Gå till innehåll

Stora deklarationstråden.


Cyntax

Recommended Posts

Vad baserar du det på? Läste också i någon annan tråd att det inte spelar någon roll var servrarna står och det bedömningen baseras på om "spelet" anordnas inom EU?

 

Tror inte han vill tala om det. Är värt en del pengar om man sitter inne med rätt argument, finns ingen anledning att ge upp det värdet gratis.

 

Stänger de "rena" EU siterna typ Nordic Bet amerikaner ute?

 

Nej, vill du veta mer så finns det mängder med skattetrådar där mindre och ännu mindre trovärdig information blandas med några guldkorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 518
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tror inte han vill tala om det. Är värt en del pengar om man sitter inne med rätt argument, finns ingen anledning att ge upp det värdet gratis.

 

 

 

Nej, vill du veta mer så finns det mängder med skattetrådar där mindre och ännu mindre trovärdig information blandas med några guldkorn.

*klonk*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad baserar du det på? Läste också i någon annan tråd att det inte spelar någon roll var servrarna står och det bedömningen baseras på om "spelet" anordnas inom EU?
Fan nu är jag full!

 

Ingenting. Öppna yrkanden ftw! Kostar inget och du riskerar inget. En freeroll. Så svårt är det inte.

---

Hej. Pengarna som syns i min deklaration kommer från pokerspel på Irland.

Ciao

/NorthQ

---

Skatteverket är enkla ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan nu är jag full!

 

Ingenting. Öppna yrkanden ftw! Kostar inget och du riskerar inget. En freeroll. Så svårt är det inte.

---

Hej. Pengarna som syns i min deklaration kommer från pokerspel på Irland.

Ciao

/NorthQ

---

Skatteverket är enkla ibland.

 

 

haha :)

 

Så du tycker man ska redovisa FTP vinster i självdeklarationen?

Medan man inte ska redovisa vinster på te.x. Nordic Bet, du skrev det här ovan. "Skattefria vinster ska inte deklareras i självdeklarartionen enligt lagen"

 

menar om man nu anser att ftp är skattefritt så ska man inte deklarera det, men ftp kanske är ett undantag och är så mkt på gränsen att det är bästa att deklarera det för att slippa tilläggsskatt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha :)

 

Så du tycker man ska redovisa FTP vinster i självdeklarationen?

Medan man inte ska redovisa vinster på te.x. Nordic Bet, du skrev det här ovan. "Skattefria vinster ska inte deklareras i självdeklarartionen enligt lagen"

 

menar om man nu anser att ftp är skattefritt så ska man inte deklarera det, men ftp kanske är ett undantag och är så mkt på gränsen att det är bästa att deklarera det för att slippa tilläggsskatt?

Nej du måste läsa NOGA vad jag skriver. Det beror på vad som är FÖRTRYCKT i deklarationen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast finns ju en skattetilläggsrisk också om man bara håller käft, oavsett om det är förtryckt eller inte.

Exakt! Och det är därför man ska skriva lite och kryptiskt. Det är det jag gjort åt några som lirat och vunnit på FTP. Lagom mycket/lite info = ingen skattetilläggsrisk + stor chans till skattefritt. Vi har sparat många sköna kronor. Flera hundra tusen iaf. :mrgreen:

God jul på er! :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt! Och det är därför man ska skriva lite och kryptiskt. Det är det jag gjort åt några som lirat och vunnit på FTP. Lagom mycket/lite info = ingen skattetilläggsrisk + stor chans till skattefritt. Vi har sparat många sköna kronor. Flera hundra tusen iaf. :mrgreen:

God jul på er! :heart:

 

Fast skriver man för lite/felaktig info så finns risk för skattetillägg ändå. Balansgång det där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag skriver inte fel. :oops: 100% succé hittills. Det är egentligen skitlätt, bara man tänker efter. Vill du göra ett försök affe?

 

Sysslar med sånt varje vecka på jobbet. Menar bara mer allmänt (alltså mer tips till andra som vill försöka) att om man inte ger tillräcklig info eller felaktig info så kan SKV anse att man inkommit med oriktig uppgift och slänger på ett skattetillägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast, har du något på lager...?

"Jag har spelat och vunnit pengar på internet. Internetsajten har verksamhet inom Eu (Irland, UK, Frankrike, Italien och Sverige) och vinsterna är därmed skattefria.

/Cyntax"

 

Tillräckligt mycket för att SKV ska ha utredningsplikt/undersökningsplikt (är det så man säger?) + ingen risk för skattetillägg.

 

Ingen som jag gjort så åt har blivit undersökt mera och alla vinster från PS/FTP har förblivit skattefria.

 

Alltså. Både Ftp/Stars har ju bevisligen viss verksamhet inom Eu + rättsläget är så pass oklart och svaren/direktiven från SKV går åt olika håll hela tiden att skattetillägg därmed inte är befogat ... tycker jag iaf.

 

Håll med mig då för fan! :twisted:;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Skatteverket har under 2010 undersökt och kontrollerat om verksamheten för

FullTiltPoker är förlagd inom eller utanför EU/EES. *Skatteverket har

kommit fram till att t den huvudsakliga verksamheten för att organisera och

styra det specifika spelet *är förlagd utanför EU/EES. Därför anser vi att

spelet är anordnat utanför EU/EES, vilket innebär att vinst vid spel på

http://www.fulltiltpoker.com är skattepliktig.

 

Tankar/funderingar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skatteverket har under 2010 undersökt och kontrollerat om verksamheten för

FullTiltPoker är förlagd inom eller utanför EU/EES. *Skatteverket har

kommit fram till att t den huvudsakliga verksamheten för att organisera och

styra det specifika spelet *är förlagd utanför EU/EES. Därför anser vi att

spelet är anordnat utanför EU/EES, vilket innebär att vinst vid spel på

http://www.fulltiltpoker.com är skattepliktig.

 

Tankar/funderingar?

 

var står detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skatteverket har under 2010 undersökt och kontrollerat om verksamheten för

FullTiltPoker är förlagd inom eller utanför EU/EES. *Skatteverket har

kommit fram till att t den huvudsakliga verksamheten för att organisera och

styra det specifika spelet *är förlagd utanför EU/EES. Därför anser vi att

spelet är anordnat utanför EU/EES, vilket innebär att vinst vid spel på

www.fulltiltpoker.com är skattepliktig.

 

Tankar/funderingar?

Seriöst?

Sjukt intressant!

Kolla pm!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skatteverket har under 2010 undersökt och kontrollerat om verksamheten för

FullTiltPoker är förlagd inom eller utanför EU/EES. *Skatteverket har

kommit fram till att t den huvudsakliga verksamheten för att organisera och

styra det specifika spelet *är förlagd utanför EU/EES. Därför anser vi att

spelet är anordnat utanför EU/EES, vilket innebär att vinst vid spel på

http://www.fulltiltpoker.com är skattepliktig.

 

Tankar/funderingar?

Du är inte den enda som har fått den typen av svar. De verkar inte ha några argument för det, men eftersom det inte finns vattentäta argument för varken det ena eller det andra, så kan de fortsätta att påstå det där ända tills det har kommit en dom i Regeringsrätten. Jag hoppas att du överklagar så långt det går.

 

Det starkaste argumentet för att det är skattefritt är att allt jobb med sajten utförs av Pocket Kings i Dublin, ett företag som inte existerar för något annat syfte och som bevisligen har över 100 anställda. Det finns argument för motsatsen också, men jag vet inte om jag vill dra dem här. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är inte den enda som har fått den typen av svar. De verkar inte ha några argument för det, men eftersom det inte finns vattentäta argument för varken det ena eller det andra, så kan de fortsätta att påstå det där ända tills det har kommit en dom i Regeringsrätten. Jag hoppas att du överklagar så långt det går.

 

Det starkaste argumentet för att det är skattefritt är att allt jobb med sajten utförs av Pocket Kings i Dublin, ett företag som inte existerar för något annat syfte och som bevisligen har över 100 anställda. Det finns argument för motsatsen också, men jag vet inte om jag vill dra dem här. :)

 

Jag tänker inte betala skatt på FTP. Och jag tänker överklaga så långt det går om så blir fallet. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att höra. Håll oss gärna uppdaterade om hur det går. Om det går till domstol så borde du kanske fråga Full Tilt om de kan hjälpa till. Jag gissar på att de säger nej utan att ens fundera på det, men det skulle definitivt ligga i deras intresse att du vinner det här, åtminstone om det går ända till Regeringsrätten. Så det skulle kunna vara värt ett försök.

 

Om du behöver information om vilka företag som är inblandade i verksamheten bakom tjänsten "Full Tilt Poker", så skulle jag kunna berätta lite. (Jag har inte mer information än du skulle kunna hitta själv, men det tar tid att hitta den). Jag har också hyfsad koll på vad EG-fördraget och relaterade avtal har med den här saken att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Ökar risken att mina pokeruttag blir granskade om jag gör avdrag för arbete på annan ort?

/Student som jobbat i min gamla hemort över sommaren

 

Med reservation för att min kunskap är något begränsad.

 

Klart att risken ökar i och med att risken ökar att någon handläggare faktiskt kollar din deklaration men det finns ingen anledning för dem att kolla din bankkontohistorik bara för att du begär avdrag. Det värsta troliga scenariot är att de begär att du styrker att du har rätt till avdrag, inte godkänner din bevisning och nekar dig avdraget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...