Gå till innehåll

TV-bevakning av SM?


SoderKrippa

Recommended Posts

Vet ej, men jag bara måste kommentera.

Att det inte är självklart att det visas på statlig tv i ett land med så många poker intresserade är...tragiskt.

 

Att dessutom staten har pokerbolag och att de inte kan samsas och anordna ett riktigt bra poker-sm i samarbete med svenska pokerförbundet på svensk mark är ...djupt tragiskt.

 

När då staten försöker "stjäla" namnet poker-sm på en mindre tävling ,då blir det både tragikomiskt och patetiskt.

 

Om vi hade infört en SM final i fotboll mellan AIK och IFK, men den hade spelats i Tallin, och staten hade anordnat en egen SM final mellan Östadkulle IF och Gais på slottskogsvallen i Göteborg ,så hade folk nog protesterat...

Men fotboll är såklart ett accepterat fritidsintresse, till skillnad mot poker.

 

Ber slutligen om ursäkt, jag kan inte vara med på frirullen på Söndag och är därför extra grinig idag, nu skall jag ut till närmsta gårdsplan och skälla på barnen som leker för att de väsnas..var lade jag nu min käpp...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessvärre kommer inget TV-team följa Poker-SM. Dock så kommer videoklipp läggas ut på ett konkurrerande forum. Förhoppningsvis kommer även Poker.se, som kommer liverapportera, lägga ut videoklipp, men det har jag inte bekräftat.

 

PokerMagazine är på plats med en stor styrka, och förhoppningsvis så kommer även filma en del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...