Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Lurad av neteller?

Har en kompis som för cirka 3-4 månader sen spelade på Stars. Han fixade sedan neteller för att överföra dessa pengar till en annan sajt. Nu är det såhär att han har verifierat att "han är han" genom att bekräfta en viss överförd summa. Sista delen i bekräftningen är att dom ska ringa honom. Dom har inte ringt honom nu på 2 månader även fast han har legat i och mailat dom. Dom har svarat på hans mail nån gång och sagt att dom ska ringa honom inom en viss tidsram (typ 48h), det har dom inte gjort. Nu har dom helt enkelt slutat svara på hans mail.

Livesupporten fungerar inte (på senaste månaderna) och dom svarar inte på mail.

Vad ska man göra i ett läge som detta? Snälla kom med idéer. Det finns ingen "neteller" representant här va?

EDIT: Han har försökt ringt ett antal gånger men får bara röstsvar där dom hänvisar till hemsidan.

MVH /J

Postad
Hur tog kompisen ut till neteller om han satt in på annat sätt?

Be kompisen ringa till Neteller.

Han la in pengar först till stars genom bankkonto sen ut till neteller där dom fastnat.

Han har ringt neteller men får inget svar

Postad
De är jättekassa på att svara på mejl men kontaktar man dem med telefon tycker jag de brukar vara väldigt hjälpsamma.

Pratade med honom nu. Han har ringt 4-5 gånger och varje gång blivit hänvisad till hemsidan av ett telefonsvar.

Postad
Han la in pengar först till stars genom bankkonto sen ut till neteller där dom fastnat.

Han har ringt neteller men får inget svar

Alltså, jag är säkert ute och cyklar nu så bli inte arga isf.

Men jag har för mig att man är tvungen att ta ut samma summa till bankkontot som man satte in från början..

Han har väl förstås plussat kom jag på.

Måndag morgon.

Postad

När jag reggade mitt bankkonto blev jag nästan chockade hur snabba de var. Jag gjorde allt man skulle på hemsidan sen tog det mindre än 5 min innan de ringde mig.

Din kompis har nog bara lite otur och hamnat mellan stolarna. Inget att oroa sig för, bara att se till att få tag på dem.

Postad
När jag reggade mitt bankkonto blev jag nästan chockade hur snabba de var. Jag gjorde allt man skulle på hemsidan sen tog det mindre än 5 min innan de ringde mig.

Din kompis har nog bara lite otur och hamnat mellan stolarna. Inget att oroa sig för, bara att se till att få tag på dem.

Kan bara hålla med, är nog knappast så att Neteller försöker lura din kompis.

Postad
Alltså, jag är säkert ute och cyklar nu så bli inte arga isf.

Men jag har för mig att man är tvungen att ta ut samma summa till bankkontot som man satte in från början..

Han har väl förstås plussat kom jag på.

Måndag morgon.

Du är ute och cyklar :) men det kan hända den bästa

Postad

Hehe. Jag orkade inte kommentera det där inlägget. Förstog inte riktigt vad han syftade på :lol:

Det har iaf ordnat sig. Var helt enkelt dålig verksamhet, men efter otaliga försök fick han tag på dom! :-)

Tack och bock!

Postad
Okej bra att veta. Väntade bara på att nån skulle komma med ett förjävla onödigt inlägg. Hur orkar man?

Hahaha du är ju en riktig profil som ställer upp för din kompis såhär, även efter allting lösts. Creds fan