Gå till innehåll

NLT - Hur spela JJ med rags på floppen?


marcamannen

Recommended Posts

Hej, har läst forumet ett tag och tänkte att nu var det nog dags att joina...

 

Spelade en hand nyligen på PartyPoker, där jag sitter på JJ i bb. Efter miniraise höjer jag till 5bb. Två går med...

 

 

$100 NL Hold'em

(6 max) (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: booner12 ( $143.29 )

Seat 6: marcamannen ( $161.3 )

Seat 8: sambaliten ( $338.45 )

Seat 5: EightThreeUS ( $121.9 )

Seat 10: Storm_Bird ( $45.85 )

 

EightThreeUS posts small blind [$0.5].

marcamannen posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to marcamannen [ Js :spade: Jh :heart: ]

sambaliten raises [$2].

Storm_Bird folds.

booner12 folds.

EightThreeUS calls [$1.5].

marcamannen raises [$5].

sambaliten calls [$4].

EightThreeUS calls [$4].

 

 

** Dealing Flop ** [ 3 :spade: , 7 :diamond: , 6 :heart: ]

EightThreeUS checks.

marcamannen bets [$15].

sambaliten folds.

EightThreeUS calls [$15].

 

Jag har ett överpar och det känns som jag sitter på den vinnande handen just nu. Blir lite förvånad att en går med eftersom jag bettat ganska hårt. Jag har fått uppfattningen att spelaren är ganska loose, så han kan ju sitta på steg-drag eller två överkort

 

** Dealing Turn ** [ 7 :heart: ]

EightThreeUS checks.

marcamannen checks.

 

Här blir jag väldigt osäker då bordet parar sig med sjuorna och fegcheckar...

 

** Dealing River ** [ 3 :diamond: ]

EightThreeUS bets [$45].

 

Nu slår han om och bettar hårt när bordet parar sig för andra gången.. Han kan ju ha missat sitt stegdrag eller sitta på Ax. Efter viss tvekan foldar jag min hand...

 

marcamannen folds.

EightThreeUS does not show cards.

EightThreeUS wins $91

 

 

Hur skulle ni ha spelat denna hand? Jag inser att jag troligtvis gjorde ett misstag när jag checkade på turnen och bjöd in till en eventuell bluff. Eller?

 

(RP - Kubo)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog höjt mer pre-flop för att känna av läget lite. 3 ggr big blind plus limparnas insatser, så till $7-8 dels för att få reda på vad UTG minihöjt med, han kan ju mycket väl sitta på en A hand, och samtidigt kunna utesluta två par eller nån konstig stege hos sb om floppen blir bra för dig dvs utan överkort.

När du satsar till $5 då blir det svårt för UTG att inte syna med bästa position då han bara behöver lägga in $3 till i en pott på $9 (+$3), och sb får ju inte direkt något beslut att ta om UTG synar där utan lär säkerligen syna med alla händer som han synade UTGs höjning med.

Om du inte var slagen redan på floppen så borde du åtminstone vara det på turn om inte din motspelare var väldigt passiv. Ett överpar till en sjua som du kunnat slå lär han nog inte haft eftersom han inte hör av sig alls på floppen.

Har samtidigt svårt att tänka mig att han bara skulle syna ett pott bet kallt med 7 på hand på den floppen elller för övrigt bara ett par.

 

 

//Neko

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag skulle överbettat den handen, för att minimera risken för överkort (ÖVER J då) och att han eventuellt sitter med skitkort här, säg då att han satt med 7an ... så får du försöka ta bort honom ändå med dina JJ .. för du har efter flop förmodlingen lätt den bästa handen.

 

 

var inte rädd om chipsen där, jag skulle kunna tänkt mig att skjuta ni hela stacken i ett sånt läge, helt ärligt, för att skrämma upp honom ännu lite mer.

 

/Perrra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...