Gå till innehåll

Partyjack - Tillbaka på kända jaktmarker.


Partyjack

Vad gäller för dig?  

62 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad gäller för dig?

    • Det skulle vara skoj med ännu en 2,5/5-DB och jag kommer hjälpa till med kritik och analyser.
      39
    • Nej för fan, nu är det alldeles för jävla mkt dagböcker från SvS.
      23


Recommended Posts

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Haha, tack så mkt John!

Lite lustigt att du typ betat av 5 konton här på PF och lika många (?) på svs.. Hur går det till, du som är så snäll? :lol:

 

Det jag menar är att det är lite svårt att veta vem det är de gånger du skriver till mig från railen.

 

Hoppas pokern och allt annat går bra för dig, du lär ju dyka upp på en live-turre här i Östhammar snart igen.. Börjar bli ett ganska bra gäng nu faktiskt!

 

Hahaha. Jo jag är snäll:oops: men ibland slår det slint :D.

Jag dyker upp, det garanterar jag. bara skicka ett PM när det är dags igen så kanske jag tar med mig steamen och joinar ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hahaha lolla mig hårt, lika bra att göra av med 2-outarna i turneringarna jag spelar för att värma upp inför satelliten kanske?

 

Snyggt spelad ändå:

 

PokerStars Spel #28112389204: Turnering #162033781, $20+$2 Holdem No limit - Omgång I (10/20) - 2009-05-12 13:09:42 ET

Bord '162033781 28' 9-max Plats #4 har knappen

Plats 1: 1Newbie (2540 i marker)

Plats 2: Fixxxer357 (2560 i marker)

Plats 3: Masakari2006 (2940 i marker) står över

Plats 4: doludodu (3330 i marker)

Plats 5: ironicha (180 i marker)

Plats 6: neverlose9 (2990 i marker)

Plats 7: alsterpoker (6290 i marker)

Plats 8: Partyjack (2970 i marker)

Plats 9: Haelstrom (3400 i marker)

ironicha: lägger lilla mörken 10

neverlose9: lägger stora mörken 20

*** HÅLKORT ***

Utdelat till Partyjack [Th Ts]

alsterpoker: lägger sig

Partyjack: höjer 60 till 80

Haelstrom: lägger sig

1Newbie: lägger sig

Fixxxer357: höjer 220 till 300

Masakari2006: lägger sig

doludodu: lägger sig

ironicha: lägger sig

neverlose9: lägger sig

Partyjack: synar 220

*** FLOPP *** [2c Td Ah]

Partyjack: passar

Fixxxer357: satsar 600

Partyjack: synar 600

*** TURN *** [2c Td Ah] [Ac]

Masakari2006 har kommit tillbaka

Partyjack: passar

Fixxxer357: satsar 1660 och är all-in

Partyjack: synar 1660

*** RIVER *** [2c Td Ah Ac] [Qh]

*** VISNING ***

Partyjack: visar [Th Ts] (kåk, tior över ess)

Fixxxer357: visar [Qc Qd] (kåk, damer över ess)

Fixxxer357 vann 5150 frånpott

*** SAMMANFATTNING ***

Total pott 5150 | Avgift 0

Bord [2c Td Ah Ac Qh]

Plats 1: 1Newbie lade sig innan Flopp (satsade inte)

Plats 2: Fixxxer357 visade [Qc Qd] och vann (5150) med kåk, damer över ess

Plats 3: Masakari2006 lade sig innan Flopp (satsade inte)

Plats 4: doludodu (knappen) lade sig innan Flopp (satsade inte)

Plats 5: ironicha (lilla mörken) lade sig innan Flopp

Plats 6: neverlose9 (stora mörken) lade sig innan Flopp

Plats 7: alsterpoker lade sig innan Flopp (satsade inte)

Plats 8: Partyjack visade [Th Ts] och förlorade med kåk, tior över ess

Plats 9: Haelstrom lade sig innan Flopp (satsade inte)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Huga, riktigt kortdöd i satelliten efter att ha vunnit första potten jag spelade som var ganska stor.

Foldat mig ner till pushstack och har inte sett en hand, bluffade nyss bort en skvätt med T9 på 763 bräda med bakdörrsfärg.. Brädan slutade dubbelparad.

 

Inga vidare förväntningar på att gå vidare nu, hoppas bara att få lyfta lite löv för att få chansen att dubbla iaf ett par ggr. Klart att det vänder snabbt i turneringspoker, men jag har typ 8 BB nu efter att fått släppa BB.

 

Edit, dubblade just med A8 mot KT, 12BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ute som 11a av 50, riktigt kortkall och åker till sist när jag pushar 9,5BB UTG+1 med KTc och får syn av AQc.

 

Det får bli till att spela cash och grytor i Tallinn istället!

 

Är iaf kvar med halvrisig stack i en $27,50 på stars och en PLO-turre på 50kr som jag av någon anledning spelade på svs.. Finalbord där och bubblan tror jag, blir ju dock inga pengar att tala om..

 

Edit; WOHOO ITM på PLO-turren.. Minst 174:- rikare, minus 50krs-inköpet då.. Blir utelunch imorgon också! :D:D:D

 

Edit2; Lite "roligt" att Hogge och jag kom 11a resp 12a.. Varför det är roligt vet jag inte.. Det är förresten mera tråkigt än roligt.. Jaja.. PLO-klonk på g, ligger 5 av 7, hedrande 950:- i första pris.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådärja, klonkade min livs andra (tror jag) Omaha-turre.. Inga problem alls, 950:- för besväret är ändå helt okidoki.

 

Hamnade HU mot en riktig ärkefisk, märkte tom jag som är nära på ÄRKEfisk i PLO.. Är äkta fisk åtminstone..

 

Dock hade han 120K och jag 40K när vi började, han var dock mkt för att limpfolda och det gick ganska snabbt innan jag hade 100K och då var saken biff i princip.

 

+17918:- för månaden då, fan att man inte kan lära sig att klonka rätt turrar ändå.. Fortsatt jävligt motriggad på Stars, först tvåoutaren i $20 och sen fem (!!) raka flipförluster i $27,50-turren och varför i helvete kan man inte vinna den femte när det är första gången man är inne med majoriteten (hela) stacken?

 

Riktigt risigt och kommer ringa Stars och gnälla över motriggen det första jag gör imorgon.

 

Det tar mig in på en skön historia, en farbror här i Östhammar som är med och slaskar som vi kallar LasseFishy (hans svs-nick btw) hade grindat rätt hårt på $5-sit&goes på Nordicbet.. Han berättade dock för Joggy när de sågs på "stan" att han hade varit med om det sjukaste han sett.. Fel hand hade vunnit potten 4 ggr på samma dag.

Det var ABSOLUT inte han som hade sett fel, det var fel hand som vann, och vanligtvis brukade han inte bry sig om att fel hand fick stå.. Men fyra ggr på en och samma dag kunde han bara inte ta.

 

Han ringde Nordicbets support och klagade (faaan vad jag vill höra det samtalet), av någon anledning hade supporten varit något oförstående och det hade slutat med att Lassefishy slängt på luren och lovat att han skulle ta sitt fiskande någon annanstans.

Skön farbror det där.

 

Ska väl försöka få tag i kvinnan i mitt liv och se om jag ska sova hos henne eller om jag får frikort från cykelturen (och förstör sovmorgon imorgon).. Och kanske sover hemma.

 

När SvS är stängt för uppdatering imorgon har jag ju heller inget att göra så tidigt på morgonen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Passa dig för att fastna i PLO träsket!! Förlorade precis 20K med KKxx vs J866 på K J 8

 

 

TILT FINNS!!!!!!!!!!!!!!

 

Haha lolla mig, såg du inte bakdörrsfärgen? :)

 

Hoppas det vänder för dig snart mannen!

Typ i Tallinn.. Kanske en liten liveklonk där.. Kanske vi ska fira det ganska hårt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha lolla mig, såg du inte bakdörrsfärgen? :)

 

Hoppas det vänder för dig snart mannen!

Typ i Tallinn.. Kanske en liten liveklonk där.. Kanske vi ska fira det ganska hårt..

 

Problemet va att det inte fanns nån! :P

 

Kan man bara få vinna en 80/20 nån gång så ska det nog gå bra i Tallinn!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tokslappat hela förmiddagen, SvS ligger väl nere ännu antar jag..

Fördrev istället tiden med att spela $5 HU sit&goes på FT istället, folk var sjukt dåliga verkligen, 5-2 blev sviten och dubblade nästan mina $25 som låg och skramlade.

 

Kommer helt klart bli mer sånt som tidsfördriv, verkar vara superlätta pengar och dessutom känns det rätt utvecklande då HU-spelet är det jag är överlägset sämst på som pokerspelare.. Kanske för att jag är riktigt dålig på turneringspoker också, så jag aldrig får tillfället att spela HU. :)

 

Ska iaf ner till apoteket och plocka upp lite prylar som kan vara bra att ha med till Tallinn.. Blir väl även en lunch-shop också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lolaments, svs-klienten blev väl rätt ful iofs. precis som alla andra uppdateringar lär man väl vänja sig dock.

 

Hade lovat tjejen att vi skulle åka in med en cykel till hennes övernattningslya i Uppsala.. Kan va skönt med en pokerfri dag tänkte jag, nu blev hon tyvärr tvungen att jobba så jag har suttit hemma hela dagen istället.. Självklart när klienten är uppdaterad måste man ju in och prova lite hur den känns osv.

 

Självklart lyckas jag också slaska till mig ett 1500-back.

Riktigt dåligt spel var nog den stora källan, en del setups förstås men mestadels bara slask.

 

Efter 30 min spel och detta resultat ringer tjejen och är klar på jobbet, färdigtiltad ska jag nu åka till Uppsala.. Gött mos!

 

+16355:- för månaden ändå, kommer bli MYCKET spel imorgon kan jag säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådärja, börjar bli rejält trött.. Tar på krafterna att springa omkring inne i stan när man inte är van med det.

 

Orkade bara med knappa två timmars grind, men åt upp backet jag slarvade på mig i eftermiddags.

 

Hade i början av min poker-"karriär" som många andra nybörjarfiskar en favorithand som jag trodde drog lite extra flyt med sig trots att den rent generellt inte är särskilt bra.. Man ser väldigt ofta fiskar som överspelar massa skräphänder och förklarar sig med - "Det är min favorithand ju..

 

Min favorithand var/är QTs, förmodligen i toppen av rangen händer som folk får för sig för lite extra tur med sig.

Nu har jag väl aldrig trott att det är något extra turmoment i handen för mig.. Bara det att jag alltid gillat att spela handen.. Och jag gör det fortfarande:

 

***** Hand History for Game 1023034560 *****

$500 NL Texas Hold'em - Wednesday, May 13, 21:06:32 ET 2009

Table Diana 11 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 3: wolley ( $106.44 )

Seat 5: Partyjack ( $1162.18 )

Seat 4: Morasvenne ( $87.5 )

Seat 1: Fredde_87 ( $1200.39 )

Seat 2: kalle2 ( $594.67 )

wolley posts small blind [$2.5].

Morasvenne posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Tc Qc ]

Partyjack raises [$25].

Fredde_87 calls [$25].

kalle2 folds.

wolley folds.

Morasvenne folds.

** Dealing Flop ** [ Jc, Kh, 4c ]

Partyjack bets [$45].

Fredde_87 calls [$45].

** Dealing Turn ** [ 9h ]

Partyjack bets [$125].

Fredde_87 raises [$325].

Partyjack is all-In.

Fredde_87 calls [$767.18].

** Dealing River ** [ 2d ]

Partyjack shows [ Tc, Qc ] a straight, nine to king.

Partyjack wins $2316.86 from the main pot with a straight, nine to king.

Game#1023035537 starts.

#Game No : 1023035537

 

Very nice, den stora delen av backet jobbades som synes in där.

 

Blir till att slöa lite framför teven innan lyset slocknar här hemma.

Imorgon ska jag till banken och hämta mina estniska stålar, ska också till tjejens jobb och köpa på mig lite tillbehör för att fästa toarullehållare och toaborstar o massa sånt som vi köpte på oss för ett par veckor sedan.

 

Kommer bli en hel del grind imorgon, tjejen jobbar hela dagen och ska sen på studentskiva på kvällen.

Enda tiden jag inte kommer ha över för grind är förmiddagen då jag ska fixa och dona som sagt, och en stund på kvällen då jag hade tänkt åka och kolla på Kapten Centertank Wigert och hans div7-gäng.

 

Själv börjar jag så smått ge upp min fotbollskarriär, har kommit igång bra med löpningen och har faktiskt helt okej flås nu.. Enda problemet är att reumatismen har svarat ordentligt, vaknar med ont i fingrar och tår nästan varje morgon och börjar odla jävulska utslag i ansiktet.

Jobbar hårt med kortisonsalvan för att kunna se ut som folk i Tallinn, ska lämna en rejäl rad med prover strax efter Tallinn för att kolla upp läget.. Gissar att leverproverna kan vara lite off efter en sån vecka. :)

 

Hursomhelst, efter fotbollen imorgon blir det kvällsgrind enda fram till 2 då jag lovat att hämta tjejen och hennes kompisar i Uppsala dum som jag är. Kan ändå vara ett bra tillfälle att få in ett gäng grindtimmar.

 

På Fredag ska faktiskt även jag på studentskiva (!!!), kommer väl vara klart äldst, har inte varit på en skiva på typ 5 år.. Kommer nog bli skoj då lillebrorsan och hans kompisar är riktigt roliga att hänga med.

Var på systemet idag och köpte på mig ett gäng Newcastle som är en av de absoluta favorit ölen, samt en 3liters rosévin.. Har nämligen blivit riktigt torsk på rosé, tycker hyfsat mkt om vitt, hyfsat om rött, men torskade riktigt rejält på rosé. Bögpoängen har jag råd att ta på mig.

 

Sen väntar en soft helg med lagom mkt grind, och sen drar vi till Tallinn tidigt Tisdag morgon.. Kommer bli en sjuhelvetes grym resa, superbt att även Hoggevischa hänger på. Two is a company, three is a crowd brukar de väl säga?

 

+18108:- för månaden, lyckades kräma ur ett litet plus till slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du oxå problem med Markus800? Han är imo 2.5/5s bästa reg. Jag känner aldrig att jag ens har en chans. Han läser verkligen sönder mig, 4bettar de ggr jag är tom och spelar allmänt jättejobbigt...eller har han haft perfekt timing med korten...:)

 

Nästan samma månadsresultat denna månaden..:) Då har jag iofs snittat 900kr i timmen...lär ju inte gå att hålla det uppe...:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du oxå problem med Markus800? Han är imo 2.5/5s bästa reg. Jag känner aldrig att jag ens har en chans. Han läser verkligen sönder mig, 4bettar de ggr jag är tom och spelar allmänt jättejobbigt...eller har han haft perfekt timing med korten...:)

 

Nästan samma månadsresultat denna månaden..:) Då har jag iofs snittat 900kr i timmen...lär ju inte gå att hålla det uppe...:D

 

Jag har iaf haft "problem" med honom, tycker precis som du att han är den klart bästa på nivån just nu. Dock har jag med min rungood senaste två månaderna (denna undantaget) badbeatat honom en hel del och därmed kanske jämnat ut siffrorna lite. Ska ta och kolla sen hur jag står mig mot honom resultatmässigt, vet att han totalkrossar nivån mkt hårdare än mig.

 

Att inte Markus krigar 5/10 heltid är en skam!

 

Kan bara hålla med.

 

Jahapp, vaknade med tuppen.. Har iaf fått 6½ timmes sömn i natt så det får väl vara godkänt.

 

När jag nu också kommit upp så drar jag av två timmars grind innan jag börjar greja ordning här hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick förresten en liten överraskning igår, lönekuvertet från konsum damp ner i brevinkastet. Brydde mig knappast om det, tänkte att det blir väl 1500-3K som förra månaderna typ.. Men tydligen fick jag inte spara mina semesterdagar som jag hade trott, därför fick jag 11 st utbetalda och 25 st nya.

 

Lönen blev därför närmare 11K, very nice!

Grind nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...