Gå till innehåll

PLO - Bluffa tom mot sidopott?


Hox

Recommended Posts

Full Tilt Poker Game #6073001249: Table Delhi (6 max) - $0.10/$0.25 - Pot Limit Omaha Hi - 17:26:15 ET - 2008/04/17

Seat 5: UTG ($26.40)

Seat 6: Hero ($20.55)

Seat 1: CO ($25.60)

Seat 2: Button ($36.65)

Seat 3: SB ($1.55)

Seat 4: BB ($37.85)

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero 3c.gif9s.gifts.gifjc.gif

 

UTG folds

Hero raises to $0.85

CO folds

Button calls $0.85

SB raises to $1.55, and is all in

BB folds

Hero raises to $5.75

Button calls $4.90

 

*** FLOP ***

4s.gif7h.gif7d.gif

 

Jag bettade ut pott, ca $13 av mina kvarvarande $15. Rätt/fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kör på ser rätt standard ut. Ett annat läge som dyker upp ibland är när det inte finns någon sidopott men en kille är allin i en trevägspott och floppen kommer likadant 277. Du har exempelvis A-högt killen som är allin har K-högt och den tredje killen måste lägga ett lågt par när du bettar. Det är ett tråkigt för han som blir bortbluffad och kanske börjar han tom tilta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kör på ser rätt standard ut. Ett annat läge som dyker upp ibland är när det inte finns någon sidopott men en kille är allin i en trevägspott och floppen kommer likadant 277. Du har exempelvis A-högt killen som är allin har K-högt och den tredje killen måste lägga ett lågt par när du bettar. Det är ett tråkigt för han som blir bortbluffad och kanske börjar han tom tilta.

 

Iofs inte, chansen att någon är inne med K-högt är inte speciellt stor. Därav är det inte så bra att bluffa. Men i t.e.x. en pott där alla är inne med drag och du har nöten så skulle jag garanterat bluffa för att få sidopotten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iofs inte, chansen att någon är inne med K-högt är inte speciellt stor. Därav är det inte så bra att bluffa. Men i t.e.x. en pott där alla är inne med drag och du har nöten så skulle jag garanterat bluffa för att få sidopotten.

 

nej chansen är jättestor eftersom jag vill det och det är ett hypotetiskt exempel. ditt andra exempel är inte en bluff.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...