Gå till innehåll

Partyjack - Tillbaka på kända jaktmarker.


Partyjack

Vad gäller för dig?  

62 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad gäller för dig?

    • Det skulle vara skoj med ännu en 2,5/5-DB och jag kommer hjälpa till med kritik och analyser.
      39
    • Nej för fan, nu är det alldeles för jävla mkt dagböcker från SvS.
      23


Recommended Posts

Ja en rejäl slowroll var det, men det värsta va ändå att han vägrade förstå vad jag menade. Värdet va galet bra, jag tackade dock för mig runt tolvsnåret med ca +800kr. Tror Landberg satt kvar med fiskarna till 5 på morgonen.

 

Angående Gräsö kan jag väl säga som så att jag fick ett ruggigt bra kontrakt. Eller inte. Och Gräsös plan håller hög div7-klass.

 

Haha. Jo när de drog igång cashgejmet var det ändå bra mkt bättre värde kan jag lova.. Den mest normale spelarn var väl Brottar-Jonas och då slaskar han ändå nåt helt enormt, sen var det bara jättefiskar.

Klart att fyllan gör en hel del för slasket också.

 

Vad ingick i kontraktet då? Gratis färje-klippkort? :roll:

 

Löprundan gick fint, för andra gången i år tog jag mig runt 2,5 km springande och nu också med ett tempo som jag inte tror man ska behöva skämmas över.

 

Nu blir det en cykeltur hem till tjejen inför kvällens avslutning med massor av sovande. Kommer bli skönt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är iaf inte på någon jätterush längre.. Det är ett som är säkert..

 

Sprang på bra första 2 timmarna av passet, sen kom denna:

 

***** Hand History for Game 1015978367 *****

$500 NL Texas Hold'em - Tuesday, May 5, 10:12:20 ET 2009

Table Diana 29 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Partyjack ( $1484.64 )

Seat 3: oestgard ( $550.41 )

Seat 5: VaNiaL ( $985 )

Seat 2: Mr_Morgan1 ( $709.1 )

Seat 4: charlie16 ( $502.18 )

Partyjack posts small blind [$2.5].

Mr_Morgan1 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ah Ac ]

oestgard folds.

charlie16 raises [$17.5].

VaNiaL raises [$66].

Partyjack raises [$162].

Mr_Morgan1 folds.

charlie16 folds.

VaNiaL is all-In.

Partyjack calls [$820.5].

** Dealing Flop ** [ Js, 9h, 7c ]

** Dealing Turn ** [ Kh ]

** Dealing River ** [ 3h ]

VaNiaL shows [ Kc, Kd ] three of a kind, kings.

VaNiaL wins $1977.5 from the main pot with three of a kind, kings.

 

Efter den börjar jag bli monstersöndersynad rakt igenom:

 

***** Hand History for Game 1016007020 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Tuesday, May 5, 11:21:54 ET 2009

Table Eva Turbo 3 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Kadank ( $1885 )

Seat 2: Partyjack ( $2096.2 )

Seat 3: Trezeguet ( $680.2 )

Seat 4: mirox ( $1944.16 )

Seat 5: denize ( $902.05 )

Kadank posts small blind [$5].

Partyjack posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ah Qs ]

Trezeguet calls [$10].

mirox raises [$45].

denize folds.

Kadank folds.

Partyjack calls [$35].

Trezeguet folds.

** Dealing Flop ** [ Ac, 8s, 2s ]

Partyjack checks.

mirox checks.

** Dealing Turn ** [ 4c ]

Partyjack bets [$78.75].

mirox calls [$78.75].

** Dealing River ** [ 6c ]

Partyjack bets [$110].

mirox calls [$110].

Partyjack shows [ Ah, Qs ] a pair of aces.

mirox shows [ 6s, 6h ] three of a kind, sixes.

mirox wins $470.44 from the main pot with three of a kind, sixes.

 

***** Hand History for Game 1016030409 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Tuesday, May 5, 12:09:38 ET 2009

Table Eva Turbo 3 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 4

Seat 2: Partyjack ( $2397.4 )

Seat 5: johan6063 ( $230 )

Seat 1: NLBYSTEFAN ( $2040.85 )

Seat 4: mirox ( $2712.36 )

johan6063 posts small blind [$5].

NLBYSTEFAN posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ad Kh ]

Partyjack raises [$40].

mirox calls [$40].

johan6063 folds.

NLBYSTEFAN folds.

** Dealing Flop ** [ 3d, 7h, 9s ]

Partyjack bets [$71.25].

mirox calls [$71.25].

** Dealing Turn ** [ 5c ]

Partyjack checks.

mirox checks.

** Dealing River ** [ 7d ]

Partyjack checks.

mirox checks.

Partyjack shows [ Ad, Kh ] a pair of sevens.

mirox shows [ Ac, 5s ] two pairs, sevens and fives.

mirox wins $231.57 from the main pot with two pairs, sevens and fives.

 

Inte några stora potter, men HELA jävla tiden.. Första gången på extremt länge som jag väljer att ta lunchen flygande framför grinden bara för att inte tappa platsen på mirox 5-10bord. Han är galet värde, men han är ganska svårbluffad.. :)

 

Gick iaf från 3K upp till typ +500 som jag står på just nu.

Gnugga, gnugga, gnugga sönder fisken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hinner såklart inte mer än att skriva inlägget förrän mirox sticker med 3K-stack sååå tråkigt.

 

Fick dock in Gurkan21 som är nånstans i närheten värdemässigt.

 

Lunchen är btw en omelett med schwarzvaldskinka, champinjoner och parmesanost.. Tack för inspirationen till min flickvän, säkert den godaste lunch jag ätit under hela 2009 åtminstone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagen har fortsatt precis lika jävla tungt..

 

Svänger som fan men pendlar hela tiden kring breakeven.

 

Varit extremt mkt sånt här, floppat/turnat hårt allt medan brädan utvecklat sig till en jävla dynghög på river:

 

***** Hand History for Game 1016053252 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Tuesday, May 5, 12:54:10 ET 2009

Table Eva Turbo 1 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: KilleRboY ( $1259.29 )

Seat 3: Partyjack ( $1929.38 )

Seat 5: AH82 ( $495.63 )

Seat 4: Tracebuste ( $1020 )

Seat 2: Isneaky ( $248 )

Tracebuste posts small blind [$5].

Isneaky posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Qh Jh ]

KilleRboY calls [$10].

Isneaky checks.

Partyjack raises [$55].

Tracebuste folds.

AH82 folds.

KilleRboY calls [$45].

Isneaky calls [$45].

** Dealing Flop ** [ Js, 7d, Th ]

KilleRboY checks.

Isneaky checks.

Partyjack bets [$135].

KilleRboY calls [$135].

Isneaky folds.

** Dealing Turn ** [ Qd ]

KilleRboY checks.

Partyjack bets [$337.5].

KilleRboY calls [$337.5].

** Dealing River ** [ Kc ]

KilleRboY is all-In.

Partyjack folds.

KilleRboY does not show cards.

KilleRboY wins $1831.79

 

Och mkt bara allmän motrigg:

 

***** Hand History for Game 1016091636 *****

$500 NL Texas Hold'em - Tuesday, May 5, 13:59:44 ET 2009

Table Diana Turbo 1 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Partyjack ( $1300 )

Seat 2: aaagren ( $317.13 )

Seat 3: bretis_13 ( $675.81 )

Seat 4: mobbo10 ( $546.51 )

Seat 5: pYnX ( $1017.26 )

Partyjack posts small blind [$2.5].

aaagren posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 5s 7s ]

bretis_13 raises [$15].

mobbo10 calls [$15].

pYnX folds.

Partyjack calls [$12.5].

aaagren calls [$10].

** Dealing Flop ** [ 8s, 5c, 6d ]

Partyjack checks.

aaagren checks.

bretis_13 checks.

mobbo10 bets [$20].

Partyjack raises [$70].

aaagren folds.

bretis_13 folds.

mobbo10 calls [$50].

** Dealing Turn ** [ 5h ]

Partyjack bets [$150].

mobbo10 is all-In.

Partyjack calls [$311.51].

** Dealing River ** [ Td ]

mobbo10 shows [ 7h, 4h ] a straight, four to eight.

mobbo10 wins $1108.02 from the main pot with a straight, four to eight.

Game#1016092071 starts.

#Game No : 1016092071

 

 

Tjejen ringde och mådde dåligt, skjutsade hem henne från jobbet då jag kände att det skulle vara en välbehövlig paus i grinden. När jag sen kommer hem till parkeringen igen reagerar jag på att kurvan in i min ruta var lite ovanligt snäv.. Efter ett par backningar och perfekt resultat inser jag att jag har kört in på fel parkeringsruta.. Så det kanske inte bara är motrigg, är onekligen inte helt hundra i huvudet.

 

Man ska vara glad att man spelar på svs ändå, här är ändå en passiv jävla 48/2/1-fisk som dundrar in degen:

 

***** Hand History for Game 1016086431 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Tuesday, May 5, 13:51:15 ET 2009

Table Eva 6 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Partyjack ( $1985 )

Seat 2: DDaavviidd ( $1929.17 )

Seat 4: tiltemi ( $1118.09 )

Seat 5: promenix ( $3543.18 )

Seat 3: Bajselof ( $3169.1 )

DDaavviidd posts small blind [$5].

Bajselof posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ks Qs ]

tiltemi folds.

promenix folds.

Partyjack raises [$40].

DDaavviidd calls [$35].

Bajselof folds.

** Dealing Flop ** [ Jd, Qc, Kh ]

DDaavviidd bets [$90].

Partyjack raises [$225].

DDaavviidd calls [$135].

** Dealing Turn ** [ Qh ]

DDaavviidd checks.

Partyjack bets [$290].

DDaavviidd calls [$290].

** Dealing River ** [ 9c ]

DDaavviidd is all-In.

Partyjack calls [$1374.17].

Partyjack shows [ Ks, Qs ] a full house, queens full of kings.

DDaavviidd shows [ Th, 7h ] a straight, nine to king.

Partyjack wins $3853.34 from the main pot with a full house, queens full of kings.

 

Utan dessa idioter skulle man nog aldrig överleva genom detta spel.

 

Eller jag skulle iaf vara ganska djupt i hålet idag.

 

Ska kolla upp värdet, hittar jag några saftiga bord så kör jag ett tag till annars så tror jag det är färdiggrindat med ett exakt breakeven som resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan dessa idioter skulle man nog aldrig överleva genom detta spel.

 

Eller jag skulle iaf vara ganska djupt i hålet idag.

 

Jag ser inte på dom som idioter. Spel kan vara en slags drog och om då en kille har en välavlönat jobb kan han gå in och verkligen gambla lite vid pokerborden och få en kick. Man behöver inte vara en idiot för den skull. Bara en som gillar kicken man får av att gambla. Som jag ser på människor så kan de göra idiotiska grejor utan att vara en idiot. För att bli en idiot måste man göra många idiotiska saker eller något unikt idiotiskt så att säga. Fiskarna kan säkert vara bra familjefäder, samhällsbyggare osv utanför pokerborden. Jag hoppas iaf det =)

 

Men jag håller med om att det är folk som inte kan spela poker som gör att man har en chans att göra pengar. Annars anser jag att raken skulle äta upp alla vinster, eller nästan alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser inte på dom som idioter. Spel kan vara en slags drog och om då en kille har en välavlönat jobb kan han gå in och verkligen gambla lite vid pokerborden och få en kick. Man behöver inte vara en idiot för den skull. Bara en som gillar kicken man får av att gambla. Som jag ser på människor så kan de göra idiotiska grejor utan att vara en idiot. För att bli en idiot måste man göra många idiotiska saker eller något unikt idiotiskt så att säga. Fiskarna kan säkert vara bra familjefäder, samhällsbyggare osv utanför pokerborden. Jag hoppas iaf det =)

 

Men jag håller med om att det är folk som inte kan spela poker som gör att man har en chans att göra pengar. Annars anser jag att raken skulle äta upp alla vinster, eller nästan alla.

 

Bra skrivet. Jag får alltid bilden av en fet ovårdad lantis i mjukisbyxor som andas med munnen, alt en pubertal 18-åring i hiphopkläder som tycker han är gangsta.

 

De kanske är vanliga peoples ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ser inte på dom som idioter. Spel kan vara en slags drog och om då en kille har en välavlönat jobb kan han gå in och verkligen gambla lite vid pokerborden och få en kick. Man behöver inte vara en idiot för den skull. Bara en som gillar kicken man får av att gambla. Som jag ser på människor så kan de göra idiotiska grejor utan att vara en idiot. För att bli en idiot måste man göra många idiotiska saker eller något unikt idiotiskt så att säga. Fiskarna kan säkert vara bra familjefäder, samhällsbyggare osv utanför pokerborden. Jag hoppas iaf det =)

 

Men jag håller med om att det är folk som inte kan spela poker som gör att man har en chans att göra pengar. Annars anser jag att raken skulle äta upp alla vinster, eller nästan alla.

 

Bra skrivet. Jag får alltid bilden av en fet ovårdad lantis i mjukisbyxor som andas med munnen, alt en pubertal 18-åring i hiphopkläder som tycker han är gangsta.

 

De kanske är vanliga peoples ändå.

 

Jag tror faktiskt helt ärligt att ungefär hälften av dessa fiskar/"idioter" är tvättäkta idioter.. Sett till framförallt hur de uttrycker sig i chatten och vilken usel respekt för pengar de verkar ha. Va dessa jag syftade på främst.

 

Även om väldigt många av de som donerar såklart är vanliga svenssons.

 

HÖFK-Ferro i div7 följt av Arsenal-United var verkligen ett extremt vitt spektra i fotbollens konst.

Ni kan nog lista ut resten.

 

Kom precis hem från tjejen, missade Ronaldos 3-0-mål..

 

Men vad fan gör den förbannade italienaren på Fletchers utvisning?

Straffen kan jag ta alla dagar i veckan, det måste vara enormt svårt att se att han är på bollen där.. Men rött kort när han knappt tar kontakt med Fabregas och dessutom Fabregas inte har kontroll på bollen, känns jävligt hårt och lider med Fletcher som inte får spela finalen.

 

För 4 mål gör inte Arsenal.. Så är det bara.

 

Konsumgrind imorgon.. Ser på det med blandade känslor.. Ska bli kul att träffa alla kollegor och själva jobbet också.

 

Samtidigt som jag gärna hade grindat svs och framförallt kanske är lite småputt på chefen som skrivit upp den där tiden utan att på något sätt meddela det till mig. Fick höra det av en annan konsumgrindare när jag var där och handlade sist.. Tycker det är brutalt jävla dåligt av honom, han har mage att klaga när han inte får tag i mig medan han själv inte ens kan ringa och fråga om jag kan jobba den och den dagen.. Så om han jobbar har jag faktiskt stort sug att be honom dra åt pipsvängen ungefär.

 

Får se på vilken sida jag vaknar på imorgon helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra skrivet. Jag får alltid bilden av en fet ovårdad lantis i mjukisbyxor som andas med munnen, alt en pubertal 18-åring i hiphopkläder som tycker han är gangsta.

 

De kanske är vanliga peoples ändå.

 

Hahaha, så jävla roligt :-D , nu kommer jag få den bilden framför mig jag med!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Men vad fan gör den förbannade italienaren på Fletchers utvisning?

Straffen kan jag ta alla dagar i veckan, det måste vara enormt svårt att se att han är på bollen där.. Men rött kort när han knappt tar kontakt med Fabregas och dessutom Fabregas inte har kontroll på bollen, känns jävligt hårt och lider med Fletcher som inte får spela finalen.

 

 

Tufft med gult men går väl under tolkningen "frilägesutvisning" därav rött kort och han är på spelare innan han touchar bollen.

 

Har tyvärr inga som helst empatier för Fletchers agerande.

 

Tycker Utd är värda finalen med en sådan katastrofalstart som Arsenal får idag. Får hoppas att Utd får möta Barcelona, då man hatar Chelsea och tycker att de spelar för mig en ganska tråkig fotboll emellanåt. Drogba lyfter Chelsea enormt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såklart vaknar man som ett uppstressat jävla mongo kl 5.12 på morgonen..

Såklart är det 84 morgonpigga svs-själar vakna varav INGEN spelar 2,5/5.

Såklart har jag två timmar att fördriva innan jag ska börja duscha och göra mig redo för mf konsum.

 

Bli inte överraskade om jag sitter och bränner 100lappar på 0,5/1!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går fortsatt rätt så segt, inte mkt annat att vänta den här tiden på dygnet kanske. Fick lite action både på 5/10 och 2,5/5.. Även om det inte fanns jättemkt spel att välja på.

 

Ska ta mig en dusch och hitta konsumgrinden till kl 16, tvivlar på att jag kommer orka spela i kväll.. Men det lär väl märkas.

 

+6302:- för månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såklart vaknar man som ett uppstressat jävla mongo kl 5.12 på morgonen..

Såklart är det 84 morgonpigga svs-själar vakna varav INGEN spelar 2,5/5.

Såklart har jag två timmar att fördriva innan jag ska börja duscha och göra mig redo för mf konsum.

 

Bli inte överraskade om jag sitter och bränner 100lappar på 0,5/1!

 

:)

 

Men du, efter all skit som jag fått för att säga att det är svårare på 0.5/1 att spela riktig poker och vinna så är det ju bara att håva in degen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:)

 

Men du, efter all skit som jag fått för att säga att det är svårare på 0.5/1 att spela riktig poker och vinna så är det ju bara att håva in degen!

 

Hehe.. Nu fick jag ju action på 5/10 så jag slapp gå ner.. Grejen är väl den att jag skulle ha enormt svårt att respektera nivån efter att inte ha spelat så lågt på >4 år seriöst. Lite därför jag tror det skulle bli donation. :)

 

Tror att om man inte har svårt att respektera pengarna på nivån så krossar man 0,5/1 bra jävla mkt hårdare än man brukar krossa högre nivåer..

 

Tycker faktiskt det känns lite korkat att påstå något annat!?

 

Avslutat konsumgrinden precis, tiden går nästan lika snabbt som när man har sällskap till en grindstuga. Riktigt roligt att träffa alla gamla kunder och kollegor.. Nu har jag dock inget mer arbete på resten av Maj vad det verkar.

 

Ska dra hem till tjejen, vi kände för att kötta i oss en pizza idag. Vad som händer därefter är skrivet i stjärnorna.. Förmodligen åker jag hem igen och grindar några timmar vid 18-tiden.

 

Annars blir det spel hela dagen imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pizzan satt riktigt fint, blev rejält jävla trött dock.. Ska känna på svs-flowet lite.. Kanske bara blir en liten hit&run, vi får se.

 

Edit nej förresten, efter två händer känner jag att jag är totalt vilsen i huvudet.. Bättre då att jobba upp ett rejält spelsug till morgondagen.

 

Det får bli hockey och champions league för hela slanten ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror faktiskt helt ärligt att ungefär hälften av dessa fiskar/"idioter" är tvättäkta idioter.. Sett till framförallt hur de uttrycker sig i chatten och vilken usel respekt för pengar de verkar ha. Va dessa jag syftade på främst.

 

Sitter man en vardagsförmiddag runt 10-snåret och spelar , låt oss säga, 54/8/1 då ÄR man en idiot. Jag kan förstå folk som har jobb och familj som kommer in en timme innan läggdags och slaskar nån femhundring. Men sitter man och spelar en förmiddag och verkligen är urusel är det nåt som inte klickar. Arbetsförmedlingen borde vara prio 1 imho...

 

Dont get me wrong, jag ÄLSKAR dessa "idioter"...:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter man en vardagsförmiddag runt 10-snåret och spelar , låt oss säga, 54/8/1 då ÄR man en idiot. Jag kan förstå folk som har jobb och familj som kommer in en timme innan läggdags och slaskar nån femhundring. Men sitter man och spelar en förmiddag och verkligen är urusel är det nåt som inte klickar. Arbetsförmedlingen borde vara prio 1 imho...

 

Dont get me wrong, jag ÄLSKAR dessa "idioter"...:D

 

De som slaskar kring 10-snåret på vardagar kanske jobbat nattskiftet som kiruger! =)

 

Visst finns det tragiska idioter på glid i livet som slaskar omkring på pokerborden. Men jag vill också framhålla att det finns vanligt folk som spelar förlorande poker för att gambla lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De som slaskar kring 10-snåret på vardagar kanske jobbat nattskiftet som kiruger! =)

 

Visst finns det tragiska idioter på glid i livet som slaskar omkring på pokerborden. Men jag vill också framhålla att det finns vanligt folk som spelar förlorande poker för att gambla lite.

 

Good point!...:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De som slaskar kring 10-snåret på vardagar kanske jobbat nattskiftet som kiruger! =)

 

Visst finns det tragiska idioter på glid i livet som slaskar omkring på pokerborden. Men jag vill också framhålla att det finns vanligt folk som spelar förlorande poker för att gambla lite.

 

Alltså jag gillar verkligen ditt sätt att resonera Benny men jag tycker inte att gambling och fiskigt spel är korrelerade. En bra spelare som vågar gambla är mycket svårare att möta och blir mycket mer balanserad i sitt spel.

 

Jag skulle vilja utveckla ditt resonemang lite Benny. Jag tycker det blir jäkligt töntigt när en reg pokerspelare på 2,5-5 ser sig som en mer kompetent (läs smart) än den åsna man möter en eftermiddag. Jag tycker allt handlar om antalet spelade händer. En sopa som är inne och spelar poker +50h i månaden och fortsätter göra idiotiska spel är sällan en begåvad person med högt IQ då en sådan person på nivån 2,5-5 skulle kunna se mönster och anpassa sitt spel till att bli en vinnande spelare.

 

För övrigt gillar jag din dagbok skarpt Partyjack! Har precis blivit medlem på pokerforum så nu ska jag börja kommentera lite inlägg:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag gillar verkligen ditt sätt att resonera Benny men jag tycker inte att gambling och fiskigt spel är korrelerade. En bra spelare som vågar gambla är mycket svårare att möta och blir mycket mer balanserad i sitt spel.

 

Vad är att gambla? Är det att ta 55/45-lägen, 99/1-lägen eller 40/60-lägen? Vart går gränsen? Tar man 40/60-lägen för att man "gamblar" gör man onekligen ett fiskigt spel. Så beroende hur man ser på det korrelerar det absolut.

 

Den duktiga spelaren som "gamblar" är nog helt enkelt bara bättre på att hitta marginella lägen med EV+. Att han sedan råkar hamna lite på fel sida nån gång ibland är oundvikligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev en ganska djup diskussion, vet att jag har läst liknande diskussioner i andra trådar tidigare kring gamlbing/fiskighet och var man drar gränsen.

 

Tvivlar på att jag har så mkt att tillägga i just det ämnet, så sätter mig nog direkt på grinden istället. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsatt en väldigt, vääldigt seg start på månaden.

Får fan inte händerna att stå och har väldigt svårt att öht floppa några händer.

Gnuggar dock på i vanlig ordning.

 

Så här ser det ut rätt mkt just nu:

 

***** Hand History for Game 1017707459 *****

$500 NL Texas Hold'em - Thursday, May 7, 09:48:16 ET 2009

Table Diana Turbo 3 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 2: Partyjack ( $1512.17 )

Seat 3: Terror85 ( $926.5 )

Seat 4: JTMUG ( $301.57 )

Seat 5: Apelon ( $924.04 )

Seat 1: ma12 ( $203.76 )

ma12 posts small blind [$2.5].

Partyjack posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 3c 3d ]

Terror85 calls [$5].

JTMUG calls [$5].

Apelon folds.

ma12 calls [$2.5].

Partyjack checks.

** Dealing Flop ** [ Qh, Qd, 3s ]

ma12 checks.

Partyjack checks.

Terror85 checks.

JTMUG bets [$15].

ma12 folds.

Partyjack calls [$15].

Terror85 calls [$15].

** Dealing Turn ** [ 9h ]

Partyjack bets [$45].

Terror85 calls [$45].

JTMUG folds.

** Dealing River ** [ 6d ]

Partyjack bets [$120].

Terror85 raises [$410].

Partyjack calls [$290].

Terror85 shows [ 9c, Qs ] a full house, queens full of nines.

Terror85 wins $960 from the main pot with a full house, queens full of nines.

Game#1017707780 starts.

#Game No : 1017707780

 

Jobbigt att spela när man alltid får försöka kontrollera potterna när man floppar kåken.. Brukar vilja spela den hårdare, men Terror brukar ha en förmåga att bygga potterna själv på senare gator så tog en rövare att slöa den på floppen och det bet sig ju i arslet ganska omgående..

 

Det är dock möjligt att jag tvåoutade för ett pluspass idag, går inte att komma ifrån den här oop imo.. Hade jobbat några varv på att försöka få en tiltad image efter några brutala utsugningar från favo-fisken mobbo10.

Vet inte riktigt vad fi kan ha haft här..

 

***** Hand History for Game 1017729107 *****

$500 NL Texas Hold'em - Thursday, May 7, 10:54:58 ET 2009

Table Diana Turbo 8 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: Partyjack ( $1000 )

Seat 2: HazKaz ( $355.2 )

Seat 5: PokerjaevL ( $1471.77 )

Seat 3: mobbo10 ( $642.22 )

Partyjack posts small blind [$2.5].

HazKaz posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ad As ]

mobbo10 folds.

PokerjaevL raises [$21].

Partyjack raises [$74.5].

HazKaz folds.

PokerjaevL calls [$56].

** Dealing Flop ** [ 9s, 7d, 6c ]

Partyjack bets [$119.25].

PokerjaevL raises [$417.37].

Partyjack is all-In.

PokerjaevL calls [$505.63].

** Dealing Turn ** [ 5h ]

** Dealing River ** [ Ac ]

Partyjack shows [ Ad, As ] three of a kind, aces.

Partyjack wins $1990 from the main pot with three of a kind, aces.

 

Blir ett lite halvpatetiskt 900-plus iaf, står nu på +7045:- för månaden.. Sakta men säkert.

 

Hade nästan glömt att det snart är dags för avresa till Tallinn, den 19e åker vi.. Tyvärr hade jag kollat lite dåligt på schemat så vi missar supersatelliten på måndagen, hade varit roligt att spela den.. Som det blev nu kommer jag inrikta mig helt på cashgejmet som tydligen skall vara 25/50 EEK, typ 15/30 SEK.. Ska väl inte vara jättejobbigt att spela mtp att jag har en hel del rutin från 20/20 på casinot. Får se hur många kulor jag tar med mig, tänkte ringa till banken under dagen och beställa EEK, gissar på 10-15K borde täcka.

 

Nu blir det en liten lunch och bannemej en redbull, totalt vimsig i huvudet.. Vet inte om det är SLEn eller om jag har dragit på mig tjejens familjs förkylningsvirus, är iaf väldigt snurrig i huvudet och allmänt jättetung i kroppen atm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte vad de kör för maxinköp där nere men 200-300BB bör räcka säger du? : S

 

Sen skulle jag inte växla valuta på bank, de brukar inte ge någon vidare kurs.

 

Eftersom inköpen är i EEK räcker 15K SEK till 500BB och det får fan räcka, vill inte blåsa så mkt mer då det kan bli aktuellt med vegas om nån månad.

Det är ju dessutom ett ganska ordentligt skott för mig.

 

Precis som du skriver så brukar jag alltid kolla upp med typ forex innan jag växlar och den här gången (om det skiljer från valuta till valuta) skiljde det i princip ingenting. Så orkar inte åka till Uppsala bara för det.

Men tack för tipset, det är precis som du säger så att banken ligger lite högre. Denna gång drog jag väl en liten klonk antar jag.

 

Alltid kul att se folk som skriver "seg start på månaden" och ligger 7 k+ efter knappt 7 speldagar ;-)

 

Grindat mkt 5/10 förresten eller är det mesta från 2,5-5?

 

Hehe, jo men alla pluspengar spelade jag ju in före den 3e maj typ.. Sen har det vänts upp och ner totalt.

Men kanske låter lite bortskämt iofs. :)

 

Backade iaf en del på eftermiddagen, så nu antar jag mig ha rätt att klaga.

Blev ganska brutalt knäsågad varje gång jag fick in pengar i potten.

 

Extremt mkt sånt här mot shortstackar;

 

***** Hand History for Game 1017823493 *****

$500 NL Texas Hold'em - Thursday, May 7, 14:11:33 ET 2009

Table Diana Turbo 22 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: Partyjack ( $1239.03 )

Seat 2: Steff666 ( $300.4 )

Seat 3: SnyggTommy ( $78 )

Seat 4: tudor80 ( $204.91 )

Partyjack posts small blind [$2.5].

Steff666 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 9h 9s ]

SnyggTommy folds.

tudor80 raises [$20].

Partyjack raises [$67.5].

Steff666 folds.

tudor80 calls [$50].

** Dealing Flop ** [ 8h, 7s, 4h ]

Partyjack is all-In.

tudor80 is all-In.

** Dealing Turn ** [ Tc ]

** Dealing River ** [ As ]

Partyjack shows [ 9h, 9s ] a pair of nines.

tudor80 shows [ 8d, 8s ] three of a kind, eights.

Partyjack wins $1034.12 from side pot#1 with a pair of nines.

tudor80 wins $404.46 from the main pot with three of a kind, eights.

Game#1017823850 starts.

#Game No : 1017823850

 

Följt av en jävla autosuperinsta-utloggning från fisken VARJE gång, åkte väl på en sån i snitt var 10e minut och då börjar det kosta efter ett tag.

 

 

Samma samma typ:

 

***** Hand History for Game 1017828419 *****

$500 NL Texas Hold'em - Thursday, May 7, 14:20:27 ET 2009

Table Diana Turbo 22 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: Partyjack ( $995 )

Seat 3: LaFortuna ( $1622.2 )

Seat 5: frank_boy ( $167.13 )

Seat 2: Steff666 ( $774.96 )

frank_boy posts small blind [$2.5].

Partyjack posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ks Kc ]

Steff666 folds.

LaFortuna folds.

frank_boy calls [$2.5].

Partyjack raises [$20].

frank_boy raises [$55].

Partyjack is all-In.

frank_boy is all-In.

** Dealing Flop ** [ Qh, 5h, 2h ]

** Dealing Turn ** [ Ac ]

** Dealing River ** [ As ]

Partyjack shows [ Ks, Kc ] two pairs, aces and kings.

frank_boy shows [ Qs, Qd ] a full house, queens full of aces.

Partyjack wins $827.87 from side pot#1 with two pairs, aces and kings.

frank_boy wins $325.91 from the main pot with a full house, queens full of aces.

 

Var till slut så jävla nojjig att jag var sekunden från att vika denna på river, det är ju en förbannat dålig river för mig.. Samtidigt gör ju hans EXTREMT tunna valuebet att handen blir totalt cp.

 

***** Hand History for Game 1017834863 *****

$500 NL Texas Hold'em - Thursday, May 7, 14:32:02 ET 2009

Table Diana Turbo 13 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Toniguru ( $1061.88 )

Seat 2: Partyjack ( $1002.5 )

Seat 3: JanneBanan ( $1766.01 )

Seat 4: Dumle111 ( $495.9 )

Seat 5: VaNiaL ( $1129.91 )

Partyjack posts small blind [$2.5].

JanneBanan posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Kd Td ]

Dumle111 folds.

VaNiaL folds.

Toniguru folds.

Partyjack raises [$17.5].

JanneBanan calls [$15].

** Dealing Flop ** [ 9h, Js, Qd ]

Partyjack bets [$30].

JanneBanan calls [$30].

** Dealing Turn ** [ 6h ]

Partyjack checks.

JanneBanan bets [$75].

Partyjack raises [$200].

JanneBanan calls [$125].

** Dealing River ** [ Qh ]

Partyjack checks.

JanneBanan bets [$250].

Partyjack calls [$250].

Partyjack shows [ Kd, Td ] a straight, nine to king.

JanneBanan shows [ As, Qs ] three of a kind, queens.

Partyjack wins $985 from the main pot with a straight, nine to king.

Game#1017835657 starts.

#Game No : 1017835657

 

När jag väl floppade riktigt jävla hårt eller superdragigt var jag övernötad och fick in pengarna för två blankar typ.

 

***** Hand History for Game 1017847846 *****

$500 NL Texas Hold'em - Thursday, May 7, 14:53:32 ET 2009

Table Diana Turbo 22 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Partyjack ( $1032.78 )

Seat 3: LaFortuna ( $1159.35 )

Seat 2: brydberg ( $130.78 )

Seat 4: cheni84 ( $668.07 )

Seat 5: edwine_123 ( $621.73 )

brydberg posts small blind [$2.5].

LaFortuna posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 6d Ad ]

cheni84 folds.

edwine_123 calls [$5].

Partyjack raises [$25].

brydberg folds.

LaFortuna folds.

edwine_123 calls [$20].

** Dealing Flop ** [ 7d, 8d, 5c ]

edwine_123 checks.

Partyjack bets [$43.12].

edwine_123 raises [$86.24].

Partyjack raises [$215.6].

edwine_123 is all-In.

Partyjack calls [$338.01].

** Dealing Turn ** [ Qc ]

** Dealing River ** [ As ]

edwine_123 shows [ 6h, 9h ] a straight, five to nine.

edwine_123 wins $1235.96 from the main pot with a straight, five to nine.

Game#1017848392 starts.

#Game No : 1017848392

 

Helt jävla extremt frustrerad just nu, 6 timmars grind och -700:- nånting typ.. Vet att det inte är något att tilta loss för då jag fortfarande är +5556:- för månaden. Men tyckte verkligen att jag spelade ultimat idag, har ju varit lite risig några dagar och då verkligen märkt att jag inte spelar mitt a-game. När jag nu gör det blir jag hårdare rövknullad än på väldigt väldigt länge.

 

Ska åka och handla med tjejen nu, middag sen och förmodligen inte en hand till på hela dagen.. Kommer nog vara socialtiltad resten av dagen tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det är ju trist å springa dåligt trots att man plussar. Vore kul å se hur din graf över spelade händer/inspelade slantar under en månad med allin EV ser ut. Ger ju inte en total överblick på hur man springer då det inte säger något om vilka situationer man hamnar i, men dock en vink om vilket flyt/oflyt man har när väl slantarna har åkt in i potten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...