Gå till innehåll

Partyjack - Tillbaka på kända jaktmarker.


Partyjack

Vad gäller för dig?  

62 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad gäller för dig?

    • Det skulle vara skoj med ännu en 2,5/5-DB och jag kommer hjälpa till med kritik och analyser.
      39
    • Nej för fan, nu är det alldeles för jävla mkt dagböcker från SvS.
      23


Recommended Posts

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ja, dermott är fan konstant online. Jag är impad av disciplinen. Själv har jag bara orkat spela 30h i april.

 

Haha så sant. Varje gång man loggar in så sitter killen och lirar.

 

Själv har man hunnit med knappt 60 timmar. Ganska nöjd ändå då jag brukar ligga på 30-40 timmar bara:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du jämt? tycker jag ser dig varje gång jag spelar och så ska du komma in på mina bord och hålla på och reisa 19 och 21 Why?? :lol:

 

Haha ja jag loggar inte ut när jag går från datorn lr lägenheten, har fått ringa Svs ett antal ggr så de får logga ut när jag gått till nån kompis å gnuggat poker :-) . Har dunkat in 128 pokertimmar denna månad. Men snart slipper du mina ojämna höjningar, blir pappa och tänkte klonka in nått fint jobb snart :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade samma mål och samma läge, ser ut att bränna jag med :-( . Men snart ny månad och nya förutsättningar..., god tur då!

 

Hehe, ja förutsatt att jag inte monsterdunder-rushar sista timmarna idag så blir det nya tag i Maj. Tack detsamma! :)

 

Grattis till ett grymt resultat PJ!!

 

Ty Sir!

 

Hehe...Mc-dermott är den jag har flest händer på i min databas...:)

 

Ja, dermott är fan konstant online. Jag är impad av disciplinen. Själv har jag bara orkat spela 30h i april.

 

Haha så sant. Varje gång man loggar in så sitter killen och lirar.

 

Tycker det går i perioder, vissa månader är det "Gul" (längesen iofs) som alltid, alltid, ALLTID är inloggad och spelar. Ibland är det även "Sofipropp", men kan hålla med om att McDermott gnuggar en jävla massa.. Förmodligen en av top3 i antal händer i min db också.

Roligast är kanske att McDermott är den jag kan komma att tänka på att jag har mött under längst tid. Han var med från starten för flera år sedan på svs, och efter en paus (spel nån annanstans?) så kom han tillbaka för ett tag sen.. Iofs ett bra tag sen men ändå.

Roligt att man kan minnas sånt därnt.

 

Jag har lirat 90h + hel arbetstid...

 

Jag är gud

 

Du ÄR gud!

 

Fy fan att du orkar...Jag är arbetslös och orkar inte spela mer än 50-60 h i månaden. :oops:

 

herregud, vad ni nöter... inga kompisar att leka med ute i värsolen?

 

Nej.

 

sososo sick! :shock:

 

Agreed.

 

Haha ja jag loggar inte ut när jag går från datorn lr lägenheten, har fått ringa Svs ett antal ggr så de får logga ut när jag gått till nån kompis å gnuggat poker :-) . Har dunkat in 128 pokertimmar denna månad. Men snart slipper du mina ojämna höjningar, blir pappa och tänkte klonka in nått fint jobb snart :-D

 

Stort grattis i förskott till tillökningen!

 

Kul med lite action i dagboken så här års.. :lol:

Såså, vad gör en dum jävel uppe så här tidigt?

 

Gårdagen var en riktigt trevlig dag, rörde knappt datorn alls och tänkte inte poker en enda gång tror jag. Tjejen och jag spenderade dagen ihop, och planen var att vi skulle sova i svärmors lägenhet i Uppsala eftersom tjejen skulle träffa lite kompisar där om några timmar. Men hennes polare hade visst fått andra planer för sig så vid 22-tiden nånting kom vi hem från Uppsala efter att ha varit där hela dagen i princip. Hade dock trevligt, alltid skönt med lite utflykter sådär.

 

Somnade väl in ganska precis vid midnatt tror jag, kl 4.15 vaknar jag sådär totalt superpigg och vaken som man bara kan bli ibland. Fanns inget annat än att smyga upp shappa hem från tjejen, går faan inte att somna om när de blir sådär.. Anar att jag skulle kunna behöva gå ner lite i kortison för att hitta normal sömn igen, men jag hankar mig fram.

 

Idag då, ska sticka iväg och hämta Joggy som sover hos sin tjejs föräldrar här i krokarna.. Det blir en liten vacker förmiddagsgrind här hos mig, innan vi börjar öla någon gång under dagen och sedan far vidare till KlonkMange för grillfest.

Kommer bli mkt trevligt idag känner jag!

 

Tror tamejfan ja drar igång grinden direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe ser d, själv träffar man inte en hand...sjukt

 

Detta är nog den värsta 1½ timmen jag någonsin varit med om kortmässigt.. Eller kanske framförallt värdemässigt, fyyy faaan vad med fisk det var när jag öppnade klienten kl 5.30.

 

Började mattas av lite nu iofs, de värsta fiskarna går väl och lägger sig den här tiden.

 

Hur som helst, 862 händer, +6024:-, 70 PTBB/100.

 

Hyfsad jävla rusch.

 

+48541:- för månaden, typ tangerat pers som det är nu. Ska åka och hämta joggyvischa hos hans tjej, sen blir det en handfull timmar grind till.

Med denna start på dagen ska det tamejfanimej inte vara omöjligt att nå 50K, vore helt klart lite ballt.

 

Om så blir fallet kommer jag fira det med en hel jävla hög med öl under dagen, grillning och sen blir det fan uppsägning på konsum.. Har inte mkt sug över för det stället alltså. :)

 

Hoppar väl på grinden om en timme igen eller så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kul att ditt öde avgörs av 1500kr + eller - på ett månadsresultat. :-D

 

Riktigt snygg resultat kompis. WP!

 

Haha tackar, jo det känns lite smått patetiskt att sitta och jaga de där sista 1500 kronorna faktiskt..

Men rent psykologiskt skulle det vara så jävla skönt att fixa det.

 

Ganska exakt 1K kvar till 50K nu, men har en jävulskt massa problem med mirox som sitter och chefsynar sönder hela bordet med sin 3K-stack.

 

Så fort jag får två händer irad är jag å andra sidan 3K rikare..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fint resultat! ska du och joggy lira turren på lördag? blir nog så jag åker ut för den iaf. Nej nu är det valborgs krök! :)

 

Jo vi ska köra turren, klart du ska komma ut.. Bättre värde hittar du inte, oavsett hur liten stack du får.

Går nog på kröken kring lunch tror ja..

 

You can do it man :mrgreen:

 

Tackar.. Lyckades dela ut månaden/årets största pungspark på Markus800 nyss för 4K, ska lägga upp den senare.

 

Trots detta står jag och stampar med typ 200-500:- kvar till drömgränsen. Men jag inte bara kan utan jag SKA knulla mig över den där gränsen idag.

Med den starten jag fick är det fan kriminellt att inte lyckas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klonkovischa!

+8790:- för dagen och ett månadsplus på 51314:-.

 

Mkt fint, firar redan med en Samuel Adams, klockren bärsa jag senast drack i Vegas tror jag.. Dagens tips no doubt.

 

Sa efter den här handen som det var, jag gör så EXTREMT sällan det här movet.. Typ kanske en på 100, och att Markus800 har floppat topset i just den handen är så förbannade sjukt. Ber om ursäkt igen Markus, mådde faktiskt lite illa direkt efter handen helt ärligt.

 

***** Hand History for Game 1011833010 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Thursday, April 30, 11:03:10 ET 2009

Table Eva 40 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 4

Seat 3: Jeasse ( $792.05 )

Seat 4: DocGonzo ( $2435.47 )

Seat 1: Markus800 ( $2066.26 )

Seat 2: Partyjack ( $2084.13 )

Partyjack posts small blind [$5].

Jeasse posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 7d 8d ]

DocGonzo folds.

Markus800 raises [$35].

Partyjack calls [$30].

Jeasse folds.

** Dealing Flop ** [ Qc, 4s, 5d ]

Partyjack checks.

Markus800 bets [$60].

Partyjack raises [$180].

Markus800 calls [$120].

** Dealing Turn ** [ 6c ]

Partyjack bets [$240].

Markus800 raises [$700].

Partyjack is all-In.

Markus800 is all-In.

** Dealing River ** [ 3c ]

Partyjack shows [ 7d, 8d ] a straight, four to eight.

Partyjack wins $17.87 from side pot#1 with a straight, four to eight.

Partyjack wins $4127.52 from the main pot with a straight, four to eight.

Game#1011833388 starts.

#Game No : 1011833388

Men den gjorde inte jättemkt nytta mtp att jag sprang in i 52/2-fisken direkt efter.. Finns inte på kartan att lägga den här imo, har han floppat stegen så har han.. Turnade han pipan så gjorde han det, skit detsamma egentligen.. Han gör liknande spel med så många händer, gör om till bluffar osv osv.

 

***** Hand History for Game 1011835279 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Thursday, April 30, 11:08:35 ET 2009

Table Eva 40 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 2: Partyjack ( $3785.39 )

Seat 3: Jeasse ( $1091.43 )

Seat 4: DocGonzo ( $2582.37 )

Seat 1: Markus800 ( $2000 )

Seat 5: ante88 ( $1880 )

Partyjack posts small blind [$5].

Jeasse posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 5d 5c ]

DocGonzo folds.

ante88 folds.

Markus800 folds.

Partyjack raises [$35].

Jeasse calls [$30].

** Dealing Flop ** [ 5s, 4c, 8h ]

Partyjack bets [$60].

Jeasse calls [$60].

** Dealing Turn ** [ 3d ]

Partyjack bets [$130].

Jeasse calls [$130].

** Dealing River ** [ 9d ]

Partyjack bets [$190].

Jeasse raises [$510].

Partyjack calls [$320].

Jeasse shows [ 2c, Ad ] a straight, ace to five.

Jeasse wins $1465 from the main pot with a straight, ace to five.

 

I övrigt var det väldigt mkt standardsituationer mot vardagsfiskarna typ.

Känns mkt skönt att landa det här plusset faktiskt, gött med nytt pers!

 

Mr Nordén kom precis förbi och railade lite de sista vi lirade, Joggy sitter på grinden fortfarande. Själv ska jag försöka hitta duschen efter avslutad öl, kommer nog bli en riktigt grym kväll skulle jag tro.

 

Lite orolig över min sömnbrist under natten, tror ölen kommer ta lite för bra.

 

Ska kolla vad jag har för timlön osv och uppdaterar här sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, ja förutsatt att jag inte monsterdunder-rushar sista timmarna idag så blir det nya tag i Maj. Tack detsamma! :)

 

Tycker det går i perioder, vissa månader är det "Gul" (längesen iofs) som alltid, alltid, ALLTID är inloggad och spelar. Ibland är det även "Sofipropp", men kan hålla med om att McDermott gnuggar en jävla massa.. Förmodligen en av top3 i antal händer i min db också.

Roligast är kanske att McDermott är den jag kan komma att tänka på att jag har mött under längst tid. Han var med från starten för flera år sedan på svs, och efter en paus (spel nån annanstans?) så kom han tillbaka för ett tag sen.. Iofs ett bra tag sen men ändå.

Roligt att man kan minnas sånt därnt.

 

 

Stort grattis i förskott till tillökningen!

.

 

Jajemen, du och jag börjar bli gamla i gemet nu :-) . Och det är ju klart att de går i perioder, har man mkt å göra med plugg lr annat spelar man ju mindre och är man ledig gnuggar man på....

 

Tackar tackar :-D

 

Klonkovischa!

+8790:- för dagen och ett månadsplus på 51314:-.

 

Mkt fint, firar redan med en Samuel Adams, klockren bärsa jag senast drack i Vegas tror jag.. Dagens tips no doubt.

 

Haha snyggt jobbat, sjukt att du kliver in och monsterdunder-rushar när du skriver de några timmar innan :-D , wp sir! Måste kännas skönt å luta sig tillbaka med en öl efter ett sådant pass, grattis!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sa efter den här handen som det var, jag gör så EXTREMT sällan det här movet.. Typ kanske en på 100, och att Markus800 har floppat topset i just den handen är så förbannade sjukt. Ber om ursäkt igen Markus, mådde faktiskt lite illa direkt efter handen helt ärligt.

 

***** Hand History for Game 1011833010 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Thursday, April 30, 11:03:10 ET 2009

Table Eva 40 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 4

Seat 3: Jeasse ( $792.05 )

Seat 4: DocGonzo ( $2435.47 )

Seat 1: Markus800 ( $2066.26 )

Seat 2: Partyjack ( $2084.13 )

Partyjack posts small blind [$5].

Jeasse posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 7d 8d ]

DocGonzo folds.

Markus800 raises [$35].

Partyjack calls [$30].

Jeasse folds.

** Dealing Flop ** [ Qc, 4s, 5d ]

Partyjack checks.

Markus800 bets [$60].

Partyjack raises [$180].

Markus800 calls [$120].

** Dealing Turn ** [ 6c ]

Partyjack bets [$240].

Markus800 raises [$700].

Partyjack is all-In.

Markus800 is all-In.

** Dealing River ** [ 3c ]

Partyjack shows [ 7d, 8d ] a straight, four to eight.

Partyjack wins $17.87 from side pot#1 with a straight, four to eight.

Partyjack wins $4127.52 from the main pot with a straight, four to eight.

Game#1011833388 starts.

#Game No : 1011833388

 

Intressant hand. Om du bettar från knappen med AQ och en standardfisk synar från BB. Fi checkar floppen som är A96o, och du bettar typ pot. Fi synar, ofarlig turn kommer, fi checkar igen. Vad gör du då? Tar betalt för en ganska bra hand och bettar eller checkar du för att inte förlora så mkt om han tex har AK eller set?

 

Jag brukar ofta checka och sen kan man ofta syna ner en bluff av Fi på rivern. Ofta är det förstås smart att betta på turn för att få betalt. Men när jag spelar dåligt så brukar jag allt för ofta bygga upp allt för stora potter med händer som inte riktigt håller. Ofta bättre att hålla nere potten och förlora mindre eller syna ner en bluff.

 

Fick bara in 90 timmar totalt, så timlönen blev 570:-.

 

Riktigt fint.

Nu bärsa, sen dusch och utfärd till grillfesten

Mkt laddad!

 

Stort grattis! :) Jag kliver nog upp ikväll eller imorgon. Då siktar jag på att knäcka dig! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Stort grattis! :) Jag kliver nog upp ikväll eller imorgon. Då siktar jag på att knäcka dig! ;)

 

Du kommer nog inte knäcka han om du funderar/checkar AQ på turn.

 

Snyggt resultat PJ , fin rush så här på Valborg. Såg fkt att du var inne och grindade , men kunde inte sätta mig ner eftersom vädret var för bra för att grinda. Men jag antar att dina timmar var värda trots grymt väder. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...