Gå till innehåll

Gamblers Anonymous Test.


MrFroggyX

Recommended Posts

Tror faktiskt att många duktiga vinnande spelare får under 10.

 

Då ska vi se vilka svar vilken person somhelst som lirat poker hyffsat mycket och är bra rent generellt absolut måste svarat ja på, jag ser migsjälv inte som beroende någonstans avskyr poker i princip.

 

Has gambling ever made your home life unhappy?

Givet ja för vemsomhelst, förluster...

 

Have you ever felt remorse after gambling?

Samma där...

 

Did you ever gamble to ger money with which to pay debts or otherwise solve financial difficulties?

Jepp, för att köpa lyxsaker som jobb etc inte kan finansiera, varför spelar man annars poker om man är vinnande om inte bara för nöjet?!

 

Did gambling cause a decrease in your ambition or efficiency?

Förluster tär och vinster tär på ambitionen på annat, iaf någongång måste det ha hänt?

 

After losing did you feel you must return as soon as possible and win back your losses?

Givet händer ibland, inte kul att sluta en session på back alltid, samma gäller väl alla?

 

After a win did you have a strong urge to return and win more?

Självklart, hänt någon gång absolut måste väl också gälla alla vinnande spelare?

 

Were you reluctant to use "gambling money" for normal expenditures?

Um ja, vill inte ta av rullen för annat bör vilken vinnare somhelst känna.

 

Did you ever gamble longer than you had planned?

Givet, händer ofta bör hända andra vinnande spelare.

 

Did gambling cause you to have difficulty in sleeping?

Förluster tärde, speciellt i början av karriären har väl hänt alla någongång annars är man inte normal. :)

 

Have you ever gambled to escape worry, trouble, boredom or lineliness?

Alla som börjat spela poker måste väl tyckt det va kul någongång iaf för att börja och då blir det att spela nångång om man är uttråkad och inte har något annat för sig.

 

Det va iaf 10st som vilken vinnande spelare somhelst måste upplevt om man nu tar till sig frågorna bokstavligen annars läser jag gärna vilka här som inte passar in på folk som har vunnit hyffsade summor, skulle vara kul att se hur det skiljer sig. 8-)

 

Så förstår inte riktigt hur det ens går att få 6p, omöjligt kan dock kanske vara fast för mycket i mitt egna tänkande men det känns verkligen inte så!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

After losing did you feel you must return as soon as possible and win back your losses?

Nej

After a win did you have a strong urge to return and win more?

Nej

Were you reluctant to use "gambling money" for normal expenditures?

Nej

Men det e klart, jag räknas väl inte, jag är inte så bra på poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testen är ju riggad, titta här:

 

After losing did you feel you must return as soon as possible and win back your losses?

 

After a win did you have a strong urge to return and win more?

 

 

Så vare sig det är det ena eller det andra så ökar dom på index för spelberoende.

Vad är riggat menar du? Det är ju fullt möjligt att svara nej på båda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni är roliga

 

"Most compulsive gamblers will answer yes to at least seven of these questions"

 

läs meningen igen den säger att de flesta som har ett spelberoende kommer svara ja på 7 lr fler... so what den säger ingenting om att det är ett test för att testa om du är spelberoende eller att du är det om du svarar ja på över 7st.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Has gambling ever made your home life unhappy?

Givet ja för vemsomhelst, förluster...

 

Jag antar att de med "home life" menar interaktioner i hemmet, och jag tror att du överdriver om du påstår att ditt förhållande med familj och liknande som en bra spelare på sansade nivåer. Oavsett hur de menar så är det inte att du är sur. Om du har varit ledsen efter en session så skulle jag säga att det helt klart är osunt.

 

Have you ever felt remorse after gambling?

Samma där...

 

Återigen tror jag att du överdriver din egen reaktion lite, om du verkligen har ångrat att du har spelat över huvud taget så skulle jag påstå att det faktiskt är ett tecken på att du spelar där du inte borde.

 

Did you ever gamble to ger money with which to pay debts or otherwise solve financial difficulties?

Jepp, för att köpa lyxsaker som jobb etc inte kan finansiera, varför spelar man annars poker om man är vinnande om inte bara för nöjet?!

 

Det här är i vilket fall ett missförstånd, frågan är om du har spelat för att betala skulder eller liknande. Det vore om du inte skulle ha råd med hyran eller mat om du inte spelade, typ. Möjligtvis om du var tvungen att köpa lyxsaker och skulle göra det oavsett och sedan svälta.

 

Were you reluctant to use "gambling money" for normal expenditures?

Um ja, vill inte ta av rullen för annat bör vilken vinnare somhelst känna.

 

Som du själv säger så spelar du för att få råd med saker du annars inte skulle, med andra ord så ser du dina poker pengar som spenderbara.

 

Did gambling cause you to have difficulty in sleeping?

Förluster tärde, speciellt i början av karriären har väl hänt alla någongång annars är man inte normal. :)

 

Absolut inte givet, låt säga att du har tappat några inköp en kväll, så bör du fortfarande ha rejält kvar och mest troligen fortfarande vara plus sedan du började spela, så länge det inte är väldigt tidigt i karriären, i vilket fall du borde spela om småpengar, så antingen är du kännslig eller så har du spelat om för stora pengar.

 

Resten kan jag hålla med dig i rätt stor utsträckning. Men jag tycker absolut inte att de där 10 är givna, samt att som någon tidigare sa, så betyder inte 7+ ja att du är spelberoende, snarare att mindre än 7 tyder på att du inte är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Är man pokerspelare kommer man automatiskt få mer än hälften på det där.

 

Det är ju lite som att göra en lista för "arbetsmissbrukare" och lista massa grejer av typen "har du någonsin blivit på dåligt humör av ditt arbete?". Klart som fan.

 

Dom där listorna görs ju utifrån konceptet att "gambling" är en automatisk långsiktig förlust.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...