Dahlström1491911539 Postad 9 April , 2008 Rapport Postad 9 April , 2008 Som rubriken lyder! Finns det något som gjorde att du gick från +/-0 spelare till en plussande spelare? Något som du känner att detta har verkligen gjort dig till en bättre spelare. Ös på! Citera
gazzaflush Postad 9 April , 2008 Rapport Postad 9 April , 2008 Förluster och gulningar. No doubt. Och dom ingår väl i rutin som föregående skrev så. "lära sig av sina misstag" Citera
psykologen Postad 9 April , 2008 Rapport Postad 9 April , 2008 Inte lyssna på alla monkey råd här på PF. Citera
Partyjack Postad 9 April , 2008 Rapport Postad 9 April , 2008 Forumet är nog rätt underskattat, att man i stort sett tänker poker hela tiden dagligen.. Det som hjälpt mig jävligt mycket är att jag hela tiden haft en nära vän som livnärt sig på poker och som hela tiden spelat 5-10 nivåer högre, analysera händer tillsammans, ha grindkvällar och analysera händer eftersom de utspelar sig har nog hjälpt mitt spel enormt. Citera
gazzaflush Postad 9 April , 2008 Rapport Postad 9 April , 2008 Inte lyssna på alla monkey råd här på PF. Vadå, är det meningen att man ska lära sig något av det här forumet? Trodde mer det var trollarnas paradis förutom i dom trådar där dom erkännt bra spelarna skriver ner sina tankar. Citera
thefman Postad 9 April , 2008 Rapport Postad 9 April , 2008 cardrunners och det är inte ens nära Citera
espinola Postad 9 April , 2008 Rapport Postad 9 April , 2008 Att bara spela mot sämre spelare! Citera
gazzaflush Postad 9 April , 2008 Rapport Postad 9 April , 2008 Forumet är nog rätt underskattat, att man i stort sett tänker poker hela tiden dagligen.. Det som hjälpt mig jävligt mycket är att jag hela tiden haft en nära vän som livnärt sig på poker och som hela tiden spelat 5-10 nivåer högre, analysera händer tillsammans, ha grindkvällar och analysera händer eftersom de utspelar sig har nog hjälpt mitt spel enormt. Tycker att om man ska prata om just handanalyserna överlag så är dom enligt mig iaf allt för readbaserade. Klassiska, " vad gör jag med det här överparet på den här ragfloppen när han ställer in?" Och dessutom många standardanalyser. Skulle verkligen vilja se lite höjning på dom delarna, agree? Citera
heltoker Postad 9 April , 2008 Rapport Postad 9 April , 2008 Pokertracker och cardrunners spelat stora roller för min utveckling. Att bara spela mot sämre spelare! säker på att du utvecklas som spelare då? Citera
Partyjack Postad 9 April , 2008 Rapport Postad 9 April , 2008 Tycker att om man ska prata om just handanalyserna överlag så är dom enligt mig iaf allt för readbaserade.Klassiska, " vad gör jag med det här överparet på den här ragfloppen när han ställer in?" Och dessutom många standardanalyser. Skulle verkligen vilja se lite höjning på dom delarna, agree? Absolut, snackar man om en hand så beskriver man ju alltid spelartypen innan man ens diskuterar beslut osv. Klart att överlag om man sitter och spelar båda två så blir det väldigt mkt basics osv, poängen jag hade var väl mer att man har massor att lära av någon som spelar på mkt högre nivåer hela tiden. Men självklart blir det sjukt mkt basics, och man lär sig kanske inte mer än en grej var 5000e hand.. Oftast blir det bara att man kastar ur sig att si och så borde jag väl göra, ja det är standard osv osv.. Mkt svammel nu, kanske inte ens är läsbart. Citera
SoderKrippa Postad 9 April , 2008 Rapport Postad 9 April , 2008 pf och nööööta. Att ha no more deposit-krav på sig själv gav bra MM. /SK Citera
gazzaflush Postad 9 April , 2008 Rapport Postad 9 April , 2008 Absolut, snackar man om en hand så beskriver man ju alltid spelartypen innan man ens diskuterar beslut osv. Klart att överlag om man sitter och spelar båda två så blir det väldigt mkt basics osv, poängen jag hade var väl mer att man har massor att lära av någon som spelar på mkt högre nivåer hela tiden. Men självklart blir det sjukt mkt basics, och man lär sig kanske inte mer än en grej var 5000e hand.. Oftast blir det bara att man kastar ur sig att si och så borde jag väl göra, ja det är standard osv osv.. Mkt svammel nu, kanske inte ens är läsbart. 100 procent med i v ad du surrar om. Citera
gdaily Postad 9 April , 2008 Rapport Postad 9 April , 2008 Hittade raiseknappen mot engelsmännen på fixed limit. Tyvärr är den tiden över då man kunde vinna på headsup FL på typ 50-100 och 100-200 genom att hela tiden raisa... Citera
Jakelamotta Postad 9 April , 2008 Rapport Postad 9 April , 2008 Cardrunners är nog den enskilt viktigaste faktorn som fick mig att gå från liten vinnare till större vinnare. Idag hjälper det mig inte så mycket mer dock men alltid hittar man småsaker där fortfarande. Citera
heltok Postad 9 April , 2008 Rapport Postad 9 April , 2008 en brist med många handanalyser här är att folk börjar med att välja beslut, sedan argumenterar de för det, istället för börja resonera och sedan se vilket beslut som visar sig vara rätt och sedan välja det. väldigt mycket av postande handlar sedan om att försvara den ursprungliga posten istället för att föra diskussionen framåt. sedan är rätt många glimneskadade och viker nästnöten så fort fi börjar kolla på betknappen, men det är en annan story. Citera
rosjon Postad 9 April , 2008 Rapport Postad 9 April , 2008 PokerXFactor och Phil Gordons Little Green Book ( Om ni spelat mot mig förstår ni varför). Pokerforum.nu har betytt en del också men inte så mycket p.g.a handanalyser och strategiråd, utan snarare ett sätt att snabbt få tips om turneringar med bra värde, och inspiration av bra dagböcker. Citera
FeelingThis Postad 9 April , 2008 Rapport Postad 9 April , 2008 Plussat rakt ut sen jag börja grinda filmer på Cardrunners. Citera
KingCosmoKramer Postad 9 April , 2008 Rapport Postad 9 April , 2008 kostar cardrunnersfilmerna eller? Nej, "världens bästa spelare" blottar med glädje sitt spel bara för att göra dig glad. Citera
Recommended Posts