Gå till innehåll

SimbaPoker lanserar Kinapoker!


SimbaPoker

Recommended Posts

  • Svars 57
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej,

Vi har tillfälligt tagit ner våra Kinapoker-bord för att uppdatera systemet. Spelen kommer att vara tillbaka snart.

 

Angående raken:

Vi kommer att försöka hitta en balans som är bra för båda parter, det är ingen idè att ha ett spel som inte är spelbart.

 

Hoppas ni alla får en trevlig kväll!

Vänliga hälsningar,

SimbaPoker Crew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Angående raken:

Vi kommer att försöka hitta en balans som är bra för båda parter, det är ingen idè att ha ett spel som inte är spelbart.

 

Hoppas ni alla får en trevlig kväll!

Vänliga hälsningar,

SimbaPoker Crew

 

 

Om det är som ni säger att raken är 5% av en poäng/spelare och pott i stället för 5% av potten tror jag nog att det blir spelbart...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SimbaPoker har varit online i mer än ett år men har fortfarande inga spelare. Är inte detta faktum av större betydelse än att introducera kinapoker? Ni kan introducera kinaschack, bowling och ett virtuellt kubb spel också men utan spelare blir det inga intäkter. Visst, det ena utesluter inte nödvändigtvis det andra men det känns som att ni lägger energi på fel saker.

 

Hur ser er plan ut för att locka spelare från de etablerade nätverken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Vi har tillfälligt tagit ner våra Kinapoker-bord för att uppdatera systemet. Spelen kommer att vara tillbaka snart.

 

Angående raken:

Vi kommer att försöka hitta en balans som är bra för båda parter, det är ingen idè att ha ett spel som inte är spelbart.

 

Hoppas ni alla får en trevlig kväll!

Vänliga hälsningar,

SimbaPoker Crew

 

Skulle det inte kunna vara en ideé att man spelar kinapoker rakefritt om man har rejkat ett visst antal $ på de vanliga borden, på så vis kanske ni kan få igång lite "vanligt" spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alternativt ett par BB's i inträdesavgift på bordet och därefter ett par BB's per timme.

 

Äsch.

 

 

Nja, det gynnar ju inte Simbas övriga spel. Men kan dom få igång det vanliga pokrandet på sajten med draghjälp från Kinapokern så vore det kanon.

 

Kostnad per timme är såklart intressant för oss som fattar vad det handlar om, men livsfarligt ur ett sajtperspektiv, då folk kommer tänka "ska jag betala avgift i förväg för att få spela??!!"

 

Nej mitt förslag är att ha en "vettig" rake på kinapokerborden, men att all rake (*) från spel på vanliga pokerbord sätts av till en kinapokerrakepool där raken från kinapokern dras från. Har du rejkat $50 på vanliga pokerborden så har du alltså (exempelvis) $50 gratisrejk på kinaborden. Har svårt att se hur en kinapokerspelare då inte samtidigt skulle spela ett eller två pokerbord.

 

(*) Valfritt belopp, 100% om ni vill vara generösa, 50-70% om spelaren redan har rb osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej mitt förslag är att ha en "vettig" rake på kinapokerborden, men att all rake (*) från spel på vanliga pokerbord sätts av till en kinapokerrakepool där raken från kinapokern dras från. Har du rejkat $50 på vanliga pokerborden så har du alltså (exempelvis) $50 gratisrejk på kinaborden. Har svårt att se hur en kinapokerspelare då inte samtidigt skulle spela ett eller två pokerbord.

 

(*) Valfritt belopp, 100% om ni vill vara generösa, 50-70% om spelaren redan har rb osv.

Gillar förslaget men det finns ju ett par inbyggda problem här också (vilket jag givetvis förutsätter att du är medveten om men för diskussionens skull så...).

 

1. Man måste alltså först rejka på de vanliga borden innan man kan lira kinan. Hur hög är denna tröskel för normalspelaren som inte är trogen simbakund? Jag ser framför mig att folk, generellt sett utan större inblick i branschen, har svårt att acceptera att "för att få spela x måste jag först generera y kronor rejk genom att spela z".

 

2. Simba måste ju på något sätt visa hur mycket du som kund har rejkat för att du ska kunna göra bedömningen om det är värt att sätta sig ner och, äntligen, få lira lite kina. Vill simba, eller vilken random pokersajt som helst, skylta med hur mycket normalspelaren rejkar?

 

Men sure, förslaget skulle kanske ge en viss effekt på övriga trafiken, om det föll väl ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar förslaget men det finns ju ett par inbyggda problem här också (vilket jag givetvis förutsätter att du är medveten om men för diskussionens skull så...).

 

1. Man måste alltså först rejka på de vanliga borden innan man kan lira kinan. Hur hög är denna tröskel för normalspelaren som inte är trogen simbakund? Jag ser framför mig att folk, generellt sett utan större inblick i branschen, har svårt att acceptera att "för att få spela x måste jag först generera y kronor rejk genom att spela z".

 

2. Simba måste ju på något sätt visa hur mycket du som kund har rejkat för att du ska kunna göra bedömningen om det är värt att sätta sig ner och, äntligen, få lira lite kina. Vill simba, eller vilken random pokersajt som helst, skylta med hur mycket normalspelaren rejkar?

 

Men sure, förslaget skulle kanske ge en viss effekt på övriga trafiken, om det föll väl ut.

 

1: Nejdå, du skulle ju ha (enligt mitt förslag) en vanlig rejk på kinapokerborden (också) så att folk kan spela direkt om de vill.

 

2: Koppla ihop det med VIP-poäng eller annat fånigt "bonussystem", för varje vip-poäng spelar du en hand gratis Kina, eller något liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1: Nejdå, du skulle ju ha (enligt mitt förslag) en vanlig rejk på kinapokerborden (också) så att folk kan spela direkt om de vill.

Aha, där feltolkade jag dig lite. Men ok, då kan det ju vara intressant att ge de som spelat ihop rejk på andra pokerformer en liten rabatt då de nyttjar sin rakepool till att spela kinan. Incitamentet att lira andra cashgames borde ju då öka, yes?

 

2: Koppla ihop det med VIP-poäng eller annat fånigt "bonussystem", för varje vip-poäng spelar du en hand gratis Kina, eller något liknande.

You devil, you :-P

 

Btw, lycka till dag 2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul initiativ. Ska deffinitivt testa såfort borden kommer upp igen.

 

Men är orolig som flera andra tidigare att i ett spel med så liten möjlig edge som kinapoker kommer det inte gå att besegra raken = alla backar = inget kul alls ...

 

Hoppas vi har fel.

 

Kom igen med någon fin insättningsbonus för kinapoker nu :)

 

Hej,

Givetvis kommer det en riktigt FET reloadbonus i samband med att Kinapoker-borden kommer tillbaka.

Mer info dyker upp senare ;-)

 

Ha en fortsatt trevlig kväll!

SimbaPoker Crew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej!

Vi lovade er en bra reloadbonus i samband med att raken gick igång på Kinapoker-borden så det kommer här!

 

Vårens bästa reloadbonus!

Använd koden "chinese" och få 100 % bonus upp till $5000!

Minimum insättning är $20 och max insättning $5000 och ni har 150 dagar på er att cleara den.

 

Tack än en gång för alla era förslag om rake på Kinapokerborden. Tyvärr fanns det en del begränsningar i systemet med att införa en rake cap men istället har vi sänkt raken till mellan 1-3 % beroende på vilken nivå man spelar.

Hoppas ni tycker att denna lösningen är bra och att ni tar del av den fördelaktiga bonuskoden.

 

Väl mött vid borden!

Mvh,

SimbaPoker Crew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Är det aldrig mer än 30 pers online på Simbapoker? Är ju sugen på kinapoker..

 

Brukar vara något bord igång på kvällarna, annars kommer det oftast någon och spelar med en om man öppnar ett bord och väntar ett tag. Men visst vore det skoj med mer trafik. För de som blev bortskrämda av rakedebatten tidigare kan det sägas att raken är lägre än vad som först angavs. Nu är den på 2% av en poäng per spelare och hand, dvs man får spela 50 händer till kostnaden av en poäng...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Hejsan

Jag är jättenyfiken på kinapoker men har ingen aning hur man spelar.Tänkte om det fanns några som vill lira play tills man har suttit sig in i spelet.

 

Det verkar vara ett högt intresse och jag kan tänka mig att spela ofta så fort jag har lärt mig spelet.

 

Någon som är sugen så kanske vi kan höras på msn eller nått?

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...