Gå till innehåll

Partyjack - Tillbaka på kända jaktmarker.

Partyjack

Vad gäller för dig?  

62 medlemmar har röstat

1. 1. Vad gäller för dig?

• Det skulle vara skoj med ännu en 2,5/5-DB och jag kommer hjälpa till med kritik och analyser.
      39
    • Nej för fan, nu är det alldeles för jävla mkt dagböcker från SvS.
      23

Recommended Posts

Du kommer nog inte knäcka han om du funderar/checkar AQ på turn.

Jag kommer inte att göra 50k min första månad på 2-5 och det var därför jag satte en: ;)

Men att checka eller betta med bra händer på turn är en intressant fråga. Synd att du hade ngt att säga rörande det.

Beroende på hur man själv spelar och beroende på hur Fi spelar så kan det funka att ösa på med hyfsade händer. Man kan ha en sådan lös image och Fi kan vara så dåliga att man mest hela tiden bler synad av ännu sämre händer. I så fall gör man riktigt bra med pengar. Men har man en liten för tight image så tenderar man att bli synad endast med bättre händer och då kan det var läge att checka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag kommer inte att göra 50k min första månad på 2-5 och det var därför jag satte en: ;)

Men att checka eller betta med bra händer på turn är en intressant fråga. Synd att du hade ngt att säga rörande det.

Beroende på hur man själv spelar och beroende på hur Fi spelar så kan det funka att ösa på med hyfsade händer. Man kan ha en sådan lös image och Fi kan vara så dåliga att man mest hela tiden bler synad av ännu sämre händer. I så fall gör man riktigt bra med pengar. Men har man en liten för tight image så tenderar man att bli synad endast med bättre händer och då kan det var läge att checka.

Men du skriver ju själv en "standardfisk". Mot en standard fisk måste du imo skjuta turn alltid där iprincip , sen hur du spelar mot en fi du har mkt historia med är en annan femma.

Länk till kommentar

Haha snyggt jobbat, sjukt att du kliver in och monsterdunder-rushar när du skriver de några timmar innan :-D , wp sir! Måste kännas skönt å luta sig tillbaka med en öl efter ett sådant pass, grattis!

Hehe, jo de va ju lite lustigt när jag avskrev 50K-luckbox-gränsen för typ bara någon dag sedan.. Då känns det rätt skönt att klocka ett så ganska sjukt dagsplus som det blev. :) Ty Sir.

Intressant hand. Om du bettar från knappen med AQ och en standardfisk synar från BB. Fi checkar floppen som är A96o, och du bettar typ pot. Fi synar, ofarlig turn kommer, fi checkar igen. Vad gör du då? Tar betalt för en ganska bra hand och bettar eller checkar du för att inte förlora så mkt om han tex har AK eller set?

Jag brukar ofta checka och sen kan man ofta syna ner en bluff av Fi på rivern. Ofta är det förstås smart att betta på turn för att få betalt. Men när jag spelar dåligt så brukar jag allt för ofta bygga upp allt för stora potter med händer som inte riktigt håller. Ofta bättre att hålla nere potten och förlora mindre eller syna ner en bluff.

Stort grattis! :) Jag kliver nog upp ikväll eller imorgon. Då siktar jag på att knäcka dig! ;)

Haha, lite kul sätt att smyga in en liten HH "undercover" här. ;)

OM fi är en standardfisk så ser jag nästan aldrig någon anledning att inte beta turn också, det är ändå en tredjedel av gatorna du kan få in pengarna på och det är alldeles för sällan som din AQ är utsugen där för att du ska börja knacka alla gånger. Kontra det med alla gånger din AQ faktiskt blir utsugen gratis på river så kommer det alltid löna sig att betta igen på turn, så som standard tycker jag att du ALLTID ska betta AQ igen där. Sen om du råkade bli utdragen av ett konstigt tvåpar eller flopset så typ; Bad luck, det jämnar ut sig i längden.

Men det känns som en väldigt, väääldigt standard situation som du egentligen inte ens ska behöva fundera över.

Sen får man ju som alltid räkna in personliga reads och historia osv såklart.

Du kommer nog inte knäcka han om du funderar/checkar AQ på turn.

Snyggt resultat PJ , fin rush så här på Valborg. Såg fkt att du var inne och grindade , men kunde inte sätta mig ner eftersom vädret var för bra för att grinda. Men jag antar att dina timmar var värda trots grymt väder. :D

Hehe, jo det tog mig lite emot att kötta på grinden imorse också.. Men som tur var kom våra lite mer socialt begåvade kompisar och drog med oss ut i solen, hamnar man i grindstugan med joggyvischa är risken stor att man blir sittande närmare dygnet.. Det är sjukt roligt och tiden går sjukt snabbt.

Men jo, vi hann ut i solen redan kring kl 13 och fick oss en ordentlig bit sol och även ett par tillhörande öl. :)

Tycker inte att det är en intressant fråga alls, i ren allmänhet finns det inget som helst argument för att checka en "hyfsad hand" på turn i exemplet som du beskriver, du får för det första in för lite pengar de gånger du har bäst hand, du får för det andra för lite information för att veta om du faktiskt leder eller inte..

I mitt tycke är turn gatan där man allt som oftast får reda på om man leder eller inte. Floppen spelas numera ganska mkt i automatik i de allra flesta situationer.

Sen är oftast river ett beslut om man behöver bluffa, vika eller värdebetta.

Ska tilläggas att alla mina argument baseras på att det handlar om SvS och 200BB-inköp!

wp i handen mot markus ju, turar gör man ibland :-)

Haha.. Jo, kanske lite semistandard i din bok.. :)

Men själv försöker jag hålla nere de där movesen mot de bättre grinders man möter under dagens gång oop. När man väl får en knäpp och hittar på något konstigt (notera backdoor-färgdraget :) ) så är det ju trevligt att klonka en gång i livet. :)

Men du skriver ju själv en "standardfisk". Mot en standard fisk måste du imo skjuta turn alltid där iprincip , sen hur du spelar mot en fi du har mkt historia med är en annan femma.

Jo precis, tycker egentligne att situationen är oanalyserbar utan historia och reads.. Men som standardsituation känns det ju ganska glasklart att man måste få någon typ av information/värde på turn. En knack ger bara fi fler outs och sig själv mindre information imo.

Men men, det börjar likna Maj nu eller?

April avslutades tamejfan så fint som det egentligen kunde göras skulle jag vilja påstå.

Vi dök in hos Mange vid 13-tiden, blev verkligen enormt imponerad.

Jag visste efter mina besök i hans gamla lägenhet här i Östhammar att han är en förjävligt kreativ och duktig inredare. Här snackar vi om mannen som sköter allt helt själv.

Efter att 1800-tals-timmerstugan inköptes i höstas låste han in sig totalt i två månader och gnuggade satan på inredningen, och resultatet var helt klart imponerande.. Det är låg takhöjd, modern inredning överallt, timmertak, lantlig charm och allt i en grymt jävla imponerande blandning.

Hela skiten kändes som taget ur en jävla inrednings-tidning.. Så jävla imponerande, han är verkligen min totala motsats när det gäller "händigheten".

Gjorde även ett par försök att anställa honom för mitt (långt) framtida husprojekt. Tveksamt hur det gick. :)

Hursom, sen handlade det om mat, Jag och Joggy hade planerat för ett knyt.. Så vi tog med oss ett par färdigmarinerade kotletter osv, men nejnej, här var det ett par marinerade fläskfiléer, två hela sidor revbensspjäll och hemgjord (suverän) potatissallad som vankades. När Mange sen slängde på blöta granris och en halvliter matlagningsvin på grillen tror jag faktiskt att köttet upplevde sin absoluta topp-potential ärligt talat.

Längesedan jag åt så jävla bra!

Så, när maten var nertuggad och semismält var Mange kanske jätteslasksugen, så fram åkte kortlekarna, lakanet över matbordet och skuldlapparna. Hur som haver, såklart det klassiska 1/2-gejmet med obligatorisk straddle till 4, oftast också straddle hela vägen till knappen blev som vanligt superslaskigt.

Minns väl egentligen ingen ordentlig hand sådär, bara det att jag var som vanligt nowadays ganska het.

Det var så illa att när Joggy straddlade till 4 frågade Hanna om det var ok att hon ställde sina 60:- rakt av blint så sa jag "Nej, men Hanna.. Du vet ju att varje gång någon ställer rakt av så lyfter jag AA/KK.. Men skyll dig själv."

Hanna ställer blint för 60:-, Mange pushar bakom för 250:- och jag lyfter KK på knappen femhandat.. Detta var tredje gången på 3 timmar live som jag lyfter >QQ efter raise-reraise-push(!!).

Köpte in för 300:- och löft väl ut 800:- cash och 1000:- i skuldlappar som vi ska lösa på Lördag.. Och då snackar vi ändå ett 5handat game med de fem bästa (i mina ögon) motståndarna jag kan hitta i kommunen, ett väldigt tydligt tecken på att jag springer bra även live.

Hade varit fint att avsluta det med en klonk i årsfinalen på klubben, första priset där står i särklass med ett 12K-cash/SM-inköp-pris som samlats ihop under vinterhalvåret. Skulle va pretty nice.

Kommer nog åka till CC och spela satelliten oavsett, men vore trevligt med allt betalt.

Iaf, vi åkte till Öregrund och det känns som att kommunens mest frekventa krogbesökare var på Hummelpremiären.. Dock fick Joggy nån jävla konstig fyllenojja om att han prompt SKULLE åka hem 1½ timme innan stängning. Trots att jag kände 80% av alla där så kändes det halvkallt att vara kvar och ta en taxi själv då jag kände att fortsatt krök skulle lämna ordentliga spår imorgon. Därför blev det hemfärd lite väl tidigt, iofs rätt skönt att hitta slaggen snart.

Får väl avsluta med att ursäkta om det blev några konstiga stavfel och sattyg, har ändå dunkat >15 bärs och ett par grogg under dagen. Men tror jag har hyfsad koll iaf.. Det märks väl iofs inte förrän jag vaknar antar jag.

Joggy är inbjuden på grind imorgon också, ska bli intressant att se hur mkt vi kommer orka med dock.

Nu fägrar sängen väldigt starkt!

Länk till kommentar

PJ, Fisken:

Jag försöker inte bevisa något här. Jag strävar att bevisa saker genom mina resultat.

I övrigt var det kul med era tankar på hur man ska spela turn med en hyfsad hand. Som det låter på PJ så verkar det som att Fi inte är så kompetent på 2-5 heller. Så det verkar räcka ganska långt med att ösa på med bra händer på turn. Det känns lovande. Själv har jag ju inte spelat något på 2-5 i stort sett. Men jag gick upp idag och kommer att stanna på 2-5 så länge min rulle är på över 40k.

Jag spelar dock sällan förmiddags-skiftet så jag "slipper" då möta PJ i allt för stor utsträckning. Kanske är det bäst så =)

Länk till kommentar

sjuk månad och mycket imponerande! (dock slår jag din timlön med mina hela 3,5h på svs och 900:-/h :D )

Sickt iaf, du kan lämna konsum med gott samvete. Det finns kvar om du skulle gula eller behöva extra deg.

Tackar.. Snygg timlön imo! :)

Precis, tycker inte heller jag behöver må dåligt av att sluta jobba nu.. Däremot känns det lite tajt inpå sommaren då jag vet att chefen är ett totalt jävla nervvrak oavsett, så eftersom han redan nu har svårt att hitta folk som kan jobba så kanske jag kan avvakta mitt beslut till efter sommaren. Men vi får se, kan va ganska skönt med helt arbetsfri sommar också. :)

PJ, Fisken:

Jag försöker inte bevisa något här. Jag strävar att bevisa saker genom mina resultat.

I övrigt var det kul med era tankar på hur man ska spela turn med en hyfsad hand. Som det låter på PJ så verkar det som att Fi inte är så kompetent på 2-5 heller. Så det verkar räcka ganska långt med att ösa på med bra händer på turn. Det känns lovande. Själv har jag ju inte spelat något på 2-5 i stort sett. Men jag gick upp idag och kommer att stanna på 2-5 så länge min rulle är på över 40k.

Jag spelar dock sällan förmiddags-skiftet så jag "slipper" då möta PJ i allt för stor utsträckning. Kanske är det bäst så =)

Alltså Fi (i ditt exempel) behöver inte vara någon fisk på något vis för att du ska betta vidare på turn, det är bara att gå till dig själv.. Hur ofta betalar du inte flop och turn med AJ/AT på de brädorna? Alla spelar väl olika, men jag är rätt övertygad att du ska betta turn igen 99% av gångerna utan speciell historia med Fi.

Vaknade upp nyss, otroligt pigg än så länge. Ett bra tecken i min bok är när man är riktigt hungrig direkt när man vaknar dagen efter, det tyder på att jag kommer behålla maten och säkerligen må bra redan till kvällen.

Vet inte hur många timmar till det tar innan Joggy vaknar till liv, ska försöka hinna träffa tjejen under dagen också.. Kanske blir först ikväll iofs.

Hursom, det vankas en grind någon gång under dagen!

Länk till kommentar

Du kan skicka 10 $ på Stars så avslöjar jag , tror jag är den som klurat ut hans nick ;-)

Haha, ska fundera över om värdet verkligen överstiger $10 i några dagar och sen kanske de droppar in. :)

Riktigt snyggt månadsresultat, grattis!

Hur är det imorrn, kan man glida förbi och lira finalen även fast man inte har lirat nån "deltävling"? Hur som helst kommer jag nog förbi när det börjar bli dags för fylle-cg-slask.

Ty chief!

Vi snackade med Bua lite igår, han trodde att de va fullt.. Hade inte bestämt om han skulle köra 36 spelare eller 27 (3 eller 4 bord), han trodde 4 bord blev lite trångt. Men hopps han köttar in så många som möjligt, ring honom och hör efter vet jag. Det går säkert att smöra sig till en plats!

Kommer nog avvika direkt vid bustning, ska på inflyttningsfest hos brorsan så fort jag är färdig med turren.. Så cashgejmet kommer sakna sin värsta fisk. :)

Joggy har inte kommit förbi än, gissar att han är rejält jävla sliten.. Själv mår jag faktiskt långt bättre än förväntat. Tvivlar lite på om jag ska orka hitta grinden dock, avvaktar och se hur stor tagg Joggy har när han tittar in.

Länk till kommentar

Grattis till månadsresultatet :mrgreen:

Hur många händer på respektive nivå krävdes för detta resultat?

Tackar tackar!

Vet inte exakt nu eftersom jag sitter och spelar atm, men gissar på typ 45K händer varav 10K på 5/10 resten 2,5/5 men ska kolla upp det.

Länk till kommentar

Inga konstigheter idag, sprang på ganska bra i början och orkar inte samla krafter eller motivation för mer spel än de 750 händerna jag köttade in nu.

+2433:- för första dagen av månaden, får anses som okej då jag räknat med en så pass hård baksmälla att grind var out of the question.

Joggy köttar vidare verkar det som, ska väl softa och raila honom lite tror jag.

Ikväll blir det en pizza med damen tror jag, sen softa och jobba upp krafter för liveturren imorgon. Jag SKA ta SM-paketet. Tack för kaffet!

Länk till kommentar

Vaknade som vanligt med hög puls vid 5.. Låg och försökte somna om i någon timme innan jag stack hemåt och otroligt nog lyckades utan att tjejen vaknade. Eloge för det..

Iaf har jag kommit igång med grinden redan, Joggy skulle väl komma förbi när han vaknar.. Vid lunch sen blir det liveturre.

Ser verkligen fram emot den, 200:- freezeout med 12K added från de tidigare turneringarna samt en 100krs knockout på alla spelare.. så även om man inte vinner kan man göra ett hyfsat plus bara på knockouts.

Länk till kommentar

Helt okej pass avslutat, direkt på morgonen var det riktigt enormt jävla fint värde. Som vanligt vaknar några grinders vid 9-tiden men det är fortfarande helt enormt värde atm.

Joggy fortsätter slasket medan jag hittar en dusch och lite lätt lunch innan avfärd.

Blev ett helt okej +3400:- på tre timmars spel, får anses som helt okej ändå.

Nu ska jag bara rulla vidare på ruschen och ta hem turrejäveln idag.. Mkt laddad, även om mitt turneringsspel har liknat en påse med gammal hästskit på senare tid så tror jag att jag borde ha en chans.. Börjar väl med typ average-stack tror jag, favoriten får ändå vara Fru Nordén som har mest marker och alltid är storfavorit när hon har fin stack tack vare sitt tajtsolida spel.

Ska också bli riktigt kul att se hur alla kommer spela scared money, vet att 50% av de som är där kommer bli riktigt bajsnödiga om de får spela HU om 12K.. Så det ska man nog kunna utnyttja!

Länk till kommentar

Jajemen, du och jag börjar bli gamla i gemet nu :-) . Och det är ju klart att de går i perioder, har man mkt å göra med plugg lr annat spelar man ju mindre och är man ledig gnuggar man på....

Tackar tackar :-D

Haha snyggt jobbat, sjukt att du kliver in och monsterdunder-rushar när du skriver de några timmar innan :-D , wp sir! Måste kännas skönt å luta sig tillbaka med en öl efter ett sådant pass, grattis!

Mc Dermott: Jag spelade en del mot dig på B2B NL€50 för typ 4 år sedan.

Minns dig för du far alltid ute och spelade dygnet runt. Fortfarande samma nivå, fast på SVS???

Länk till kommentar

Mc Dermott: Jag spelade en del mot dig på B2B NL€50 för typ 4 år sedan.

Minns dig för du far alltid ute och spelade dygnet runt. Fortfarande samma nivå, fast på SVS???

Kan ju ha varit en gamblande skotte också? :)

Hallåja, gårdagen vart lite speciell kan man säga kort och gott.. Kort/lång resumé:

Vi började dagen med olika mkt marker beroende på hur och hur ofta vi placerat oss, eftersom jag missat 3 av 6 turrar så fick jag 9300 som va ganska exakt average.

Andra handen jag tittar på är AKc, höjer och får syn av knappen som är superslaskig och Joggy på BB som väldigt sällan behöver ha en hand så här långt.

Floppen kommer 548 två klöver, jag bestämmer mig för att pengarna måste åka in på den här floppen om jag får mothugg.. Förstapriset är värt 12K och andra kring 3K, vet att Joggy tänker likadant och tänker inte låta mig domineras.

Joggy checkraisar till i krokarna av 2K och visste då att han inte hade missat floppen, men jag dunkar och självklart har han floppat stegen som får stå.

Fick byta bord direkt shortstack som jag var (konstigt system), hamnade på ett mycket tajtare bord än det första där 90% av spelarna spelar som Joggy gör på de där turrarna och det skulle bli vääääldigt mycket action.

Det nya bordet kände jag stora möjligheter att köra över, mycket passivare spel överlag och bara min mate Mange Manglarn Olsson som jag har största respekt för som pokerspelare.

Dubblar ganska snabbt mina 4 kvarvarande K till 8K med AK mot QQ på K-bräda.

Gnuggar och gnuggar och plockar blinds och floppar utan att ha mer än 15-30% av stacken inne i potten. Vid lunch har jag 15K, det slås ihop från tre bord till två. Joggy har åkt vid detta laget.

Blir både glad och besviken över vilka spelare som kom till vårt bord, det var de klart sämre/mer lättspelade motståndarna.. Men också obv de med mindre marker än det andra bordet.

Hur som, efter någon timme var vi nere på 13 spelare varav 6 på vårt bord och det är nu det jag väntat på hela dagen inträffar.

ALLA nittar till sig satan, 2 timmar går (4 perioder) utan att någon bustar och det är totalt omöjligt att få action. Under dessa 4 perioder går jag från 15/20K till 50K i stacken utan att stacka någon i princip.. Riktigt värdelöst att ingen av tajtfiskarna fattade att det skulle bli turbo-cp-lotto på finalbordet fast jag tjatade om det varje jävla hand och snodde blindsen varannan (mange resterande ggr).

Hur som helst blev det någon semisetup på våra bord och det blev finalbord.

Kommer dit som delad tvåa, jag och Mange har väl 80% av vårt bords marker tillsammans och en spelare som jag respekterar väääldigt mycket (Crille för er östh-bor) leder med kanske 60-70K.

Börjar finalbordet tajt eftersom jag skaffade rätt bra slaskstämpel på näst sista bordet.

Började lyfta lite löv och försökte pressa på halv-kortisarna, men det var fortsatt tajt.

Efter 30 min på finalbordet var det jag, Mange och Crille som inte hade push-stack av alla 8 vid bordet. Riktigt risigt.

Hur som, det börjar åka folk, vid 5 kvar (bubblan) får jag in pengarna mot Mange med A9s mot 55 och 9 på river, tog synen dels för att jag tror min hand står sig bra.. Men främst för att jag hade jobbat upp stacken i 80K och Mange ställde för typ 28K. Det är klart värt chansningen att bli av med sin klart svåraste motståndare som också sitter i pos på mig.

Bad om ursäkt och förklarade synen som är ett förjävla gränsfall då jag ofta är totaldominerad mot Mange, dock hade han varit inne och vevat mot stål mot mig ett par händer innan så jag kände att det inte behövde vara något premium i den pushen.

Då var vi så 4 kvar, Crille till höger om mig, till vänster en supernittig gymnasiekille som jag vet att jag kör över också den stora chocken på finalbordet i mina ögon. En tajtvek jättefisk som oftast får i sig några öl för mycket och sen blåser sin stack på ren tålamods-brist. Det slår mig här att han har suttit och smugit med en ganska hygglig stack utan att vara inne knappt. Det slår mig också att jag har extreeemt dålig koll på hur han spelar turneringspoker eftersom man oftast bara ser honom i loser-cashgejmet.. Fick försöka studera så gott det gick.

Först bustar gymnasie-nitten, han var glad för 1500:-.

Hans stack hamnade hos alkis-fisken.

Trehandat och nu låg fokus totalt på att vara en finne i röven för Crille som jag tycker är en av de absolut bästa på klubben men som hade en precis på gränsen till obehaglig stack. Vet att han kör på ganska hårt tre och fyrhandat och jag tänker slå tillbaka väääldigt brett då jag jobbat upp min stack i strax över 100K mot fiskens 50K och Crilles ungefär samma.

Tar några floppar mot fisken och plockar ner den ganska lindrigt, det märktes tydligt att han ville spela HU.. Både jag och Crille ville vinna, utan tvekan.

Crille höjer då på knappen till 11K (blinds 2/4K!!), jag hittar K7 och slår om till 33K då jag tror K7 väldigt ofta leder mot hans knappraisar trehandat.

Han steker och känns väldigt, väldigt svag när han ställer för ca 30K till. Ingen överraskning att jag var committed.. Egentligen var det raise/push/fold just nu, en trebet så var man comitted oavsett.

Synar efter lite räknande, han visar 33 och K kommer redan på turn.

Vi går då HU där jag spelar kanske 150K och fisken 60-70K (han vann nån pott mot Crille). Jonas kommer över från cashen och säger "Faan Jacken, vinner du inte den här så kommer jag inte finna ord."

"Var bara jäävligt tyst.." sa jag till Jonas, hade en läskig vibb då fisken hade totalkrossat sitt tidigare rekord med hästlängder placeringsmässigt.

Han spelar ganska hygglig Hu, förvånande bra motstånd trots att det är lite för mycket syn. Bluffar bort kanske 20K totalt.

Bestämmer mig sedan för att försöka få in stacken ganska snabbt, det kostar för mycket för att ligga och spela brädor. Får jag in det en gång så borde jag ändå ha tillräckligt för att täcka honom en gång till.

Får in degen med 55 då jag tyckte han kändes väldigt nervös, han har dock AKs och det var väl ingen chock iofs då alla fiskar blir extra darriga av AK och JJ typ.

K på floppen och ingen riverhjälp.. Jag förlorade min första flip för turneringen, dock första gången jag flippade för mer än 30% av stacken också.

Efter lite counts så märker jag att han hade bra mycket mer marker än jag trodde, helt plötsligt leder han med typ 30-40K.. Jobbigt läge.

Nu känner jag mig tvungen att spela floppar för att spela ut honom, vill inte stoppa in hela turneringslivet på en flip mot så extremt mkt sämre motstånd..

Synar en höjning med K6, floppar K94 rainbow.

Fisken bettar 13K på knappen, jag slår till 30K. Han känns inte överdrivet stark när han tvekar ihop 17K för synen.

Har räknat stacken noga och vet att jag har perfekt push-stack på turn med mina 57K turn är väl sämsta tänkbara kort, nämligen ett A.

Det är ju dock totalt kört att lägga vid det här laget, viker jag med 57K och 75K i mitten så släpper jag en typ 160K-stack till honom och då är det kört med 9BB i stacken.

Stoppar och han börjar steka igen.. "Nåjaa, jag får väl syna då."

WTF, synar han av med nian ändå tänker jag?

Men nej, självklart var han så pass shaky att han var tvungen att fundera på om hans turnade tvåpar med A9 var bra där.

Tråkig turn, tråkigt framförallt att det inte gick att driva upp tempot mer kring finalbordsbubblan.. Det gjorde att en annars riktigt bra struktur blev totalt cp-lotto på slutet.

Känner mig dock nöjd med en hel del saker, jag plockade bort de största hoten på finalbordet, flippade inte med hela stacken en enda gång och slog totalt ut 7 av 27 spelare för hyfsade 700:- i bountys.

Den mest aggressive spelaren kan tydligen inte belönas jämt, fick nöja mig med ca 3K+700:- i bountys och att jag faktiskt hade haft en jävligt rolig turnering allt som allt.

Lyckades med min gameplan helt perfekt, dock kanske jag är en dålig HU-strategiker och borde försökt spela mer smallball mot fisken istället för att chansa på att stacka en gång och sen spela.. Tveksamt, hursomhelst väldigt nöjd med hur jag fick in pengarna vid varje beslut i turneringen. Förrutom då första handen när Joggy floppat stegen.

Missade 90% av brorsans inflyttningsfest tyvärr.. Han var dock förstående, och min kropp var nog rätt nöjd med att slippa fyllan.

Dock var jag så jävla övertrött när vi gick och la oss att jag kanske hittade totalt 4 timmars djupsömn.. Känns som att jag måste ta tag i det där och tvinga mig till lite djupsömn, kortisonet knullar mig rätt så jävla hårt just nu..

Kul med ett hyfsat live-resultat ändå, de 4 senaste livegamesen har jag gått bastant plus och sett över senaste kalendermånaden är jag upp nånstans kring 10-12Kvarav 7-8K är från 1/2 cashgame.

Jag är utan att tveka riktigt rungood atm.

Nu finns inte riktigt krafterna för att grinda, ska ta det lugnt och invänta lunchen först.

Ska göra en powercheck nånstans i eftermiddag och kanske köra lite senare.

Länk till kommentar

vem va alkis fisken som plocka 12k då? :) pm om du inte vill outa.

Haha, jag kanske överdrev hans alkoholism i bara spontan trötthet på situationen.

Faktum är att han är rätt trevlig, men hans allmäna och totala butterhet och hängighet får mig att tänka på en nersupen alkoholist.. Vet inte om han har problem med spriten så ska väl egentligen inte uttrycka mig i ärendet. :)

Hur som helst, han heter Robert Myrberg (tror jag) och har alltid varit trevlig mot mig och jag tillbaka.. Fick nästan lite dåligt samvete för att jag beskrev honom sådär, om han eller någon i hans närhet mot allra högsta förmodan skulle läsa här så ber jag om ursäkt för min omilda beskrivning. Försökte väl måla upp hans image litegrann.

Dock tror jag att ingen är mer övveraskad över han själv att han klonkade, mtp hans tidigare placeringar och allmäna ekonomiska resultat inom pokern så var nog detta ett riktigt jävla blixtnedslag.

Eller som Macka Tofters skrev i sms direkt efter turren.. "Ok han går nog långt i sm.. Va han full oxå?"

Tror inte jag är ensam om den fördomsfulla imagen jag fått av honom.

Finns många fördelar med att vara för trött för att spela poker.. Satte mig för att kolla på teven litegrann.. Har inte brytt mig om vad jag haft för kanalpaket via telia tidigare, började kolla lite på hemsidan då jag hade en känsla av att massa kanaler som jag borde ha tillgång till har försvunnit.

Mkt riktigt hade de gjort några konstiga uppdateringar på kanalpaketen och mitt var typ "out of date". Kollade runt lite mer på hemsidan och hittade för 70:- mer än jag betalar idag (tot 199:-) ett paket med alla de basic-kanalerna jag kollar på idag och hela canal+paketet utöver det.. Känns jävligt nötigt och kanalerna skulle rulla om 15 minuter.

WP telia, WP Jacken!

Kan bli teve-dag idag.

Länk till kommentar

Väldigt, väldigt seg i kroppen idag.. Börjat hosta och harkla lite, så kan va en förkylning på gång.

Ska dock köra några timmar på laptoppen framför teven tror jag, kolla lite på Liverpool-Newcastle och sen främst förstås Sverige-Schweiz trots svalt VM-intresse.. Alltid lite roligt att se vad NHL-doldisarna har utvecklats till.

Länk till kommentar

Tänkte passa på när jag ändå är helt degig i kropp och framförallt huvud att ta tag i månadens segaste syssla - tvättstugan.

Grindade mig igenom första perioden på hockeyn som föga överraskande va ganska trist.. Landade hursomhelst ett 1300-plus som får räcka bra för dagen, tvåoutade för en ganska stor pott som gjorde ett knappt betydande plus till ett helt okej plus.

Tror det blir soffan resten av kvällen, börjar få lite frossa så tror det är dags för en omgång feber igen. Hoppas inte, men känns onekligen så atm.

+7342:- för månaden, Maj börjar bra.

Länk till kommentar