller cyklist, eller för den del mötande trafik är i närheten.

När kommer det införas regelbundna kontroller för när man faktiskt blir av med körkortet pga fysiska ålders-begränsningar? När jag går på konsum och ser vilka jävla aber till gamlingar som kommer in i butiken och knappt kan gå utan rullatorn och som inte ser skillnad på en apelsin och ett äpple.. Sen hoppar de in i bilen och kör därifrån. Tamejfan skrämmande.

Det finns ju dock gamlingar som inser sina begränsningar, heder åt dem. Men jag blir bara så vansinnig när jag ser en sån där som måste bromsa ned i 20 för att ens kunna se vad det är för skylt de passerar.

Varje gång tänker jag tanken att bara fläska in i dom så de får sig ett litet scare-moment och aldrig mer sätter sig i bilen, för deras egen skull liksom..

Halvtimme till i bilen nu ut till skogen där mina föräldrar ska bjuda på middag dagen till ära. Hoppas jag inte stöter på nåt jävla trafiklepra.. det kan smälla..

Länk till kommentar

***** Hand History for Game 813782031 *****

$500 NL Texas Hold'em - Sunday, September 28, 10:50:12 ET 2008

Table Diana Turbo 2 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: MoGo3AllIn ( $1036.07 )

Seat 2: Partyjack ( $1691.11 )

Seat 3: SneakyJack ( $539.67 )

Seat 4: HasseSthlm ( $1319.45 )

Seat 5: norespekt ( $360.96 )

SneakyJack posts small blind [$2.5].

HasseSthlm posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Qs Qh ]

norespekt calls [$5].

MoGo3AllIn calls [$5].

Partyjack raises [$27.5].

SneakyJack folds.

HasseSthlm raises [$90].

norespekt folds.

MoGo3AllIn folds.

Partyjack calls [$67.5].

** Dealing Flop ** [ 7s, 7c, Qd ]

HasseSthlm bets [$101.25].

Partyjack calls [$101.25].

** Dealing Turn ** [ 7h ]

HasseSthlm bets [$303.75].

Partyjack calls [$303.75].

** Dealing River ** [ 8h ]

HasseSthlm is all-In.

Partyjack calls [$819.45].

Partyjack shows [ Qs, Qh ] a full house, queens full of sevens.

HasseSthlm shows [ Ad, As ] a full house, sevens full of aces.

Partyjack wins $2636.4 from the main pot with a full house, queens full of sevens.

Game#813782552 starts.

#Game No : 813782552

Handen som betalade stordelen av lunchpassets plus.

Satt och fipplade lite i PT och upptäckte också att jag börjat loosa upp spelet senaste veckan, precis enligt planen också. Direkt efter första veckan nittade jag till rätt ordentligt och spelade typ 17/10/2 eller nåt sånt.

Det börjar nu närma sig statsen jag hade över hela augusti, ligger nu på 23/12/3. Ganska exakt de siffor jag fått fram sett över de senaste två åren de gånger jag på skoj stoppat in en 30K händer i PT för att kolla en ungefärlig statistik.

Lite kommentarer? Bra eller dåligt?

Är fortfarande lite fiskig på PT-statsen så skulle verkligen vilja ha en handy guide till vad som är standard för en vinnande spelare.

Skulle tro att PTs egen beskrivning "SemiLooseAgressive" passar rätt bra, vet att många 2,5/5-grinders vinner bra på typ 18/13-stats också.. Men vart går gränsen till när jag ser för mkt floppar?

Borde jag tex höja fler händer?

Nu blir det skogsresa.

Länk till kommentar

limpa mindre rejsa mer före flopp. 23 är ganska lagom i vpip tycker jag men 12 i preflopraise är i underkant, 15-20 är nog bättre

+1

Fast SvS är speciellt, när hela bordet limpar varenda hand blir det lätt att man börjar completa i SB mer och ibland börjar man tom limpa skräp för det är så sjukt bra värde vid träff.

Att mellanpar no kicker synar ner i en limpad 4vägspott är ju standard.

Länk till kommentar

+1

Fast SvS är speciellt, när hela bordet limpar varenda hand blir det lätt att man börjar completa i SB mer och ibland börjar man tom limpa skräp för det är så sjukt bra värde vid träff.

Håller med. Tycker, generellt, att det är acceptabelt med ett större glapp mellan vpip och pfr på ss än på andra siter.

Länk till kommentar

limpa mindre rejsa mer före flopp. 23 är ganska lagom i vpip tycker jag men 12 i preflopraise är i underkant, 15-20 är nog bättre

+1

Håller med. Tycker, generellt, att det är acceptabelt med ett större glapp mellan vpip och pfr på ss än på andra siter.

Tar åt mig av allt som skrivs, är nog rätt medveten om att jag är "för" passiv preflop. Jag limpar säkert för mkt i position men med 200BB bakom och rätt fisk vid bordet tror jag inte att det behöver vara ett så stort misstag. Dock rent generellt ska jag slå upp mer bakom limp framförallt.

Igår gjorde man måndagsklassikern studsa upp ur sängen kl kvart över sex, allt för att se att man inte börjar 7 utan 8, körde en timme på svs och plussade 500.. Sen gick jag till konsum och grindade i 7 timmar.. Ungefär samma nettovinst.

Blev sedan lite xbox-slask hos joggyvischa följt av hemmamatchen mot Modo. Skrämmande vad effektiva Brynäs är egentligen, tror inte vi har vunnit skotten i nån match förrutom Rögle borta(?). Och ändå har vi bara tappat poäng i två matcher och leder som bekant elitserien, känns mäkta bra måste jag säga. Även om jag är övertygad om att vi inte är kvar där i vår.

Czarnecki har ju för övrigt kanske Sveriges just nu lättaste jobb mtp vilka förväntningar han fick på sig från klubb och supporters. Allt utom en kvalserie är alla jättenöjda med den här säsongen, känns som att det inte ska va jättesvårt att svara upp till det.

Därmed inte sagt att han inte gjort det bra, sjukt imponerad av honom än så länge.. Verkar vara en skön människa också.

Matchen igår då, skönt som fan att Widing fick hänga en, samma med Dixon. Båda har varit bra i början men sett ut som de verkligen behövde göra en pytts.

Skönt att se att Jonatan Carlsson smällde på lite och inte var lika mkt på efterkälke som han var förra året, detta lovar mkt. Dock mår jag dåligt av att se Pet-Ola Svanberg. Första periodens enda lägen bakåt inträffade när antingen han missade markering och Carlsson fick brottas mot två forwards. Eller när Ola sin vana trogen tar emot pucken i sarghörnet för att lägga vidare, men är liksom för långsam i tanke och verkan så de avväpnar honom - om och om och om och om igen.

Han gjorde väl dock en av sina bättre matcher igår, växte väl med ansvaret det är att spela med en (nästan) likasinnad.. Dessutom fick han ju spela lite i PP.

Markströms klart fladdrigaste match hittills, man ska väl tänka på att Modo är sjukt bra på att få in folk framför kassen. Vid alla utom ett av deras mål är det 2-3 pers mitt i ansiktet på Markan, så man ska väl inte lasta honom alls egentligen.

Tyckte mig känna igen det "gamla" Brynäs i början av tredje, samma som alltid händer när de lyckats ramla in med en >2-målsledning inför sista.

Man liksom ställer upp med hela kedjan strax ovanför egen blå, backarna tar egen zon och varje gång man vinner puck i egen zon lobbar man ut den mellan def-blå och mittlinjen där forwards ska vara.. Ändå lyckas det bli som ett jävla vacuum i just denna del av mittzon så motståndarna klonkar 3-2 och 4-2-lägen om vart annat. Såg riktigt skrämmande ut efter två snabba, men sen tog Widing tag i det och tog den bakom egen kasse för att köra hela vägen upp och etablera det tryck som faktiskt gjorde att vi kom in i matchen igen.

Nu ska det spelas.

Länk till kommentar

jag har mig själv som 29/23/2.5 i min databas. Vad är min spelstil enligt dom statsen??

Jag brukar sätta en anteckning som jag kallar LAF på dem som har liknande stats som dig. Över lag brukar dem i och för sig ha högre vpip. Personligen tycker jag att du är för lös men är man duktig är det en vinnande spelstil. Det beror lite på vad du har för showdown% också.

Jaså, du undrade vad LAF betyder? Lös Aggro Fisk! ;-)

Länk till kommentar

haha då är jag väll det :) Nu minns jag inte vad den statsen heter i PT2 (men den när man ser vunnit kr / händer) ligger jag på pp/100 tror jag den heter , 14.37 (grön)

Som jag sa så kan man ha dem statsen om man är duktig. Jag klarar inte det men jag har inte i närheten av 14.37 BB/100 vilket är väldigt bra resultat. Vad nickar du?

Länk till kommentar

Kan bara hålla med Viridis om att det ska till en sjujäkla duktig spelare för att vinna i långa loppet med de statsen.. Men det har ju hänt förr.

Steamade loss rätt rejält imorse, började med att plussa 1K ganska snabbt. Sen började det, jag spewade rätt rejält med en AK där jag ville reppa ett drag på en KQx två hjärter genom att checksyna två gator. När jag sen trissade upp på river ställde jag på automat och sen kom jag på frågan, vad vill jag ha syn av?

Han hade QQ.

Efter att sedan jobbat ner en 60/15-fisk från 3K till 2K smäller det till och vi hamnar AI på en låg ruter bräda, jag med KTd och han med A6d.

Jobbar igen lite av backet men slutar ändå 1600 back.

Tänkte skriva lite här då, dock verkade PF ligga nere för tillfället så när jag inte kunda blåsa ut steamen här så var jag tvungen att aktivera mig. Väckte Joggyvischa och det blev NHL09 och sedan en trekvart nere på månskensrinken, tar jävligt bra på benen att åka skridskor när man inte gjort det aktivt på några år..

Har avslutat September nu, slutar på +6406:-. Det känns ju förstås inget vidare. Dock skönt att denna downswing (har väntat på den) kommer efter två riktigt bra månader med +22K resp +27K.. Så ekonomiskt svider det inte ett dugg. Däremot irriterar det mig lite, hade precis haft ett år med minst 10KSEK-plus om jag tagit det i hamn i September. Dock gjorde jag tolv månader i rad så det får väl räknas som ett år.

Går in med samma målsättning som förra månaden i Oktober. Lyckas jag bara hitta några plusdagar första veckan så ska jag köra några bord 5/10 under varje pass, för att hitta bekvämligheten på nivån..

Har spelat 98 timmar under september, vilket är väldigt mkt för att vara mig. Dock tycker jag att jag slappat en hel del och fått mkt gjort. Så det ska väl inte vara omöjligt att vara upp mot 100 speltimmar.

Gjorde någonstans kring 50K händer, 48K här hemma och gissar på att jag har 2K händer till på Joggys dator.

Timlönen på 63:- är fan ner mot trakterna man fick när man var liten och klippte gräs eller liknande åt grannen. Pathetic!

Roligt uttal som jag hörde på en sjukamp på svt nån gång, där en "relativt" snygg/söt engelsk tjej deltog och var en jävel på att springa, hoppa och var hygglig i nån kastgren. Men när det var dags för spjutkastet kunde man glömma henne, då de engelska kommentatorerna hade berättat att hon hade ett "pathetic spearthrow". Mkt riktigt mätte hennes kast typ riktigt patetiska 20 meter eller något liknande.

Om dryga kvarten blir det CL-match, ska försöka hitta nåt roligt spel på ManUtd-matchen.

Hoppar på grinden imorgon, förhoppningsvis med en helt nyfunnen oktobermedrigg.

Länk till kommentar

Svårt att hitta något spelbart på endast tv-matchen.

Skickade dock in 50 kr vardera på Bate Borisov hemma mot Juventus till 9 ggr och Shaktar Donetsk hemma mot Barca till 4,5 ggr.

Har verkligen ingen koll på Bate Borisov, Donetsk dock har jag hört ska ha skrällpotential.. När dessutom dessa öststats-lag brukar vara svårmötta på deras hemmaplan tyckte jag de va värt en liten chansning.

Har sett Barca i två matcher och inte alls tyckt att de imponerade.

Länk till kommentar

Svårt att hitta något spelbart på endast tv-matchen.

Skickade dock in 50 kr vardera på Bate Borisov hemma mot Juventus till 9 ggr och Shaktar Donetsk hemma mot Barca till 4,5 ggr.

Har verkligen ingen koll på Bate Borisov, Donetsk dock har jag hört ska ha skrällpotential.. När dessutom dessa öststats-lag brukar vara svårmötta på deras hemmaplan tyckte jag de va värt en liten chansning.

Har sett Barca i två matcher och inte alls tyckt att de imponerade.

börjar bra för Bate i alla fall..

Länk till kommentar

Har alltid haft ett enda favoritlag ute i europa, det är Man Utd. Man har väl alltid haft ett lag som man gillat lite extra i de flesta ligor.. Men Utd fastnade jag för väldigt hårt under eran med Bruce-Pallister därbak, Cantona-Hughes på topp osv.

Har länge, länge väntat på att Utd ska införskaffa sig en ordentlig centertank.. Det har egentligen inte funnits i klubben sedan Van Nistelrooy drog.

Trodde i början av säsongen att Frazier Cambell skulle ta en tröja, han såg riktigt bra ut men var möjligen lite liten för att axla den roll han tog som en riktig tank. Nu är han tydligen utlånad sedan Berbatov kom till klubben, ska bli väldigt intressant att se vad han kan göra. Har ju förstått att han är en grym boxspelare, helt klart något som fattats då Tevez och Rooney blivit mer av offensiva mittfältare än en riktig forward på senare år.

Kul också att få se Rafael på högerbacken, han har tydligen en (enäggs-)tvilling i Fabio och jag har läst mig till att han är vänsterback.. Lite skojigt imo.

Imponerande vilken bredd man har i truppen när namn som Carrick, Neville, Hargreaves, Fletcher, Giggs, Tevez och Anderson tex står utanför startelvan och lik förbannat ser laget sjukt bra ut.. Nu har de väl inte direkt imponerad i inledningen av matchen men det hinner hända mkt än.

Länk till kommentar

Halvhyfsad första halvlek måste jag säga, Giggs på innermittfältet är iaf första gången jag ser. Även om de skiftar positioner under halvlekarna på mittfältet väldigt mkt. Skulle vara skoj att veta hur kommunikationen går när dessa kantskiftningar går.. Allra helst då många i laget är rejält knackiga på engelska.

Grymt bra halvlek av 18åriga brassebacken Rafael också, påminner väldigt mkt om Cicinho när han visade sig i landslaget första gången. Minns inte turneringen men han var oavsett riktigt grym.

Tråkigt med ett gult på Rafael bara, känns som att Ferguson kommer plocka ut honom efter typ 20 min i andra halvlek så länge det inte blir några kort på övriga.

Länk till kommentar