Bogust Postad 13 April , 2008 Rapport Postad 13 April , 2008 Hej! Här kommer en hand från NL100 på iPoker. Har bara suttit på bordet i ca 5 min så har dessvärre varken stats eller reads på någon av spelarna. GAME #934319541: Texas Hold'em NL $0.50/$1.00 2008-04-13 12:22:18 Table "TURBO" Salem Seat 1: Blokbuster65 ($40.80 in chips) Seat 3: tuffche24 ($28.23 in chips) Seat 5: bajer111 ($24.51 in chips) Seat 6: VeryKind ($103.50 in chips) DEALER Seat 8: recept ($130.90 in chips) Seat 10: verymediocre ($106.35 in chips) recept: Post SB $0.50 verymediocre: Post BB $1.00 *** HOLE CARDS *** Dealt to verymediocre Blokbuster65: Call $1.00 tuffche24: Call $1.00 bajer111: Call $1.00 VeryKind: Fold recept: Raise (NF) $6.50 verymediocre: Call $5.50 Blokbuster65: Fold tuffche24: Fold bajer111: Fold *** FLOP *** Queen of Spades9 of Hearts8 of Spades recept: Bet $14.00 verymediocre: ??? Preflop är väl rätt dåligt? Brukar 3betta 90% av gångerna i dessa lägen, men kändes som att FI hade en rätt bra hand här med tanke på hans raise trots alla limpare. Kan ju iofs också vara så att han försöker isolera sig mot nån av limparna med en halvbra hand, vem vet... Tycker hursomhelst att jag borde ha 3bettat pre. Nu till floppen. Den ser ju onekligen dragig ut och han bettar ut ett standard CB. Hur gör vi då här? Raise och committa sig mot ett ställ eller försöka utöva någon slags potcontrol? Synar vi är det ju dessvärre rätt många turnar vi får vika på, samt som dödar vår action om vi leder. Kom gärna med förslag på vettiga linjer! Citera
ArgHj Postad 13 April , 2008 Rapport Postad 13 April , 2008 här tycker jag är beslutet direkt read-baserad. Du har position; tror du han sitter med AA-QQ ska du syna och höja eller leda ut turn om ett scarekort kommer (T, J eller spader). Tycker du han har JJ-77, AK-AT, KQ-KT, 2 spader kan du väl försöka nån move på floppen. Oftast visar det mer styrka om du bara synar där... Citera
Bogust Postad 13 April , 2008 Författare Rapport Postad 13 April , 2008 här tycker jag är beslutet direkt read-baserad. Då blir det väldigt svårt med tanke på att jag inte hunnit få några reads Citera
Bogust Postad 13 April , 2008 Författare Rapport Postad 13 April , 2008 syn och omvärdera turn? Okejdå, om turnen blankar helt och han checkar? bör jag betta eller checka bakom? om han istället fortsätter skjuta på en blank turn, hur gör vi då? Citera
AccessGranted Postad 14 April , 2008 Rapport Postad 14 April , 2008 här tycker jag är beslutet direkt read-baserad. Du har position; tror du han sitter med AA-QQ ska du syna och höja eller leda ut turn om ett scarekort kommer (T, J eller spader). Tycker du han har JJ-77, AK-AT, KQ-KT, 2 spader kan du väl försöka nån move på floppen. Oftast visar det mer styrka om du bara synar där... Eh? Sammanfattningsvis tycker du han ska bluffa de gånger han tror han leder men syna de gånger han tror han ligger efter? Borde man inte spela tvärtom? syn och omvärdera turn?+1 Citera
Pey Postad 14 April , 2008 Rapport Postad 14 April , 2008 Hej Boqust. Till en början med vill jag upplysa om att ArgHj driver med dig, så lyssna inte på honom. Med risk för att bli för evigt stämplad som aggrotomte eller idiot så raisar jag här. Syn, som många verkar förespråka, tror jag bara kommer sätta dig i massa prekära situationer! En sak till. Även om du inte har någon read så vet du ju lite hur klimatet på siten generellt är. Vissa siter/nivåer är så totalt fyllda av multitablande nötförsäljare att jag helst inte skulle committa med TPTK tex. Så du kanske har lite mer koll än du avslöjar ändå? Lycka till. Citera
ArgHj Postad 14 April , 2008 Rapport Postad 14 April , 2008 Eh? Sammanfattningsvis tycker du han ska bluffa de gånger han tror han leder men syna de gånger han tror han ligger efter? Borde man inte spela tvärtom? Bluffa vaddå ? Han har ingen FE på den floppen mot AA-QQ och stegen. Höjer han, kommer fi att ställa om det inte är en vanlig cbet. Vad gör han då? Kommer det ner ett J eller T eller spader kan han möjligen stjäla potten av händer som har honom slagna. Tror han ett nytt kort hjälper fi om denne sitter på AJ typ eller JJ typ eller typ 2 spader ska han höja och få honom betala för att dra. Därför tycker jag är viktigt med read på sådana brädor...väldigt svårt utan. Men tittar man på stackarna så höjer SB mot 3 shortstack-limpare och har bara BB bakom, hans HD blir mycket bredare nu. Jag ändrar mig från syn till höj på floppen. Citera
JimmyRare Postad 14 April , 2008 Rapport Postad 14 April , 2008 Om du hade reraisat pre, då hade du väl siktat på att få in degen? Jag tycker att du måste höja här och tvinga honom att ta ställning ur position. Citera
ImSoNasty Postad 14 April , 2008 Rapport Postad 14 April , 2008 Trebet pre för att slippa multiway. Som spelat höj flop och syna push. Synar FI och turn blankar så pusha där. Annars pot control. Citera
Supertequila Postad 14 April , 2008 Rapport Postad 14 April , 2008 Att 3betta pre tycker jag inte om. För det första är din hand förutom Ess med bra kicker, även en hög SC som fungerar bra multiways också. Dessutom finns flera limpare bakom och höjer du här kan de pusha dig bort fr handen. Att syna med position på pfr tycker jag är bra. Att folda kan också vara bra mot en nit, men utan read synar jag här. På floppen så tycker jag du ska höja. TPTK representerar den övre delen av din HD och för att få balans mot när du höjer med drag så måste du även höja med TPTK här. Om fi ställer är jag inte lika säker på att vi ska syna med djupare stack för att låga SC bör inte vara en del av hans HD och vi ställs nog ofta mot överpar. Men med de här stacken så synar du push. Och hoppas att han har KK i värsta fall så att ditt Ess lever. Om fi kallsynar så pushar vi turn som är blank, annars check och omvärdera river. Kan inte riktigt se honom bara syna oop med en stark hand här. Citera
strater Postad 14 April , 2008 Rapport Postad 14 April , 2008 höjer vi så kan vi inte folda, så enkelt är det, inte ens nalle hade velat info-raise-folda i detta läge Citera
Recommended Posts