Gå till innehåll

Omahaha - Firma Ruffel och Båg

Mr_Tight

Recommended Posts

Mer från mig, blandade tankar ;)

http://www.pokerspel.org/poker-blogg/mr-tight-sova-fram-till-lunch.php

Nu blir det game, såg att min affe hade ett race denna månad på ongame. Inga jättesummor på spel men $1,6k i första pris där jag just nu ligger 3a trots mindre spel än normalt på ongame. Ett rejält ryck resten av månaden så kanske det går att vinna? Ska försöka iaf!

Over and out

/Mr Tight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tjena Tightarn

är det detta du menar när du pratar om varians i omaha?? Efter nån minut spelar Antonius mot Roble...inte ens jag hade gjort den synen som Roble gör.

http://pokertube.com/Movies.aspx?movie=9598&title=Aussie_Million_2009_Cash_Game_Part_1_4_4&player=1&page=1&KeyID=1&list=5

Är inte så inne i sånna här highstakes/live-spel. Men alltså, varför i hela världen går Robl med på att köra denna 4 gånger? Även om han inte sett Antonius kort måste han väl fatta att han ligger under brutalt när han fått instasynen?

edit: btw vad menas med att dom kör det 4 gånger?

Länk till kommentar

Är inte så inne i sånna här highstakes/live-spel. Men alltså, varför i hela världen går Robl med på att köra denna 4 gånger? Även om han inte sett Antonius kort måste han väl fatta att han ligger under brutalt när han fått instasynen?

edit: btw vad menas med att dom kör det 4 gånger?

De delar upp potten i 4 och kör turn och river var för sig om varje del. Spelar ingen roll om de kör den 1 eller 10 ggr, Robl kommer förlora lika mycket i längden iallafall...

Länk till kommentar

Har spelat en del idag och även gjort comeback på Prima. Mycket bättre värde än igår då det stundtals var tufft..... men Prima vill visst inte ha mig där. Som förgjort att vinna känns det som. Jaja, bara gneta på så lossnar det ALLTID i längden! Lite synd att jag verkligen hatar att sätta in "nya pengar" bara, försöker nu istället gneta ihop en "rulle" där via rakebacken som trillade in. Inte helt rationellt kanske.....

Bjuder på en klassisk omaha bad-beat som säger en del om värdet på vissa bord idag på ongame. Komiskt nog hade jag innan satt och haft en MSN diskussion med en annan PF-kille (som satt på mitt bord) om just denna FI. Fick frågan "Hur är XXXX dålig menar du?". Låter nu er läsare bedöma detta, kolla HH nedan och försök lista ut vad jag syftar på, svårt va? ;)

Omaha Hi $2-$2 PL (real money)

Table South Bend, 16 Apr 2009

Seat 3: Magical-Trev ($228.10 in chips)

Seat 4: YYYY ($451.20 in chips)

Seat 7: stas180 ($43.70 in chips)

Seat 8: XXXX ($213.20 in chips)

Seat 9: Cafe No Se [ 7 of Spades,10 of Clubs,8 of Clubs,Ace of Clubs ] ($191.10 in chips)

ANTES/BLINDS

Magical-Trev posts blind ($2), YYYY posts blind ($2).

PRE-FLOP

stas180 calls $2, XXXX bets $4, Cafe No Se bets $18, Magical-Trev folds, YYYY folds, stas180 folds, XXXX calls $14.

--->> 3bettar pre för att isolera fisken som spelar 75/40 typ

FLOP [board cards 6 of Clubs,Ace of Hearts,9 of Hearts ]

XXXX checks, Cafe No Se bets $42, XXXX bets $168, Cafe No Se bets $131.10 and is all-in, XXXXa calls $5.10. --->> Jaha, inte skitkul att syna här då jag bara har par+wrappis men mot FIs range leder jag nog för det mesta.

TURN [board cards 6 of Clubs,Ace of Hearts,9 of Hearts,King of Diamonds ]

RIVER [board cards 6 of Clubs,Ace of Hearts,9 of Hearts,King of Diamonds,10 of Hearts ]

SHOWDOWN

Cafe No Se shows [ 7 of Spades,10 of Clubs,8 of Clubs,Ace of Clubs ]

XXXX shows [ 2 of Diamonds,4 of Hearts,4 of Diamonds,7 of Hearts ]-->> Bra spel lönade sig igen!

XXXX wins $385.20.

Strax efter ovanstående fick jag nog, började känna tilten komma smygande då det såg ungefär lika kul ut på prima några gånger. Miniplus för dagen trots allt (men minus på Prima dock), nice.

Nog från mig idag, livet bra iaf, snart sommaren här!

Over and out

/Mr Tight

Länk till kommentar

Håller med hyfsat mycket men förstår att han inte körde std flopp-omslag. Jag hade varit ganska aggro till och från när jag väl spelade. Håller med dig om turn, både stegdrag och färgdrag ligger ju ute och nu hade han en jävla tur som fick blankt kort och slapp cp-jobbigt riverbeslut OOP.

Frågan är väl om färgdraget i den här handen skrämmer honom det minsta. Han sitter ju på Q-högt spaderdrag själv, vilket dels tar bort färgouts och dels räknar han väl med att spader på river för det mesta ger honom vinsten.

Däremot känns check-syn på river jävligt skumt med tanke på att enda handen som slår honom är KK.

Om inte killen är aggro (vilket han inte är obv) så tycker jag inte att din riverbluff är särskilt dålig. Händer som AJTx eller JT9x kommer ju släppa, om han nu spelar sånna händer passivt. Set är väl i princip enda handen han kan syna med över huvud taget.

Länk till kommentar

Om inte killen är aggro (vilket han inte är obv) så tycker jag inte att din riverbluff är särskilt dålig. Händer som AJTx eller JT9x kommer ju släppa, om han nu spelar sånna händer passivt. Set är väl i princip enda handen han kan syna med över huvud taget.

Kanske inte bluffen var "så" dålig men tycker överlag jag bluffar 3 gator för mycket mot folk som tycker det är skoj att syna. Kanske bra för att bygga image ifs ;)

FD, rr pipa plus trissdrag aka NUTZZZ:P

Fan hagan, kände ju på mig att det var du som var XXXX! :)

Blev inget sent spel efter fotbollen igår, för seeeeeg. MEN, kom upp runt kl 10 imorse istället och har nu hunnit med f.m.-grind. Tro det eller ej men min löjligt minimala rulle på prima lever fortfande, vägrar sätta in pengar av principskäl. Kör en annorlunda form av moneymanagement där jag vägrar gå under PLO100 och max köper in för 90% av hela "rullen" på ett bord :)

Planen är självklart att "skotta" ihop ny rulle istället för att pumpa in pengar från VISA-kortet. Prima är fan skyldiga mig att jag lyckas efter våldtäkterna senaste månaden. Sannolikt lär det skita sig och då får jag väl krypa till korset och sätta in några $k, igen... (hemska tanke).

Dagens HH-tema blir AAxx/KKxx nedan:

IDAG kunde jag iaf vinna på Prima, HURRA! Exempel:

Ongame var blandat skoj. Ibland har man otuuuur. Ännu en AA75:

Omaha Hi $1-$1 PL (real money), hand #P4-94112678-430

Table Palmdale, 17 Apr 2009 9:45 AM ET

Seat 4: tiia1 ($614.90 in chips)

Seat 5: XXXX ($148.15 in chips)

Seat 6: Cafe No Se [ Ace of Hearts,5 of Spades,7 of Diamonds,Ace of Spades ] ($100.00 in chips)

Seat 8: bebs10 ($58.15 in chips)

ANTES/BLINDS

XXXX posts blind ($1), Cafe No Se posts blind ($1).

PRE-FLOP

bebs10 folds, tiia1 folds, XXXX bets $2, Cafe No Se bets $8, XXXX calls $6.

FLOP [board cards 10 of Spades,2 of Spades,10 of Clubs ]

XXXX checks, Cafe No Se bets $18, XXXX calls $18.

TURN [board cards 10 of Spades,2 of Spades,10 of Clubs,King of Diamonds ]

XXXX checks, Cafe No Se bets $54, XXXX bets $108, Cafe No Se calls $19 and is all-in.

RIVER [board cards 10 of Spades,2 of Spades,10 of Clubs,King of Diamonds,5 of Clubs ]

SHOWDOWN

XXXX shows [ King of Clubs,Ace of Clubs,8 of Diamonds,King of Hearts ]

Cafe No Se shows [ Ace of Hearts,5 of Spades,7 of Diamonds,Ace of Spades ]

XXXX wins $233.

....och ibland har man TUUUUUUR (ongame även denna):

Omaha Hi $2-$2 PL (real money), hand #P4-94118458-69

Table Helgoland, 17 Apr 2009 9:39 AM ET

Seat 1: BlackCoat. ($850.90 in chips)

Seat 2: crocodile6 ($149.30 in chips)

Seat 4: Cafe No Se [ King of Spades,Jack of Spades,King of Diamonds,10 of Diamonds ] ($341.30 in chips)

Seat 5: -Butcher- ($206.90 in chips)

ANTES/BLINDS

-Butcher- posts blind ($2), BlackCoat. posts blind ($2).

PRE-FLOP

crocodile6 folds, Cafe No Se bets $8, -Butcher- bets $24, BlackCoat. folds, Cafe No Se calls $18.

FLOP [board cards 8 of Spades,5 of Diamonds,Queen of Spades ]

-Butcher- bets $40, Cafe No Se bets $174, -Butcher- bets $140.90 and is all-in, Cafe No Se calls $6.90.

TURN [board cards 8 of Spades,5 of Diamonds,Queen of Spades,Jack of Clubs ]

RIVER [board cards 8 of Spades,5 of Diamonds,Queen of Spades,Jack of Clubs,Jack of Hearts ]

SHOWDOWN

-Butcher- shows [ Ace of Spades,4 of Spades,King of Hearts,Ace of Hearts ]

Cafe No Se shows [ King of Spades,Jack of Spades,King of Diamonds,10 of Diamonds ]

Cafe No Se wins $413.80.

Dagens fråga, vilken väcker störst habegär?

http://www.blocket.se/vi/21112380.htm?ca=10_s

eller....

http://www.blocket.se/vi/21043307.htm?ca=10_s

(nej, jag har absolut inte varken råd eller planerar att köpa någon av dessa men drömmar är alltid bra att ha ;))

Nu ska jag vaccinera mig mot TBE, gulsot och allt annat tänkbart som jag inte vill få i sommar, mer senare.

Edit: Ser nu att dollarn hittade en minirush under förmiddagen, snyggt då min ongame-rulle börjar bli ganska stor, hellalulja, fortsätt så! :)

Over and out

/Mr Tight

Länk till kommentar

eller....

(nej, jag har absolut inte varken råd eller planerar att köpa någon av dessa men drömmar är alltid bra att ha ;))

Om jag nånsin ska äga en sportbil så kommer nummer ett bli en Porsche. Det är ett ganska enkelt val för mig då jag blott fem år gammal frågade min kära mor om inte vi kunde gå och titta i Porsche-affärer. Porsche är inte nödvändigtvis de snyggaste bilarna för mig idag, men nostalgi FTW. :-D

Länk till kommentar

eller....

Porschen för mig.

Men klart hellre denna i så fall

http://www.blocket.se/vi/21234053.htm?ca=10_s

Länk till kommentar

Levlar du så wp, men var inte jag i handen iaf... Lagt ner ongame för länge sen efter en kortare session TNL HU.

Ironi i text funkar inte alltid 100% ;)

Sannolikheten att du skulle vara FI i den handen är ungefär som att bli träffat av blixten fyra gånger samtidigt som man klonkar sunday million och Jennifer Lopez ringer på dörren och letar sällskap för natten.

Ser annars att Porsche är valet, lutar åt samma sak själv om det en dag i framtiden skulle finnas en massa pengar över. Carrera 4s eller som Johan länkade, en Cayman (grymt läcker). Den som lever får se ;)

Over and out

/Mr Tight

Länk till kommentar

Ironi i text funkar inte alltid 100% ;)

Sannolikheten att du skulle vara FI i den handen är ungefär som att bli träffat av blixten fyra gånger samtidigt som man klonkar sunday million och Jennifer Lopez ringer på dörren och letar sällskap för natten.

Ser annars att Porsche är valet, lutar åt samma sak själv om det en dag i framtiden skulle finnas en massa pengar över. Carrera 4s eller som Johan länkade, en Cayman (grymt läcker). Den som lever får se ;)

Over and out

/Mr Tight

När man kan få en -74´s Kamov Ka-26 till samma pris....

img011388669533.jpg

Länk till kommentar

Tjena Mr

Ursäkta om jag postar en hand i din dagbok , men jag läste ett inlägg där du pratade om värde och tyckte att den här handen från ongame idag illustrerar det hela på ett bra sätt. Gäller att hitta rätt bord bara ;-)

Notera vilken hand han pushar pre med och mot vilken hand han vinner.

Nu var jag inte inblandad i handen , men jag hade antagligen fått ett frispel i chatten :mrgreen:

OMAHA_HI, POT_LIMIT, P4-94209304-321

played at "Atascadero" for USD RM from 2009-04-18 13:22 until 2009-04-18 13:23

Seat 1: Probert241 ($59.80 in chips)

Seat 2: Beginner42 ($195.20 in chips)

Seat 3: Blondinette ($76 in chips)

Seat 4: edyone ($469.60 in chips)

Seat 5: MAnu TH ($55 in chips)

Seat 6: TiltGod ($478.60 in chips)

Seat 7: xxxx ($139 in chips)

Seat 8: degossen ($169.30 in chips)

Seat 9: larzzon73 ($498.60 in chips)

Seat 10: nipalook ($118.40 in chips)

ANTES/BLINDS

TiltGod posts small blind ($2), xxxx posts big blind ($2).

PRE-FLOP

degossen calls $2, larzzon73 folds, nipalook folds, Probert241 bets $4, Beginner42 folds, Blondinette folds, edyone calls $4, MAnu TH bets $18, TiltGod folds, xxxx bets $64, degossen folds, Probert241 folds, edyone folds, MAnu TH calls $37 and is all-in.

FLOP [board cards: Ace of Hearts,10 of Spades,9 of Spades ]

TURN [board cards: Ace of Hearts,10 of Spades,9 of Spades,6 of Clubs ]

RIVER [board cards: Ace of Hearts,10 of Spades,9 of Spades,6 of Clubs,2 of Diamonds ]

SHOWDOWN

xxxx shows [ King of Spades,7 of Hearts,8 of Diamonds,8 of Hearts ]

MAnu TH shows [ King of Hearts,Ace of Clubs,Ace of Diamonds,Queen of Diamonds ]

xxxx wins $11, xxxx wins $119.

Lycka till med Primabygget...

Länk till kommentar

Tjena Mr

Ursäkta om jag postar en hand i din dagbok , men jag läste ett inlägg där du pratade om värde och tyckte att den här handen från ongame idag illustrerar det hela på ett bra sätt. Gäller att hitta rätt bord bara ;-)

Notera vilken hand han pushar pre med och mot vilken hand han vinner.

Nu var jag inte inblandad i handen , men jag hade antagligen fått ett frispel i chatten :mrgreen:

OMAHA_HI, POT_LIMIT, P4-94209304-321

played at "Atascadero" for USD RM from 2009-04-18 13:22 until 2009-04-18 13:23

Seat 1: Probert241 ($59.80 in chips)

Seat 2: Beginner42 ($195.20 in chips)

Seat 3: Blondinette ($76 in chips)

Seat 4: edyone ($469.60 in chips)

Seat 5: MAnu TH ($55 in chips)

Seat 6: TiltGod ($478.60 in chips)

Seat 7: xxxx ($139 in chips)

Seat 8: degossen ($169.30 in chips)

Seat 9: larzzon73 ($498.60 in chips)

Seat 10: nipalook ($118.40 in chips)

ANTES/BLINDS

TiltGod posts small blind ($2), xxxx posts big blind ($2).

PRE-FLOP

degossen calls $2, larzzon73 folds, nipalook folds, Probert241 bets $4, Beginner42 folds, Blondinette folds, edyone calls $4, MAnu TH bets $18, TiltGod folds, xxxx bets $64, degossen folds, Probert241 folds, edyone folds, MAnu TH calls $37 and is all-in.

FLOP [board cards: Ace of Hearts,10 of Spades,9 of Spades ]

TURN [board cards: Ace of Hearts,10 of Spades,9 of Spades,6 of Clubs ]

RIVER [board cards: Ace of Hearts,10 of Spades,9 of Spades,6 of Clubs,2 of Diamonds ]

SHOWDOWN

xxxx shows [ King of Spades,7 of Hearts,8 of Diamonds,8 of Hearts ]

MAnu TH shows [ King of Hearts,Ace of Clubs,Ace of Diamonds,Queen of Diamonds ]

xxxx wins $11, xxxx wins $119.

Lycka till med Primabygget...

Även om det är ett underligt spel, orka whina när man sitter på 27BB? Ska man shortstacka är det ju hela grejen att man vill få folk att tycka att det är så jäkla billigt att syna/raisa att man får in hela stacken som stor favorit. Att då gnälla de gånger man blir utdragen känns sådär.

Skillnad om effektiva stackar är helt inköp och AAxx-killen 5-betspushar och får syn av K788.

Edit: jag hade såklart själv gått lös på tokidioten i chatten om det hände mig med 100BBs, bara så att vi är på det klara med det. :-D

Länk till kommentar

Alltså man har ju sett sjukt mkt värre, inge konstigt med att prova squeeza med en kass hand. Händer väl på var o vartannat nätverk...

Klart man har sett värre ,det var inte så jag menade. Var bara ett inlägg ang att det fortfarande finns värde.

Var inte menat som någon badbeatsnyfthistoria.

Länk till kommentar

Du har inte läst nånstans om ett projekt där nån råkar spela in en bil? :mrgreen:

VEm fan orkar läsa någon randoms blogg? GL btw :)

Var faktiskt inne på "NÅNS blogg" men "BILEN" är väl inte inspelad ännu? :lol:

Hade ju själv en liknande tanke med året som helhet:

8. ...och eventuellt belöna mig själv med en Porsche om pokern går som jag hoppas

Kanske i höst/nästa vår om allt går som jag hoppats, måste dock först fixa garageplats först vilket är lagom enkelt här om man inte vill gå en mil för att komma till garaget.

Du vet att man aldrig säger Over and out va? ;)

Jag kommer fortsätta skriva det, vore väl konstigt att sluta efter 4 år.

HH med fisk som pushar junkhand pre

Välkommen med fler HH

Tycker man ser liknade var och varannan dag och det ska man ju vara glad för även om det känns lagom ball de dagar man själv har AAxx ds och blir pissad på :mrgreen:

...gå lös i chatten skulle jag dock aldrig göra men ofta skriva NH (eller WP om jag var tiltad sen innan).

Har blivit snålt med spel senaste tiden. Igår blev det fembollsturnering hela dagen (basket, volleyboll, badminton, fotboll och innebandy) mot 3 andra lag. Vinsten i hela turren säkrades i och med ett omdiskuterat innebandymål i sista matchen, gott! ;) Fortfarande sliten efter detta efter att ha varit uppe tidigt som en gruvarbetare på lördag morgon... 8,5 timmar sömn i natt fixade iaf viss återhämtning ;)

Anyway, idag ska det fokuseras på poker igen har jag tänkt, 2k händer är målet och endast ett gympass finns inplanerat i övrigt. NU jävlar ska nötas!!

Mer senare, hoppas på bra värde och löpning lååååångt över EV ;)

Over and out

/Mr Tight

Länk till kommentar

Går inte alls bra idag, fel kort tenderar att dyka upp hela tiden. Kunde i princip inte vinna en hand eller träffa ett skit första timmen men plötsligt kommer följande 2 inom snabb följd. Omahahaha, bara att bita ihop.

Härliga set-ups:

#1: ÄNTLIGEN en bra flopp... men, men, får inte inte hoppas inför rivern

Omaha Hi $2-$2 PL (real money), hand #P4-94274383-232

Table Gibraltar, 19 Apr 2009 11:33 AM ET

Seat 2: Cafe No Se [ King of Diamonds,Ace of Hearts,5 of Diamonds,10 of Hearts ] ($598.60 in chips)

Seat 3: -Zgaga- ($957.80 in chips)

Seat 4: Siimamies ($182.00 in chips)

Seat 7: BackinDaBiz ($200.00 in chips)

Seat 8: ducatistaa ($200.00 in chips)

ANTES/BLINDS

-Zgaga- posts blind ($2), Siimamies posts blind ($2), BackinDaBiz posts blind ($2), ducatistaa posts blind ($2).

PRE-FLOP

BackinDaBiz checks, ducatistaa checks, Cafe No Se bets $12, -Zgaga- folds, Siimamies folds, BackinDaBiz folds, ducatistaa calls $10.

FLOP [board cards Queen of Spades,3 of Hearts,Jack of Hearts ]

ducatistaa checks, Cafe No Se bets $30, ducatistaa bets $120, Cafe No Se bets $180, ducatistaa calls $68 and is all-in.

TURN [board cards Queen of Spades,3 of Hearts,Jack of Hearts,3 of Clubs ]

RIVER [board cards Queen of Spades,3 of Hearts,Jack of Hearts,3 of Clubs,King of Clubs ]

SHOWDOWN

Cafe No Se shows [ King of Diamonds,Ace of Hearts,5 of Diamonds,10 of Hearts ]

ducatistaa shows [ Queen of Clubs,Queen of Hearts,Jack of Spades,8 of Clubs ]

Cafe No Se wins $22, ducatistaa wins $403.

#2 - Ännu en bra flopp, men, men:

Omaha Hi $1-$1 PL (real money), hand #P4-94271391-401

Table Helena, 19 Apr 2009 11:14 AM ET

Seat 1: Brobelli ($520.05 in chips)

Seat 5: perro- ($85.75 in chips)

Seat 9: kluus ($46.90 in chips)

Seat 10: Cafe No Se [ 6C,5D,6D,4C ] ($102.40 in chips)

ANTES/BLINDS

Brobelli posts blind ($1), perro- posts blind ($1).

PRE-FLOP

kluus calls $1, Cafe No Se calls $1, Brobelli bets $4, perro- calls $4, kluus calls $4, Cafe No Se calls $4.

FLOP [board cards KC,6H,2C ]

Brobelli checks, perro- checks, kluus checks, Cafe No Se bets $20, Brobelli folds, perro- calls $20, kluus folds.

TURN [board cards KC,6H,2C,KH ]

perro- checks, Cafe No Se bets $60, perro- calls $60.

RIVER [board cards KC,6H,2C,KH,4H ]

perro- bets $0.75 and is all-in, Cafe No Se calls $0.75.

SHOWDOWN

perro- shows [ 7D,KS,4D,KD ]

Cafe No Se shows [ 6C,5D,6D,4C ]

perro- wins $179.50.

Lyckades iaf värdebetta super-light på river (lågt set resp dålig triss på jobbig bräda) mot en vilde två gånger i stora potter, bra det om något. Var back kanske -$1,5k som värst men räddade lite på slutet, ska jobba på att hitta plus idag, får se hur det går. Nu blir det gym och mer spel senare ikväll. POSITIVA TANKAR NU!

Over and out

/Mr Tight

Länk till kommentar