Gå till innehåll

Partyjack - Tillbaka på kända jaktmarker.


Partyjack

Vad gäller för dig?  

62 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad gäller för dig?

    • Det skulle vara skoj med ännu en 2,5/5-DB och jag kommer hjälpa till med kritik och analyser.
      39
    • Nej för fan, nu är det alldeles för jävla mkt dagböcker från SvS.
      23


Recommended Posts

Det som imponerar på mig mest med denna dagbok är att du ALDRIG verkar ha en minusdag! Har du det så handlar det om några 100-lappar! :-D

 

Visst, du pratar om att utvecklas som spelare men då du troligen kommer tjäna över 40Ksek denna månad så WTF.

 

Tycker resultatet o helheten i denna DB är imponerande !

 

GL.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det som imponerar på mig mest med denna dagbok är att du ALDRIG verkar ha en minusdag! Har du det så handlar det om några 100-lappar! :-D

 

Visst, du pratar om att utvecklas som spelare men då du troligen kommer tjäna över 40Ksek denna månad så WTF.

 

Tycker resultatet o helheten i denna DB är imponerande !

 

GL.....

 

Inget ont om PJ nu det vet han. Men att han inte förlorar mer än ett par hundringar som mest per dag beror ju endast på rungood då det är helt omöjligt att inte backa mycket när man är ordentligt runbad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt imponerande resultat! Tror du är en inspirationskälla till alla 2.5-5grinders på forumet och det är ju några stycken. Måste säga att jag ser hellre en bet på turn i första handen. Finns nog Ahänder som synar en gata till där, eller? Varför ingen 3bet pre i andra handen? Annars snyggt dodgat :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget ont om PJ nu det vet han. Men att han inte förlorar mer än ett par hundringar som mest per dag beror ju endast på rungood då det är helt omöjligt att inte backa mycket när man är ordentligt runbad.

 

Nöter man bara tillräckligt många händer kan allt hända. När jag är back brukar jag oftast inte ge mig förrän jag är plus. Det har blivit en del sjuka 12h-sessioner men det brukar lyckas.

 

PJ verkar ju nöta en del och sen är det ju inga raketforskare han plockar de största pengarna av så jag tror inte det behövs så avsevärt mkt rungoot för att få in en fin streak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som imponerar på mig mest med denna dagbok är att du ALDRIG verkar ha en minusdag! Har du det så handlar det om några 100-lappar! :-D

 

Visst, du pratar om att utvecklas som spelare men då du troligen kommer tjäna över 40Ksek denna månad så WTF.

 

Tycker resultatet o helheten i denna DB är imponerande !

 

GL.....

 

This:

 

Inget ont om PJ nu det vet han. Men att han inte förlorar mer än ett par hundringar som mest per dag beror ju endast på rungood då det är helt omöjligt att inte backa mycket när man är ordentligt runbad.

 

Men sen har jag också en spelstil som minimerar variansen både positivt och negativt sett till hur många tycker att man bör spela.. Dock något jag försöker jobba på för att maximera värdet istället för att minimera variansen.

 

Väldigt imponerande resultat! Tror du är en inspirationskälla till alla 2.5-5grinders på forumet och det är ju några stycken. Måste säga att jag ser hellre en bet på turn i första handen. Finns nog Ahänder som synar en gata till där, eller? Varför ingen 3bet pre i andra handen? Annars snyggt dodgat :-)

 

Cool!

Jo visst bettar jag ofta turn där, tror nog inte han slår om med färgen på turn heller.. Då är fortfarande checksyn ett alternativ på river. Du har helt rätt.

 

Anledningen till att jag inte trebettade KK från BB där var för att fi hade de första 50 händerna spelat typ 10/6/4. Så kändes som en liten ärkenit, då brukar jag gärna ta risken att bli utfloppad mot att öka chansen att övernöta.

 

Klart han "måste" utvecklas som spelare om han ska ta klivet bort från 2.5/5 som han stått på väldigt länge. Ingen kritik mot dig PJ, känns mer som ett faktum.

 

Ja absolut, inget snack om det.. Sen är det ju visserligen så att man kan utveckla spelet utan att gå upp i nivå också, gjorde ganska stora ändringar i mitt spel i höstas där jag gick från 24/12/2 till 21/16/5 och det har verkligen givit resultat.

Det jag fokuserar på nu är att förbättra preflopspelet, tror nog att jag krossar nivån ganska hårt postflop (eller kanske överlag).. Men ligger ändå efter många andra grinders i preflopspelet känner jag. Så har laborerat och testat lite de senaste dagarna.. Fördelen med ett bra plus är ju att det finns utrymme för sådant.

 

Nöter man bara tillräckligt många händer kan allt hända. När jag är back brukar jag oftast inte ge mig förrän jag är plus. Det har blivit en del sjuka 12h-sessioner men det brukar lyckas.

 

PJ verkar ju nöta en del och sen är det ju inga raketforskare han plockar de största pengarna av så jag tror inte det behövs så avsevärt mkt rungoot för att få in en fin streak.

 

Detta stämmer också väldigt bra, motståndet är förbannat jävla uselt och sitter man bara tillräckligt länge och/eller inte är riktigt extremt motriggad så kan man alltid sälja nötter till man är breakeven igen.. Så länge man har tid, ork och lust att sitta.

 

Har stora förväntningar på dagen ska jag säga, lite småseg i kroppen är jag av någon anledning.. Men det är ju trots detta lönefredag, tvivlar väl på att de redan är ute och sätter sprätt på kosingen. Men under dagen lär det väl droppa in lite pengar antar jag.

 

Ska köra en liten konsumgrind senare under dagen, 16-21 vill de ha lite press med understöd då lönefredagen är ganska vild och slaskig även på Konsum.

Ska faktiskt bli ganska trevligt att gå ner och jobba lite, har knappt varit där på två veckor och har säkrat ett fint plus på pokern denna månad redan. Så behöver knappast känna någon ångest för nånting.

Förrutom att det brukar vara jävligt segt och tråkigt på kvällarna där nere.

 

Sen har tjejens farsa bjudit in mig och henne till någon "Bad&värme-mässa" i Sthlm-trakten imorgon, det bjuds på lunch och visas upp diverse badrumsinredning och lite annat.. Det kan säkert bli ganska trevligt, vi tänkte avrunda Lördagen med en bio eller något liknande.

 

Söndagen kommer betyda konsumgrind igen, chefen ringde när jag låg febersjuk i början av veckan och undrade om jag kunde rycka in direkt.. Han blev milt besviken när han fick ta passet själv men smörade mig såpass att jag tog ett 12-21-pass nu på Söndag. Det får la funka.

 

Nu ska lönefisken få smaka!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svensk avundsjuka är så härlig...

 

Haha, allvarligt talat så har Cobb en poäng. Jag springer farligt bra just nu, har haft två backdagar på hela månaden tror jag.

 

Normalt har jag minst 5 backdagar (om än marginella back), tror det är så han menar.. Det finns inte på kartan att tro att man ska göra 1-2 backdagar/månad över någon längre tid.. Lyckas man med det två månader i rad så ska man nog köpa upp kommunens alla trisslotter fortare än ögat.

 

Enormt segt pass jag dragit igång, efter första timmens spel hade jag spelat 16/10/8. Alltså superdupertajt.. Inget planerat, var bara totalt jävla kortdöd. Börjat hitta lite kort nu och jobbat på, men hålet har hunnit bli 1500:- djupt redan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du spelar så många händer som du gör är det ganska otroligt att du typ aldrig hittar ett back större än max ett par k SEK. Går ju att räkna mha din standardavvikelse hur mkt du med en viss sannolikhet kommer att vinna eller förlora. Någon gång kommer det "sämsta" utfallet att inträffa, hur osannolikt det än må vara.

 

Men över, låt oss säga, 500k händer så MÅSTE man ju hitta några dagar där man förlorar typ alla stora händer även om man har extrem edge och får in det som favorit i i majoriteten av dem.

 

Kan avsluta med att säga att du är en duktig spelare PJ, av det jag sett i din db och de få ggr vi mötts...:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick €75 gratis av min affe på en annan sida så får se hur högt man går innan man är gul eller tar ut dem :)

 

Gratis är gott helt enkelt! :)

 

Eftersom du spelar så många händer som du gör är det ganska otroligt att du typ aldrig hittar ett back större än max ett par k SEK. Går ju att räkna mha din standardavvikelse hur mkt du med en viss sannolikhet kommer att vinna eller förlora. Någon gång kommer det "sämsta" utfallet att inträffa, hur osannolikt det än må vara.

 

Men över, låt oss säga, 500k händer så MÅSTE man ju hitta några dagar där man förlorar typ alla stora händer även om man har extrem edge och får in det som favorit i i majoriteten av dem.

 

Kan avsluta med att säga att du är en duktig spelare PJ, av det jag sett i din db och de få ggr vi mötts...:)

 

Jo men precis, så är det.. Gör absolut minst 30K i månaden, klart man slätar av variansen ganska bra redan då.

Men varje månad är det MINST två dagar som känns totalt hopplösa, träffar ingenting och när man väl gör det så är man övernötad varje gång.

Är dock förjävla envis och gillar inte att stänga ner klienten med ett stort back, väldigt sällan jag backar mer än 2K på en dag just därför.

Men det är klart, som du skriver, oavsett hur jävla mkt edge man har, spelar ingen roll om man heter Phil Ivey eller vad som.. Det kommer komma stora jävla backdagar. Backade 5K senast någon dag här i Mars har jag för mig.

 

Ty, du verkar duktig du med. :)

Men som du skriver, tror inte vi har mötts särskilt mkt alls.. Av förståeliga anledningar kanske.

 

Dagens pass var ganska galet, har jobbat mkt på att få upp aggressiviteten både post och preflop de senaste dagarna.. Främst preflop, har lyckats rätt hyfsat tycker jag.. Fått upp alla siffror utan att spewa allt för mkt, idag sprang jag dock på ganska mkt skit.

 

Känner mig därför väldigt nöjd med +950:- mtp att hålet ett tag var 1500:-.

 

Hade väl velat knalla över 36K för att känna att 40K-gränsen var inom bra räckhåll.. Fick dock nöja mig med +35895:- för månaden, tror att det kan bli tre dagars grind nästa vecka.. Det är ju valborg bla då man lär vilja hitta på något.

 

Joggy ligger även på om att vi ska dra igång golfen, har inte riktigt hittat suget än.. Min SLE gör ju att ja inte ska hatta för mkt i solen, allra helst på vårkanten. Därför är det med blandade känslor jag går in i golfsäsongen.. Vet att SLEn gått igång senaste veckorna, vaknat med lite ont i lederna osv.

Men förr eller senare i år kommer ju golfsuget, så ska ta tag och fixa spelrätten någon gång under helgen har jag tänkt.

 

Nu blir det till att förbereda för ett konsumgrind, fysisk och hygienisk, men framförallt psykisk förberedning står på schemat. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckas man med det två månader i rad så ska man nog köpa upp kommunens alla trisslotter fortare än ögat.

 

Kanske ska köpa mig en lott då. Närmar mig 2 månader med 0 backdagar :)

 

Fast det borde ju vara bättre att köpa 1 trisslott och vinna stort på den än att köpa alla och garanterat gå back.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske ska köpa mig en lott då. Närmar mig 2 månader med 0 backdagar :)

 

Fast det borde ju vara bättre att köpa 1 trisslott och vinna stort på den än att köpa alla och garanterat gå back.

 

Shit pommes frites, det är verkligen imponerande!

Men det är väl som du antydde, ger man sig fan påt och har tid att gnugga så kommer man ju hitta ett plus till slut. Så dåligt är motståndet, men du kanske inte ens är kvar på svs? Högre?

Längesen jag blev trebettad av dig tror jag. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shit pommes frites, det är verkligen imponerande!

Men det är väl som du antydde, ger man sig fan påt och har tid att gnugga så kommer man ju hitta ett plus till slut. Så dåligt är motståndet, men du kanske inte ens är kvar på svs? Högre?

Längesen jag blev trebettad av dig tror jag. :)

 

Jodå, jag är kvar men spelar mest dollars just nu. Spelar 5/10-25/50 på SS. Vi får väl battlas lite på 10/20 snart hoppas jag ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svensk avundsjuka är så härlig...

 

Mitt uttalande var snarare menat så att om man t.ex spelar 400 händer en session varav man är inne i 2 stora potter, som på svenska spel ofta blir 400bb då det spelas 200bb djupt. Vissa dagar kommer man helt enkelt att förlora båda dessa två stora potter hur säker man än är på att man har bäst hand när pengarna åker in, samtidigt som man vissa dagar missar alla floppar osv osv. Hur dåligt än motståndet är så kan det lätt resultera i ett ~3 inköpsback.

 

Gillar folk som uttalar sig om svensk avundsjuka så fort man gör ett inlägg, visar verkligen hur de personerna tittar på en post och skiter i vad det står och gör en egen liten tolkning av texten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, jag är kvar men spelar mest dollars just nu. Spelar 5/10-25/50 på SS. Vi får väl battlas lite på 10/20 snart hoppas jag ;)

 

Okej, jo jag har lite sug att prova på dollar-sidor själv.. Kanske främst för att inte knulla fast mig helt i 200BB-pokern.

 

Mitt uttalande var snarare menat så att om man t.ex spelar 400 händer en session varav man är inne i 2 stora potter, som på svenska spel ofta blir 400bb då det spelas 200bb djupt. Vissa dagar kommer man helt enkelt att förlora båda dessa två stora potter hur säker man än är på att man har bäst hand när pengarna åker in, samtidigt som man vissa dagar missar alla floppar osv osv. Hur dåligt än motståndet är så kan det lätt resultera i ett ~3 inköpsback.

 

Gillar folk som uttalar sig om svensk avundsjuka så fort man gör ett inlägg, visar verkligen hur de personerna tittar på en post och skiter i vad det står och gör en egen liten tolkning av texten.

 

Jag förstår dig iaf helt, och angående "svensk avundsjuka".. Känns som att 90% av de som använder den klyschan ofta verkar ytterst bittra och avundsjuka själva.

 

I detta specifika fall verkar det hur som helst inte ens som att han läste ditt inlägg innan han skrev sådär.

 

Hade ett hyfsat pass på konsum, alltid lite extra roligt kring helgerna nu när sommaren/våren börjar komma.. Det kommer väldigt mkt sommargäster som man aldrig har sett förr, annars blir man rätt insnöad här i lilla Östhammar.

 

Imorgon blir det Sthlm följt av Uppsala med bio på kvällen.. Ska bli jävligt trevligt att komma ifrån pokern för en dag, eller två rättare sagt då jag ska gnugga konsum hela Söndagen också.

 

Nu blir det soft resten av kvällen, inte omöjligt att det åker upp en öl här snart heller.

 

Fan 15 plusgrader och kolsvart ute.. Snacka om utlandsvibbar..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shit pommes frites, det är verkligen imponerande!

Men det är väl som du antydde, ger man sig fan påt och har tid att gnugga så kommer man ju hitta ett plus till slut. Så dåligt är motståndet, men du kanske inte ens är kvar på svs? Högre?

Längesen jag blev trebettad av dig tror jag. :)

 

Fick sitta 8timmar för att ta igen mitt 6k back idag men det gick:-D

ska fan inte vara möjligt att förlora sådana här dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte i vilket inlägg det börjades pratas om svensk avundsjuka så jag uttalar mig helt allmänt.

 

Gillar folk som uttalar sig om svensk avundsjuka så fort man gör ett inlägg, visar verkligen hur de personerna tittar på en post och skiter i vad det står och gör en egen liten tolkning av texten.

 

Jag förstår dig iaf helt, och angående "svensk avundsjuka".. Känns som att 90% av de som använder den klyschan ofta verkar ytterst bittra och avundsjuka själva.

 

Jag håller med 100%. Jag har aldrig upplevt att någon blivit missunsam för att det gått bra för någon bra kille i min närhet.

 

Men det finns en sak som kanske är annorlunda i Sverige. Svenskar i allmänhet hyllar och lyfter kanske inte fram idioter som det gått bra för. En praktarsel som gjort pengar på tex poker är fortfarande ett praktarsel än om han har en miljon på banken.

 

Jag kan tänka mig att det är annorlunda i andra länder i västvärlden. I Sverige kan man säga att en kille bör sträva efter att leva livet på fritiden(flickvän, familj, etc) och gärna ha ett jobb han trivs med. I andra länder är det väl också så, men i andra länder ska man också bygga upp en förmögenhet för att betala barnens utbildning föräldrarnas åldringsvård osv.

 

I andra länder kanske det är så hårt att gör man pengar så ska man "hyllas" nästan oberoende hur uppfört sig när man gjort dessa pengar. Detta för att förmögenhetsbildning är mer centralt i andra länder och när pengar blir centralt så tappas lätt mänskliga värden såsom anständighet bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte i vilket inlägg det börjades pratas om svensk avundsjuka så jag uttalar mig helt allmänt.

 

 

 

 

 

Jag håller med 100%. Jag har aldrig upplevt att någon blivit missunsam för att det gått bra för någon bra kille i min närhet.

 

Men det finns en sak som kanske är annorlunda i Sverige. Svenskar i allmänhet hyllar och lyfter kanske inte fram idioter som det gått bra för. En praktarsel som gjort pengar på tex poker är fortfarande ett praktarsel än om han har en miljon på banken.

 

Jag kan tänka mig att det är annorlunda i andra länder i västvärlden. I Sverige kan man säga att en kille bör sträva efter att leva livet på fritiden(flickvän, familj, etc) och gärna ha ett jobb han trivs med. I andra länder är det väl också så, men i andra länder ska man också bygga upp en förmögenhet för att betala barnens utbildning föräldrarnas åldringsvård osv.

 

I andra länder kanske det är så hårt att gör man pengar så ska man "hyllas" nästan oberoende hur uppfört sig när man gjort dessa pengar. Detta för att förmögenhetsbildning är mer centralt i andra länder och när pengar blir centralt så tappas lätt mänskliga värden såsom anständighet bort.

 

Vilket trevligt inlägg du fick till, måste jag säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket trevligt inlägg du fick till, måste jag säga.

 

+1.

 

Morgonmänniska som man är strök man omkull någonstans i tredje perioden av sömnpillret mot Österrike.

Knappast särskilt upphetsande med HockeyVM varenda jävla år.. Men det finns ändå en liten, om än minimalisk charm i mästerskapet.

 

Hade en rysligt trevlig dag igår, idag kommer det bli konumgrind.. Men tidig som jag var upp i ottan så tänkte jag kötta av 2-3 timmars grind nu.

 

Målet är klart inställt på att orka över 40K för andra gången någonsin genom enbart cashgame.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkade bara med 2 timmars spel, måste spara lite energi till ett tradigt jävla bajskonsumpass.

Jobbade på rätt bra, plussade väl egentligen bara på 5/10 där det rullade 1 (!) bord.. Men värdet där var desto bättre.

Stordelen av plusset (typ allt till slut) kom till så här:

***** Hand History for Game 1008470625 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Sunday, April 26, 08:49:08 ET 2009

Table Eva 5 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: st6ne ( $2104.67 )

Seat 2: VIGOndos ( $2471.8 )

Seat 3: Partyjack ( $3125.47 )

Seat 4: Nisse_lll ( $1990 )

Seat 5: hallgren ( $951.72 )

hallgren posts small blind [$5].

st6ne posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Qc Qh ]

VIGOndos calls [$10].

Partyjack raises [$50].

Nisse_lll calls [$50].

hallgren folds.

st6ne calls [$40].

VIGOndos calls [$40].

** Dealing Flop ** [ Td, 9c, Qd ]

st6ne checks.

VIGOndos checks.

Partyjack bets [$150].

Nisse_lll folds.

st6ne raises [$300].

VIGOndos folds.

Partyjack raises [$955].

st6ne raises [$1610].

Partyjack is all-In.

st6ne is all-In.

** Dealing Turn ** [ Ah ]

** Dealing River ** [ 6h ]

Partyjack shows [ Qc, Qh ] three of a kind, queens.

Partyjack wins $1020.8 from side pot#1 with three of a kind, queens.

Partyjack wins $4299.34 from the main pot with three of a kind, queens.

Game#1008470921 starts.

#Game No : 1008470921

Skrev ju i förra inlägget att målet var 40K, då hade jag tänkt över resten av månaden.. Men jag var faktiskt över 40K en snabb sväng även idag, dock droppade jag tack vare dessa två främst:

 

***** Hand History for Game 1008477719 *****

$500 NL Texas Hold'em - Sunday, April 26, 09:19:30 ET 2009

Table Diana Turbo 17 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: ballong ( $393.33 )

Seat 2: Partyjack ( $1381.11 )

Seat 3: st6ne ( $3283.2 )

Seat 5: marsupi ( $465.59 )

Seat 4: EATS2209 ( $1246.06 )

st6ne posts small blind [$2.5].

EATS2209 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 9d Jd ]

marsupi raises [$17.5].

ballong folds.

Partyjack calls [$17.5].

st6ne folds.

EATS2209 folds.

** Dealing Flop ** [ Jc, 5d, 9c ]

marsupi bets [$31.87].

Partyjack raises [$88.74].

marsupi raises [$276.85].

Partyjack is all-In.

marsupi is all-In.

** Dealing Turn ** [ 3s ]

** Dealing River ** [ 7c ]

Partyjack shows [ 9d, Jd ] two pairs, jacks and nines.

marsupi shows [ 8c, Ac ] a flush, ace high.

Partyjack wins $915.52 from side pot#1 with two pairs, jacks and nines.

marsupi wins $923.68 from the main pot with a flush, ace high.

 

Denna är lite lurig, vill inte gärna analysera den här själv utan släpper ordet fritt.. Bra eller anus på alla gator?

Fi spelar 29/20/2 över typ 1K händer.

 

***** Hand History for Game 1008475863 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Sunday, April 26, 09:11:41 ET 2009

Table Eva 5 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 2: VIGOndos ( $2696.44 )

Seat 3: Partyjack ( $5180.1 )

Seat 4: Nisse_lll ( $2097.36 )

Seat 1: st6ne ( $2105 )

Seat 5: hallgren ( $1334.51 )

Nisse_lll posts small blind [$5].

hallgren posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ad 5d ]

st6ne raises [$35].

VIGOndos folds.

Partyjack raises [$130].

Nisse_lll folds.

hallgren folds.

st6ne calls [$95].

** Dealing Flop ** [ Jd, 4d, Js ]

st6ne checks.

Partyjack bets [$200].

st6ne raises [$500].

Partyjack calls [$300].

** Dealing Turn ** [ Ks ]

st6ne checks.

Partyjack checks.

** Dealing River ** [ Ac ]

st6ne bets [$888].

Partyjack ?

 

Var som sagt upp 4K ett litet tag, slarvade en hel del och tappade till +2500:- för dagen. Alla små plus är ruskigt sköna när man ska gå och jobba senare under dagen.. Man kan liksom rida på det lilla plusset och inte känna någon som helst ångest för att man inte kan vara hemma och jobba ikapp ett back. :)

 

+38481:- för månaden.. 40K borde kunna vara rimligt att fiska in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...