Gå till innehåll

Partyjack - Tillbaka på kända jaktmarker.

Partyjack

Vad gäller för dig?  

62 medlemmar har röstat

1. 1. Vad gäller för dig?

• Det skulle vara skoj med ännu en 2,5/5-DB och jag kommer hjälpa till med kritik och analyser.
      39
    • Nej för fan, nu är det alldeles för jävla mkt dagböcker från SvS.
      23

Recommended Posts

• Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Måste säga att Granström såg riktigt bra ut mot AIK också, inga fingrar emellan när han går in i närkamper direkt.

Angående Honken till Frölunda är jag väldigt kluven, kommer suga något enormt att han liksom ska försöka hindra Brynäs från att ta poäng, men han hade lyft en hel del lön, och det ser ju inte jätteljust ut i kassan i Gävle. Uppenbarligen ville han ju till Brynäs också och kommer alltid se honom som brynäsare, mest synd att NHL-klubbarna är så puckade att de inte ser hans potential.

Allt som allt måste man dock vara nöjd om det inte blir kvalserie i år, hur bra träningsmatcherna än ser ut. Även om jag inte på en jävla fläck begriper hur folk kan tippa Rögle annat än sist, sen tycker jag vi ser bättre ut än Luleå också.

Edit: Pallar knappt läsa Kebs spalt längre, negativ kritik gentemot Brynäs är inte riktigt hans kopp med te. Allt är ju tipptopp hela tiden fast det i princip är/har varit den största krisklubben i svensk elithockey.

Mjo, Honken-affärerna kan man nog skriva åtskilliga böcker med sina åsikter om. Och tydligt var det ju att det var styrelsen som sa ifrån för Sundlöv ville ju verkligen ha hem honom.. Får verkligen hoppas att han en gång flyttar till sitt nya hus i Valbo, att han den dagen inte är för gammal för elithockey och framförallt får vi hoppas att Markström håller både spelmässigt och fysiskt.. Annars kan det bli riktigt tungt.

Backsidan ser ju allt annat än stabil ut bakåt, typ bara Sunken som håller klassen som en defensiv elitserieback. I övrigt är det indianare till höger och vänster och tokruscher utan eftertanke hela tiden. För att inte tala om hönsgården framför mål när motståndarna håller puck bakom mål.

Har mkt svårt att se hur bröderna Abbott inte kommer floppa i Rögle, men som sagt.. Allt annat än kval får ses som väldigt bra. Jag är redan nervös för ett derby mot leksand likt det i läkerolen senast, hade fan ont i magen hela den veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjo, Honken-affärerna kan man nog skriva åtskilliga böcker med sina åsikter om. Och tydligt var det ju att det var styrelsen som sa ifrån för Sundlöv ville ju verkligen ha hem honom.. Får verkligen hoppas att han en gång flyttar till sitt nya hus i Valbo, att han den dagen inte är för gammal för elithockey och framförallt får vi hoppas att Markström håller både spelmässigt och fysiskt.. Annars kan det bli riktigt tungt.

Backsidan ser ju allt annat än stabil ut bakåt, typ bara Sunken som håller klassen som en defensiv elitserieback. I övrigt är det indianare till höger och vänster och tokruscher utan eftertanke hela tiden. För att inte tala om hönsgården framför mål när motståndarna håller puck bakom mål.

Har mkt svårt att se hur bröderna Abbott inte kommer floppa i Rögle, men som sagt.. Allt annat än kval får ses som väldigt bra. Jag är redan nervös för ett derby mot leksand likt det i läkerolen senast, hade fan ont i magen hela den veckan.

Tycker personligen att backsidan ser klart förbättrad ut jämfört med förra säsongen. Lars Jonsson är självklart en klassvärvning, Sunken som du säger var extremt stabil förra säsongen men skulle nog säga att Hietanen var genomgående bästa back. Tror det finns en framtida NHL-spelare där. Sen tror jag personligen att Andersén kommer ta ännu ett steg, han var riktigt bra i kvalserien.

Angående 2*Leksands-matcher i kvalserien. Har nog aldrig varit så fysiskt illamående utan att ha varit kraftigt sjukt i hela mitt liv. Efter första matchen, där de vann med uddamålet och Leksand pressade som fan, kom jag inte ihåg de första två perioderna för jag var svimfärdig.

Om det blir kvalserien kan jag kan nästan ta en säsong i Allsvenskan bara man slår vidriga, illaluktande, fula Leksand i två matcher. Känns som att målet är uppnått bara där.

Länk till kommentar

Vilken SJUUUK session, körde tre bord varav ett med "övermörk".

Sickan loggade in där, visste inte vad en övermörk var för nåt så jag försökte naturligtvis trycka ut honom hela tiden. Lyckades ibland, men han var ganska synglad också så efter ett tag var jag back typ 700.

Jobbade in en färg dock, betta den två gator.. Hade han på stort par som ja trodde han orka lägga. Och han gjorde en riktig crycall med sina KK.

Sen börjar jag jiddra i chatten om hur mkt jag älskar övermörk och att spelet blir mkt mkt roligare, precis då lyfter jag KK på SB. Sickan straddlar och en snubbe härifrån PF sitter på BB. Jag överbettar satan ur mina kungar på SB. Tror jag sa 175 eller nåt, BB säger 400 och jag stoppar blixt.. Skrev nåt i chatten om hur stor potten hade blivit och han synar. KK står.

Han sa J3 men det tvivlar jag mkt starkt på.. Hittar ett fint plus, nästan 4K upp totalt idag.

+20458:- i augusti nu, typ rysk kaviar på mitt fat nu..

Länk till kommentar

Grymma resultat som vanligt, dags att börja känna på 5/10?

Lirat över 1k händer mot dig och måste säga att du alltid lirar stabilt (även om du ligger back sammanlagt ;-)). Är dock inte så klurigt att lira mot dig eftersom du inte har gjort särskilt mycket speciella moves vad jag märkt. Är ganska lustigt att vi fortfarande inte lirat en enda stor pott mot varandra.

btw, är det bara jag som inte fattar hur man autopostar blindsen på övermörk-bord?

/tracebuste

Länk till kommentar

btw, är det bara jag som inte fattar hur man autopostar blindsen på övermörk-bord?

/tracebuste

Genialiteten på SS har slagit till igen. De som bestämmer vad som ska göras med klienten har troligtvis aldrig ens sett en kortlek. De lyckas alltid fucka upp nåt som är helt självklart vid varje uppdatering. Minst sagt efterblivet.

Länk till kommentar

Tycker personligen att backsidan ser klart förbättrad ut jämfört med förra säsongen. Lars Jonsson är självklart en klassvärvning, Sunken som du säger var extremt stabil förra säsongen men skulle nog säga att Hietanen var genomgående bästa back. Tror det finns en framtida NHL-spelare där. Sen tror jag personligen att Andersén kommer ta ännu ett steg, han var riktigt bra i kvalserien.

Håller med dig om att Hietanen var bästa back ifjol, han var lite klen kring kassen och det är jag rädd att han är i år också. Perfekt då att matcha upp honom med Andersén som kan göra sessioner med mkt bra matcher.. MEN det faktum att Andersén kan slå förjävliga indianer (räknade till 5 i egen zon mot Kalpa) och att Hietanen är alldeles för jävla klen runt kassen gör att jag inte räknar de som elitseriemässiga DEFENSIVA backar ännu. Tycker nog att Andersén har en liten bit kvar, och att Juuso är toppklass offensivt men har fortfarande lite att jobba på defensivt.

Grymma resultat som vanligt, dags att börja känna på 5/10?

Lirat över 1k händer mot dig och måste säga att du alltid lirar stabilt (även om du ligger back sammanlagt ;-)). Är dock inte så klurigt att lira mot dig eftersom du inte har gjort särskilt mycket speciella moves vad jag märkt. Är ganska lustigt att vi fortfarande inte lirat en enda stor pott mot varandra.

/tracebuste

Alltså, har ju inget trackerprogram.. Men jag känner igen ditt namn väldigt väl själv, har inte vetat om att du finns här på pf antar jag.

Brukar sällan behöva göra moves, jag gör det så pass sällan och i så pass stora potter att jag oftast får fold. Men jag spelar ju i övrigt väldigt basic.

Men jo absolut, jag kommer pröva på lite 5/10 denna månad. Har inte känt mig tillräckligt rullad men just nu har jag ju faktiskt 30 BI, eller 6000BB som jag sagt att jag har velat ha innan jag ska kunna vara reg på 5/10. Gäller ju också att gå upp medan man har sin lilla goodrun fortfarande..

Övermörkarna ska klickas i där automörken klickas i på de andra borden, vilket gör livet surt och pissigt om mna hamnar på ett sånt bord under grinden och inte vill posta någon övermörk antar jag.

Genialiteten på SS har slagit till igen. De som bestämmer vad som ska göras med klienten har troligtvis aldrig ens sett en kortlek. De lyckas alltid fucka upp nåt som är helt självklart vid varje uppdatering. Minst sagt efterblivet.

Kan bara hålla med, överlag är det bara en hög ärthjärnor. Varje gång jag har ringt supporten så har jag reagerat inom 10 sek av samtalet reagerat på hur jävla korkad personen verkar. Förmodligen en slump.

Missade iaf fotbollen igår då jag jäktade hem till tjejen kl 19 efter grinden, dock kikade jag på highlights på http://www.viasatsport.se där det verkar som att det iaf skapades en hel del framåt.

Tycker det vore intressant som fan med ett 3-5-2 eller snarare kanske ett 3-2-3-2 mtp att vi faktiskt har ganska bra konkurrens på mittfältet, även om det just nu bara är Kim som håller absolut världsklass.. :roll:

Han verkar även han varit riktigt bra igår!?

Men ser man över alla landslag som kvalificerat sig till EM så var det fan inte många av dem som spelade ett 4-4-2.. Det verkar närmast omodernt..

Jaja, ska åka ner på grinden efter en snabbdusch. Så ska kanske grinda lite efter 14.

Helt slut i huvudet, typ 5e morgonen i rad som klockan väcker mig kl 6.

Länk till kommentar

Håller med dig om att Hietanen var bästa back ifjol, han var lite klen kring kassen och det är jag rädd att han är i år också. Perfekt då att matcha upp honom med Andersén som kan göra sessioner med mkt bra matcher.. MEN det faktum att Andersén kan slå förjävliga indianer (räknade till 5 i egen zon mot Kalpa) och att Hietanen är alldeles för jävla klen runt kassen gör att jag inte räknar de som elitseriemässiga DEFENSIVA backar ännu. Tycker nog att Andersén har en liten bit kvar, och att Juuso är toppklass offensivt men har fortfarande lite att jobba på defensivt.

.

Vi har inget försvar! Lär bli innebandy stuket som vanligt dom senaste säsongerna, tur att man inte tillåter fysiskt spel i svensk hockey så det gör inte så mycket om man bara åker in och petar. Man får väll åtminstonde vara glad att vi äntligen blivit av med ficktjuven Johansson. Skicka iväg Svanberg och Carlsson till Oskarshamn och in med en klassback, dock inte "DildoJanne".

Att släppa Honken till Frölunda är nog det största misstaget klubben gjort på bra länge. Markström va run good under några matcher i Elitserien och i kvalserien kan man inte skjuta så är väldigt rädd att han är lite överskattad. Tror dock att han kommer bli riktigt bra men vet inte om han är redo för att stå en hel säsong själv redan nu.

Känns också kanon att Molin och Dackell bestämt sig för att dom ska spela i första linan den här säsongen. Måste passa på att ge ett stort plus till Sundlöv som lyckats bygga ett lag helt utan målskyttar, sluta häng på golfbanan och se till att värva ihop ett vettigt lag istället. Får fan hoppas att det finns några kronor kvar av Brendl pengarna men antar att dom choppades och gick rakt ner i fickorna.

Brynäs, sveriges bästa kompisförening!!

Länk till kommentar

Vi har inget försvar! Lär bli innebandy stuket som vanligt dom senaste säsonger, tur att man inte tillåter fysiskt spel i svensk hockey så det gör inte så mycket om man bara åker in och petar. Man får väll åtminstonde vara glad att vi äntligen blivit av med ficktjuven Johansson. Skicka iväg Svanberg och Carlsson till Oskarshamn och in med en klassback, dock inte "DildoJanne".

Att släppa Honken till Frölunda är nog det största misstaget klubben gjort på bra länge. Markström va run good under några matcher i Elitserien och i kvalserien kan man inte skjuta så är väldigt rädd att han är lite överskattad. Tror dock att han kommer bli riktigt bra men vet inte om han är redo för att stå en hel säsong själv redan nu.

Känns också kanon att Molin och Dackell bestämt sig för att dom ska spela i första linan den här säsongen. Måste passa på att ge ett stort plus till Sundlöv som lyckats bygga ett lag helt utan målskyttar, sluta häng på golfbanan och se till att värva ihop ett vettigt lag istället. Får fan hoppas att det finns några kronor kvar av Brendl pengarna men antar att dom choppades och gick rakt ner i fickorna.

Brynäs, sveriges bästa kompisförening!!

Jag vill nog tro att du är lite väl pessimistisk, även om du har rätt i det mesta.. Bara att det kanske är en aning förstorat.

Tycker ändå att Sundlöv hittat rätt med 90% av sina värvningar, men som sagt.. Vem ska göra målen?

En förstakedja med Ove, Dackell och Dixon känns kanske som en kedja som kommer kunna hålla pucken och kanske släpper in ett mål var 20e match. Men det kommer ju inte göras några mål där..

Precis som i alla andra kedjor iofs.

Länk till kommentar

Jag vill nog tro att du är lite väl pessimistisk, även om du har rätt i det mesta.. Bara att det kanske är en aning förstorat.

Tycker ändå att Sundlöv hittat rätt med 90% av sina värvningar, men som sagt.. Vem ska göra målen?

En förstakedja med Ove, Dackell och Dixon känns kanske som en kedja som kommer kunna hålla pucken och kanske släpper in ett mål var 20e match. Men det kommer ju inte göras några mål där..

Precis som i alla andra kedjor iofs.

Min negativa ton kan ha att göra med att KK inte får stå mot J3!

Det är bra värvningar förutom Svanberg, problemet är att alla våra nya forwards är relativt defensiva gnuggare och det hade vi överskott på redan förra säsongen. Tror knappt nån av våra forwards kommer över 15 mål.

Lär väll dyka upp nån Bulgar i Januari som gjort 100 poäng i den inhemska ligan som får bli våran räddning!

Länk till kommentar

Tycker det vore intressant som fan med ett 3-5-2 eller snarare kanske ett 3-2-3-2 mtp att vi faktiskt har ganska bra konkurrens på mittfältet, även om det just nu bara är Kim som håller absolut världsklass.. :roll:

Ja, han har ju verkligen dominerat när han spelat i det svenska "världsklasslandslaget"...

Länk till kommentar

Min negativa ton kan ha att göra med att KK inte får stå mot J3!

Lite lustigt att den snubben jag mötte igår som gjorde sig comittad tack vare straddlen hade J3 mot mina KK.. Mina KK stod. :)

Idag var senil-gubben som skulle göra "rent" in igen, med sig hade han en lapp från hemtjänsten där det stod "Hans vill ha diskmedel" - KLONK!

Har skjutsat hem tjejen från jobbet, degat lite.. Kollade på senaste WSOP-avsnittet och slaskade lite lätt.

Fan vad jag ändrade uppfattning om Scotty helt plötsligt, starkt kurage av Lindgren att stå upp mot en så kaxig typ som Scotty blir när han hittar fyllan.

Plussade ett par hundra, var upp 1500 efter en kvart men som sagt slaskade jag bort en del.

Skrev ju att kedjan Molin-Dackell-Dixon förmodligen kommer bli lite duttig, och det tror jag faktiskt fortfarande.. Men efter att sett att förstakedjan heter Granström-Widing-Sandin så ser det iaf bättre ut, fysiskt jobbigare kedja att möta får man nog leta länge efter i elitserien. Kanske kan de nöta sönder backarna så att Dackell och Molin får göra som de vill göra - passa varandra tills en av de kan blåsa pucken över mållinjen.

Ska nu sätta fart hem till päronen ute i skogen, det ska bjudas på middag minsann!

Länk till kommentar

Fan vad jag ändrade uppfattning om Scotty helt plötsligt, starkt kurage av Lindgren att stå upp mot en så kaxig typ som Scotty blir när han hittar fyllan.

Samma här har alltid gillat kolla när scotty lirat då han brukar ge bra underhållning och vara trevlig. Men vete fan vad han höll på med kanske grinig för att frugan ser ut som ett gammalt polsktjackluder vem vet :)

Länk till kommentar

Samma här har alltid gillat kolla när scotty lirat då han brukar ge bra underhållning och vara trevlig. Men vete fan vad han höll på med kanske grinig för att frugan ser ut som ett gammalt polsktjackluder vem vet :)

Haha scotty själv uppträder ju som ett påtänt thailuder efter ett par bira. Dom kan fan inte dricka i asien alltså...

Btw, jacken jag tror jag kan gissa mig till vem "sickan" är. Brukar gula honom regelbundet i stans lowstakes homegames.

ps. brynäs åker ur i år... kom ihåg var ni hörde det först. just det.

Länk till kommentar

Nu tycker jag inte att man ska kasta mer skit på Sundlöv än han fått, det är trots allt ett ungt, lovande lag på gång. Om det räcker eller inte får tiden utvisa.

Zorba: Du är långt ifrån den första jag läser som tippar det, måste jag säga. Dock tycker jag Rögle och Luleå ser ganska rejält mycket svagare ut, och sen en del lag som jag ser som jämnbördiga. Svårt att säga hur det kommer sluta så här tidigt dock. Rögle ska bara vara solklar jumbo, något annat finns inte.

Länk till kommentar

Btw, jacken jag tror jag kan gissa mig till vem "sickan" är. Brukar gula honom regelbundet i stans lowstakes homegames.

ps. brynäs åker ur i år... kom ihåg var ni hörde det först. just det.

Jo, har för mig att ni brukar lira på samma homegames ibland? Spelade mkt aggro, men det var inte så jättemkt tanke bakom. Även om han hade galet kortsnitt häromdan..

Nu tycker jag inte att man ska kasta mer skit på Sundlöv än han fått, det är trots allt ett ungt, lovande lag på gång. Om det räcker eller inte får tiden utvisa.

Zorba: Du är långt ifrån den första jag läser som tippar det, måste jag säga. Dock tycker jag Rögle och Luleå ser ganska rejält mycket svagare ut, och sen en del lag som jag ser som jämnbördiga. Svårt att säga hur det kommer sluta så här tidigt dock. Rögle ska bara vara solklar jumbo, något annat finns inte.

Jo, men jag tycker det känns otroligt tungt ändå. Ingen renodlad målskytt som kan göra >15 mål. Widing hade ju hockeysveriges tyngsta målrusch förra året då allt gick in för honom. Även fast jag tycker att han ska prenumerera på en trekronor-tröja så är han inte en renodlad målskytt från början.

Kul att Dixon fick måla igår också.. Alltid roligt att nån i semi-smurf-kedjan kan sätta den i mål.

Idag blir det grind fram till lunch iaf, har jag gjort ett okej plus då så kanske det blir golfbanan. Joggy är dock mer förkyld än mig så han drog till Gävle, jag får försöka hooka upp med några pensionärer eller nåt.

+20895:- vid dagens start.

Länk till kommentar

Haha! Mycket får man vara med om på konsum :) Fin liten historia!

Hehe, det kommer att komma mer kan jag säga. Minst en klassiker varannan vecka brukar vara snittet.

Men vete fan vad han höll på med kanske grinig för att frugan ser ut som ett gammalt polsktjackluder vem vet :)

Scottys fru ÄR väl polskt tjackluder eller?

Länk till kommentar

Jag började kanonbra, inspirerad av Jögga P´s storspel gick jag snabbt upp i 1500 plus. Sen vette fan vad som hände, allt bara gick rakt åt helvete. Förlora alla 70/30 mot småstackarna med typ AK mot KQ osv, satte ingenting och vips så var jag 800 back. Ska grinda en och en halv timme till nu kanske, sen bär det nog av till golfbanan. Känner att jag måste ut och röra lite på mig.

Men fortsätter backet så blir det nog grind hela dagen.

Länk till kommentar

Ja, han har ju verkligen dominerat när han spelat i det svenska "världsklasslandslaget"...

Missade detta inlägg tidigare, nej han har verkligen inte dominerat.. Han har varit totalt kass i svenska landslaget.

Men om du påstår att det han presterar dagligen i Frankrike inte är världsklass så är vi av totalt skilda uppfattning.

Självklart vill man hellre ha en Juninho, eller kanske Ribery på den positionen.. Men hur svensk-pesimistisk man än vill vara så håller Kim trots allt världsklass, om så en måttlig världsklass så är han ändå ordinarie i en av europas top20-klubbar.

Fick ett infall och lägger grinden på is just nu, såg att banan var uppbokad mellan 12 och 13.30 för sällskap fyllda av 36hcpare, så jag sticker dit strax och försöker rycka ut innan 12.. Hinner kanske istället göra ett par timmar i eftermiddag.

Jobbade in några hundra iaf, +20347:- just nu.

Länk till kommentar

Missade detta inlägg tidigare, nej han har verkligen inte dominerat.. Han har varit totalt kass i svenska landslaget.

Men om du påstår att det han presterar dagligen i Frankrike inte är världsklass så är vi av totalt skilda uppfattning.

Självklart vill man hellre ha en Juninho, eller kanske Ribery på den positionen.. Men hur svensk-pesimistisk man än vill vara så håller Kim trots allt världsklass, om så en måttlig världsklass så är han ändå ordinarie i en av europas top20-klubbar.

Fick ett infall och lägger grinden på is just nu, såg att banan var uppbokad mellan 12 och 13.30 för sällskap fyllda av 36hcpare, så jag sticker dit strax och försöker rycka ut innan 12.. Hinner kanske istället göra ett par timmar i eftermiddag.

Jobbade in några hundra iaf, +20347:- just nu.

Det beror på hur man definierar världsklass...

Själv har jag alltid tyckt att Anders Svensson är en bättre spelare än KK. Skillnaden mellan AS och KK är att AS är en typisk svensk trygghetsnarkoman som föredrar tryggheten i Sverige istället för att spela i en stor liga vilket han har kapacitet för särskilt när han numera även är en mkt bra tvåvägsspelare. Detta är givetvis en mkt negativ egenskap jämfört med KK. KKs stora problem är ju att han är så otroligt långsam vilket syns väldigt tydligt i landskamper mot bra lag. Han får ofta chansa och blir enkelt förbispelad vilket lämnar stora luckor centralt i planen, ytor man inte gärna vill släppa till.

Sedan har jag knappt sett KK spela i Lyon för att ens ha en uppfattning öht och det är troligen inte så många av hans svenska fans som har sett särskilt mycket mer än mig skulle jag tro. Jag vet dock att han hade ett betygsnitt efter halva förrförra säsongen(tror jag ...) på 3-4 av 10 i franska sporttidningen L'Equipe vilket var klart sämst i Lyon.

Länk till kommentar

Det beror på hur man definierar världsklass...

Själv har jag alltid tyckt att Anders Svensson är en bättre spelare än KK. Skillnaden mellan AS och KK är att AS är en typisk svensk trygghetsnarkoman som föredrar tryggheten i Sverige istället för att spela i en stor liga vilket han har kapacitet för särskilt när han numera även är en mkt bra tvåvägsspelare. Detta är givetvis en mkt negativ egenskap jämfört med KK. KKs stora problem är ju att han är så otroligt långsam vilket syns väldigt tydligt i landskamper mot bra lag. Han får ofta chansa och blir enkelt förbispelad vilket lämnar stora luckor centralt i planen, ytor man inte gärna vill släppa till.

Sedan har jag knappt sett KK spela i Lyon för att ens ha en uppfattning öht och det är troligen inte så många av hans svenska fans som har sett särskilt mycket mer än mig skulle jag tro. Jag vet dock att han hade ett betygsnitt efter halva förrförra säsongen(tror jag ...) på 3-4 av 10 i franska sporttidningen L'Equipe vilket var klart sämst i Lyon.

Nej, har inte sett mkt av Kim i Frankrike heller det ska jag villigt erkänna. Har sett de matcher de spelade i Europa som gick att komma åt och visst förstår jag varifrån du kommer. Kim har en stor nackdel i att han saknar snabbheten och ofta är alldeles för het på att vinna tillbaka bollen - vilket gör att han går bort sig titt som tätt.

Dock tycker jag han är som skräddarsydd för rollen han har på ett femmannamittfält.. Har han två terrier-gnuggare som typ AS och Linderoth där så täcker det upp för den saknade snabbheten.

Vill ändå vidhålla att KK är en mkt bättre spelare i rent offensivt perspektiv än vad någon annan svensk mittfältare på många år har varit. Han har skottet, spelsinnet och är dessutom top3 i svenska landslaget på huvudet.

På ett fyrmannamittfält har jag inte alls förstått hur alla kan grina över att han inte får spela, där platsar han inte mot ett relativt starkt motstånd. Men får han relativt fria tyglar så kan han verkligen producera på ett sätt som ingen annan svensk mittfältare.

Tycker mig också se en utveckling att AS mer och mer blir en Linderoth light, ser man på en landslagsmatch utan att ha någon som helst koll på laget i förväg och det är dåligt zommade matchbilder så kan man faktiskt tro att det är Linderoth som spelar där. Extremt lika löpstil och numera också löpstil.

Tror också att KK har mer att visa än han gjort i landslaget, hoppas verkligen de ger 3-5-2 ett par chanser till.. Mot lag som Albanien osv ska Sverige kunna styra en match och då tror jag att 3-5-2 är ett bra alternativ.

Rundan idag då, blev samma sällskap som jag skrev om för dryga månaden sedan. Nämligen den vandrande hjärtattacken och hans fru som led av något slags långsamhets-virus.

Gubben stressade på som vanligt, fortfarande säker på att det är den snabbaste uppsvingen i Uppland. Det låter mer om klubban där än i nersvingen tex.

Kärringen siktar upp 40 meter höger för någon slags fantiserad hook, och varje gång hon landar 40 meter höger om målet skakar hon på huvudet och skriker - "vad gör jag för fel!?".

Klubbens pro skulle gråta blod om han såg dem två.

Idag hade de också sin 10åriga borderterrier med som gick och dreglade och flåsade from hål 4..

Coinflip vem som drar hjärtinfarkten först mellan hunden och gubben.

Vid 14e anslöt dock Hoggetheskipper, efter sitt greenkeeper-arbete. Då föll också mitt spel ihop av någon knepig anledning. Fram till dess låg jag två under mitt hcp och hade spelat riktigt stabilt och dessutom puttat riktigt bra.. Utan att få de att vika i hål. Hade typ 11 tapins för 2puttar.

Slutade iaf på 86 (41+45), får anses som okej mtp sällskapet som inte kunde vara mer tiltande.

Ikväll ryktas det om homegame hemma hos JHrocker, 200 rebuy och värde brukar finnas. Får se om jag orkar, och/eller lyckas avboka planerna jag har med flickvännen. Coinflip igen.

Mer svs-grind imorgon.

Länk till kommentar

På tal om det för ett par år sen så drog en gubbe en hjärtinfarkt vid 16s ek och lämna in. Och alltid många gammlar som svimmar som man får hämta in med golfbanan :)

Överskott av gammeldödar på vår klubb och inga yngre brudar illa :)

btw, vet du när det spelas hos henning? finns det plats?

Länk till kommentar

På tal om det för ett par år sen så drog en gubbe en hjärtinfarkt vid 16s ek och lämna in. Och alltid många gammlar som svimmar som man får hämta in med golfbanan :)

Överskott av gammeldödar på vår klubb och inga yngre brudar illa :)

btw, vet du när det spelas hos henning? finns det plats?

hehe, dåligt chockad man blir om medspelaren åker på en infarkt där ute dryga kilometern från klubbhuset liksom..

Det blir spel kl 19 tror jag, vet inte hundra om det kommer bli något.. Väldigt osäkert om jag kommer åka dit. Känner mig lite sliten efter att ha haft typ 7 raka dagar med klocka som ringt före kl 7.

Man ska aldrig säga aldrig men nu är det typ en AA mot 88 (30/70 obv) på att jag orkar spela ikväll.

Men jag tror säkerligen att det kommer finnas plats iaf, bara försöka få tag på nån av dom.. Har du inte nr till nån av de så dra ett sms till mig så skickar jag hennings nr.

Länk till kommentar