Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Men seriöst, den här diskussion tog då fart efter ett litet eury-inlägg. Jag tror/hoppas att eury bara var en aning ironisk när han drog iväg sitt första inlägg som startade debatten. Jag var själv på G att posta något liknande eftersom det är lite knepigt med folk som inte orkar leta upp infon om varför det är 21årsgräns på SM i tallin. I varenda jäkla tråd som startas i den här gruppen är det någon som frågar det.

*edit* Ahja, o så lite kärlek på det också :h:

Postad
Alltså, i just detta fall är det väl estnisk lag som träder in antar jag.

Men generellt sett så tycker jag det är väldigt konstigt när det äldre gardet kliver in och börjar snacka om pubertetsmögel osv osv, jag förstår vad man menar och håller helt klart med om att det kan vara irriterande med en massa bortskämda snorungar som bara beter sig illa.

Men ser man inte till värdet i första hand så kanske man sysslar med fel grej?

Kan inte du bara bli moderator?

no kidding.

Edit: du verkar vettig.

Postad
Men seriöst, den här diskussion tog då fart efter ett litet eury-inlägg. Jag tror/hoppas att eury bara var en aning ironisk när han drog iväg sitt första inlägg som startade debatten. Jag var själv på G att posta något liknande eftersom det är lite knepigt med folk som inte orkar leta upp infon om varför det är 21årsgräns på SM i tallin. I varenda jäkla tråd som startas i den här gruppen är det någon som frågar det.

*edit* Ahja, o så lite kärlek på det också :h:

Men om man nu är som du och jag,(tror jag iallafall)lite 40+ så kan man väl sålla lite och skriva i dom trådar där man har något att tillföra och inte bara skriva en massa dynga bara för att.....

Postad
Men om man nu är som du och jag,(tror jag iallafall)lite 40+ så kan man väl sålla lite och skriva i dom trådar där man har något att tillföra och inte bara skriva en massa dynga bara för att.....
30+ men tack för förtroendet ;-)

Jag tror att ett forum behöver en eury. He keeps things interesting.

Postad
30+ men tack för förtroendet ;-)

Jag tror att ett forum behöver en eury. He keeps things interesting.

Ligger väl lite i det men men,det är söndag idag och blodsockernivån är inte vad den borde.

Och enligt vikttråden så borde både du och jag vara ute på en svettig runda i gymmpadojor och inte sitta här nu. :lol:

Postad
Ligger väl lite i det men men,det är söndag idag och blodsockernivån är inte vad den borde.

Och enligt vikttråden så borde både du och jag vara ute på en svettig runda i gymmpadojor och inte sitta här nu. :lol:

Har vart ute på en timmes promenix samt käkat müsli & sallad. Rätt lugn för att vågen ska visa på viktnedgång imorn ;-)

Ahja, åter till ålderssnacket!

Postad

Orka med skit snacket om mognad osv.

Med de jag har läst i denna tråd så verkar klyftan mellan oss yngre lirare och dom äldre lirarna inte så lång.

Tycker inte häller att mognad ska spela in i pokern så mkt, alla lirar ju poker av en anledning att de är kul! som med all annan sport.

Visst de finns ju en del stolpskott, men de finns det ju säkert i den äldre generationen med!

Så om man sätter en 18 åring vid SM - bordet eller en 50 åring tror inte jag att 18 åringen skulle vara mer omogen än 50 åringen eller?

mvh//Alex

Postad

Åldergränserna finns ju knappast till för att 18-åringar skulle vara sämre på poker utan för att 18-åringar (eller 21-åringar) generellt inte anses vara mogna nog att få bestämma över sina egna pengar. Självklart finns det udantag åt båda hållen men lagar måste vara generella för att kunna fungera.

Och ja, självklart är en genomsnittlig 50-åring mer mogen än en genomsnittlig 18-åring.

Postad

Ett jävla gnällande om åldersgränsen. Var fan höll ni hus i lördags på årsmötet? Nej, just det. Vad har ni för val nu då? Håll käften och kom på nästa årsmöte. Lipa får ni göra hos mamma.

Postad
Ett jävla gnällande om åldersgränsen. Var fan höll ni hus i lördags på årsmötet? Nej, just det. Vad har ni för val nu då? Håll käften och kom på nästa årsmöte. Lipa får ni göra hos mamma.

Jag var där.

Postad

Skulle gärna se 18 åringar i varje tävling, för sjutton, varför inte ha åldern vid 15?

För oss "gubbar" så ser jag det mest som en fördel, då tiltfaktorn är 100 -åldern.

(det skulle heller inte vara fel att bli kallad noob i stället för det vanliga tomte och åsna.)8-)

Postad
Skulle gärna se 18 åringar i varje tävling, för sjutton, varför inte ha åldern vid 15?

För oss "gubbar" så ser jag det mest som en fördel, då tiltfaktorn är 100 -åldern.

(det skulle heller inte vara fel att bli kallad noob i stället för det vanliga tomte och åsna.)8-)

Ah, en omvänd Ken Warren-lag!

(Ken Warren är en av de absolut sämsta pokerboksförfattarna - ever! Böckerna är fulla med direkta felaktigheter, men en sak har han rätt: Bluffrekvensen vid en riverbet är ungefär 70-åldern på spelaren).