Gå till innehåll

SimbaPoker lanserar Kinapoker!


SimbaPoker

Recommended Posts

Vi är väldigt stolta över att kunna presentera vårt nyaste tillskott i vår pokerfamilj!

 

Kinapoker!

Utvecklingen har pågått sedan i höstas och nu har vi äntligen fått lansera detta sjukt roliga spel online.

 

Klicka här för att komma till vår Kinapoker guide!

https://www.simbapoker.com/content.php?id=308&iso=sv

 

OBS! Hela april kör vi dessutom helt rakefritt. OBS!

 

Välkommen in och prova!

Vänliga hälsningar,

SimbaPoker Crew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 57
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Verkar kul.

Har spelat kinapoker en del live, mycket roligt faktiskt.

 

En sak som jag är misstänksam emot är dock det att "en spelare inte kan förlora mer poäng än vad h*n har framför sig"..

Well.. Det förstår jag, men vore det inte bättre att en spelare som har 10 poäng och förlorar 15poäng en runda blir av med 10 poäng istället för att "delas upp" så h*n blir av med 8 (eller vad det nu blir)? Känns som en stor fördel att spela shortstackat annars..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar kul.

Har spelat kinapoker en del live, mycket roligt faktiskt.

 

En sak som jag är misstänksam emot är dock det att "en spelare inte kan förlora mer poäng än vad h*n har framför sig"..

Well.. Det förstår jag, men vore det inte bättre att en spelare som har 10 poäng och förlorar 15poäng en runda blir av med 10 poäng istället för att "delas upp" så h*n blir av med 8 (eller vad det nu blir)? Känns som en stor fördel att spela shortstackat annars..

 

Hej Lisa87!

Vi på SimbaPoker blev väldigt bitna av Kinapoker (live) under 2007 och där föddes iden att bygga en plattfrom för det online.

 

Om en spelare har 10 poäng framför sig och går - 15 så kommer spelaren alltid att tömmas, däremot får vinnarna/vinnaren vinsten reducerad.

Det borde inte spela ngn större roll om en spelare har en stor eller liten stack då det knappast går att ställa in och hoppas på det bästa i Kinapoker, handen ligger som den ligger.

Det är dock möjligt att jag har missuppfattat ditt resonemang ;-)

 

Kinapoker borden ligger i vår kontantspelslobby. Nivåerna ligger från 5 cent-$5 just nu men det kommer ökas om efterfrågan finns.

 

Hoppas det besvara de frågor som ni hade fram till nu, ni är alltid välkomna att höra av er om ni har fler funderingar eller förslag.

 

Väl mött!

SimbaPoker Crew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har provat nu och det funkade bra. Riktigt kul med kinapoker imo :-)

 

Trevligt!

Iochmed att det är 4-max bord (Spelet tillåter inte större) så hoppas vi på att få flertalet fulla bord på varierande nivåer under främst kvällstid framöver.

 

Mister, Snag, TomtarnasKonung och pege kommer också att finnas vid borden från och till. De hälsar att de antar alla utmaningar!

Ni kan även ställa frågor via chatten om ni har några funderingar (det ryktas runt om i världen att pege är världens i särklass bästa Kinapoker spelare, ingen kan hitta Kina-nötter som pege 8-) )

Skämt åsido, spelet är nytt för en del spelare så lite "live" hjälp hoppas vi att ni uppskattar.

 

Mvh,

SimbaPoker Crew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak som jag är misstänksam emot är dock det att "en spelare inte kan förlora mer poäng än vad h*n har framför sig"..

 

.....

Känns som en stor fördel att spela shortstackat annars..

 

Ett tillägg till vårt föregående svar, det omvända gäller givetvis också. Om en spelare sitter med pengar framför sig som motsvarar 10p och lyckas hitta superhanden som skulle ge 25p från dig, kommer han/hon enbart vinna 10p från dig i ett sådant fall.

 

Ha en trevlig dag!

 

/SimbaPoker Crew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kommer det sig att man inte får mer poäng för en full Drake än en nykter en? Så osannolikt som det är att man skall få 2-A i samma färg borde man få alla pengar motspelarna har på bordet, allt på deras konto samt att de och hela deras familj tvingas åka hem till en och städa ens lägenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här var faktiskt tokskoj. Kommer att bli svårt att klå raken sen när den kommer till, men kommer förmodligen inte att kunna hålla mig därifrån ändå...

 

Raken kommer att ligga på 5 % med en cap på $1/spelare så den ska inte behöva påverka spelarnas stackar mer än på ngt annat pokerspel.

 

Vänliga hälsningar,

SimbaPoker Crew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raken kommer att ligga på 5 % med en cap på $1/spelare så den ska inte behöva påverka spelarnas stackar mer än på ngt annat pokerspel.

 

Vänliga hälsningar,

SimbaPoker Crew

 

5 % rake av värdet på en poäng ska det vara.

Så kanske det blir lite tydligare.

 

Trevlig kväll,

SimbaPoker Crew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kommer det sig att man inte får mer poäng för en full Drake än en nykter en? Så osannolikt som det är att man skall få 2-A i samma färg borde man få alla pengar motspelarna har på bordet, allt på deras konto samt att de och hela deras familj tvingas åka hem till en och städa ens lägenhet.

 

Jo, som det är nu tjänar man ju mer på att inte utnyttja draken och spela 9 hög- straight flush- royal flush, ingen mening med autoscoop då ju.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raken kommer att ligga på 5 % med en cap på $1/spelare så den ska inte behöva påverka spelarnas stackar mer än på ngt annat pokerspel.

 

Vänliga hälsningar,

SimbaPoker Crew

 

Det är väl det att spelet är betydligt mer turorienterat än vanlig poker, med en gnutta sten-sax-påsepsykologi inblandat. När man spelar mot spelare som lärt sig spelet kommer det vara svårt att hitta motstånd som man har mer än 5% edge mot. Gör egentligen inte mig så mycket ifall jag har skoj när jag spelar, men jag är lite orolig för att spelarna försvinner ifall alla backar.

 

Dras raken från varje poäng som byter ägare eller på slutsumman av de vunna potterna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...