Gå till innehåll

Vad gäller för dig?  

62 medlemmar har röstat

1. 1. Vad gäller för dig?

• Det skulle vara skoj med ännu en 2,5/5-DB och jag kommer hjälpa till med kritik och analyser.
      39
    • Nej för fan, nu är det alldeles för jävla mkt dagböcker från SvS.
      23

Recommended Posts

Postad

Flöt på rätt hyggligt även om jag är helt slut efter en tung vecka, verkligen ett löjligt värde såhär strax efter löning.

Ska åka ett ärende åt flickvännen och sen kolla upp om de kan behöva en hjälpande hand med grävningen.

+1700:- efter en timmes spel, +23940:- för månaden nu.

• Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Hej!

Nej jag e inte Billyruda, jag heter Borg-Olle på Svenska spel.

Tror ändå att du missuppfattat Billyruda rätt hårt, som han ligger och tuggar i chatten och skriker rakt ut om man tar en stor pott mot honom kan jag inte tänka mig att han har psyke nog att vinna över en längre tid.

Jag skulle kunna tänka mig att han plussar hyfsat mot averagefisken på svs då han ofta har hyggliga stackar, men får han två grinders på bordet så är alla pengar borta inom en halvtimme.. Detta gäller för ALLA sittningar jag har mött honom.

Han kanske spelar sin bästa poker på andra nätverk... på svs kan han omöjligt vara plussande.

45 minuters grävande tog hårt på kroppen, går på en tidig lunch eftersom de andra gjorde lika.. Kanske var lika bra så jag inte dog där ute.

Det är 21 grader i skuggan och jag står intryckt i ett hörn mellan två hus i solen och gnuggar på typ 70 cm djupa rännor.

En sak om det hade varit jord rakt igenom men nu är det gammal havsbotten med stenar så stora att jag knappt får upp dem över kanten.

Tar det goda med det onda och ser att jag får ett riktigt bra träningspass trots allt.

Med allt det jobb som finns att göra tror jag dock att det är färdigspelat för mig idag, ska åka till Uppsala en sväng imorgon men tror att jag ska hinna med lite poker också under dagen imorgon.

Men framförallt, morgondagens höjdpunkt: Champions League-finalen.. Kommer bli en riktigt intressant match!

Postad

Orkade kötta in en timmes spel till nu efter grävandet, märks rätt bra att man borde fysträna eller jobba fysiskt lite oftare.. Visserligen är man rejält ovan med värmen nu också, men 3 timmars aktivt grävande och jag var totalt jävla slut alltså.

Lite roligt dock att göra något man aldrig tar sig för att göra annars.

Spelet gick väl lite upp och ner i kvalité för mig, dock fanns det nog med donatorer för att jag skulle hitta +500:-.

Står nu på +24468:- för månaden.

Postad

Tjejen och jag var inne i Uppsala och handlade lite prylar till hennes jobb och softade runt, åt lunch, fikade osv osv.

Kom hem vid 15-tiden och lade mig på grinden direkt.

Droppade ett par BI nästan omedelbart.

Det ena med AK mot 77 på A78 två klöver, mot pYnX som jag vet lastar in så jävla mkt drag där så jag klarar inte lägga TPTK mot honom.

BI nr 2 droppade jag på typ bara småpotter, åkte på en del riktigt sjuka grejor men aldrig för stora potter.. Jobbat tillbaka en del men långt ifrån allt.

Stänger ner strax för tvättstuga följt av CL-finalen, vore riktigt kul om United kunde ta hem det hela.. Men framförallt hoppas jag på god underhållning, svårt att se nåt annat iofs.

Stannade precis nu på -800:- ungefär..

Känns väl inte så farligt på två timmars spel då jag var 2K back efter en kvart.

+23590:- för månaden.

Bara gnugga på imorgon och framåt helgen så ska vi fixa ett godkänt månadsplus.

Eller ja, godkänt är det iofs redan.. Svävar ju inte bland molnen, men vill ju gärna snickra ihop det mot 30K typ.

Tvätten nu, middag sen.. Också laddning för CL-finalen obv.

Postad

Du e så sjukt stabil att jag bara måste ge dig lite cred. Iofs verkar du kliva på morgonpasset när jag stänger ner efter nattpasset, så vi har väl inte spelat så mycket mot varandra, men får ju se lite HHs i din DB också;-)

GG, WP etc.

//

Pitney

Postad
Du e så sjukt stabil att jag bara måste ge dig lite cred. Iofs verkar du kliva på morgonpasset när jag stänger ner efter nattpasset, så vi har väl inte spelat så mycket mot varandra, men får ju se lite HHs i din DB också;-)

GG, WP etc.

//

Pitney

Tack så mkt, som du säger har vi väl inte mött varandra jättemkt.. Men det värmer ändå.

Dock tror jag att jag måste släppa lite av min stabilitet om jag vill utvecklas som spelare och gå uppåt.

Min stabilitet över lång tid gör att jag ofta blir ganska passiv och lätt att möta. Även om jag väldigt sällan släpper från mig ett helt inköp osv.

Har dock utvecklat mitt spel väldigt mkt det senaste halvåret och hoppas att kunna visa samma utveckling över kommande halvår.

Det händer så extremt mkt mer med spelet när man spelar heltid då man hinner offra flera pass i veckan på att pröva nya saker osv.

Postad
Fy fan vad glad jag är att se både Anderson och Park från start.. Nu hade jag iofs inte trott nåt annat. Men ändå jävligt roligt.

Nu kör vi!

+1 på allt, men oj vad det inte fungerade :-(

Postad
hur många händer har du fått in i maj?

39K händer som det ser ut just nu.

+1 på allt, men oj vad det inte fungerade :-(

Haha, nej jag trodde laget som totalt dödade Arsenal i semin skulle räcka till en lite jämnare tillställning.

Klart sämsta matchen jag sett United göra på hela året, kanske över flera år.. Men det säger nog mer om Barca än om United, värdiga segrare onekligen.

Med facit i hand kanske man skulle spelat en lite offensivare startelva, tror att Tevez från start hade kunnat ställa till med en hel del.

Ronaldo sprang ju för fan bara och sparkade smalben efter 0-1-målet.

Tycker gott han kunde varit utvisad redan i 65e när han kapade Puyol för typ tredje gången (plus armbågen). Så han hade redig tur som bara gled ur det hela med ETT gult.

Kanske Cristiano har gjort sitt i England för ett tag?

However, dags att slaska lite.. Ska dra tvättstugan med jämna mellanrum.. Misstänker också att grävgubbarna kommer att komma och fråga om assistans idag, men vette fan om jag inte ska försöka bluffa mig ur den.. Funderar på om man kan slinka med något så simpelt som en förkylning!?

Väldigt lätt att reppa en förkylning, och väldigt svårt/obekvämt för gubbarna att syna min bluff och dra ut mig i kylan. :)

Jag är kort och gott jäävligt pokersugen!

Postad
Scholes borde ha blivit utvisad. Snacka om vårdslöst spel. Sådana tacklingar förstör karriärer och invalidiserar spelare.

Absolut, glömde nämna det.. Även om jag älskar United och borde hålla Scholes om ryggen måste jag säga att jag mådde lite smått illa när jag såg kapningen.

Blev nästan lite kallsvettig när domaren aldrig blåste av, benet kan ju mkt väl vara rakt av där.

Så, hade matchen inte varit av så extremt stor dignitet tror jag United kunde varit 9 man på plan efter den kapen.

Morgonpasset var riktigt segt, började uselt och droppade precis som igår 2K på en 20 min eller så.

Hittade ett par riktiga donatorer på 5/10, dock hade de flesta suveräna klonkskills så plussade nog inte ett jävla dugg på fiskarna där.

Dock jobbade jag på, hade ett par jobbiga borderline-beslut som blev bra till slut och landar på +700:- efter många om och men.

Blir tvättstugan nu en stund, kanske en liten lätt och tidig lunch och sen på grinden några timmar till.

Postad

Mjo Scholes tackling var verkligen ful. Först med dobbarna före, för att sedan göra om tacklingen till en bensax. Förde tankarna tillbaka till England-Sverige på Wembley 2000 (?) då han får Håkan mild att blöda från låret!!! Aja, eftersom jag var så frustrerad satt faktiskt tacklingen ganska fint just då.

Postad
Mjo Scholes tackling var verkligen ful. Först med dobbarna före, för att sedan göra om tacklingen till en bensax. Förde tankarna tillbaka till England-Sverige på Wembley 2000 (?) då han får Håkan mild att blöda från låret!!! Aja, eftersom jag var så frustrerad satt faktiskt tacklingen ganska fint just då.

Mjo, håller med om att jag i första skedet tyckte de va skönt att någon gick in och visade vilja.. Lite för mkt obv.

Men man vill ju inte att en 20åring (Busquets) ska få karriären förstörd bara för att någon ska få visa lite aggression.

Mest frustrerande med matchen igår var ändå att lagmaskinen var totalt död igår. Tidigare på säsongen har man sett spelare som Carrick, Rooney, Park mfl gå på alla cylindrar i alla lägen för att ta tillbaka bollen.

Igår kändes det mer som att man försökte spara krafter till sina egna anfall och ofta efter en misslyckad brytning slår Rooney ut med armarna och GÅR ifrån situationen.

Var massvis med liknande situationer som jag verkligen störde mig på, men för faan kämpa tillbaka bollen!?

Inte mkt att säga om att Barca var bättre på alla positioner igår dock.

Grinden fick bli en liten hit&run, känner inget enormt spelsug just nu och är nöjd med att ha jobbat igen 2K-backet imorse till +2500:- för dagen.

För att spinna vidare på sportsnacket:

Sitter och kikar lite på Detroit-Chicago, kom just in i ett byte där Darren Helm, en ung kille som plockats från farmarligan inför eller under säsongen till Detroit.

Han har under säsongen jobbat sig uppåt och får nu massor av istid.

I Boxplay tar han pucken i mittzon och går ner i offensiv zon helt ensam med 4 Chicago-spelare.. Han vrider, snurrar och vänder i ca 30 sekunder innan han skapar en målchans helt själv för att sen ta pucken och snurra bort ytterligare 20 sekunder.

Galna stående ovationer.. Jag får semigåshud.

Ska slappa lite nu, ta hand om tvätten osv.

Ikväll blir det middag hos föräldrarna och imorgon gör jag mitt första Konsumpass på ages verkligen. Ska dock bli ganska skoj, brukar bli väldigt mkt sommargäster (nytt folk!!!) i butiken och alltid roligt att inte bara springa och buffla med alla stammisar som man typ kan namnet på 50% av.

Imorgon kväll sen ska jag förmodligen upp till Gävle för att hälsa på en polare som flyttat till Örebro men som nu ska hem till Gävle för att fira sin födelsedag, eller rättare sagt vi ska fira den tillsammans.

Dock åkte jag på ett jävla konsumpass även på Lördag morgon så det blir väl chaufförs-rollen för mig.

Spelar inte mkt roll, har träffat det där gänget typ 3 ggr de senaste 3 åren eller något så det kommer bli värt varenda meter i bilen att se hur de mår.

+26024:- för månaden iaf.

Postad

Mest frustrerande med matchen igår var ändå att lagmaskinen var totalt död igår. Tidigare på säsongen har man sett spelare som Carrick, Rooney, Park mfl gå på alla cylindrar i alla lägen för att ta tillbaka bollen.

Igår kändes det mer som att man försökte spara krafter till sina egna anfall och ofta efter en misslyckad brytning slår Rooney ut med armarna och GÅR ifrån situationen.

Var massvis med liknande situationer som jag verkligen störde mig på, men för faan kämpa tillbaka bollen!?

Absolut. Man blev ju glad när man såg den startelvan man hade räknat med, med Anderson och Park, vars enda uppgift i princip, var att springa sönder sig och pressa barcaspelarna. Men vart var den pressen? Sen när inte ens Rooney går för fullt vet man inte vad som händer... Aja...Jag är inte bitter.... Snart silly season! :-)

Postad
Absolut. Man blev ju glad när man såg den startelvan man hade räknat med, med Anderson och Park, vars enda uppgift i princip, var att springa sönder sig och pressa barcaspelarna. Men vart var den pressen? Sen när inte ens Rooney går för fullt vet man inte vad som händer... Aja...Jag är inte bitter.... Snart silly season! :-)

Tyckte Park var riktigt bra första 20 minuterna, sen försvann han helt, Anderson var ju märkbart usel. Dock har jag lite extra till övers för honom då han gjort en helt sjuk avslutning på säsongen.

Silly season ja, har länge fått magont när jag tänker på att Ronaldo kanske ska säljas.. Vet inte om jag mår lika dåligt över det längre, visst är han kanske bäst (iaf top 3) i världen men det känns som att lite för mkt kretsar kring honom.. Han ska göra allt och när han inte är bra så tappar resten av laget.

Men det är svårt att säga om en eventuell ersättare inte kommer bli precis likadant, har ju pratats om Ribery osv.

Blir helt klart spännande att se vad som händer, hoppas verkligen de signar upp Tevez för ett par år till. Han är gudabenådad imo.

Postad
Inte för att jag är så insatt egentligen men seriöst, jag har aldrig sett Anderson göra en ok match ens.

Vet inte om jag har sett nog för att säga så mkt heller, men iaf en 15-20 matcher har jag sett och jag tycker mig se att han iaf kommer att bli en världstjärna.

Ferguson som dessutom borde veta bäst har ALLTID med honom på mitten i de viktigaste matcherna, finns ingen central mittfältare som går före Anderson just nu iaf.

Sen är han ofta osynlig och ibland/väldigt sällan dålig som senast. Men när han får mkt boll och yta på mitten är han riktigt grym.

Postad
Ni verkar ha koll på Man U här. =)

Hur mycket saknades Fletcher i finalen och hur har det gått för Nani med speltid och form den senaste tiden?

Vet inte om det är mer koll på United här än i Ramz dagbok, ungefär samma diskussion där tycker jag.

Personligen tror jag att Fletcher saknades enormt, han var totalt dominant i semifinalerna och har varit riktigt grym i ligan också.

Carrick känns inte alls som samma slitvarg på mitten, utan snarare lite mer offensivt begåvad.

Nu trodde jag det skulle räcka med Park och Anderson på mitten för att pressa fast Barca på egen planhalva.. Och det gjorde väl det fram till 0-1-målet också.

Nani tror jag är historia i United, han är liksom en Ronaldo med hälften så mkt skill.. Det funkar inte med den inställningen om man inte leverar som Ronaldo gör.

Finns massor av potential i Nani, men känns som att hans hjärta gör att han faller ifrån i den hårda konkurrensen.

Postad

Nani kan man väl ge en säsong till om det inte kommer ett bra erbjudande i sommar. Han har helt enkelt inte utvecklats tillräckligt. Själv tror jag inte Fletchers frånvaro i finalen spelade så jättestor roll. Det var laget united som inte funkade, varken taktiken eller spelarna. Svårt att se att en spelare skulle kunna göra skillnad.

Postad
Okej =)

Park är riktigt bra faktiskt, underskattad.

Det jag har sett av Nani tidigare som har utmärkt sig är hans grymma inlägg, det ser man inte ofta i lika hög klass.

Barnsligt förtjust i Park, fattade inte vad fan Ferguson hade tagit hem för något när man läste om honom.. Snacket gick ju att ledningen hade beordrat honom att köpa in en asiat för att öka souvenirförsäljningen i Asien.

Men det räcker liksom med en match för att se hans kvalitéer, ingen bolltrollare, ingen målskytt.. Men vilken jävla energi, speed och spänst. Det är fan helt sjukt!

Nani är väl raka motsatsen, en extrem bolltalang med lite för lite energi och lite för mkt divalater.

Nani kan man väl ge en säsong till om det inte kommer ett bra erbjudande i sommar. Han har helt enkelt inte utvecklats tillräckligt. Själv tror jag inte Fletchers frånvaro i finalen spelade så jättestor roll. Det var laget united som inte funkade, varken taktiken eller spelarna. Svårt att se att en spelare skulle kunna göra skillnad.

Absolut, Nani ska inte behöva skeppas iväg omgående.. Han kan mkt väl utvecklas mer, finns massor av potential där.

Det bara känns som att han gjort sitt, får ju knappt speltid alls av Ferguson längre.

Tror heller inte att Fletcher hade gjort någon skillnad på resultatet mot Barca, men man hade nog inte blivit lika slaktade på mittfältet som man blev igår.

Däremot syntes det ju att glöden var borta i alldeles för många nyckelspelare för att det skulle vara möjligt att ända utgången.

Nu blir det slaggen, Konsumgrinden väntar kl 7 imorgon bitti.. Är med blandade känslor jag ställer klockan på 6.15.

Blir förmodligen ingen poker för mig förrän på Söndag, känns ganska skönt på sätt och vis.. Får dra ett monsterplus då istället och fixa 30K-gränsen. Även om jag är nöjd med de 26K jag står på just nu, med över en veckas semester under månaden så måste jag ju liksom vara det.

Natt natt.

Postad

Blir ett väldigt långt pokeruppehåll här i dagboken och i mitt liv som det verkar.

Inte klagar jag, i detta väder ute på östkusten måste jag erkänna att pokersuget är vääldigt litet.

Därför kan det behövas några dagar helt ledigt för att verkligen spela bra poker, spelar ofta riktigt slumpartat och tanklöst när inte taggen är på (ovanligt va!?).

Nåja, gårdagen bestod av en riktigt tung konsumgrind.. Jag, chefen och en praktikant som egentligen inte behövde vara där. Blev en missräkning av chefen när en gick hem sjuk kl 8 och han var tvärsäker på att vi skulle klara oss. Detta är dock den första RIKTIGT stora sommarhelgen. Verkligen alla sommargäster tar sig ut till denna helg då det är pingst osv osv.. Kanonvädret gör ju också sitt till.

Så vi stod med jobb upp till knäna när jag gick hem kl 16, chefen bad mig att stanna kvar men jag tänkte något om att han kunda ta sig i röven som inte tänkte på det imorse ungefär.

Sen blev det bilfärd till Gävle, hem till Joggy, slaskade lite NHL09 en timme eller två.

Sen var det reunion/födelsedags-fest hos en polare till en polare vars kompisgäng jag och Joggy umgicks ENORMT mkt med för ca 3-4 år sedan.

Sedan dess har jag kanske träffat dem max 2 ggr per person och har ärligt talat saknat dem allihop, det är en rolig crowd just för att alla personer i det uppskattningsvis 7-8 personer stora gänget är så extremt olika som personer. Allt finns representerat, men alla kommer ändå sjukt bra överens och alla tycker om att festa..

Vi var varit väldigt fulla tillsammans. Kort sagt.

Har börjat umgås med väldigt mycket nytt folk på senare år, främst med pokern som knytpunkt.. Men det där gänget är bara förjävla skönt att hänga med så ska sikta på att hålla kontakten lite bättre denna gång.

Nog av sentimentalt skitsnack, vi tog oss iaf från festen (jag som chaufför) vid 1-tiden. Hem till Joggy och packade så han kunde följa med hem till Östhammar och kom väl till sängs nånstans vid 3-tiden. Kl 7 ringde klockan då Konsum behövde öppnas.

Jobbat som ett jävla aber och alla går fortfarande på ett vinterschema som inte alls passar sig på sommaren då det blir total kaos.

Har stressat som en tok, och ärligt talat förstår jag inte varför jag gör det. Ingen som tackar mig, bara lämna över skiten på någon annan.. Precis som alla andra gör. Det landar iofs alltid på samma person till slut.

Jaja, två dagar ledigt nu.. Redigt trött så borde väl sova ikapp lite inatt, blir inget partaj iaf.

Imorgon blir det sista pokerpasset för månaden (time flies btw) innan jag åker och firar mor och farmor på morsdag.. Brukar bli tårta och en miljon olika kakor osv.. Kan va kul att träffa de gamla i släkten och se att de andas.

Måndagen blir väl också den en ren grind-dag skulle jag tro.. Innan jag sen går på en Konsumstreak på Tis-Ons-Tor-Fredag. Jag mååår ju gå in i väggen. :)

Ska dock försöka få in lite poker under de dagarna också, känns som att det kan va skönt att få månaden rullande direkt första veckan.

Satt med lite dötid i kassan och kom på några riktigt jävla roliga gamla konsumhistorier, har väl en rolig för varannan kund i snitt.. Dock är de flesta beroende av ljudeffekter eller dialekter.. Så ska spåna lite till. Mkt humor i detaljhandeln vill jag lova.

Vad är felet på mig, varför skriver jag så mkt?

Jag borde sova.

Ses på SvS imorgon!