Hox Postad 17 April , 2008 Rapport Postad 17 April , 2008 Full Tilt Poker Game #6073001249: Table Delhi (6 max) - $0.10/$0.25 - Pot Limit Omaha Hi - 17:26:15 ET - 2008/04/17 Seat 5: UTG ($26.40) Seat 6: Hero ($20.55) Seat 1: CO ($25.60) Seat 2: Button ($36.65) Seat 3: SB ($1.55) Seat 4: BB ($37.85) *** HOLE CARDS *** Dealt to Hero UTG folds Hero raises to $0.85 CO folds Button calls $0.85 SB raises to $1.55, and is all in BB folds Hero raises to $5.75 Button calls $4.90 *** FLOP *** Jag bettade ut pott, ca $13 av mina kvarvarande $15. Rätt/fel? Citera
Djens Postad 17 April , 2008 Rapport Postad 17 April , 2008 "PLO - Bluffa tom mot sidopott?" Nej. Rubriken säger allt, det är bara dumt. Citera
Steel Postad 17 April , 2008 Rapport Postad 17 April , 2008 Vad skulle poängen vara? Jag är kass på omaha, vet inte om det är rätt att bluffa eller inte i detta läge, men det är väl rätt uppenbart att poängen är att bluffa hem sidopotten som är rätt stor. Citera
greywolf Postad 17 April , 2008 Rapport Postad 17 April , 2008 kör på ser rätt standard ut. Ett annat läge som dyker upp ibland är när det inte finns någon sidopott men en kille är allin i en trevägspott och floppen kommer likadant 277. Du har exempelvis A-högt killen som är allin har K-högt och den tredje killen måste lägga ett lågt par när du bettar. Det är ett tråkigt för han som blir bortbluffad och kanske börjar han tom tilta. Citera
Big Less Postad 18 April , 2008 Rapport Postad 18 April , 2008 Jag är kass på omaha, vet inte om det är rätt att bluffa eller inte i detta läge, men det är väl rätt uppenbart att poängen är att bluffa hem sidopotten som är rätt stor. Uppenbart för den läskunnige, kanske. Citera
Tottyville Postad 18 April , 2008 Rapport Postad 18 April , 2008 kör på ser rätt standard ut. Ett annat läge som dyker upp ibland är när det inte finns någon sidopott men en kille är allin i en trevägspott och floppen kommer likadant 277. Du har exempelvis A-högt killen som är allin har K-högt och den tredje killen måste lägga ett lågt par när du bettar. Det är ett tråkigt för han som blir bortbluffad och kanske börjar han tom tilta. Iofs inte, chansen att någon är inne med K-högt är inte speciellt stor. Därav är det inte så bra att bluffa. Men i t.e.x. en pott där alla är inne med drag och du har nöten så skulle jag garanterat bluffa för att få sidopotten. Citera
eurythmech Postad 18 April , 2008 Rapport Postad 18 April , 2008 Alltså, det känns som att motståndaren har QQ/KK/AA relativt ofta och aldrig viker dessa? Kanske okej att dega in om vi har xx65 eller nåt, men nu drar vi sjukt tunt när vi får syn. Citera
greywolf Postad 18 April , 2008 Rapport Postad 18 April , 2008 Iofs inte, chansen att någon är inne med K-högt är inte speciellt stor. Därav är det inte så bra att bluffa. Men i t.e.x. en pott där alla är inne med drag och du har nöten så skulle jag garanterat bluffa för att få sidopotten. nej chansen är jättestor eftersom jag vill det och det är ett hypotetiskt exempel. ditt andra exempel är inte en bluff. Citera
Recommended Posts