Gå till innehåll

Vad gäller för dig?  

62 medlemmar har röstat

1. 1. Vad gäller för dig?

• Det skulle vara skoj med ännu en 2,5/5-DB och jag kommer hjälpa till med kritik och analyser.
      39
    • Nej för fan, nu är det alldeles för jävla mkt dagböcker från SvS.
      23

Recommended Posts

Postad

Busta rätt omgående i de småturrarna och hoppade på ett cashgrind.

Helt sjukt fiskigt, var upp 1500 inom en halvtimme.

Sen satte någon helt sjuk motrigg in, hade tre KK mot AA.. Dock bara mot 500krs fisk. Fick också in 500 med KK mot AJh men floppen bringade färgdraget som förgyller fiskens helg på river med ett sista hjärter.

Ofta när jag går kall blir jag alldeles för kreativ, spelar inte fler händer men tenderar att göra moves när jag väl floppat hyfsat. Hade tex en QJ på T9x och rivrade T och tycker att då borde ju fi kunna lägga ett överpar, men det är det tamejfan ingen som är kapabel att göra på SvS.

Slutade med ett back på 1700 eller något, plus 8000:- någonting i maj, var så jävla upprörd att jag stängde ner klienten efter KK vs AJ¨på slutet.

Ska bli ganska skönt att grinda konsum ett par dagar nu för att färska upp suget lite så att jag kan hitta grinden Onsdag-Torsdag.

• Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Skön läsning i denna DB.

Hur många händer/timmar har du fått in under maj?

Lirar du mest på dagtid/kvällstid & finns det någon påtaglig skillnand mellan liret dag/kväll?

Håller du alltid igång chatten, eller växlar du med tysta sessioner emellanåt?

Postad
Skön läsning i denna DB.

Hur många händer/timmar har du fått in under maj?

Lirar du mest på dagtid/kvällstid & finns det någon påtaglig skillnand mellan liret dag/kväll?

Håller du alltid igång chatten, eller växlar du med tysta sessioner emellanåt?

Hehe, tackar för det.

Har spelat 34 timmar 4bordsgrind så här långt i maj, vilket är låångt under mitt mål på 85 timmar i månaden som har varit standard. Anledningen till detta är väl att jag spelat en del golf, jobbat lite mer, var i Turkiet förra veckan osv. Har inte haft det där ordentliga suget som krävs heller, då känner jag att det är bättre att ha en pausmånad än att göra en dålig månad med full speltid.

Lirar överlägset mest dagtid, eftersom tjejen pluggar hemifrån sig på distans och jobbar lite extra på sin farsas firma så hinner vi typ bara träffas på kvällar så därför kanske jag spelar en max två kvällar i veckan.

Brukar dock trycka in en turneringskväll i veckan, men även där har jag slarvat denna månad, bara spelat en turrekväll.

De gånger jag spelar kvällstid så tycker jag nog att det är ungefär samma procentuella mängd fisk (totalt mkt större spelar bas obv), frånskilt att det kan komma in riktiga superfiskar med djupa fickor mellan 23-02 ungefär.

På det stora hela är mitt favoritpass 8-12 på förmiddagen, alla grinders sover, endast skolkande/sjukskrivna fiskar som är uppe så tidigt och värdet brukar alltid vara enormt.

Givetvis är dock helgkvällar och främst lönehelgerna klart skönast.

Vet inte om det där sista var en pik.. :)

Men det är iaf helt beroende på humör, känner jag mig extremt grindsugen så kan jag kötta upp fem bord och bara spela och inte skriva ett skit.

Tror dock inte att det förstör mitt spel, jag brukar vara ganska bra på att vilseleda fisken via chattandet och jag håller även låda en hel del när vi spelar live just angående spelet för att mata motståndaren med svårtolkad information.

Men jag är medveten om att jag ger bort en del där, samtidigt som jag också kan framstå som väldigt tiltad i chatten vilket ger mig en klar edge.

Tydligt bevis på det fick jag igår, när jag hade åkt på en helvetes massa badbeats gick jag lös ganska hårt i chatten och när jag löft KK så kunde fi inte lägga AJ tack vare att jag framstod som sjukt tiltad.

Men för att summera svaret; jo jag spelar även "tysta" sessioner, men för tidsfördriv och framförallt för att mjuka upp fiskarna så brukar jag oftast hålla igång till viss del i chatten.

Vart ett långt och utdraget svar, men så är det när man har lite tristess.

Har kämpat igenom ett långt konsumpass, sjuuuukt glad att jag har pokern efter såna här dagar. Om ett par timmar åker jag och Joggy en mil till andra halvan av HargÖsthammarFF för att avnjuta B-lagsmatch mot UpplandsEkeby, fotbollskvaliteten är lägre, men underhållningsvärdet är typ galet högt.

Innan dess kanske vi hinner trycka in ett par timmar hockeygrind, jag kanske egentligen borde grinda. Men brukar sällan vara i mina fulla sinnens bruk efter ett långt jobbpass och känner att jag är helt nöjd med att göra ett så litet plus nu när jag inser att jag knappt kommer hinna spela halva mitt månadsmål i timmar denna månad.

Postad

Håller med om att förmiddagspassen på svs brukar bjuda på underliga passiviserade spelare. Inga problem där att hålla i taktpinnen medan man på kvällstid ofta snarare får hålla i hatten för att inte blåsas bort.

Postad
Håller med om att förmiddagspassen på svs brukar bjuda på underliga passiviserade spelare. Inga problem där att hålla i taktpinnen medan man på kvällstid ofta snarare får hålla i hatten för att inte blåsas bort.

Hahaha, ja där kan jag bara hålla med dig. Brukar som sagt vara närmast omöjligt att köra över ett bord på kvällstid.

Även tiden 16-19 kan vara en sjuk guldgruva då många verkar stressa hem från jobbet för att hinna slaska några timmar omgående..

Kommer göra exakt samma själv nu.. :oops:

Sitter och tuggar på microvärmd fläsk/ugnspannkaka, färdiggjord - finns att köpa i charkdisken.

Smakar faktiskt helt okej, dock inte som hemlagad som jag med kärlek minns var min överlägsna favoriträtt som barn.

Konsumpasset var galet tungt, fått ta över avdelningen med dricka och typ allt annat som väger ton när en snubbe åkt till thailand.. Det märks ganska tydligt hur jävla otränad man blivit sen man började grinda så mkt poker, måste fan bli skärpning på detta.

Kl 20 ska jag va hos kvinnan och se på "Life" på trean, sett ett avsnitt eller så och det verkar vara en helt okej serie med skön humor.

Tvekar på att det blir mer grind ikväll men man vet aldrig, imorrn ringer väckarklockan - då är det golfhustlertime igen.

Hit&run-grind nu.

Postad

fan man kanske skulle masa sig upp i ottan nån gång och dra ett pass...tror aldrig jag spelat före 11 på SvS...Det jag helst av allt vill undvika är ju aggro regs och förhopningsvis sover de då fram till middag iaf...Tror jag bokar torsdag kl 09 redan nu...:)

Postad
fan man kanske skulle masa sig upp i ottan nån gång och dra ett pass...tror aldrig jag spelat före 11 på SvS...Det jag helst av allt vill undvika är ju aggro regs och förhopningsvis sover de då fram till middag iaf...Tror jag bokar torsdag kl 09 redan nu...:)

:-(

Visste att jag skulle vara tyst om det.. ;)

Befarar en allvarlig badstreak som ligger bakom hörnet, fiskarna har total lekstuga med mig.. Rivrar jag en stege med en T på 56789 rainbow så har fi JT ALLA gånger, får jag omslag när jag håller KK så är det AA ALLA gånger. Helt sjukt.

1600 back nu, ska spela en kvart till sen skiter jag på det här.

Postad

***** Hand 706271665 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Tuesday, May 27, 2008 7:27:40 PM

Diana Turbo 27 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Doc Pain (1100.73)

Plats 2: heegrim (242.93)

Plats 3: Partyjack (1085.02)

Plats 4: Lindblad80 (48.62)

Plats 5: gbsm (597.02)

heegrim lägg LM 2.50

Partyjack lägg SM 5.00

** Giv **

Doc Pain [N/A, N/A]

heegrim [N/A, N/A]

Partyjack [Eh, 10r]

Lindblad80 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Lindblad80 Lägg

Doc Pain Höj till 15.00

heegrim Syna 15.00

Partyjack Syna 15.00

*** Flop(Board): *** : [9k, Es, 10s]

*** Bet Runda 2 ***

heegrim Passa

Partyjack Passa

Doc Pain Satsa 30.00

heegrim Syna 30.00

Partyjack Höj till 120.00

Doc Pain Lägg

heegrim All-in 227.93

Partyjack Syna 227.93

*** Turn(Board): *** : [9k, Es, 10s, 7s]

*** River(Board): *** : [9k, Es, 10s, 7s, 9r]

*** Showdown *** : Rake: 13.27 Totalpott: 517.59

Doc Pain Lägger mig Vinst: 0.00

heegrim [9h, Ek] Kåk Vinst: 517.59

Partyjack [Eh, 10r] Två par, ess och tior Vinst: 0.00

Lindblad80 Lägger mig Vinst: 0.00

gbsm [N/A, N/A] Högsta kort nia Vinst: 0.00

Så sjukt, okej att det inte är några enorma potter. Det är jag tacksam för, denna timme hade kunnat vara helt sjuk dyr mot fel stackar.. Det sjuka är att en sån här handen inte ens stod ut som en av de fem värsta under en dryg timmes grind.. Så sjukt..

+6200 eller nåt sånt skit.

Postad

3 timmar och frustrationen har lagt sig helt.

Underbart vad lite kvalitetstid med flickan kan göra. :)

Anywho, har funderat och spekulerat. Detta har ju som jag skrivit tidigare blivit en riktig pausmånad/bajsmånad.

Har spelat lite drygt 40 timmar nu, målet är 90 timmar totalt. Kan förvisso stryka semester veckan så man kan väl säga typ 70-75 timmar skulle varit ok.

Tänkte dessutom på att jag toppade på 12K+ hos Joggy senast, det var tre timmars effektivt grindande sedan. Inser att jag inte har spelat särskilt optimal poker, men framförallt har jag också åkt på helt sinnessjuka smällar.

Har alltså på ca 3-4 timmars grind backat 5600:-, är upp 6400 för månaden just nu. Ska ta upp fyra bord om jag hittar fyra bord med riktigt bra värde, se till att spela en riktigt solid poker och se vart det leder. Är det så att jag tappar ner till 5K så kommer jag ta ut de 5K - stryka månaden och börja om på 30K i rulle redan imorgon.

Målet är dock såklart att vända fiaskot och kanske lyckas nå en bit över 10K denna månad.

Anledningen till denna defensiva strategi är att jag:

1) Inte har haft en backmånad sedan förra sommaren.

Och 2) Min hyra + lån på lägenheten totalt kostar mig strax under 5K och det skulle kännas bra att se till att pokern betalar detta. Kommer få hyfsad lön från konsum och har en del undanstoppat som jag kan spendera om det skulle behövas.

Men som sagt, det blir inget grind om jag inte hittar fyra bord med bra värde ganska omgående.

Postad

***** Hand 706605128 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Tuesday, May 27, 2008 11:09:37 PM

Diana Turbo 3 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: halsduk (345.95)

Plats 2: Jerv (158.93)

Plats 3: QuadsLady (351.03)

Plats 4: Bettan 47 (411.09)

Plats 5: Partyjack (980.00)

QuadsLady lägg LM 2.50

Bettan 47 lägg SM 5.00

** Giv **

halsduk [N/A, N/A]

Jerv [N/A, N/A]

QuadsLady [N/A, N/A]

Bettan 47 [N/A, N/A]

Partyjack [4r, 4s]

*** Bet Runda 1 ***

Partyjack Höj till 20.00

halsduk Höj till 60.00

Jerv Lägg

QuadsLady Lägg

Bettan 47 Syna 60.00

Partyjack Syna 60.00

*** Flop(Board): *** : [Kns, 2s, 2h]

*** Bet Runda 2 ***

Bettan 47 Passa

Partyjack Passa

halsduk Passa

*** Turn(Board): *** : [Kns, 2s, 2h, 4h]

*** Bet Runda 3 ***

Bettan 47 Passa

Partyjack Passa

halsduk Satsa 50.00

Bettan 47 Syna 50.00

Partyjack Höj till 130.00

halsduk Syna 130.00

Bettan 47 Lägg

*** River(Board): *** : [Kns, 2s, 2h, 4h, 5h]

*** Bet Runda 4 ***

Partyjack Satsa 175.00

halsduk All-in 155.95

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 789.40

halsduk [Knr, Knk] Kåk Vinst: 789.40

Jerv Lägger mig Vinst: 0.00

QuadsLady Lägger mig Vinst: 0.00

Bettan 47 Lägger mig Vinst: 0.00

Partyjack [4r, 4s] Kåk Vinst: 0.00

Hur ska jag inte vara översettad där?

Har egentligen bara en jävla tur att det inte är för större stackar än vad det är just nu..

Postad

Inser mina begränsningar och känner att jag verkligen behöver sömn efter ett par dagars konsumgrind och inför en tuff golfbatalj tidigt imorgon bitti.

Var upp och vände över 7K-strecket innan den där översettningen och slutar 200 upp för passet, 1600 back idag är inget jag mår dåligt över.

Kommer bli ett försök till ordentligt grind imorgon efter golfen, förutsatt att SvS inte är lika jävla långkukiga som de var vid senaste uppdateringen och inte kom igång förrän en bit in på kvällen då..

+6575:-

Postad

Okej, snabb recap:

Spelade katastrofgolf, vann 50:- eftersom Joggy inte hade sovit på hela natten.. Passade på att utnyttja tröttheten= +50 på NHL.

Svs-updaten är en katastrof imo, en del grejer som är bra men får tuppjuck på att flikarna är ersatta av menyer och att actionknapparna fått olika färger?? PINSAMT!

Har två relativt stora problem som jag behöver hjälp att åtgärda:

Problem nr 1: Listorna här till höger på PF är totalt frysta för mig, 10 senaste inläggen och 10 senaste dagböcker har varit totalt identiska sedan igår.. Hos Joggy var det inte så.. Vad är felet liksom? HJÄÄLP!

Problem nr 2: SvS redan kassa handhistorikmotor sparar inga händer medans jag spelare. Någon som har samma problem? Antar att det har med updaten att göra, men kan ju vara något annat knas.. Ska jag ändra någon knäpp inställning?

Tack på förhand!

Postad
Okej, snabb recap:

Spelade katastrofgolf, vann 50:- eftersom Joggy inte hade sovit på hela natten.. Passade på att utnyttja tröttheten= +50 på NHL.

Svs-updaten är en katastrof imo, en del grejer som är bra men får tuppjuck på att flikarna är ersatta av menyer och att actionknapparna fått olika färger?? PINSAMT!

Har två relativt stora problem som jag behöver hjälp att åtgärda:

Problem nr 1: Listorna här till höger på PF är totalt frysta för mig, 10 senaste inläggen och 10 senaste dagböcker har varit totalt identiska sedan igår.. Hos Joggy var det inte så.. Vad är felet liksom? HJÄÄLP!

Problem nr 2: SvS redan kassa handhistorikmotor sparar inga händer medans jag spelare. Någon som har samma problem? Antar att det har med updaten att göra, men kan ju vara något annat knas.. Ska jag ändra någon knäpp inställning?

Tack på förhand!

Min framsida här på PF plus listorna vid sidan är frysta hos mig oxå. Trodde det var så för alla.

Postad
Min framsida här på PF plus listorna vid sidan är frysta hos mig oxå. Trodde det var så för alla.

Ahh okej, är inte säker på att det fungerar hos joggy.. Han hade varit inne och läst bland de senaste trådarna sa han, så tog det bara för givet.

Då kvarstår bara HH-problemet tack!?

Postad
Cab, om du läser något här:

Varför fungerar inte ÖPS-forumet?

Saaknar det.. :´(

w00t? det funkar för mig tror jag iaf, ska kolla upp det när jag kommer hem.

Postad
w00t? det funkar för mig tror jag iaf, ska kolla upp det när jag kommer hem.

Mjo, det står något med "blocked" i felmeddelandet har jag för mig..

Har väl blivit utfryst efter att Jackens Whinetråd tar alldeles för lång tid att läsa igenom.. ;)

Hur som helst, hade en lite småseg session på två timmar nu.

Började med att tappa ett inköp på ett par tre potter, sen settar jag 22 mot en riktig superfisk som ställer för 1200 på en 200 pott med AA - TACKAR..

Slutar passet 300, ska ta hojjen för något att spisa till middag och sen ett ärevarv nere i tvättstugan för att göra lite nytta..

Blir nog en par tre timmars spel till hoppas jag.

Vänjde mig lite med klienten, men tycker fortfarande att det är en sjuk försämring i själva spelmomentet.

Gillar att spelarna blir upplysta när de fortfarande är aktiva i handen, dock är det mkt konstigt att de tagit bort det enda som Svs faktiskt hade som var bättre än övriga klienter - nämligen listen längst ner med flikar till de olika avdelningar, ett jävla göra att klicka upp rull-listen varje gång man ska kolla något.. tar en jävla massa plats gör det med..

Fudge;

Hittar ingen mapp som heter så för mina HHs.. Mappen "lokala inställningar" existerar helt enkelt inte..

Postad

Hittar ingen mapp som heter så för mina HHs.. Mappen "lokala inställningar" existerar helt enkelt inte..

Du måste ställa in att visa dolda filer. Då hittar du den och det fungerar med GT+ och allt. Öppna handhistoriken från SvS-klieneten, då får du hela sökvägen i webläsaren.

Postad
Du måste ställa in att visa dolda filer. Då hittar du den och det fungerar med GT+ och allt. Öppna handhistoriken från SvS-klieneten, då får du hela sökvägen i webläsaren.

aha okej, tack för det.

Ska kolla upp det när sista grinden är gjord för idag.

Lite back nu..

Dock sjukt nöjd med att jag kom bort från 2d Qs Js Kh med min AKs mot AA med bara 300kr förlorade.

Postad
Följ denna länken för HH, för att hitta till dolda filer

http://www.bengan.com/tips/winxp.asp

Tack, skönt att ni börjar förstå hur fiskig jag är på detta med datorer..

Problemet kvarstår trots detta, hittar till mappen "Application Data" under Lokala inställningar.. Men där finns inget Boss Media eller liknande, bara standardgrejer som det verkar.

Hittade ett sjukt kallt pass till, träffar ingenting och de gånger jag gör det stöter jag på patrull.

Ska göra ett pass till efter jag varit ner i tvättstugan och då lär jag tajta till lite.

Trebettar AK från blindsen, bombar på TT4 två spader, turn är en 8 och jag ställer in fi som jag visste hade något skräpdrag - 3 på river och fi visar A3.

Hade några sådana helt sjuka händer, men spelade själv heller inte optimalt.. Vet inte vad jag gör fel riktigt, något är det.

Ska dock skrota min defensivstrategi om att casha ut när jag kommit under 5K. Har stabil ekonomi där de 5K inte spelar någon större roll i nuläget, jag har ju dessutom rulle för nivån som är till för att klara av swings.. Även om senaste veckan har varit något alldeles extra i kallhet!

Tappade nästan 2K iaf, nere på ett månadsplus på 4800:- nu.

Hade också lite problem med en spelare som jag inte mött så mkt förr, men som jag vet spelat på nivån väldigt väldigt länge.. Han nickade lusentapp, om någon har stats på honom så kan ni gärna posta det.

Hade han på två bord, han trebettade mig väldigt mkt på det ena där han hade pos.

Han kändes dock inte i närheten av stabil, så skulle va kul att höra vad han har för siffror!?