Gå till innehåll

Partyjack - Tillbaka på kända jaktmarker.


Partyjack

Vad gäller för dig?  

62 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad gäller för dig?

    • Det skulle vara skoj med ännu en 2,5/5-DB och jag kommer hjälpa till med kritik och analyser.
      39
    • Nej för fan, nu är det alldeles för jävla mkt dagböcker från SvS.
      23


Recommended Posts

PJ sluta prata om sommarn man börjar ju längta så sanslöst mycket...

 

Golf, grillkvällar och sköna lugna kvällar i stugan... kan det bli bättre?

 

Nej det är fan riktigt jävla nötigt.

Har precis börjat få lite golfsug nu i värmen också.. Kommer nog bli en riktigt fin sommar detta.

 

lite damer på de!!! sen är de nice:)

 

Mjo.. en annan är ju semigängad, men titta går ju bra de också. :)

 

Känns magstarkt att vika KK där tycker jag..

 

Mjo, jag vet.. Det ser jättesupervekt ut, men vi har haft lite historia.

Fi har spelat på svs sedan tidernas begynnelse och var en riktig fisk när vi började för några år sedan. Han har skärpt till sig ordentligt och spelar nu ganska tight solid poker. MEN, jag tror att de första månaderna på SvS (längesen) kan sitta i lite, känns som att han har jätterespekt för mig och är väldigt försiktig och nästan vek mot mig.

 

Därför känns det så jävla ståligt när han bettar ut, kallsynar omslaget och sen checkraisar turn.. Visst kan han göra så med QQ också, men är rätt så jävla säker på att jag är slagen där.

 

Jo, kondis går väldigt snabbt att träna upp, men också snabbt att förlora. När jag spelade fotboll kunde jag märka att jag fått sämre kondis om jag tex stukat foten och inte kunnat springa på 4-5 dagar. Själv har jag i år rört mig mer än jag någonsin gjort sen jag tog paus från fotbollen. Börjar också komma igång med löpningen och har varit ute tre gånger i veckan. Riktigt skönt, efteråt. Och stundtals under. Men två gånger i veckan skulle jag vilja säga är för lite. Minst tre gånger i veckan så att man kan underhålla kondisen när man löper och inte bara bygga upp den på nytt. My side of the case.

 

Mjo.. Håller med om att två dagar är lite i underkant, ska öka på det allt eftersom om det går lättare i det här tempot. Har dock haft en jävla massa problem med knän osv vilket gör att jag är lite extra försiktig innan jag liksom känner att kroppen håller.

 

Vad har du för sjukdom förresten? :(

 

Har en rätt ovanlig reumatism som heter SLE, ger mig inflammationer i leder och olika organ.. Den kan dock försvinna under perioder, för att sen dyka upp med en massa konstiga symptom.

Där kommer väl också enda nackdelen med sommaren, sjukdomen aktiveras främst av UVstrålningen i solljus vilket gör att för att jag inte ska bli toksjuk så måste jag dunka på mig den tjockaste av de tjocka solskyddskrämerna när jag ger mig ut i solen.

 

Men det kan det fan vara värt, livet skulle inte va sig likt utan ett par golfrundor i veckan.

 

Jag saknar fan ingen jävla sommargrind. Jag bor i centrala delan av norra skandinaviens mest förorenade stad och har en trafikerad väg tre våningar ner. Och det blir varmt inne i lägenheten på sommrarna och ska jag öppna fönstret så kommer det in ljud från bilar och avgaser.

 

Jag trivs väldigt bra i centrum iom att det är nära till allt, men ibland längtar jag till någon "förort" där man kan ha skog och natur utanför fönstret istället för bilar.

 

Haha, här, ett par 100 meter från östersjön är det frisk och fin luft. 20 grader i solen och fiskmåsarna håller på att flytta in som värst.. Alla tiders!

Ja, man kan ha 1,5 miljoner på kontot och pensionerat sig från pokern 8-)

 

Det där kan du inte mena?

Lär väl behövas minst en nolla till för att kunna pensionera sig? :)

 

Sådär, tjejen ringde och ville träffas för att styra upp middagen.

Avbryter abrupt passet som flöt på förbannat fint.

 

Stannar på +3400:- för dagen och +16797:- för månaden.

 

Känns jävligt sweet när det bara rullar på..

Senaste backdagen var när jag var i Gävle och grindade senast, den 1a April.

På tisdag ska jag dit igen och slaska lite med Joggy, ser till att dra ett jätteplus då som kompensation. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Mjo.. Håller med om att två dagar är lite i underkant, ska öka på det allt eftersom om det går lättare i det här tempot. Har dock haft en jävla massa problem med knän osv vilket gör att jag är lite extra försiktig innan jag liksom känner att kroppen håller.

 

En tanke kan vara att undvika att springa på asfalt då. Löpning är en hård träningsform även om man inte springar på asfalt! Jag körde en del simning och skidåkning i vintras. Det är rätt skonsamma träningsformer.

 

Har en rätt ovanlig reumatism som heter SLE, ger mig inflammationer i leder och olika organ.. Den kan dock försvinna under perioder, för att sen dyka upp med en massa konstiga symptom.

Där kommer väl också enda nackdelen med sommaren, sjukdomen aktiveras främst av UVstrålningen i solljus vilket gör att för att jag inte ska bli toksjuk så måste jag dunka på mig den tjockaste av de tjocka solskyddskrämerna när jag ger mig ut i solen.

 

Men det kan det fan vara värt, livet skulle inte va sig likt utan ett par golfrundor i veckan.

 

Trist att höra. Men du verkar ta det bra och leva livet ändå.

 

Det där kan du inte mena?

Lär väl behövas minst en nolla till för att kunna pensionera sig? :)

 

8-)

 

Nja, vad jag menar att gör jag en rejäl slant på pokern så skulle jag vilja lägga min tid på annat. Men å andra sidan, skulle jag lyckas göra en rejäl slant så vill man väl ha mer. Känns som att jag måste spela rätt mycket för att spela ett vinnande spel. Spelar jag för sällan kommer jag ur gängorna.

 

Stannar på +3400:- för dagen och +16797:- för månaden.

 

Känns jävligt sweet när det bara rullar på..

Senaste backdagen var när jag var i Gävle och grindade senast, den 1a April.

På tisdag ska jag dit igen och slaska lite med Joggy, ser till att dra ett jätteplus då som kompensation. :)

 

Skönt att höra! Din DB inspirerar mig. Jag har svårt att finna inspiration i dagböcker där skribenten mörkar sina resultat. De kan vara bra och intressanta att läsa ändå, men som sagt har jag svårt för att bli inspirerad av dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En tanke kan vara att undvika att springa på asfalt då. Löpning är en hård träningsform även om man inte springar på asfalt! Jag körde en del simning och skidåkning i vintras. Det är rätt skonsamma träningsformer.

 

Trist att höra. Men du verkar ta det bra och leva livet ändå.

 

Skönt att höra! Din DB inspirerar mig. Jag har svårt att finna inspiration i dagböcker där skribenten mörkar sina resultat. De kan vara bra och intressanta att läsa ändå, men som sagt har jag svårt för att bli inspirerad av dessa.

 

Mjo, visst skulle jag kunna ta det lite lugnare och typ cykla/simma osv.. Men ska jag hinna i form till fotbollssäsongen så lär det vara löpträning jag är ute efter.

 

Det blir också ett ganska bra test för mina knän att gå på löpning nu, var ändå typ 3 år sen jag spelade fotboll "seriöst" så vet faktiskt inte alls hur mkt knäna håller. Ett par års vila kanske har gjort dem nytta. Vem vet.

 

Du kanske ska plugga lite, så du slipper sitta i kassan på Konsum när du är 35år. :lol:

 

Hur många konton har du Willros?

Lär vara alltime high på PF nu.

 

Orkar inte hitta grinden under tvättstugan, slappar lite och kollar på La Liga istället.

 

Springer igång lite poker imorgon bitti istället.

När jag var ute och sprang hittade min ipod på en riktigt go låt, har extremt mkt historia till den här då jag under en jävligt tung tid för typ 3½ år sedan lyssnade sönder skivan totalt.

 

SLEn var riktigt risig, det tog slut med dåvarande tjejen, lillebror kvaddade min pärla till bil.. Kort sagt det mesta gick fel inom loppet av ett par månader. Blev lite smådeprimerad och låg hemma sjuk i typ två månader i sträck.

 

De flesta dagarna gick åt till att ligga på pojkrummet och titta upp i taket och tycka synd om mig själv ungefär.

Vet inte om det var inbillning, men det kändes som att skivan pumpade mig att ta tag i skiten och rycka upp mig.

 

Den här skivan snurrade stumt dygnet runt, ledspåret och iofs hela skivan är riktigt jävla bra skriven.

Bjuder på den riktiga godbiten här;

 

 

Tycker för övrigt att det mesta Looptroop släpper är riktigt bra, Promoe är en stor idol musikmässigt.

Detta är liksom lite av grädden på moset som de producerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Omg PJ, är du hippa to the hoppa and you just dont stoppa?

 

Haha you know it!

 

Nej skämt åsido, när jag var yngre lyssnade jag nästan uteslutande på hiphop.. Nu är det mer och mer blandat.

 

Men lyssnar man lite Looptroop några gånger så inser man ganska snabbt att det inte är traditionell hiphop i ordets rätta bemärkelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha you know it!

 

Nej skämt åsido, när jag var yngre lyssnade jag nästan uteslutande på hiphop.. Nu är det mer och mer blandat.

 

Men lyssnar man lite Looptroop några gånger så inser man ganska snabbt att det inte är traditionell hiphop i ordets rätta bemärkelse.

 

Coolt. Då vet du kanske vem som skrev den otroligt insiktsfulla textraden "Bitches ain't shit but hoes and tricks" ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Coolt. Då vet du kanske vem som skrev den otroligt insiktsfulla textraden "Bitches ain't shit but hoes and tricks" ?

 

Haha tyvärr är jag inte tillräckligt insyltad för att ha koll på det.. Sry. :)

 

PJ!

 

Om du kollar i klienten kan du se hur många händer du vann efter visning. Jag vann 321 av 662 händer(på de senaste 11k dåligt spelade givarna) som gick till visning.

 

Skulle vara kul att se vad du hade för statistik där!

 

Okej, över 349521 händer har jag (enligt svs statistik) vunnit 11067 av 22091 händer som gått till SD.. Tvivlar dock på att siffrorna här stämmer iom att det visar sig att inget annat stämmer i klienten.

 

Tycker du det är roligt att gröta i statistik så rekommenderar jag dig att köpa eller bara pröva ett stödprogram som Holdem Manager eller PT.

 

Så är då denna härliga dag här igen, jag menar inte annandag påsk. Jag menar HSP 5 och trebordsgrinden!

 

Ska ner till tvättstugan några gånger under dagen, men i övrigt tror jag det blir en jävla massa grind eftersom tjejen åkte med sina föräldrar till sthlm över dagen. I like!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, över 349521 händer har jag (enligt svs statistik) vunnit 11067 av 22091 händer som gått till SD.. Tvivlar dock på att siffrorna här stämmer iom att det visar sig att inget annat stämmer i klienten.

 

Ok, ungefär som jag då. Jo, det är sant att klienten är sämst på det mesta, förutom att dra till sig fisk =)

 

Tycker du det är roligt att gröta i statistik så rekommenderar jag dig att köpa eller bara pröva ett stödprogram som Holdem Manager eller PT.

 

Innan jag började spela på SvS så körde jag PO. Nu har jag också provat PT sen jag började hos SvS. Men problemet är att min dator är så seg att den orkar inte riktigt med PT.

 

Tänker köpa ny dator och ett statistikprogram om jag får upp rullen i över 75k. Men utan att göra riktigt seriöst med pengar på pokern så känns det inte så meningsfullt att slänga iväg pengar på coaching, datorer och program. Skulle jag bara spela lite bättre så skulle jag göra bra med pengar. Det behöver jag inget "matrial" för att åstakomma. Så jag drar mig alltså för att bli en material-lirare! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tog ett tag innan jag införskaffade mig PT också..

Har inte ångrat det en sekund, det ger så mkt värde så det inte är klokt. Mycket lättare att kategorisera motståndarna snabbt vilket ger jättemkt.

 

Förstår om du tycker det finns saker du kan förbättra utan stödprogram, men ett stödprogram ger heller inget negativt.. Så skulle överväga det ändå om jag var du.

 

Varit nere och hängt tvätt nu, morgonpasset har börjat monstruöst segt.

Floppar torrt som satan och får mothugg varje gång jag hittar en flop som passar.. Men det släpper väl, bara back ett par hundra tack vare två riktigt fiskiga 5/10-bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt lägligt kom Kapten Wigert och undra om jag ville hänga med ut och käka lunch.. Lägligt därför att det gick så jävla trögt som det gjorde, oftast när jag bara står och stampar eller när man sakta, sakta droppar i småpotterna så brukar det sluta med att man gör ett halvdåligt move och alltid springer in i nötterna ungefär.

 

Därför var det lagom att gå ut och käka lite, träffade på en hel del folk.. Var väldigt livligt iom att de flesta fortfarande är helglediga.

 

Ska kötta in iaf 3 timmars spel nu så får vi se vart vi hamnar, står på -700:- för dagen nu iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för att du fick mig att skotta och hitta plusset för dagen :D

 

Hehe, YW.. Faktiskt den enda nöten jag fick fullt betalt på under dagens spel. :)

 

Eftermiddagen började i ett rasande tempo, sprang in 3K omgående. Mkt jävla fisk ute strax efter lunch faktiskt och kände mig tvungen att slänga upp 5 bord.

 

Efter ett tag torkade jag ut och började floppa riktigt risigt, sprang även på en hel del skit som typ denna:

 

***** Hand History for Game 998250753 *****

$500 NL Texas Hold'em - Monday, April 13, 15:39:03 ET 2009

Table Diana 35 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: LokaCitron ( $845.48 )

Seat 2: Partyjack ( $2063.28 )

Seat 5: depecha_ ( $797.31 )

Seat 4: Mc-dermott ( $995 )

Seat 3: Heartbreak ( $532.66 )

Mc-dermott posts small blind [$2.5].

depecha_ posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 7s 7d ]

LokaCitron folds.

Partyjack raises [$20].

Heartbreak calls [$20].

Mc-dermott folds.

depecha_ calls [$15].

** Dealing Flop ** [ 7h, 5c, 6h ]

depecha_ bets [$46.87].

Partyjack raises [$164.05].

Heartbreak folds.

depecha_ calls [$117.18].

** Dealing Turn ** [ 2s ]

depecha_ bets [$195.3].

Partyjack is all-In.

depecha_ is all-In.

** Dealing River ** [ 3s ]

Partyjack shows [ 7s, 7d ] three of a kind, sevens.

depecha_ shows [ 3h, 4c ] a straight, three to seven.

Partyjack wins $1265.97 from side pot#1 with three of a kind, sevens.

depecha_ wins $1602.12 from the main pot with a straight, three to seven.

Game#998251257 starts.

#Game No : 998251257

 

Stannade efter totalt 3K händer för dagen, kände att efter ett par såna här käftsmällar så kan det rasa ner på röda siffror snart igen.

 

Därför får jag nöja mig med +550:- för dagen, ganska okej ändå mtp att jag låg på rött större delen av dagen.

 

Imorgon bitti efter att jag kört tjejen till jobbet sticker jag direkt norrut till Gävle för en grindstuga hemma hos Joggy, så ställ klockan joggyvischa.. Borde titta in strax före 10.

 

Ska jag inhandla batterier till eventuellt xboxgrind förresten?

 

+17371:- för månaden får ändå anses som riktigt bra.. Fortfarande bara en enda backdag för månaden, det hör väl inte vill vanligheterna förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Went good ??

 

Hehe.. Bra tajming där! ;)

Njae.. Kan inte påstå att det gick särskilt bra, väldigt frustrerande dag rakt igenom. Trots att jag till slut plussar en liten, liten sudd så känns det riktigt jävla dåligt.

 

Kanske för att jag slarvade bort lite pengar på ett par skitspel, eller för att det hela tiden känns som att jag motarbetas med riktigt kalla löv..

Ska såklart inte whina när jag sprungit rätt bra hittills denna månad.

Inte varje dag man får byxorna bortspelade av fisken..

Visst, han spelar den väl inte ultimat på någon gata. Men han hade mig lurad iaf.

 

***** Hand History for Game 998415222 *****

$500 NL Texas Hold'em - Monday, April 13, 18:52:57 ET 2009

Table Diana Turbo 11 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 2: Himum ( $994.54 )

Seat 3: Partyjack ( $1020.08 )

Seat 1: pesig ( $1136.95 )

Seat 4: Chulbap ( $189.13 )

Seat 5: WINBIG ( $401.93 )

pesig posts small blind [$2.5].

Himum posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Qs Kd ]

Partyjack raises [$20].

Chulbap calls [$20].

WINBIG calls [$20].

pesig calls [$17.5].

Himum folds.

** Dealing Flop ** [ Kh, Qd, 6s ]

pesig checks.

Partyjack bets [$63.75].

Chulbap folds.

WINBIG folds.

pesig calls [$63.75].

** Dealing Turn ** [ Td ]

pesig checks.

Partyjack bets [$120].

pesig calls [$120].

** Dealing River ** [ 7h ]

pesig checks.

Partyjack bets [$226.25].

pesig calls [$226.25].

pesig shows [ Qc, Qh ] three of a kind, queens.

Partyjack shows [ Qs, Kd ] two pairs, kings and queens.

pesig wins $890 from the main pot with three of a kind, queens.

 

Denna är lite skum, känner mig till en början rätt säker på att han har färgen.. Men sen inser jag ju att dels mtp vilken passiv linje jag har tagit och hur pass jävla usel Guldmunk är så kan han säkert v-betta många händer som jag slår.

Var dock inte nära att KK hamnade i mucken och jag hade varit jätteback för dagen.

 

***** Hand History for Game 998423955 *****

$500 NL Texas Hold'em - Monday, April 13, 19:02:08 ET 2009

Table Diana 42 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 2: Tilt_er ( $1000 )

Seat 3: Partyjack ( $1507.34 )

Seat 1: EL_Malek ( $551.28 )

Seat 5: guldmunk ( $2344.45 )

Seat 4: 4pleasure ( $347.47 )

Tilt_er posts small blind [$2.5].

Partyjack posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ks Kd ]

4pleasure calls [$5].

guldmunk raises [$25].

EL_Malek folds.

Tilt_er folds.

Partyjack raises [$75].

4pleasure folds.

guldmunk calls [$55].

** Dealing Flop ** [ 2c, Kh, 7h ]

Partyjack bets [$120].

guldmunk calls [$120].

** Dealing Turn ** [ Jh ]

Partyjack checks.

guldmunk bets [$300].

Partyjack calls [$300].

** Dealing River ** [ 4s ]

Partyjack checks.

guldmunk bets [$1007.5].

Partyjack is all-In.

Partyjack shows [ Ks, Kd ] three of a kind, kings.

guldmunk shows [ 7d, 7c ] three of a kind, sevens.

guldmunk wins $0.16 from side pot#1 with three of a kind, sevens.

Partyjack wins $3007.18 from the main pot with three of a kind, kings.

Game#998425580 starts.

#Game No : 998425580

 

Såå.. De senaste två timmarna gav mig lite semisteam och +100:-.. Roligt.

 

Sticker till tjejen med +17454:- upp, nya tag imorgon med laptop-grind hemma hos joggy.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tog ett tag innan jag införskaffade mig PT också..

Har inte ångrat det en sekund, det ger så mkt värde så det inte är klokt. Mycket lättare att kategorisera motståndarna snabbt vilket ger jättemkt.

 

Förstår om du tycker det finns saker du kan förbättra utan stödprogram, men ett stödprogram ger heller inget negativt.. Så skulle överväga det ändå om jag var du.

 

Ok, tack för tipset!

 

Jag har kanske 3-400k givar sparade på datorn som jag vill ha in i databasen. Fortsätter pokermarknaden att vara luktruativ så är det möjligt att jag får över 1 miljon givar i databasen.

 

Vet du vad som krävs för dator för att orka stora databaser och HUD? Jag har läst att du klagar på att din databas är seg. PO är inget alternativ för mig eftersom det visade sig vara världens buggigaste program när jag körde det. Men bör man titta på HM eller är PT överlägset?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack för tipset!

 

Jag har kanske 3-400k givar sparade på datorn som jag vill ha in i databasen. Fortsätter pokermarknaden att vara luktruativ så är det möjligt att jag får över 1 miljon givar i databasen.

 

Vet du vad som krävs för dator för att orka stora databaser och HUD? Jag har läst att du klagar på att din databas är seg. PO är inget alternativ för mig eftersom det visade sig vara världens buggigaste program när jag körde det. Men bör man titta på HM eller är PT överlägset?

 

Nej alltså jag är riktigt jävla kass på allt som har med datorer att göra, bättre fråga någon annan då.

Det som är lite trögt med min PT-databas är när jag ska bläddra omkring i hela databasen.. Oftast kollar man ju aktuella dagar eller månader, men när jag tar alla datum så laggar det extremt mkt. Har väl säkert kring miljonen händer tror jag.

 

Har varit i Gävle hela dagen i princip, Joggy hade blivit badbeatad ordentligt i natt så det har inte funnits något pokersug hos honom.. Därför har vi köttat NHL09, spelade till mig en gratis kinabuffe över 5 matcher.. Avgjorde tidigt med 3-1 i matcher.

 

Nu har iaf Joggy slängt i en dvd och jag tänkte köra igång med lite lätt grind.

Antar att jag åker hemåt om någon timme eller två, men känner att jag vill spela någon timme iaf. Var ju trots allt därför jag åkte hit. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkade inte spela mer än 20-30 minuter, hade inget riktigt sug och då vet jag vart det i princip alltid slutar.

 

Tjejen jobbar hela veckan, plus att hon ska ut på fredag.. Så det lär bli en hel del tid över för grind ändå.

 

Somervuori och Läck till Brynäs också, truppen börjar ta form ordentligt.. Skriver Widing och Sundström på ser laget riktigt, riktigt bra ut.. Däremot tror jag vi kan glömma Widing och då är det väl bara helt okej.

 

Varningens finger för backsidan som fortfarande ser lite tunn ut, förra året hade vi enorm tur och var nästan helt skonade från skador på backsidan.. Får vi två skador över längre tid så är det total panik då vi får spela 5 backar varav 2 juniorer. Tänkvärt.

 

Hoppas dock inte Sundlöv är helt färdig, en stor stark back och eventuellt ytterligare en forward borde han kunna få in tycker jag.

 

Nu blir det lite slappande, ska över till tjejen om några timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det bordet vara intressant att se? Har fyra cashbord uppe själv, men slängde upp det på skärmen ijämte här. Förväntar mig nu lite sköna moves ;)

 

Haha.. Att mova på de pojkarna är inte någon bra idé.

Blev söndersynad som vanligt.. Typ så här;

 

***** Hand History for Game 999650511 *****

$500 NL Texas Hold'em - Wednesday, April 15, 08:31:12 ET 2009

Table Diana 34 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: Toniguru ( $1489.65 )

Seat 3: mirox ( $1314.49 )

Seat 5: Partyjack ( $1123.86 )

Seat 2: Poppakeno ( $408.71 )

mirox posts small blind [$2.5].

Partyjack posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 4s Qc ]

Toniguru folds.

Poppakeno folds.

mirox calls [$2.5].

Partyjack checks.

** Dealing Flop ** [ Qs, 8c, 2s ]

mirox checks.

Partyjack bets [$10].

mirox calls [$10].

** Dealing Turn ** [ 4d ]

mirox checks.

Partyjack bets [$30].

mirox calls [$30].

** Dealing River ** [ 2c ]

mirox checks.

Partyjack bets [$67.5].

mirox raises [$135].

Partyjack calls [$67.5].

mirox shows [ 6d, 2d ] three of a kind, twos.

mirox wins $351.01 from the main pot with three of a kind, twos.

 

Är ändå upp typ 1K efter lite över timmen spelad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väldigt sliten efter att ha sovit tokdåligt ett par nätter, orkade trycka in tre timmar och ska satsa på att få in några till i eftermiddag tänkte jag.

 

Hittade +1300:- iaf, och ett hyfsat plus tillsammans med allmän utmattning är sällan någon succé för motivationen.

 

Ska hojja ner och hitta på någon typ av lunch, i eftermiddag har jag också tänkt att försöka hitta ett litet löppass.

Ska leta upp någon tvärbrant backe här i krokarna och köra lite intervaller upp och ner.. Känner att benmuskulaturen är det (strax före flåset) som ligger längst ifrån matchform.

Det är ju inte direkt superb träning för låren att sitta på 8-timmarsgrinden liksom.

 

Överlag detta pass var det klonkfrenzy från monsterfiskarna, jag vann väl egentligen bara pengar av semifiskarna och spewgrinders.

Nasen lyckades som vanligt sprätta upp mig och pissa på mina inälvor med en liten skön hånsyn på river:

 

***** Hand History for Game 999681623 *****

$500 NL Texas Hold'em - Wednesday, April 15, 10:46:48 ET 2009

Table Diana 8 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 4: Partyjack ( $995 )

Seat 5: supermos ( $1037.77 )

Seat 1: nasen ( $834.43 )

Seat 2: slimmyjimm ( $1114.09 )

Seat 3: Starziinge ( $1059.25 )

Partyjack posts small blind [$2.5].

supermos posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ad Qc ]

nasen calls [$5].

slimmyjimm folds.

Starziinge folds.

Partyjack raises [$22.5].

supermos folds.

nasen calls [$20].

** Dealing Flop ** [ 9c, 2d, Qs ]

Partyjack bets [$41.25].

nasen calls [$41.25].

** Dealing Turn ** [ Ks ]

Partyjack bets [$68.75].

nasen calls [$68.75].

** Dealing River ** [ Jh ]

Partyjack bets [$55].

nasen calls [$55].

nasen shows [ Tc, Qd ] a straight, nine to king.

Partyjack shows [ Ad, Qc ] a pair of queens.

nasen wins $375.38 from the main pot with a straight, nine to king.

 

Inte ofta jag viker KK mot sofipropp, men den här brädan blev bara föör tråkig.. Andra linjer? Omslag på turn känns ju rätt kallt då sofipropp sällan donkbettar med sämre än typ ett överpar:

 

***** Hand History for Game 999661645 *****

$500 NL Texas Hold'em - Wednesday, April 15, 09:31:36 ET 2009

Table Diana 7 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Partyjack ( $1456.42 )

Seat 3: sofipropp ( $964.34 )

Seat 4: mr_mankut ( $437.65 )

Seat 5: masen85 ( $194.45 )

Seat 2: mirox ( $579.45 )

mirox posts small blind [$2.5].

sofipropp posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Kc Kh ]

mr_mankut raises [$20].

masen85 folds.

Partyjack raises [$70].

mirox folds.

sofipropp calls [$65].

mr_mankut folds.

** Dealing Flop ** [ 6d, 8c, 2d ]

sofipropp checks.

Partyjack bets [$115].

sofipropp calls [$115].

** Dealing Turn ** [ Jd ]

sofipropp bets [$200].

Partyjack calls [$200].

** Dealing River ** [ 8d ]

sofipropp bets [$310].

Partyjack folds.

sofipropp does not show cards.

sofipropp wins $1087.5

 

Slank även undan ganska billigt ett antal av de ggr jag var övernötad:

 

***** Hand History for Game 999657571 *****

$500 NL Texas Hold'em - Wednesday, April 15, 09:11:57 ET 2009

Table Diana 4 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 2: Partyjack ( $1724.96 )

Seat 5: pm6 ( $282.57 )

Seat 4: Kivik ( $1402.72 )

Seat 1: Farhod ( $71.51 )

Seat 3: TILTME_NOT ( $1106.47 )

Kivik posts small blind [$2.5].

pm6 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 8s Ts ]

Farhod folds.

Partyjack raises [$20].

TILTME_NOT folds.

Kivik calls [$17.5].

pm6 folds.

** Dealing Flop ** [ Jc, Ac, Tc ]

Kivik checks.

Partyjack checks.

** Dealing Turn ** [ 8d ]

Kivik bets [$33.75].

Partyjack calls [$33.75].

** Dealing River ** [ Td ]

Kivik bets [$56.25].

Partyjack raises [$168.75].

Kivik calls [$112.5].

Partyjack shows [ 8s, Ts ] a full house, tens full of eights.

Kivik shows [ Th, Ah ] a full house, tens full of aces.

Kivik wins $438.76 from the main pot with a full house, tens full of aces.

Game#999657752 starts.

#Game No : 999657752

 

+18795:- för månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...