Mr_Tight Postad 29 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 29 Juli , 2008 Är lite för pissed för att skriva massor så ni får mest nöja er med skitsiffror som räddas lite av SnG+MTT igen. Dagens CG var en äkta katastrof. Turren jag länge ledde kom jag 7:a i efter två fatala tabbar på finalbordet. Får iaf skylla mig själv :oops: (syna ALDRIG all-in med JJ när en tight kille ställer UTG, ställ aldrig med AQ när tight UTG har limpat...... I'm a f..ing fish!) CG back säkert 8 inköp. Turrarna lite upp dock (SnG och MTT) Igår blev det också lite spel. Nära ITM i alla 3 turrarna men gjorde bort mig eller blev bad-beatad på bubblan (syna gärna min all-in med A-junk när jag har KK). Plussade lite på CG då iaf (men tappade allt och mycket mer idag som sagt). Dagens historia: En polare frågade mig igår kväll om vi kunde köra lite poker vid bardisken igår (ackompanjerat till livemusik från 3 välsjungande kubaner). Absolut men markerna var borta. Lösningen? Tre pers var vi och jordnötter reppade 1 quetzal (playing for peanuts!! ), 1-quetzalmyntet reppade 5 quetzales, 5-quetzalsedeln reppade 50 quetzales. Hur det gick? Jag vann 29 quetzales (25 kr ca). Yeah Planen framöver är att köra mer turrar och ev. SnG. Där kan jag uppenbarligen vinna då och då. Både "Cafe_No_Se" och "Cafe No Se" hade fina hajar som simmade vid nicket när jag sharkscopade igår. Så ska det fortsätta se ut tack!! I CG verkar det helt sjukt fördömt vad jag än tar mig till denna månad. Visst, spelar inte direkt A-game men har nästan alltid fold-equity och dessutom ofta även bäst hand. Likförbannat skiter det sig dock i alla stora potter... :rolleyes: SNART VÄNDER DET, DET VET JAG!!!! :mrgreen: Också grymt positivt att rullen absolut inte är i fara trots utebliven tillväxt, hade jag inte haft BR-regler hade jag gulat 100 ggr om denna månad. Dagens icke-pokerrelaterade råd: -Ta bort skivbromslåset INNAN ni sätter er på motorcykeln, lägger i 1:an, svänger och vrider på fullt. På så sätt slipper ni ligga skamligt på kullerstensgatan under bågen med halvkrossad knäskål Siffror sedan jag bloggade senast. Resultat ongame sen sist (exkl rakeback, inkl MTT/SnG): -300 usd Rulle ökning ongame (exkl rakeback) sen 2008-02-15: +7 957 usd Total utbetald rakeback/bonus sen 2008-02-15: +13 675 usd MTT-resultat sedan 2008-07-21: +1 050 usd (12 st spelade, 4 st ITM, 4 st finalbord) SnG-resultat sedan 2008-07-28: +123 usd (Nivå 30-50 usd, 2 st spelade, 0 st vinster, 1 st 2:a plats, 1 st 3:e plats) Bankrulle ongame: + 4 300 usd (uttaget -3000 usd nyligen) Spelade timmar sen sist: 8 h Spelade timmar totalt sen 2008-02-15: 585 h Senaste idiotspel (=tiltskottning) från min sida: 2008-05-01 (88 dagar sen) Liveresultat sen senast: -200 kr (4 timmar) Liveresultat totalt sen 2008-02-15: +15 312 kr (73 timmar) Insättningar ongame sen 2008-02-15: -1 000 usd Uttag ongame sen 2008-02-15: +19 699 usd Avgift för coachning sen 2008-06-01 (8% av rullens ökning): -224 usd Over and out /Mr Tight Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 29 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 29 Juli , 2008 Trevlig läsning såhär på morgon kvisten, synd att se att cg går som det går, även om den sista omaha handen du postade är både fucked up och tyvärr rätt standard, liten undran bara hur ser det ut för dig i NLTH lika mkt rigg där eller mindre än i PLO? Annars kul att se att iallafall SnG's och MTT's fungerar hyfsat för dig, inte mer än rättvist kanske men ändå TY! Kul att någon läser även om framgångarna uteblivit ett tag nu Handen är absolut standard, inget att säga om detta men jag behövde väl whina lite efter 1 månad helt utan rush-tendenser NLT har absolut mindre varians än omaha men jag lirar det nästan aldrig cashgame längre. Tror aldrig jag ens varit nära att swinga 15-20 inköp under min tid som NLT-spelare. Omaha är dock (tyvärr) bra mycket roligare, iaf när det går bra ) Lurar mig själv att tro att jag vinner mer där också men om torkan fortsätter någon månad till kanske jag skulle fundera om och fokusera på MTT. Vi får se! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rabbhit Postad 29 Juli , 2008 Rapport Share Postad 29 Juli , 2008 Tråkigt att läsa att det inte går så bra just nu, vändningen kommer ju så småningom. Har du testat att gå ner en limit tills det lossnar och sedan gå upp igen? Det halverar ju förlusterna Kul att höra att Live spelet går bra iallafall. Ska tita in lite oftare och som sagt, håll ut så vänder det. BTW, läs dawwes eller nån liknande blogg så känns inte svängningarna lika jobbiga länge Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 29 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 29 Juli , 2008 Tråkigt att läsa att det inte går så bra just nu, vändningen kommer ju så småningom. Har du testat att gå ner en limit tills det lossnar och sedan gå upp igen? Det halverar ju förlusterna Kul att höra att Live spelet går bra iallafall. Ska tita in lite oftare och som sagt, håll ut så vänder det. BTW, läs dawwes eller nån liknande blogg så känns inte svängningarna lika jobbiga länge Jo, har spelat lite lägre till och från. Kanske borde göra det oftare framöver, omaha-cg självförtroendet är inte 100% just nu Brukar kolla in dawwes db ibland, hans swings är rätt sjuka men så är han ju LAG också... en TAG som jag borde nog kunna vara stabilare än jag varit denna månad, hm. Anyway, dagens lowstakes MTT blir dessa: 1. 5k gt, 10+1 usd 2. 7k gt, 5+0,5 usd 3. 5k gt, 20+2 usd CG vid sidan, skiter nog i shortstacking PLO200 denna gång, för volatilt och tråkigt när man inte kan vinna. Funderar även på 12k gt 100+8 usd, vi får se. Over and out /Mr Tight Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 30 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 30 Juli , 2008 Hej alla glada! :mrgreen: Dagens onlinepoker-nyheter från Mr Tight i Guatemala är: CG omaha bara vägrar lossna! Det positiva är iaf att jag är nöjd med spelet nästan varenda hand idag, gott! Förlorade heller inte pengar idag (+/-0). FI:s klonkskills fortsätter vara i den högre skolan men den dan det vänder kommer jag förhoppningsvis äta upp dem!! Gamla goda lowstakes MTT-formen verkar jag absolut ha hittat igen! :mrgreen: 3 st stora turrar idag, 2 st ITM varav ännu ett finalbord. Också kul att min trogna 2-personers fan-club i guatemala (scottie+thor) nästan alltid dyker upp för live-rail när jag börjar närma mig ITM Dagens MTT var dessa tre: 1. 5k gt, 10+1 usd Över 800 deltagare. Spelade så bra jag kunde men det räckte ej hela vägen idag heller. Finalbord igen dock, kom 5:a vilket gav en bit över 400 usd, kul! Vann bara 1 av 5 cointossar i slutet och då är det bara att glömma slutsegern. Hade dessutom fold-equity alla utom en, jaja, är glad ändå, snart vinner jag en av dessa igen! 2. 7k gt, 5+0,5 usd Ställde pre med QQ och sprang in i KK. Ute efter 10 min. Ångrar det ändå inte. Jag kör oftast det rycket i dessa turrar. AA/KK/QQ all-in pre oavsett blinds. Folk synar ofta idiotiskt med allt möjligt skit och man måste bygga stack på något sätt. 3. 5k gt, 20+2 usd Spelade så bra jag kunde men vann inte heller här ej cointossarna i slutet (fold-equity i alla också, bra!). Ute som 28:a av runt 300. ITM igen iaf och det är trevligt! 60 usd bara dock..... Planen framöver är densamma som sist, fortsätta jobba med CG-liret (nån gång ska det väl lossna va?) och spela alla större (minst 100 pers) lowstakes MTT. Kommer troligen köpa in i de dyrare turrarna i helgen också. En >10k megaklonk vore ju nått va Nu ska jag iväg och "bartenda" igen, många söta damer vid baren ikväll tack Ps: Igår glömde jag helt att skryta över att jag slog ut PF:s profil "tomtetomte" på väg mot finalbordet i 10+1. Nu var det skrytet avklarat iaf! 8-) Siffror sedan jag bloggade senast. Resultat ongame sen sist (exkl rakeback, inkl MTT/SnG): +500 usd Rulle ökning ongame (exkl rakeback) sen 2008-02-15: +8 457 usd Total utbetald rakeback/bonus sen 2008-02-15: +13 675 usd MTT-resultat sedan 2008-07-21: +1 500 usd (15 st spelade, 6 st ITM, 5 st finalbord) SnG-resultat sedan 2008-07-28: +123 usd (Nivå 30-50 usd, 2 st spelade, 0 st vinster, 1 st 2:a plats, 1 st 3:e plats) Bankrulle ongame: + 4 800 usd (uttaget -3000 usd nyligen) Spelade timmar sen sist: 4 h Spelade timmar totalt sen 2008-02-15: 589 h Senaste idiotspel (=tiltskottning) från min sida: 2008-05-01 (89 dagar sen) Liveresultat sen senast: +0 kr (0 timmar) Liveresultat totalt sen 2008-02-15: +15 312 kr (73 timmar) Insättningar ongame sen 2008-02-15: -1 000 usd Uttag ongame sen 2008-02-15: +19 699 usd Avgift för coachning sen 2008-06-01 (8% av rullens ökning): -224 usd Over and out /Mr Tight Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 31 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 31 Juli , 2008 30 min innan jag skulle till jobbet igår ringde de och frågade om jag ville spela live. Nästan bara fisk....arrghh, vill spela. Anyway, lyckades komma ifrån jobbet tidigare och hann spela några timmar. Sammanfattat? Bluffa ALDRIG en synstation. 4 ggr lyckdes jag med bedriften igår sick. Som tur är hade jag fantastisk träffyta i början och allt jag bluffade bort (600 kr) var vinst från dagens spel. Live är fan mer riggat än online. Vad sägs t.ex. om att först sitta på 9r6r7s7k på floppen 8r5r6s? Trevligt? Jo, men ändå sårbart. Vad händer då? Turn: 8h. Fan, jaja, så är det. Alla checkar till mig på knappen och jag knackar också. River: 7r Första tanke: Ahh, schysst, det blev en kåk (88777) av detta till slut så nu kan jag ju syna ett bet..... eller vänta...... Det blir ju fan5r6r7r8r9r. Har inte fått straight flush på nätet på typ 12k händer nu men live-riggen vet ju inte om detta. Synd att inte FI hade fyrtal men han synade min raise med sin kåk iaf :mrgreen: Utöver hittade jag även fyrtal, nötfärg och nötkåk under kvällens första 2 timmar. Sjukt, mer än jag hittat på nätet under hela månaden typ Men.... synd jag bluffade bort nästan allt sen bara. T.ex. så ställer jag (raise) all-in i en jättapott (omaha, 800 kr blev den när han synade) när färgen ligger och jag känner mig säker på att FI inte har färgen. Rätt hade jag men han tyckte ändå stegen var för fin att slänga. Bluffa aldrig synstationer som sagt :shock: ....men blev trots allt miniplus ändå, ska inte gnälla och trevligt var det absolut. Idag har jag nött rätt hårt online för att få ihop lite mer händer (rakeback). Samma principer som tidigare. MTT och CG. Resultatet idag blev dock omvänt. I dagens 4 MTT var jag aldrig ens nära att lyckas med något alls. Pissiga kort och bad-beats när de väl dög, inget att säga om detta. Nästa gång då jävlar!!! CG ick resultatmässigt bättre iaf. Började dagen på microstakes för att bygga lite självförtroende. Oj vilken skillnad det är, sick. Vänta in starka kort och pumpa på, de synar med typ allt där nere. I slutet på dagen blev det return på PLO100 och det gick sådär. Lite ofokuserat från min sida men miniplus hittade jag trots allt. Börjar mer och mer känns att kvalitén ökat senaste tiden. Mindre fisk och fler nya vassa spelare. Hoppas på ändring men annars är det bara att acceptera och hitta bord där man har tillräcklig edge för att spöa raken. Det skummaste är egentligen att det är mycket mer fisk på PLO200 som jag tyvärr inte kan fullstacka med nuvarande rulle. Synd. Nog för nu, seg och hungrig efter mycket grind idag.... Siffror sedan jag bloggade senast. Resultat ongame sen sist (exkl rakeback, inkl MTT/SnG): +150 usd Rulle ökning ongame (exkl rakeback) sen 2008-02-15: +8 607 usd Total utbetald rakeback/bonus sen 2008-02-15: +13 675 usd MTT-resultat sedan 2008-07-21: +1 450 usd (19 st spelade, 6 st ITM, 5 st finalbord) SnG-resultat sedan 2008-07-28: +123 usd (Nivå 30-50 usd, 2 st spelade, 0 st vinster, 1 st 2:a plats, 1 st 3:e plats) Bankrulle ongame: + 4 950 usd (uttaget -3000 usd nyligen) Spelade timmar sen sist: 5 h Spelade timmar totalt sen 2008-02-15: 594 h Senaste idiotspel (=tiltskottning) från min sida: 2008-05-01 (90 dagar sen) Liveresultat sen senast: +140 kr (4 timmar) Liveresultat totalt sen 2008-02-15: +15 452 kr (73 timmar) Insättningar ongame sen 2008-02-15: -1 000 usd Uttag ongame sen 2008-02-15: +19 699 usd Avgift för coachning sen 2008-06-01 (8% av rullens ökning): -224 usd Over and out /Mr Tight Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ToManyOuts Postad 31 Juli , 2008 Rapport Share Postad 31 Juli , 2008 Grattis till platsen i psykologiprogrammet. Det är en toppen möjlighet. Jag är i göteborgstrakten och jobbar på ett slakteri med att undersöka om djuren som slaktas är sjuka. Tråkigt men grymt bra betalt. Vi syns garanterat när HT drar i gång. Tills nästa gång /TMO Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 31 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 31 Juli , 2008 Grattis till platsen i psykologiprogrammet. Det är en toppen möjlighet.Jag är i göteborgstrakten och jobbar på ett slakteri med att undersöka om djuren som slaktas är sjuka. Tråkigt men grymt bra betalt. Vi syns garanterat när HT drar i gång. Tills nästa gång /TMO TYTY! Blir nog en del live i höst, verkar finnas intresse iaf. Synes/höres om en månad Övrigt: Dagens plan är de tre vanliga turrarna (5, 10 resp 20 usd) och omaha CG vid sidan om. Ska vara noga med table-selection idag. Inte sätta mig vid bord utan bra värde. Bartending ikväll igen så det blir spel till till senast kl 2:30 svensk tid. KLONK nu! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pisak84 Postad 31 Juli , 2008 Rapport Share Postad 31 Juli , 2008 snubblade in här liten grann... mest intresserad av resandet jävligt kul med bilder och sådär, skriv gärna mer om vad som sker i livet där borta... btw. hur är din internetuppkoppling där, stabil nog för att slippa bli disconnectad i massa potter? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 31 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 31 Juli , 2008 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 31 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 31 Juli , 2008 (edit: skrev just ett lååångt inlägg men då blir något CP och 90% försvinner i cyberrymden, jaja, here we go again ) 3 st MTT och en SnG idag. CG vid sidan. Nu är det ombytta roller från tidigare. Plus i CG men kan nu inte vinna en showdown i MTT/SnG. MTT-variansen är rätt hög som vi alla säkert vet och idag var det hopplöst men fick en mini-ITM i den billigaste iaf Bara att fortsätta spela vettigt så kommer det ännu en MTT-rush snart, no doubt! Spelade även en SnG 30+3 och självklart blev jag fyra men spelade iaf godkänt CG gick iaf hyfsat och de senaste två dagarna har jag tightat till spelet rejält postflopp. Resultatet av den nya tightheten är att EV-kurvan börjat luta åt rätt håll igen, bra det. Har varit för vild/aggro postflopp i många lägen tidigt denna månad, inte bra men bättre nu som sagt :mrgreen: Bifogar dagens största pott nedan. Tyvärr förlustpott men jag undrar ändå, någon som hittar ett annat spel? Nu i efterhand kan jag tycka en syn på floppen skulle funkat bättre. FI är TAG och troligen en av de bästa spelarna på denna nivå. Jag satte honom felaktigt på topp 2 när han bettar ut pott. Som det nu blev var det ju autosyn när han raisar. Ca 53-47 i hans favör när degen åkte in. Omaha Hi $1-$2 PL (real money), hand #P4-73264372-219 Table Augsburg, 31 Jul 2008 9:58 PM ET Seat 3: Cafe No Se [ ,,, ] ($113.55 in chips) Seat 4: kasperham x ($157.65 in chips) Seat 10: HADE23 ($168.45 in chips) ANTES/BLINDS HADE23 posts blind ($1), Cafe No Se posts blind ($1). PRE-FLOP kasperham x folds, HADE23 checks, Cafe No Se bets $2, HADE23 calls $2. FLOP [board cards ,, ] HADE23 bets $6, Cafe No Se bets $24, HADE23 bets $72, Cafe No Se bets $86.55 and is all-in, HADE23 calls $32.55. TURN [board cards ,,, ] RIVER [board cards ,,,, ] SHOWDOWN Cafe No Se shows [ ,,, ] HADE23 shows [ ,,, ] HADE23 wins $225.10. Nu var det iaf slutspelat för denna månad som tyvärr blir den sämsta någonsin om man bortser från månader med grav tiltskottning på PLO1000 och högre. Förklaring? Har tittat en del på mitt spel och ser att jag varit för lös/aggro postflopp fram till de senaste dagarna som varit bättre. Måste skärpa till detta om jag ska kunna vinna stabilare (och mer). Hur som helst är det lungt, har inga stora utgifter och drog trots allt in lite mer än jag brände, bra det!! Kommer en utförlig månadsrapport de närmaste dagarna, blir inte så kul att se på men sanningen ska fram så det är bara att bita ihop. Mitt EV denna månad är en katastrof på grund av vildheten postflopp, jag måste sluta använda fold-equity som en ursäkt för att bomba när jag är kort-kall, funkar INTE!. Ser hur som helst bra ut framöver, har rulle som funkar för dessa nivåer och behöver inte ta ut något annat än rakeback resten av året om inget oväntat inträffar. Hoppas fortfarande nå upp runt 15-20k i rulle innan året är slut men det kan bli tufft. Hur som helst är jag ändå relativt nöjd så länge disciplinen håller i sig. Nu ska jag iväg och jobba snart igen, många söta damer tack! Siffror sedan jag bloggade senast. Resultat ongame sen sist (exkl rakeback, inkl MTT/SnG): +200 usd Rulle ökning ongame (exkl rakeback) sen 2008-02-15: +8 807 usd Total utbetald rakeback/bonus sen 2008-02-15: +13 675 usd MTT-resultat sedan 2008-07-21: +1 420 usd (22 st spelade, 7 st ITM, 5 st finalbord) SnG-resultat sedan 2008-07-28: +90 usd (Nivå 30-50 usd, 3 st spelade, 0 st vinster, 1 st 2:a plats, 1 st 3:e plats, 1st 4:e plats) Bankrulle ongame: + 5 150 usd (uttaget -3000 usd nyligen) Spelade timmar sen sist: 3 h Spelade timmar totalt sen 2008-02-15: 597 h Senaste idiotspel (=tiltskottning) från min sida: 2008-05-01 (91 dagar sen) Liveresultat sen senast: +0 kr (0 timmar) Liveresultat totalt sen 2008-02-15: +15 452 kr (73 timmar) Insättningar ongame sen 2008-02-15: -1 000 usd Uttag ongame sen 2008-02-15: +19 699 usd Avgift för coachning sen 2008-06-01 (8% av rullens ökning): -224 usd Over and out /Mr Tight Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 31 Juli , 2008 Författare Rapport Share Postad 31 Juli , 2008 snubblade in här liten grann... mest intresserad av resandet jävligt kul med bilder och sådär, skriv gärna mer om vad som sker i livet där borta... btw. hur är din internetuppkoppling där, stabil nog för att slippa bli disconnectad i massa potter? Ah, trodde alla var pokernördar här på PF Ska jobba på att uppdatera mer avseende övriga livet också. Blir dock en del poker både live och online även här. Pokerintresset är rätt stort bland många polarna här (jänkare) och ofta har jag 1-2 pers sällskap som kollar när jag lirar. Rätt kul faktikst och bra support när beatsen haglar. Annars är det klart att jag säljer bågen till en arbetskollega från trakten (enda bartendern som inte är utlänning btw). Känns lite tungt men ska jag plugga 5 år i Uppsala känns det onödigt att ha en hoj här som jag max använder lite varje sommar. Nästan värt att sälja den bara att kollegan blir så jävla glad (killen har i dagsläget en sunkig gammal yahama 125:a från typ 1982, nu köper han snart en Honda 200cc, modell 2003 för kompispris, han har spanat in enda sen jag köpte den för 4 år sen ) Angående internet så var det ett STORT problem innan jag hittade till stället jag sitter på nu. Torskade nog runt 1500-2000 usd pga disconnects De flesta internet-cafeerna har pisslina som går ner så fort det blir strömavbrott, regnar, är för soligt, för varmt, för kallt etc etc. Stället jag sitter på nu har egen snabb lina direkt in och desutom batteribackup på strömmen. Nån gång har uppkopplingen hakat upp sig lite men det hör verkligen till ovanligheterna. Utöver detta är stället som utformat för en pokerspelare. Rejäla arbetsplatser (massiva bord) och harmonisk/lugn miljö med trevlig personal. För er som undrar:Stället heter "La Connecion" och ligger på innergården vid restaurangen/cafét "La Fuente (i Antigua/Guatemala) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tomtetomte Postad 1 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 1 Augusti , 2008 Bifogar dagens största pott nedan. Tyvärr förlustpott men jag undrar ändå, någon som hittar ett annat spel? Nu i efterhand kan jag tycka en syn på floppen skulle funkat bättre. FI är TAG och troligen en av de bästa spelarna på denna nivå. Jag satte honom felaktigt på topp 2 när han bettar ut pott. Som det nu blev var det ju autosyn när han raisar. Ca 53-47 i hans favör när degen åkte in. Nej, det där känns extremt standard. Om du har readen att han bara betar ut med exakt toppset så kan du ju syna. Men till och med då är det ju inget större misstag att höja. Ibland ska man inte komplicera saker i onödan, med AAxx + nfd ska pengarna in. Här har du openended också, då ska pengarna in ännu snabbare. Annars syn/slöspelar du nästa gång och ger en risig QT9x chansen att dra ut dig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Flesh2Flesh Postad 1 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 1 Augusti , 2008 Soft dagbok... skriv gärna mer om din microlimit BR/MM coaching Spelar inte själv på nätet nuförtiden för när jag gör det tiltar jag bara hårt, behöver också en online-BR-coach Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
a.k.a Postad 2 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2008 Trevlig morgon läsning som vanligt, ang. bombandet post flopp med fold equ som skäl så skulle jag gärna se lite händer annan än den där du hade nöt färg drag samt steg drag, svårt å inte bomba på den liksom Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LuckyStar5.1 Postad 2 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2008 Najs DB ...kommer följas. Skicka gärna upp bilder om hur du bor och internetcafét mm mm. Skulle va kul för oss som inte har något liv ...typ ! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 2 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 2 Augusti , 2008 Skitkul med många kommentarer i dagboken uppskattas att någon läser det som skrivs! Keep it up Nej, det där känns extremt standard. Om du har readen att han bara betar ut med exakt toppset så kan du ju syna. Men till och med då är det ju inget större misstag att höja. Ibland ska man inte komplicera saker i onödan, med AAxx + ntfd ska pengarna in. Här har du openended också, då ska pengarna in ännu snabbare. Annars syn/slöspelar du nästa gång och ger en risig QT9x chansen att dra ut dig. Ja, tror du har helt rätt där. Har funderat lite på handen och de enda gångerna en syn på flopp vore motiverad är om man är 100% säker på set hos FI (och det är man väl aldrig?) Soft dagbok... skriv gärna mer om din microlimit BR/MM coaching Spelar inte själv på nätet nuförtiden för när jag gör det tiltar jag bara hårt, behöver också en online-BR-coach TYTY! Coachningen är pausad under Juli+delar av augusti pga semester. Återkommer med mer info när den drar igång igen. Hittills har det iaf varit en kanongrej för mig, främst ur disciplinsynpunkt. Ni som läst mina bloggar/dagböcker ett tag har ju fått läsa om otaliga idiotskottningar+tiltar. Nu var det ett tag sen sist och jag hoppas aldrig mer behöva skriva ett gråtfärdigt inlägg om hur jag gulade på PLO2000 typ... Trevlig morgon läsning som vanligt, ang. bombandet post flopp med fold equ som skäl så skulle jag gärna se lite händer annan än den där du hade nöt färg drag samt steg drag, svårt å inte bomba på den liksom TY! Jo, har varit dåligt med HH ett tag nu. Ska ta med exempel på idiotbombningar om/när jag gör dem igen. Ska dock försöka undvika sånt, denna sorts spel har gjort att min EV-kurva planat ut i Juli, inte bra. Ofta är det halvt read-baserat och nästan alltid mot synstationer/slöspelare, typ: "Den killen synar alla floppar och nog fan har han färgdrag igen va? Det där turnkortet kan inte heller ha hjälpt honom, jag bombar på med endast mellanpar+pipa en gata till.....". Sen står jag där med skägget i brevlådan när de checkraisar all-in med mellanset. Check på turn är ett bra sätt att hålla nere potter och inducera bluff, måste blir bättre på det. Najs DB ...kommer följas. Skicka gärna upp bilder om hur du bor och internetcafét mm mm.Skulle va kul för oss som inte har något liv ...typ ! TY! Kul att någon läser som sagt Ska bli, tar med kameran imorn då det ska spelas en del under eftermiddan (svensk kväll/natt). Bilder kommer 8-) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 2 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 2 Augusti , 2008 [ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 2 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 2 Augusti , 2008 Kl 04:30 på natten igår kändes som som världens bästa ide att ta en tequila till eftersom glaset just blivit tomt igen, lite gladare kunde jag nog bli. Jag menar det var både kul sällskap och suverän livemusik på efterfesten... Kl 05:15 tänkte jag inte två gånger innan jag satte mig på bågen för att krypköra hem. Fyllestyrning alltså, olagligt även här även om jag inte hört talas om någon som åkt dit för det. I Sverige skulle jag inte ens vara nära att göra detta. Visst, ingen fara för någon annan denna gång eftersom kullerstensgatorna är 100% tomma vid den tiden. Men ändå, att sitta i hjälm och styra hem mitt i natten är väl helt jävla smart va? Ungefär som att bluffa en full synstation. Anyway, kl 05:20 släppte vakten mig genom andra vaktposten (passerar två stycken "grindar" varje gång jag åker till från/hemmet, killarna har stora hagelgevär och man undrar om hur stor risken är att de en dag bestämmer sig för att gå bärsärk på nån random gringo Kl 05:22 parkerar jag och låser hojen utanför porten och glädjer mig åt att min idioti inte bestraffads med varken polisiära åtgärder eller brutna ben, krossad skalle. Kl 12:45 vaknar jag och tycker inte längre det var en bra idé att dricka de 3-4 sista groggarna mellan kl 02:30 och 04:40. Kl 14:00 möter jag upp med polarna på stammiscafét. De gick till sängs i tid och ser något piggare ut, grattis, kul för er. Den ena visar bilder från djuphavfisket i onsdags, 20 st sailfish och en svärdsfisk hade de visst fångat, nästa gång vägrar jag bli exkluderad från detta. Såg grymt ballt ut! Kl 14:20 drar jag igång datorn, scottie undrar om jag ska lira idag. Vet ej själv.... jo, en turre iaf. Anmäler mig och i vanlig ordning dör anslutningen efter 5 minuter och vi hoppar upp på bågen för att åka till La Conneccion (stabil lina, bra miljö) istället. Scottie är numera ofta min trogna följeslagare när jag lirar. Bra för tiltkontrollen och kul med sällskap. Kl 19:00 stänger jag ner spelat för dagen. I turren gjrode jag så gott jag kunde (20+2 rebuy, 20k gt) men när jag efter 2,5 timmar får KK och får in allt pre så har självklat FI hittat AA. Grattis, kul för dig. Körde även en SnG och inte heller där räckte det med fold-equity och klart bäst hand. Bye bye även i denna. Kallt i SnG/MTT senaste dagarna, vinner inte en showdown. I CG gick det dock bättre idag. Hade det löjligt tungt en period men en minirush på ca 60 sekunder med vunna all-ins på 3 samtida bord räddade det mesta. Riktigt skönt! Inga HH idag, blir mer av den varan nästa gång. Kl 19:30 käkar vi 2 gigantiska burritos till middag och får samtidigt samtal om livegame med lokalbefolkningen. Scottie är pank men jag stakar honom. Lowstakes är det som gäller. KL 21:00 drar vi igång med spelet men här sket sig dock det mesta idag. Scottie gulade rätt snabbt och till slut gjorde jag detsamma. Killarna vägrar köra annat än foldém och när jag är kort-kall tar otåligheten ofta över. Detta kombinerat med att inte få dra ut samt dessutom bli utdragen (båda efter all-ins) gjorde att jag inte nådde några större framgångar direkt. Avslutade dessutom kvällen med att bluffa en full synstation all-in i kvällens för mig största pott. Well done! Spel+stakning kostade 500 kr men det var hyfsat kul iaf Nu är kl 03:00 och läggdags... Mer spel online imorn tror jag, iaf på e.m. innan kvällens fest. Mer tequila på natten? Förresten, nedanstående HH måste jag bara slänga upp. Från dagens turre inna det sket sig till slut. FI väljer en något annorlunda linje både preflopp och postflopp:) (vi garvade rätt friskt när det blev showdown på turn. X:ar hans nick av sekretessskäl ) TEXAS_HOLDEM, NO_LIMIT, played at "Zaragoza" for USD TC from 2008-08-01 16:22 until 2008-08-01 16:23 Seat 1: avejdegn99 ($1,555 in chips) Seat 2: Cafe No Se ($1,825 in chips) [ , ] Seat 3: kuohunkirkas ($6,290 in chips) Seat 5: trebol69 ($1,165 in chips) Seat 6: bouda x ($1,500 in chips) Seat 7: BigFatRony ($830 in chips) Seat 8: gagi_at ($1,410 in chips) Seat 9: XXXX ($2,025 in chips) Seat 10: B_Goode ($1,370 in chips) ANTES/BLINDS trebol69 posts blind ($15), bouda x posts blind ($30). PRE-FLOP BigFatRony folds, gagi_at calls $30, XXXX calls $30, B_Goode folds, avejdegn99 folds, Cafe No Se bets $135, kuohunkirkas folds, trebol69 folds, bouda x folds, gagi_at folds, XXXX bets $210, Cafe No Se calls $105. FLOP [board cards: ,, ] XXXX bets $555, Cafe No Se bets $1,585 and is all-in, XXXX calls $1,030. TURN [board cards: ,,, ] RIVER [board cards: ,,,, ] SHOWDOWN Cafe No Se shows [ , ] XXXX shows [ , ] Cafe No Se wins $3,725. Siffror nedan sedan jag bloggade senast. Återkommer snart med en månadsrapport för Juli också, imorn troligen.... Dugligt plus idag trots totala misslyckanden i MTT+SnG. tacka CG för detta, kul! Min EV-kurva börjar dessutom se ok ut igen, lutning åt rätt håll senaste 3k händerna efter flera veckor av "planhet" Resultat ongame sen sist (exkl rakeback, inkl MTT/SnG): +350 usd Rulle ökning ongame (exkl rakeback) sen 2008-02-15: +9 157 usd Total utbetald rakeback/bonus sen 2008-02-15: +13 675 usd MTT-resultat sedan 2008-07-21: +1 378 usd (23 st spelade, 7 st ITM, 5 st finalbord) SnG-resultat sedan 2008-07-28: +90 usd (Nivå 30-50 usd, 4 st spelade, 0 st vinster, 1 st 2:a plats, 1 st 3:e plats, 1st 4:e plats, 1 st 5-10:e plats) Bankrulle ongame: + 5 500 usd (uttaget -3000 usd nyligen) Spelade timmar sen sist: 4 h Spelade timmar totalt sen 2008-02-15: 601 h Senaste idiotspel (=tiltskottning) från min sida: 2008-05-01 (92 dagar sen) Liveresultat sen senast: -500 kr (5 timmar) Liveresultat totalt sen 2008-02-15: +14 952 kr (78 timmar) Insättningar ongame sen 2008-02-15: -1 000 usd Uttag ongame sen 2008-02-15: +19 699 usd Avgift för coachning sen 2008-06-01 (8% av rullens ökning): -224 usd Over and out /Mr Tight Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Teh_MoUsE Postad 2 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 2 Augusti , 2008 Lite synd om killen...då du glömde sätta XXXXX på showdown också Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 2 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 2 Augusti , 2008 Lite synd om killen...då du glömde sätta XXXXX på showdown också Ty Klantigt av mig, fixat nu Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 3 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 3 Augusti , 2008 Canadian Daily 50+4 på ongame.42 av 247 kvar. Leder just nu gör Cafe_No_Se, nu jävlar ska klonkas! Med perspektiv känns det ändå ok, kom 6:a även om jag absolut hade siktet inställt på bättre. Stämde inte 100% i slutet men asï es la vida. Bra dag idag hur som helst! Återkommer med siffror etc, rullen mår ganska bra iaf (för dessa stakes) Over and out /mr Tight Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 4 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 4 Augusti , 2008 Igår var en bra pokerdag. 6:a i canadian daily 50+4 usd gav >600 USD. Även CG funkade rätt ok och nått inköp upp landade jag på. Dagen avslutades sen med ännu en vild fest, houseparty modell större med egen bar, projektor och 40-50 pers :mrgreen: Vaknade runt 12:30 "imorse" (överlät 10k gt frirullen till polarn som dock ej lyckades alls i den). Ännu en gång kändes den sista drinken inte längre som världens bästa idé... Tragglar mig upp hur som helst och 30 minuter senare har jag köpt en trenchcoat i tjockt svart läder för 85 kr. Nöten, solbrillor och jag ser ut som Keanu Reeves i Matrix. Paret jag delar hur med ska flytta tillbaka till USA strax efter jag åker till Sverige och håller nu på och säljer ut allt de äger i princip. De har bott här i 5 år nu men efter ett rånöverfall i deras vinbar för 4 månader sen tappade de sugen och bestämde sig för att återvända. En av de mörkare sidorna av detta vackra land, relativt hög fattigdom/korruption/våldsbrottslighet. Man går inte ensam hem från krogen, rånrisken är hög och våldsbrott är inte ovanliga. Själv har jag klarat mig från allt skit hittills men känner många som blivit rånade eller värre. Dagens poker var i trötthetens tecken och jag tog iaf det mogna beslutet att spela lågt som fan tills jag vaknat till liv. Tur det eftersom jag bluffade bort 3-4 inköp på PLO25 innan spelet skärpte till sig. Gick då upp på vanliga borden och körde samtidigt MTT 20+2 med 393 pers. Gick relativt bra även denna gång. Åkte som 20:e efter kort-torka och några tveksamma spel. ITM (78 usd) iaf, gott det! Fick förfrågan om att visa dåliga/överaggresiva spel från min sida så här kommer en hand jag letat upp. Mycket nöje, så här kan det se ut när man överspelar fold-equity på turn ur position med halvdan hand/träff. Raisen preflopp gillar jag inte heller. Bygga stora potter preflopp ur position är nästan alltid idiotiskt oavsett hur fin ens starthand ser ut. Omaha Hi $1-$1 PL (real money), hand #P4-72423255-272 Table Duluth, 19 Jul 2008 10:35 PM ET Seat 2: Pelinainen2 ($138.80 in chips) Seat 3: HEPE ($120.40 in chips) Seat 4: Cafe No Se [ ,,, ] ($96.20 in chips) Seat 5: bigbadbumm ($211.80 in chips) Seat 6: missdrop ($85.40 in chips) ANTES/BLINDS Cafe No Se posts blind ($1), bigbadbumm posts blind ($1). PRE-FLOP missdrop calls $1, Pelinainen2 folds, HEPE calls $1, Cafe No Se bets $4, bigbadbumm calls $4, missdrop calls $4, HEPE calls $4. FLOP [board cards ,, ] Cafe No Se bets $14, bigbadbumm folds, missdrop folds, HEPE calls $14. TURN [board cards ,,, ] Cafe No Se bets $48, HEPE bets $101.40 and is all-in, Cafe No Se calls $29.20 and is all-in. RIVER [board cards ,,,, ] SHOWDOWN HEPE shows [ ,,10C, ] Cafe No Se shows [ ,,, ] HEPE wins $223.60. Har ett antal händer som ovanstående från början/mitten på förra månaden. Inte alls bra men har skärpt till det senaste veckan dock. Fick också en förfrågan om bilder härifrån so here we go Grindstugan på stammiscafét ("y tu pina tambien") nedan, stället med halvdan internetanslutning. Grinden där slutar ofta med en snabb resa till stans överlägset bästa internet-ställe (linan går i princip aldrig ner) Och så här ser grindstugan ut på stället med bra internet. Mycket trevligt och i direkt anslutning till en bra restaurang. Går att ansluta med egen laptop till det trådlösa och sitta ute i restaurangens innergård också om man vill. Personalen har dessutom vant sig vid mig nu och kommer ofta in till "kontoret! för att ta beställningar Och för att sätta allt i perspektiv kommer en bild från Uppsala också Notera "slagkudden" på väggen. Den har fått ett gäng smällar efter 1-outare m.m. Antigua omringas av vulkaner, här ser ni en av dem som fick spel en dag: Så här ser jag och bågen ut (efter en hård natt:) ...och ungefär så här ser det ut bakom bardisken när jag jobbar. Killen med kruligt hår i bakgrunden är en av de största livefiskarna i stan. Rik är han också men tyvärr spelar han inte ofta Och polarna som det ofta blir pokersnack med. Scottie, Jeremy och Thor Siffror nedan sedan jag bloggade senast. Bra sådana denna gång! Resultat ongame sen sist (exkl rakeback, inkl MTT/SnG): +950 usd Rulle ökning ongame (exkl rakeback) sen 2008-02-15: +10 107 usd Total utbetald rakeback/bonus sen 2008-02-15: +13 675 usd MTT-resultat sedan 2008-07-21: +1 950 usd (29 st spelade, 9 st ITM, 6 st finalbord) SnG-resultat sedan 2008-07-28: +90 usd (Nivå 30-50 usd, 4 st spelade, 0 st vinster, 1 st 2:a plats, 1 st 3:e plats, 1st 4:e plats, 1 st 5-10:e plats) Bankrulle ongame: + 6 450 usd (uttaget -3000 usd nyligen) Spelade timmar sen sist: 7 h Spelade timmar totalt sen 2008-02-15: 608 h Senaste idiotspel (=tiltskottning) från min sida: 2008-05-01 (94 dagar sen) Liveresultat sen senast: +0 kr (0 timmar) Liveresultat totalt sen 2008-02-15: +14 952 kr (78 timmar) Insättningar ongame sen 2008-02-15: -1 000 usd Uttag ongame sen 2008-02-15: +19 699 usd Avgift för coachning sen 2008-06-01 (8% av rullens ökning): -224 usd Over and out /Mr Tight Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vessel89 Postad 4 Augusti , 2008 Rapport Share Postad 4 Augusti , 2008 Snygga resultat och fortfarande lika tiltfri. Nice Lite kul att du har exakt likadana skärmar, skrivbord och datastol som jag har också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mr_Tight Postad 4 Augusti , 2008 Författare Rapport Share Postad 4 Augusti , 2008 Snygga resultat och fortfarande lika tiltfri. Nice Tyty! Känns som jag faktiskt ska klara att hålla skotten borta i framtiden också. Fan så mycket bättre man sover också Lite kul att du har exakt likadana skärmar, skrivbord och datastol som jag har också. Hm, nästan lite sjukt va?... men det är ju ifs rätt bra standardgrejer allihopa och det är väl inte bara jag som handlar på Ikea och köper prisvärda samsungskärmar Stolen är ju grymt skön btw, provade många innan jag valde och är supernöjd. Övrigt: Scottie (Mr Us Marine, se bild ovan) har suttit bredvid mig massor senaste veckan när jag lirat, speciellt turneringar. Har ju försökt hjälpa honom komma igång med onlinespelet men det har inte gått. Live är han riktigt vass, bra på att spela ut folk. För mycket gambling och tilt online dock, alla insättningar har rykt inom några dagar. Trodde det var kört ett tag men kanske får tänka om efter det jag fick se idag? Gjorde en mini-insättning (20 usd) åt honom idag på pokerstars och kollade en del på spelet. Verkar som han faktiskt börja förstå onlinegrejen mer och mer nu. Tightare, mer positionstänkt etc. Miniplus i CG-micro efter stabilt spel och.... Idag anmälde han sig också till en MTT 5+0,5 usd rebuy med 3700 spelare. Satt bredvid honom sista 5(!) timmarna och såg honom spela (enligt mig) nästan perfekt lowstakes MTT-poker hela tiden (jag drog i handbromsen en gång endast). Hur det gick? Killen kom 12:a (>300 usd)och har nu en liten att rulle att bygga med på billiga cg-bord och MTT! Skitkul ju! Återkommer med mer info, hoppas på en framgångssaga där :mrgreen: /Over and out Mr Tight Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts