Gå till innehåll

Omahaha - Firma Ruffel och Båg


Mr_Tight

Recommended Posts

Snart sitter du och lirar holdem igen, vad är det jag har sagt hela tiden;)

 

Lycka till med hunden! Hojta till om du undrar något så ska jag ge dig lite expert hjälp:mrgreen:

 

 

Precis ;) Som vi både vet blev det ju också holdém vid comebacken idag.

Var närmare ett år sen jag spelade seriös holdém på ongame. Då 1/2 och 2/4 shorthanded innan jag övergav det för enbart omaha. Idag blev det 0,25/0,5 sh och högre vandrade jag inte heller. Verkar ha hänt en del, iaf idag var det tightare än jag någonsin såg på "min tid". Förr kändes det som kanske hälften var rejäla fiskar... så inte fallet idag tidig kväll iaf. Hur som helst höll jag i spelet dugligt (22/15-2,5) och plussade lite mer än ett inköp på 500 händer, detta trots en idiottabbe där jag såg fel på korten, haha...

 

 

 

 

Hur som helst vettefan om det blir så mycket mer holdém, är inte nära så kul som omaha. Folk kan ju liksom inte ha så mycket egentligen när alla bara har två kort var. Utöver detta verkar värdet (på ongame iaf) inte vara som det en gång var..... någon som kan instämma?

 

 

Blev sen lite omaha på kvällen istället och även där hittade jag ett miniplus efter att ha lirat rejält tight till och från. Vill INTE swinga en jävla massa inköp igen så nu får det bli att hålla nere potterna framöver.

 

 

 

 

 

 

Mer då...? Jo, fick ju min hundvalp i lördags. Var uppenbarligen rejält naiv med hela tänket innan och hade inte kollat upp vad en valp egentligen behöver för att må bra under sin uppväxt (massor av tid och träning, minst halvtidsjobb). Han bör t.ex. egentligen ALDRIG lämnas ensam i början och endast korta stunder senare (ej 3-4 timmar under föreläsning t.ex.). Efter en dags funderande och snack med polare+uppfödare bestämde jag att lämna tillbaka honom till uppfödaren.

 

 

Kändes skittråkigt men är nog absolut bäst för både mig och valpen på sikt. Borde ju absolut ha hajat detta innan och skaffat vuxen hund eller katt istället. Kanske blir framöver, ska smälta detta först.

 

 

 

 

 

 

Bortsett från historian oven känns det ändå rätt bra nu, skönt att komma tillbaka till pokern och hitta tight spel+miniplus efter uppehållet. Viktigt som fan att hålla i spelet (tight) framöver nu. Inget mer LAG från mig, behärskar det absolut inte tillräckligt bra.

 

 

 

Siffror:

 

 

 

Resultat ongame sen sist (exkl rakeback, inkl MTT/SnG): +250 usd

Rulle ökning ongame (exkl rakeback) sen 2008-02-15: +11 900 usd

Total utbetald rakeback/bonus sen 2008-02-15: +16 073 usd

 

MTT-resultat sedan 2008-07-21: +1 700 usd (89 st spelade, 17 st ITM varav 9 st finalbord)

SnG-resultat sedan 2008-07-28: +90 usd

(Nivå 30-50 usd, 4 st spelade, 0 st vinster, 1 st 2:a plats, 1 st 3:e plats, 1st 4:e plats, 1 st 5-10:e plats)

 

Bankrulle ongame: + 3 250 usd (uttaget 2 000+3 000 usd nyss)

 

 

 

Spelade timmar sen sist: 4 h

Spelade timmar totalt sen 2008-02-15: 752 h

 

Senaste tiltskottning från min sida: 2008-05-01 (141 dagar sen)

 

Liveresultat sen senast: -400 kr (4 timmar)

Liveresultat totalt sen 2008-02-15: +13 400 kr (82 timmar)

 

Insättningar ongame sen 2008-02-15: -1 000 usd

Uttag ongame sen 2008-02-15: +27 000 usd

 

Avgift för coachning sen 2008-06-01 (8% av rullens ökning, paus jul+aug): -224 usd

 

Over and out

 

/Mr Tight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

SÅJA!

 

 

 

700 händer spelade och idag åt jag upp vildarna. Äntligen lite medrigg och uteblivna bad-beats. Lyckades också med konststycket att värdebetta typ "12:e nöt" på river två gånger och fick syn av sämre händer båda (av vildarna som alltid hittar hjältesyn), så gott när värdebetten sitter.

 

 

Har verkligen tightat till det massor nu sen jag började spela igen efter pausen. Preflopp är jag i det närmaste megapassiv och slår i princip aldrig om eller ens höjer. Min PFR har jag dragit ner från 15 till endast 5 idag (har aldrig tidigare varit så lågt, spelade skumma 25/5-3,8 idag). Känns skumt som fan med dessa siffror men tror det är bäst så med mitt spel när borden är småvilda (alltid nån annan som raisar ändå, ofta ur pos också så man kan låta dem bomba bort sig). Att bygga "lotto-potter" preflopp har jag nog ändå inte mycket att tjäna på. Lite högre än 5% ska jag dock kunna ligga, blir upp mot 10% nästa gång. Har också blivit bättre på läggningar (t.ex. mellanset i ohöjd pott) och synar nu lite oftare i sen pos istället för att alltid raisa.

 

 

 

 

________________________________________________________________

 

Dagens hand får ämdå bli en av få större potter jag förlorade. Mitt troligen lösaste spel för dagen också:

 

En del aktion preflopp och på flopp. River lägger sen möjlig färg i relativt stor pott, jag har nöt-esset men ingen kicker för färgen. Jag bettar ut 70% pott som bluff och blir nu raisad av hyfsad spelare.... Vafan?? Han har ju absolut inte nöten, går ej då jag har esset. Jag funderar ett tag och tänker att det enda han skulle raisa med förutom nöten (går ej) är en bluff. Jag reraisar tillbaka all-in men typ ingenting... Han synar dock och visar K-hög.

 

Skum jävla hand, hur i h-e hittar han den raisen på rivern undrar man ju. Mitt spel ser ju rätt skumt ut också så här i efterhand men trodde faktiskt han var tillräckligt bra för att inte raisa på rivern utan nöten. Fel hade jag och fick betala ett inköp för det.

 

________________________________________________________________

 

 

 

Annars är det mesta bra! Blivit frekvent besökare på gymet nu och den invalidiserande träningsverken är nu endast ett minne blott. Några stora muskler syns i ännu men det kanske inte är att vänta efter 3 veckor? :)

 

 

 

 

 

Äntligen bra siffror igen, tycker det var hyfsat välförtjänt också, solid poker:

 

 

Finns t.o.m hopp för att detta INTE ska bli den första minusmånaden på länge trots mega-monster-downswingen för två veckor sen, vi får se hur det går i slutet nu.

 

 

 

 

Resultat ongame sen sist (exkl rakeback, inkl MTT/SnG): +650 usd

Rulle ökning ongame (exkl rakeback) sen 2008-02-15: +12 550 usd

Total utbetald rakeback/bonus sen 2008-02-15: +16 073 usd

 

MTT-resultat sedan 2008-07-21: +1 695 usd (90 st spelade, 17 st ITM varav 9 st finalbord)

SnG-resultat sedan 2008-07-28: +90 usd

(Nivå 30-50 usd, 4 st spelade, 0 st vinster, 1 st 2:a plats, 1 st 3:e plats, 1st 4:e plats, 1 st 5-10:e plats)

 

Bankrulle ongame: + 3 900 usd (uttaget 2 000+3 000 usd nyss)

 

 

 

Spelade timmar sen sist: 3 h

Spelade timmar totalt sen 2008-02-15: 755 h

 

Senaste tiltskottning från min sida: 2008-05-01 (142 dagar sen)

 

Liveresultat sen senast: -400 kr (4 timmar)

Liveresultat totalt sen 2008-02-15: +13 400 kr (82 timmar)

 

Insättningar ongame sen 2008-02-15: -1 000 usd

Uttag ongame sen 2008-02-15: +27 000 usd

 

Avgift för coachning sen 2008-06-01 (8% av rullens ökning, paus jul+aug): -224 usd

 

Over and out

 

/Mr Tight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

141 dagar är så sjukt.

Själv klarar jag fortfarande knappt en dag utan åtminstone semi-tilt.

Och ändå har jag ju tur som få...

 

 

pcurve1nf8.th.png

 

Vilket väl betyder att av pokerforums 50.000 medlemmar tillhör jag dom 200 som har mest tur.

 

luckybastardsclub.gif

 

Ser inte fram mot en bad-run...

Kanske borde beställa tid hos en psykolog redan nu.

Väntetiderna ska ju vara långa :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

141 dagar är så sjukt.

Själv klarar jag fortfarande knappt en dag utan åtminstone semi-tilt.

Och ändå har jag ju tur som få...

 

 

 

Ser inte fram mot en bad-run...

Kanske borde beställa tid hos en psykolog redan nu.

Väntetiderna ska ju vara långa :shock:

Snygg good-run... :shock: :shock: :shock:

Hur många händer, antal $ över EV?

 

 

 

Btw: 141 dagar utan tiltSKOTT är det, INTE utan vanlig tilt tyvärr. Har nu också grävt lite i vad som hände för ca: 2 veckor sen (megadownswingen).

 

Närmare hälften av de 40-50 inköpen jag tappade var tveksamma/dåliga/värdelösa spel från mig (dvs tilt typ). :evil: :evil: :evil:

 

 

 

 

TIGHT som fan framöver nu, kanske t.o.m borde lämna bord med många vildar och hålla mig borta från lotteriet? Skulle nästan gissa att jag backat totalt mot 80/40-killarna.... Skumt men troligen sant senaste månaderna iaf.

 

 

 

Och.....Om 5 år är jag färdig psykolog men vore schysst med övningspatient (du) redan nu. Bara att boka tid så kör vi alla experimentella behandlingar som finns, haha ;)

 

 

Övrigt: Ni som inte kollat in "Joe The Pro", här kommer en länk till senaste avsnittet:http://uk.youtube.com/watch?v=pwsSn1S8cDM

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och.....Om 5 år är jag färdig psykolog men vore schysst med övningspatient (du) redan nu. Bara att boka tid så kör vi alla experimentella behandlingar som finns, haha ;)

 

 

Övrigt: Ni som inte kollat in "Joe The Pro", här kommer en länk till senaste avsnittet:

 

senaste är faktiskt denna

Joe the pro - episode 11

 

Går jag från 99.6% till 0.4% på kurvan lär du få behandla min depression med elchocker :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här är det nu:

 

1. Jag spelar otroligt illa, troligen det sämsta någonsin. Otåligt, överaggro, löst etc. Utöver detta har jag då och då börjat med idiotiska bluffar... typ: "Inte fan kan han ha något IGEN, nu ställer jag så får han väl vika". Smart. Undrar verkligen hur det ens kan vara möjligt att tappa spelet så ofta och så mycket som jag gjort denna månad.

 

2. Har sjuklig motrigg, allt skiter sig. Alla träffar alltid sina två-outare på turn, inget står, alla idiotspel (utom mina) belönas med magiska träffar.

 

 

 

 

 

Ännu en gång har det bara runnit iväg och i slutet var jag tyvärr i sån där tiltad "nu bryr jag mig fan inte"-mode. För vildarna brukar detta hjälpa eftersom de då börjar klonka sjukt. För mig hjälpte det inte alls, jag förlorade fortfarande alla showdowns.

 

 

 

Även idag fick jag äran att se mitt nötfärg få pisk av turnad hålis straight flush inte en utan två gånger. Fyra gånger inom en vecka nu, absolut rekord. Tror bara jag hade sett det typ tre gånger i mitt liv innan.

 

 

 

 

Vettfan vad jag ska göra, kanske inte borde spela alls under tiden jag lägger ner snuset? Kanske inte beror på det men vill gärna hitta något att skylla på.... en riktig jävla pokerlooser är jag nu iaf.

 

 

 

Undanber mig kommentarer. Kommer nog också hålla mig borta från Pokerforum nån vecka dock (om jag inte megaklonkar en turre eller nått, du ska det jublas). Vill inte gula så det blir ner lågt framöver. MTT-fokus igen också tror jag, vi får se, denna månad har verkligen varit pissig på pokerfronten.

 

 

 

 

 

 

Det positiva då? Jo, allt annat är faktiskt rätt bra. Träning, liv, plugg etc. Allt funkar. Ekonomiskt har det ju faktiskt sett mycket sämre ut vid andra tillfällen så om jag "bara" börjar spela bra igen inom någon månad så ska det nog ordna sig sig bra till slut.:lol: :lol: :lol:

 

 

 

Roliga siffror?

 

 

 

Resultat ongame sen sist (exkl rakeback, inkl MTT/SnG): -1800 usd

Rulle ökning ongame (exkl rakeback) sen 2008-02-15: +10 750 usd

Total utbetald rakeback/bonus sen 2008-02-15: +16 073 usd

 

MTT-resultat sedan 2008-07-21: +1 695 usd (90 st spelade, 17 st ITM varav 9 st finalbord)

SnG-resultat sedan 2008-07-28: +90 usd

(Nivå 30-50 usd, 4 st spelade, 0 st vinster, 1 st 2:a plats, 1 st 3:e plats, 1st 4:e plats, 1 st 5-10:e plats)

 

Bankrulle ongame: + 2 100 usd (uttaget 2 000+3 000 usd nyss)

 

 

 

Spelade timmar sen sist: 4 h

Spelade timmar totalt sen 2008-02-15: 759 h

 

Senaste tiltskottning från min sida: 2008-05-01 (143 dagar sen)

 

Liveresultat sen senast: +0 kr (4 timmar)

Liveresultat totalt sen 2008-02-15: +13 400 kr (82 timmar)

 

Insättningar ongame sen 2008-02-15: -1 000 usd

Uttag ongame sen 2008-02-15: +27 000 usd

 

Avgift för coachning sen 2008-06-01 (8% av rullens ökning, paus jul+aug): -224 usd

 

Over and out

 

/Mr Tight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försöker, försöker och försöker men förlorar oavsett känns det som nu.

Om jag inte visste bättre skulle jag VERKLIGEN tro på rigg denna månad :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

 

 

Har ett all-in EV som ligger en skyskrapa ovanför utfall och då tas det ändå inte hänsyn till alla händer där de har typ 4 usd kvar på rivern efter att ha synat nästan all-in på turn med superjunkigt drag som klonkar.... Bad-beat, bad-beats och mer bad-beats. har iaf spelat lite bättre idag. En kort period med tilt men annars ok och solid poker. Förlorade massor gjorde jag dock ändå och nu börjar rullen bli minimal.

 

 

 

Såå trött, kan bara inte vinna. NÄR ska det vända?

 

 

 

 

 

 

 

Ok, det positiva är iaf att allt annat är bra! Träning, liv, polare, plugg. Vill dock gärna kunna fortsätta finansiera det (livet) med poker och fortsätter det såhär 3-4 månader till vettefan hur det ska gå med den saken..... MEN ska inte tänka så nu, har sett värre ut många gånger och alltid ordnat sig til slut, så även denna gång ska det bli!!! :D :D

 

 

 

Annars mailade jag även coach idag och föreslog att vi avbröt sammarbetet vid månadsskiftet. Är absolut nöjd hittills men det känns inte som det är mycket mer han kan göra nu. Inte nån höjdare för honom heller nu när jag förlorar.... ;)

 

 

Over and out

 

/Mr Tight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbigt! Tråkigt att höra att det går dåligt. Du är inte ensam, backade 11 inköp på PLO$100 de senaste två dagarna, mycket för mig. Ingen tröst kanske men det känns kanske lite bättre när du har någon att snacka med nere i avgrunden :lol:

 

Drar till sthlm över helgen(kattvakt), annars hade jag gärna tagit en fika på stan eller något.

 

/TMO

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här ser det ut idag, bara ett exempel.

Folk comittar gärna med tvåpar och ännu har de inte missat 4-outarn nån gång på river. 4 såna idag.

 

 

TURN [board cards 9D,7H,AD,KD ]

Cafe No Se bets $53 and is all-in, XXXX calls $53.

 

RIVER [board cards 9D,7H,AD,KD,7S ]

SHOWDOWN

Cafe No Se shows [ QD,6D,10S,10D ]

XXXX shows [ 2D,AC,7C,3C ]

XXXX wins $188.

 

 

När ska det vända? Ska det vända?

 

 

 

 

 

 

Den här månaden är absolut den sjukaste jag varit med om i livet.

Folk gör så underliga grejer men det spelar ingen roll, turn och/eller river fixar alltid biffen på något sätt.

 

 

Over and out

 

/Mr Tight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PISSLESS NU, PAUS FRÅN POKER

 

 

 

 

Kommer troligen ta runt en månads paus från poker nu.

Har har gått åt h-e hela tiden oavsett vad jag gjort under 2-3 veckor nu. Just nu börjar jag nästan tro att det är riggat.... gräver igenom PT-databsen och det är VM i setups och bad-beats samtidigt som jag knappt vunnit en hand under tiden.

 

 

Ni vet den där känslan när det verkligen inte spelar nån roll. Man kan inte vinna en enda pott egentligen. ÖVERLÄGSET VÄRSTA JAG VARIT MED OM.....

 

 

 

Också runner-runner-runner-runner hela tiden. För att göra det hela ännu bättre har jag ofta två blockers på runner-runner färgerna som landar och drar ut min floppade nöt och blir då "tvungen" att syna. Dag efter dag med de mest osannolika sjuka händer man kan förställa sig. Setups över öronen, nötfärg mot straight flush, 1-outare, 2-outare, bad-beats från alla håll och kanter, nästan varje hand, nästan varenda träff jag hittar m.m. m.m.

 

 

 

 

Har självklart också spelat sämre än vanligt pga ovanstående. Gissar också att en del av mitt halvdana spel beror på snus-stoppet :shock: :shock: :shock: Ännu ett skäl till att inte spela förrän den värsta nikotin-abstinensen är borta.

 

 

 

 

Kommer också blocka mig själv från PF hela oktober för att hålla pokern borta från skallen. Mår verkligen illa av skiten som hänt senaste veckorna, känns sååååå sjukt, sååååå osannolikt. Hur kan de ALLTID träffa färgen när de synar sig all-in på turn, hur kan de alltid hitta mysko runner-runner, hur är det möjligt att bli utdragen i princip veranda stor pott...???? Ok, slutgnällt nu.

 

 

Inget mer från mig här på ca: 5 veckor m.a.o.

(om jag inte vinner chinese daily idag mot förmodan)

 

 

 

 

 

Det positiva är iaf att det nog är bra med en pokerpaus!!!

Har inte haft något längre uppehåll under ett år nu.

Ännu mer tid till plugg, träning, polare m.m.

Bra, kul! :lol: :lol:

 

 

 

 

Resultat ongame sen sist (exkl rakeback, inkl MTT/SnG): -2000 usd

Rulle ökning ongame (exkl rakeback) sen 2008-02-15: +8 750 usd

Total utbetald rakeback/bonus sen 2008-02-15: +16 073 usd

 

MTT-resultat sedan 2008-07-21: +1 645 usd (91 st spelade, 17 st ITM varav 9 st finalbord)

SnG-resultat sedan 2008-07-28: +90 usd

(Nivå 30-50 usd, 4 st spelade, 0 st vinster, 1 st 2:a plats, 1 st 3:e plats, 1st 4:e plats, 1 st 5-10:e plats)

 

Bankrulle ongame: +100 usd (uttaget 2 000+3 000 usd nyss)

 

 

 

Spelade timmar sen sist: 8 h

Spelade timmar totalt sen 2008-02-15: 767 h

 

Senaste tiltskottning från min sida: 2008-05-01 (145 dagar sen)

 

Liveresultat sen senast: +0 kr (4 timmar)

Liveresultat totalt sen 2008-02-15: +13 400 kr (82 timmar)

 

Insättningar ongame sen 2008-02-15: -1 000 usd

Uttag ongame sen 2008-02-15: +27 000 usd

 

Avgift för coachning sen 2008-06-01 (8% av rullens ökning, paus jul+aug): -224 usd

 

Over and out

 

/Mr Tight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade ju en turre kvar som sista grej innan det blir lååång paus.

 

 

Hade foldat skräpkort en timme och till slut blir det åka av .....men...finns fan inget, absolut INGET i MTT eller omaha som står denna JÄVLA MÅNAD:

 

 

FLOP [board cards: JC,7C,2C ]

Streloc checks, 5143 bets $1,714 and is all-in, Cafe No Se bets $1,755 and is all-in, Streloc folds.

 

TURN [board cards: JC,7C,2C,JS ]

 

 

RIVER [board cards: JC,7C,2C,JS,KD ]

 

SHOWDOWN

Cafe No Se shows [ QH,AC ]

5143 shows [ QD,KC ] --->> SURPRISE!!! 99%% chans att han rivrar 3-outarn?

5143 wins $4,553.

 

Over and out for a long f..ing time

 

/Mr Tight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PISSLESS NU, PAUS FRÅN POKER

 

 

 

 

Kommer troligen ta runt en månads paus från poker nu.

Har har gått åt h-e hela tiden oavsett vad jag gjort under 2-3 veckor nu. Just nu börjar jag nästan tro att det är riggat.... gräver igenom PT-databsen och det är VM i setups och bad-beats samtidigt som jag knappt vunnit en hand under tiden.

 

 

Ni vet den där känslan när det verkligen inte spelar nån roll. Man kan inte vinna en enda pott egentligen. ÖVERLÄGSET VÄRSTA JAG VARIT MED OM.....

 

 

 

Också runner-runner-runner-runner hela tiden. För att göra det hela ännu bättre har jag ofta två blockers på runner-runner färgerna som landar och drar ut min floppade nöt och blir då "tvungen" att syna. Dag efter dag med de mest osannolika sjuka händer man kan förställa sig. Setups över öronen, nötfärg mot straight flush, 1-outare, 2-outare, bad-beats från alla håll och kanter, nästan varje hand, nästan varenda träff jag hittar m.m. m.m.

 

 

 

 

Har självklart också spelat sämre än vanligt pga ovanstående. Gissar också att en del av mitt halvdana spel beror på snus-stoppet :shock: :shock: :shock: Ännu ett skäl till att inte spela förrän den värsta nikotin-abstinensen är borta.

 

 

 

 

Kommer också blocka mig själv från PF hela oktober för att hålla pokern borta från skallen. Mår verkligen illa av skiten som hänt senaste veckorna, känns sååååå sjukt, sååååå osannolikt. Hur kan de ALLTID träffa färgen när de synar sig all-in på turn, hur kan de alltid hitta mysko runner-runner, hur är det möjligt att bli utdragen i princip veranda stor pott...???? Ok, slutgnällt nu.

 

 

Inget mer från mig här på ca: 5 veckor m.a.o.

(om jag inte vinner chinese daily idag mot förmodan)

 

 

 

 

 

Det positiva är iaf att det nog är bra med en pokerpaus!!!

Har inte haft något längre uppehåll under ett år nu.

Ännu mer tid till plugg, träning, polare m.m.

Bra, kul! :lol: :lol:

 

 

 

 

Resultat ongame sen sist (exkl rakeback, inkl MTT/SnG): -2000 usd

Rulle ökning ongame (exkl rakeback) sen 2008-02-15: +8 750 usd

Total utbetald rakeback/bonus sen 2008-02-15: +16 073 usd

 

MTT-resultat sedan 2008-07-21: +1 645 usd (91 st spelade, 17 st ITM varav 9 st finalbord)

SnG-resultat sedan 2008-07-28: +90 usd

(Nivå 30-50 usd, 4 st spelade, 0 st vinster, 1 st 2:a plats, 1 st 3:e plats, 1st 4:e plats, 1 st 5-10:e plats)

 

Bankrulle ongame: +100 usd (uttaget 2 000+3 000 usd nyss)

 

 

 

Spelade timmar sen sist: 8 h

Spelade timmar totalt sen 2008-02-15: 767 h

 

Senaste tiltskottning från min sida: 2008-05-01 (145 dagar sen)

 

Liveresultat sen senast: +0 kr (4 timmar)

Liveresultat totalt sen 2008-02-15: +13 400 kr (82 timmar)

 

Insättningar ongame sen 2008-02-15: -1 000 usd

Uttag ongame sen 2008-02-15: +27 000 usd

 

Avgift för coachning sen 2008-06-01 (8% av rullens ökning, paus jul+aug): -224 usd

 

Over and out

 

/Mr Tight

 

Är typ i samma sits suger ju pu**:-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

LOL:-) :-)

 

 

Åter på PF igen efter en frivillig ban på en månad. Läste just igenom mina senaste inlägg, inte sååååå j...vla stabilt kanske? Sjukt hur sjuuukt less/tiltad man kan bli på skiten va?

 

 

 

 

 

Anyway.... Nu är jag tillbaka här och på ongame igen.

Följande har hänt sen sist, kronologisk ordning följer:

 

 

 

 

1. Hade 100$ kvar på ongame, brände dessa relativt omgående på en en dyr turre och lite tiltat HU-spel. Lika bra, var helt ur balans.

 

2. Snackade med min coach om att avsluta samarbetet. Har inget att invända på men det känns som han gjort det han kunnat, upp till mig från och med nu.

 

3. Pausade 100% från nätpoker någon vecka med tanken att inte spela förrän det trillade in rakeback. Så blev det såklart inte utan istället satte jag in någon tusenlapp på SvS som jag körde berg- och dalbana med någon vecka. Lyckades nu även med konststycket att spela bort en stor del av vinsten på fyllan vid två tillfällen. Skitsmart. Hur som helst blev det ändå några ksek upp innan jag cashade ut efter att ha tiltat ur på den hemska mjukvaran. Är det BARA jag som får panik av dessa j..vla bort som envisas med att bli aktiva och poppa upp hela tiden när man skriver notes eller annat?

 

4. Pokerpaus igen en stund och fokus på annat. Bättre lycka där iaf!! Klarade första tentan, snusar/röker fortfarande inte alls, tränar fotboll/gym 5-6 dar/vecka och 15 kg-hantlarna i bänkpressen är ersatta med dito på 26 kg, samma för marklyft är 100 kg istället för 60, nice! Fotbollen riktigt ball igen då bollkänslan delvis verkar återfunnen även om 5-6 nya kilon vatten/fett/muskler hämmar löpsteget något.

 

5. Rakeback á 2200$ trillade in och utav dessa lämnade jag 800$ på ongame med tanken att bygga ihop en ny rulle med kontrollerat micro-stakes spel. Så blev det inte utan jag satt nästan direkt på low/mid med kniven på strupen. Gick dock dugligt för det mesta och jag spelar fan så mycket bättre "tekniskt" när jag "verkligen bryr mig om ett inköp", tightare m.a.o., mindre idiotsynar ur pos pre etc. Efter en vecka hade mina 800$ vuxit till 4,5k$ efter spel mest på PLO100 och PLO200.

 

6. Tog ut de ursprugligt insatta 800$ för "principens skull", rakeback ska ju tas ut som sagt. Nu kom uttags-riggen igång och utan coachkontrakt resulterade detta i första skott-tilten på länge. PLO500 och PLO1000 med större delen av rullen ute på 3-4 bord. Det som borde varit ett minusresultat på max 1 k$ blev nästan en gulning innan det vände. Enda skillnaden denna gång mot tidigare skott-tiltar var väl att jag faktiskt inte spelade speciellt illa denna gång, mest för högt. Tror också detta bidrog till räddningen och ganska snabbt var jag återhämtad.

 

7. Skrev en stor fet post-IT lapp och klistrade på under ena samsung-skärmen. Texten: "SPELA ALDRIG PL10/10 OAVSETT VÄRDE".

8. Har spelat några MTT också (för kanske 400$?). Äkta 110% åt h-e har det gått men där skyller jag 95% på bad-beats, inget att göra när man ställer som favo och får syn av sämre som drar ut. That´s poker.

 

9. Har sedan ovanstående milstolpar fortsatt spela och nu under något mer kontrollerade former, mest på PLO100, PLO200 och fullring PLO500. Ganska bra har det gått och nu har jag efter närmare 15 000 händer iaf en liten rulle att leka med igen!

 

10. Just det, höll på att glömma. Hostade årets hittills bästa homegame för en vecka sen och lyckades äntligen med konststycket att plussa. Kul som fan också, flera deltagare som livnär sig på poker och även celebert besök från Gävle i form av PF-profilen Ludvvig. Sistnämnde tävlade med bordets enda veterinär om att vara mest LAG. Resultatet av detta var att Ludvvig gjorde resan 600->3400->500->2400 kr.... och då spelade vi med blinds på futtiga 1/2 sek. I slutet satt ingen med mindre än 500 bb i stacken tror jag, haha.

 

 

 

 

 

 

 

För att illustrera online-resan får ni se månadens graf hittills:

 

 

 

luddeiy7.jpg

By mr_tight at 2008-10-27

 

Såg också att dollar-rackarn glidit upp över 8 kr nu också, härligt!

Goooott!

 

 

 

 

Framöver då? Jo, har funderat en del. BR-management är absolut skitviktigt, det vet jag jag. Problemet i mitt fall är att jag måste hitta någon form av balans mellan beloppet på spelkontot/risktagande och nöje/spelkvalité. Ex: Satt för några månader sen med 12k$ inne på spelkontot och körde PLO 0,5/0,5.... Ganska uppenbart när man tittar igenom allt i PT nu i efterhand. Så fort inte ett inköp märks på rullens storlek blir mitt spel arrogant och respektlöst, ska nog aldrig spela med 200 inköp inne på kontot igen förutom ev för att tilta av....

 

 

Vad är svaret då? Skulle tro att det bästa i mitt fall är att ha ca: 20-30 inköp inne på kontot för den nivå jag lirar. Visst, omaha swingar sjukt men 30 BI-downswingsen som jag tidighare haft beror mycket på eget respektlöst spel och ska kunna undvikas om jag värderar ett inköp mer. Ska också försöka tillämpa stopp-loss framöver men lovar inget. Det som är relativt säkert att är jag tappar min edge när jag inte har iaf lite av "kniven på strupen".

 

 

 

 

 

Anyway, här kommer siffror på det som hänt (ex rakeback) sen jag var här senast:

 

 

 

Resultat ongame sen sist (exkl rakeback, inkl MTT/SnG): +6 300 usd

Rulle ökning ongame (exkl rakeback) sen 2008-02-15: +15 050 usd

Total utbetald rakeback/bonus sen 2008-02-15: +18 300 usd

 

MTT-resultat sedan 2008-07-21: +1 445 usd (96 st spelade, 17 st ITM varav 9 st finalbord)

SnG-resultat sedan 2008-07-28: +90 usd

(Nivå 30-50 usd, 4 st spelade, 0 st vinster, 1 st 2:a plats, 1 st 3:e plats, 1st 4:e plats, 1 st 5-10:e plats)

 

Bankrulle ongame: +6 400 usd

 

 

 

Spelade timmar sen sist: 55 h

Spelade timmar totalt sen 2008-02-15: 822 h

 

Senaste tiltskottning från min sida: 2008-05-01 (3 dagar sen)

 

 

Liveresultat sen senast: +700 kr (8 timmar)

Liveresultat totalt sen 2008-02-15: +14 100 kr (90 timmar)

 

Insättningar ongame sen 2008-02-15: -1 000 usd

Uttag ongame sen 2008-02-15: +29 200 usd

 

 

Over and out

 

/Mr Tight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligt att se dig tillbaka, synd med den onödiga tilten. Hoppas du får denna gång BR att fungera. Personligen så har jag haft 2 månader utan poker, 1 månad i thailand och 1 månad "personlig semester". Efter snart 9 år med online poker så har jag svårt att hitta suget eller motivation för att spela. Hoppas din blogg ger mig lite motivation att spela eller jag skulle orka spela alla fall mot dig :).

 

Lycka till med spelandet och studerandet.

 

-S-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligt att se dig tillbaka, synd med den onödiga tilten. Hoppas du får denna gång BR att fungera. Personligen så har jag haft 2 månader utan poker, 1 månad i thailand och 1 månad "personlig semester". Efter snart 9 år med online poker så har jag svårt att hitta suget eller motivation för att spela. Hoppas din blogg ger mig lite motivation att spela eller jag skulle orka spela alla fall mot dig :).

 

Lycka till med spelandet och studerandet.

 

-S-

 

Tyty, kul att ha dig på besök. Själv är jag inte heller supermotiverad men spelar faktiskt relativt bra igen, inga större tabbar och några moves då och då som funkar. Gick igenom alla större torskpotter denna månad i PT och någon allvarligare tilt finns inte att hitta, bara för högt spel då och då.

 

 

Sen förra inlägget har jag hunnit med närmare 800 händer idag och igår. Det fortsätter gå bra om man bortser från att jag bluffade bort 400$ mot en synfisk idag, ingen höjdare :( :(. Anyway, det har ändå gått bra, +1k$ :D

 

Är lite för seg för att dundra ut siffror, grafer eller HH just nu men lovar bättring på dagboksfronten framöver!

 

 

 

I helgen är det svensexa i estocholmo så speciellt mycket poker online blir det inte. Kanske söndag kväll?

 

 

 

Bokade också en minisemester idag!! Drar till Spanien (Malaga) nästa lördag och stannar 2 veckor. Ska plugga spanska som alltid men planen är annars mest att ha det bra i solen (läsa, träna, softa, umgås) och förhoppningvis träffa mitt livs kärlek igen för första gången på 7 år. Klonk nu tack!! :mrgreen: :mrgreen:

 

 

Mer poker, HH, grafer och sånt vid senare tillfälle

 

 

 

Over and out

 

/Mr Tight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAHAHAHAHA ..GL GL GL :D

 

Kul att du är tillbaka med trevlig läsning btw!

 

Tackar!! På lördag bär det av till Malaga! ;)

 

 

HAHA... enklast hade kanske varit att läsa din blogg så hade jag inte behövt

undra om ni skulle plocka mig i helgen... :D

 

Tack till dig och boysen för en kanondag!!!

 

 

Sjukt osmidig man är. Andra gången jag försäger mig angående en sexa. Tur du missade det här iaf. Annars klockren helg och det var också kul att äga dig i SnG :lol: :lol: (ja, kommer aldrig sluta tjata om detta förrän du spöat mig igen)

 

 

 

 

 

 

________________________________________________________

 

 

Annars har jag försökt nöta en del idag samtidigt som jag railade bekanta i SM på Unibet. Ser bra ut för en av dem även efter denna dags slut, coolt som fan. Kan det t.o.m räcka hela vägen...?

 

Tänkte ge ett exempel på hur man absolut inte ska spela mot folk som inte vet hur man foldar:

Omaha Hi $5-$5 PL (real money), hand #P4-80261029-342

Table Blantyre, 3 Nov 2008 9:25 PM ET

 

Seat 1: bendeul ($267.00 in chips)

Seat 2: I.am.Winning ($514.60 in chips)

Seat 3: x danzkafyr ($555.80 in chips)

Seat 4: kyparax ($60.00 in chips)

Seat 7: Cafe No Se [10 of Spades,7 of Diamonds,King of Spades,Jack of Hearts ] ($670.55 in chips)

Seat 8: TZEIMS ($620.80 in chips)

Seat 9: XXXX ($480.00 in chips)

Seat 10: tumppi009 ($33.80 in chips)

ANTES/BLINDS

kyparax posts blind ($5), Cafe No Se posts blind ($5).

 

PRE-FLOP

TZEIMS calls $5, XXXX calls $5, tumppi009 calls $5, bendeul folds, I.am.Winning folds, x danzkafyr calls $5, kyparax checks, Cafe No Se checks.

 

FLOP [board cards King of Clubs,8 of Spades,King of Hearts ]

kyparax checks, Cafe No Se bets $9, TZEIMS calls $9, XXXX bets $50, tumppi009 folds, x danzkafyr folds, kyparax folds, Cafe No Se calls $41, TZEIMS folds.

TURN [board cards King of Clubs,8 of Spades,King of Hearts,5 of Clubs ]

Cafe No Se checks, XXXX bets $105, Cafe No Se calls $105.

 

RIVER [board cards King of Clubs,8 of Spades,King of Hearts,5 of Clubs,Queen of Spades ]

Cafe No Se bets $349, XXXX calls $320 and is all-in.

SHOWDOWN

Cafe No Se shows [ 10S,7 of Diamonds,King of Spades,Jack of Hearts ]

XXXX shows [ 8 of Diamonds,9 of Diamonds,9 of Hearts,8 of Clubs ]

Cafe No Se wins $29, symi32 wins $986.

 

Tycker väl mitt spel är nästan ok mot en solid motståndare men i detta fall hade jag inte mycket till read och gav bort $350 istället.... bläh.

 

 

 

 

 

 

 

 

Och så här lös kan jag vara preflopp numera när jag är relativt säker på höga par hos 2 st eller flera FI (skulle inte ta den all-in pre HU men just här är jag faktiskt klar favorit eftersom de andra tar ut varandra). Finns väl säkert en del implicit tilt-värde också kanske?... även om jag såhär i efterhand kan tycka att min hand var lite väl svag här. Skilland på 9876ds och det jag visar upp i nedanstående fall.

 

Omaha Hi $2-$2 PL (real money), hand #P4-80289651-250

Table Boone, 4 Nov 2008 12:29 AM ET

 

Seat 4: AAAAvsFISH ($82.00 in chips)

Seat 5: T3chn0m4g3 ($506.20 in chips)

Seat 6: Cafe No Se [ 9 of Diamonds,5 of Diamonds,8 of Hearts,6 of Diamonds ] ($285.00 in chips)

Seat 8: boudhaa ($117.30 in chips)

Seat 10: Matrose6 ($260.50 in chips)

ANTES/BLINDS

T3chn0m4g3 posts blind ($2), Cafe No Se posts blind ($2).

PRE-FLOP

boudhaa calls $2, Matrose6 bets $10, AAAAvsFISH folds, T3chn0m4g3 calls $8, Cafe No Se calls $8, boudhaa bets $48, Matrose6 bets $160, T3chn0m4g3 folds, Cafe No Se bets $275 and is all-in, boudhaa calls $67.30 and is all-in, Matrose6 calls $90.50 and is all-in.

 

FLOP [board cards Jack of Spades,7 of Diamonds,5 of Clubs ]

TURN [board cards Jack of Spades,7 of Diamonds,5 of Clubs,7 of Clubs ]

RIVER [board cards Jack of Spades,7 of Diamonds,5 of Clubs,7 of Clubs,2 of Spades ]

SHOWDOWN

Cafe No Se shows [ 9 of Diamonds,5 of Diamonds,8 of Hearts,6 of Diamonds ]

boudhaa shows [ 3 of Clubs,Ace of Spades,Ace of Clubs,9 of Spades ]

Matrose6 shows [ 4 of Spades,9 of Clubs,Ace of Hearts,Ace of Diamonds ]

Cafe No Se wins $24.50, boudhaa wins $179.45, Matrose6 wins $465.85.

 

SUMMARY

Dealer: AAAAvsFISH

Pot: $672.80 | Rake: $3

AAAAvsFISH loses $0

T3chn0m4g3 loses $10

Cafe No Se bets $285, collects $24.50, net $-260.50

boudhaa bets $117.30, collects $179.45, net $62.15

Matrose6 bets $260.50, collects $465.85, net $205.35

 

 

 

Annars då? Jo, har experimenterat en del med att öka 3-betandet preflopp, speciellt i sen pos med en stor uppsjö händer (vissa stunder i princip alla händer jag ändå tänkte spela). Detta test efter en intressant tråd här på PF. Anyway, någon större succe blev inte dagens experiment men någon katastrof blev det inte heller så det blir fortsatta tester framöver tror jag, iaf på PLO200 och neråt där jag kan klara en del swings innan det i värsta fall blir till att köra gristight igen.

 

 

 

 

Summa summarum landade dagen ändå nästan exakt på +/-0 exkl rakeback.

Ska nog vara nöjd med det med tanke på en del riktigt tveksamma spel från mig. Tur det finns vissa som spelar ännu sämre men måste skärpa till det framöver och sluta med "smarta bluffar" mot spelare som inte lägger en träff.

 

 

 

Siffror och sånt senare i veckan, sova nu

 

Over and out

 

/Mr Tight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte alla "3-gats idiot-tom-bluffar från knappen" blir synade ;)

 

 

Vettefan om jag är nöjd med mitt spel på nån gata i nedanstående hand men vann den gjorde jag iaf, don't try this at home:

 

Omaha Hi $2-$2 PL (real money), hand #P4-80458045-555

Table Haifa, 6 Nov 2008 11:02 AM ET

 

Seat 2: keittokeimo ($536.45 in chips)

Seat 3: Un_BluffAble ($227.30 in chips)

Seat 8: TrevH ($364.50 in chips)

Seat 9: Cafe No Se [ 5 of Hearts,Jack of Spades,Jack of Diamonds,10 of Spades ] ($203.65 in chips)

ANTES/BLINDS

keittokeimo posts blind ($2), Un_BluffAble posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

TrevH calls $2, Cafe No Se calls $2, keittokeimo checks, Un_BluffAble bets $8, TrevH calls $8, Cafe No Se calls $8, keittokeimo folds.

FLOP [board cards 8 of Clubs,Ace of Clubs,Ace of Diamonds ]

Un_BluffAble checks, TrevH checks, Cafe No Se bets $16, Un_BluffAble folds, TrevH calls $16.

 

TURN [board cards 8 of Clubs,Ace of Clubs,Ace of Diamonds,Queen of Spades ]

TrevH checks, Cafe No Se bets $48, TrevH calls $48.

 

RIVER [board cards 8 of Clubs,Ace of Clubs,Ace of Diamonds,Queen of Spades,3 of Diamonds ]

TrevH checks, Cafe No Se bets $129.65 and is all-in, TrevH folds.

 

SHOWDOWN

Cafe No Se wins $287.65.

 

 

 

 

....och är det inte underbart med folk som shortstackar utan att ha den minsta aning om hur man gör det? FI envisades med att gång på gång köpa in $40 som han antingen dubblade eller gulade. Ställde pre gjorde han med i pricip allt som var bättre än 222x. När han dubblade satt han kvar tills allt försvann igen. I vanliga fall småjobbigt med disciplinerade shortstacks i omaha men mot killar som nedanstående är det bara att tacka och ta emot :mrgreen: :mrgreen:

 

Omaha Hi $2-$2 PL (real money), hand #P4-80458045-531

Table Haifa, 6 Nov 2008 10:45 AM ET

 

Seat 1: XXXX ($58.60 in chips)

Seat 2: keittokeimo ($485.80 in chips)

Seat 8: TrevH ($440.10 in chips)

Seat 9: Cafe No Se [ 9 of Diamonds,Ace of Clubs,King of Clubs,Ace of Spades ] ($175.80 in chips)

Seat 10: NightcrAAwl ($216.00 in chips)

ANTES/BLINDS

XXXX posts blind ($2), keittokeimo posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

TrevH calls $2, Cafe No Se bets $10, NightcrAAwl folds, XXXX bets $32, keittokeimo folds, TrevH folds, Cafe No Se bets $96, XXXX calls $24.60 and is all-in.

FLOP [board cards 7 of Spades,4 of Spades,5 of Clubs ]

TURN [board cards 7 of Spades,4 of Spades,5 of Clubs,Jack of Spades ]

RIVER [board cards 7 of Spades,4 of Spades,5 of Clubs,Jack of Spades,2 of Hearts ]

 

SHOWDOWN

Cafe No Se shows [ 9 of Diamonds,Ace of Clubs,King of Clubs,Ace of Spades ]

XXXX shows [ Queen of Diamonds,7 of Diamonds,6 of Spades,Queen of Hearts ]

Cafe No Se wins $165.60.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, första handen där känns ju riktigt onödigt hårt spelad. Normalt kanske man ska ge upp efter synen på floppen. Big balls iaf, creds för det! ;)

Andra handen är det ju bara skönt att han inte får in stegen eller setet, normalt blir man väl utdragen där? Hade iaf jag blivit! :D

 

Haha, ja första handen är jag väl inte direkt stolt över ;)

Andra vinner jag 65% av gångerna och denna gång gick det, inget att säga om det förutom att FI är FISK, kul för mig! :D

 

________________________________________________________

 

 

Anyway, har inte spelat idag och imorn sätter jag mig på ett plan till Malaga!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Grymt skönt, speciellt nu när Sverige visar sig från sin varmaste och ljusaste sida.... Två veckor blir det och med åker en del böcker (som jag borde läst ut för några år sen) och laptopen. Kanske grind där nere, vi får se.

 

 

Ber om "ursäkt" för dåligt/bristfälligt bloggande ett tag, vettefan varför det blivit så men tror en anledning är av det positivare slaget: Min bad-beat toleransnivå har höjts och jag känner inte samma behov av att gnälla av mig i dagboken.... (vill iaf hoppas att så är fallet, vore skönt om man äntligen mognat lite iaf).

 

 

 

 

 

 

Siffror har jag inte heller dunkat ut på ett tag men det kanske bara är bra..?

Blir nog lätt för kortsiktigt tänk från min sida med konstant postning av dagsresultat etc. Hm...vettefan? Hur som som får ni här nedan nya siffror sen sist det redovisades.

 

 

Går fortsatt bra trots att jag under en period igår helt tappade spelet.

Varför? Jo nu är dilemmat där igen, har "lite för mycket" $ inne på siten för att respektera insatserna på PLO100. SJUKT att min j..la skalle ska funka så att jag börjar slaska bara för att rullen är relativt stor i förhållande till ett inköp på nivån.

 

REPTILHJÄRNA??? Måste man ha kniven på strupen för att prestera dugligt eller...? :shock: :shock:

 

.........Tror också det har att göra med att jag blandar PLO100 och PLO200, blir lätt idiotspel på den lägre av nivåerna eftersom "det inte är så mycket på spel". Borde kanske bara spela på en nivå i taget...? Kanske skulle stoppa in hela rullen på två bord PLO5000 istället? (JA, jag skämtar såklart.... riktigt så pantad är jag inte)

 

Min hjärna är knappast så rationell/maskinell som den borde, bläh att jag aldrig kan komma ihåg att spela tight under en låååång period utan CP-tendenser då och då. Anyway, är självklart glad över att jag fortsatt vunnit pengar! Gäller bara att vara förbredd på downswingen som alltid kommer förr eller senare och se till att den inte blir onödigt dyr! :twisted: :twisted:

 

 

 

 

Resultat ongame sen sist (exkl rakeback, inkl MTT/SnG): +1 700 usd

Rulle ökning ongame (exkl rakeback) sen 2008-02-15: +16 750 usd

Total utbetald rakeback/bonus sen 2008-02-15: +18 300 usd

 

MTT-resultat sedan 2008-07-21: +1 445 usd (96 st spelade, 17 st ITM varav 9 st finalbord)

SnG-resultat sedan 2008-07-28: +138 usd

(Nivå 10-50 usd, 6 st spelade, 2 st vinster, 1 st 2:a plats, 1 st 3:e plats, 1st 4:e plats, 1 st 5-10:e plats)

 

Bankrulle ongame: +8 100 usd

 

 

 

Spelade timmar sen sist: 15 h

Spelade timmar totalt sen 2008-02-15: 837 h

 

Senaste tiltskottning från min sida: 2008-05-01 (10 dagar sen)

 

 

Liveresultat sen senast: +0 kr (0 timmar)

Liveresultat totalt sen 2008-02-15: +14 100 kr (90 timmar)

 

 

 

 

Over and out

 

/Mr Tight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsatt dålig på att uppdatera dagboken är jag men nu blir det några rader om hjärnsläpp, malaga, motrigg i livet och en i övrigt skön tillvaro.

 

 

 

 

1. Kom ner i lördags (till malaga) och försökte få tag i gamla flickvännen, mitt livs kärlek, hon som är svår att glömma. Kärt barn har många namn.... OCH dessutom nyss gått igenom en operation för nån skum tankinfektion skulle det visa sig så mig ville hon såklart inte träffa. Inte helt enligt planen och eftersom jag inte vet var hon bor blir det tufft att skicka blommor eller liknande.

Motrigg, dålig träffyta, 3-outad på rivern... eller kanske var att bra att jag inte investerade hela stacken bara för att ändå bli utdragen? Blir kanske att vi ses snart när hon mår bättre? Tror jag ska shortstacka då för att inte riskera för mycket... eller nja, lätt att säga så men när man väl sitter där blir det nog fullt inköp ändå, det kan ju nappa och då vill man ju kunna få in allt i mitten. Återkommer med info :)

 

 

 

2. Bra väder, bra boende, trevligt folk, bra skola, bra gym etc. etc. Annars allt bra egentligen så gnälla ska jag inte alls. Min tyska blir dessutom vässad av allt umgänge die deutsche Leute (japp, det rimmar), kul, använder den alltför sällan numera.

 

 

 

3. Har bra WIFI på rummet men av någon outgrundlig anledning fick jag för mig att grinda seriöst i "TV-rummet" där alla "kidsen hänger". Smart idé, man spelar troligen sin absolut bästa poker i sällskap av 19-åriga hollänskor, en 18-åring från Haiti och en FN-soldat från Irland som nyfiket undrar allt som går om nätpoker.....eller? Klandrar dem knappast för nyfikenheten men man kan ju undra vafan jag tänkte med min "sociala grind bland icke-pokerspelare....

 

Efter att ha bokstavligen gett bort två fulla inköp på PLO200 insåg jag iaf idiotin och packade ihop. Gjorde mina 2 sämsta spel på ca 1 månad. sjuuuuuukt dåligt verkligen. Så illa att jag inte ens postar dem här nu. -$600 slutade den korta sessionen på och jag har inget/ingen att skylla på utom mig själv. Är det en tröst? Jo, tror det iaf. Räddade upp allt sen på kvällen efter en besök nere på ena strandpuben (var inte full). Tur det finns folk som är beredda att spela ännu sämre än mig.... :D

 

 

 

Ok, sent nu...

Återkommer med mer info och siffror senare i veckan ;)

 

Over and out

 

/Mr Tight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...