Gå till innehåll

SimbaPoker lanserar Kinapoker!


SimbaPoker

Recommended Posts

Nu har jag spelat lite det blev riktigt dyrt för att lära sig spelet hade hoppas hitta nån motståndare till play money men det fick bli riktigt cash 2 dollar poängen hos simba*suck*(Tur att raken var låg).

 

kände mig som riktigt fisk=)

frågan är varje gång jag hade en naturell hand så ska jag trycka på en naturell knapp så som jag fatta det så först lägger jag ut den naturella handen och sen trycker jag på knappen men då byter den ut korten och lägger själv en hand som inte är naturell eller så slänger den handen och jag förlora på det istället när jag har bästa handen*suck*

 

Har även provat att trycka på naturell knappen först och inte dela ut den naturella handen men den göra likadant som förra.

 

Vad är det jag inte fattar det låter så enkelt här nedan ?

 

Tacksam för all hjälp jag kan få.

 

mvh

 

riktigt kinafisk=)

 

Natural

I Kinapoker finns en del händer som kallas ”Natural” och det är för att de är svåra att bli tilldelade.

När en spelare blir tilldelad en ”Natural” måste knappen ”Lägg natural” användas annars spelas handen som vanligt.

En ”Natural” behöver inte disponeras i någon specifik ordning utan den räknas ändå, så länge ”Lägg natural” knappen används.

När en ”Natural” spelas jämförs denna inte i vanlig ordning mot dina motspelares händer i form av bonuspoäng, scoops eller hand mot hand poäng.

Spelare med en ”Natural” vinner ett visst antal poäng mot varje spelare (Se tabellen nedan) även om motspelaren också spelar en ”Natural”

 

Exempel: Spelare A har sex par (Vinner 3 poäng från varje spelare enligt tabellen) Spelare B har en Drake (Vinner 12 poäng från varje spelare) Spelare C har sex par (Samma som spelare A)

Resultatet blir då att spelare A förlorar 9 poäng till spelare B (Vinner 3 poäng från B men förlorar 12 poäng från B) och får oavgjort mot C.

Samma gäller för spelare C, förlorar 9 poäng till spelare B och får oavgjort mot spelare A.

Spelare B vinner 12 poäng från båda spelarna men förlorar samtidigt 3 poäng mot spelare A och C.

Sammanfattning av resultatet, spelare B vinner 18 poäng och spelare A och C förlorar 9 poäng var.

Att lägga en icke ”Natural” som en ”Natural” blir automatiskt en ogiltig hand och blir bötfälld.

 

Hand Poäng

Full Drake (2-A samma färg) 12p

Drake (2-A) 12p

Sex par 3p

Tre färger (Tre hjärter, fem spader, fem ruter) 3p

Tre stegar (234, 45678, 78910J) 3p

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 57
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...
Vilka andra sajter har haft Kinapoker och plockat bort det?

 

Tyvärr kan jag inte redogöra för vilka, men har för mig att jag sett reklam för kinapoker hos pokerroom.com . Det finns ju som Gdaily påpekar ovan även något pokerrum som har spel i gång.

 

Men när jag diskuterade på ett annat forum så sa de ungefär som så att de få som haft det uppe tagit bort det pga "collotion" och att det fanns något tveksamt pokerrum som fortfarande hade det uppe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...