tågrånarn Postad 7 April , 2008 Rapport Postad 7 April , 2008 George Clooney är väldigt bra på att spela George Clooney. Han spelar alla roller exakt likadant. Väldigt lik Morgan Freeman i det avseendet. LOL,, kunde inte sagt det bättre själv Citera
gazzaflush Postad 7 April , 2008 Rapport Postad 7 April , 2008 Har ändrat i min lista. Skäms över att jag glömde bort Daniel Day-Lewis. Underbart bra skådespelare. Har sett han göra en bra prestation på duk och det är I Faderns Namn. Kan knappast gå in på en top 5, iaf inte för mig. edit: there will be blood är också bra men top 5. njae. min top 5 blir följande. 1. Anthony Hopkins: kommentarer överflödiga 2. Ralph Fiennes. 3.Sean Penn. 4.Kevin Spacey. 5. Willem Dafoe Går knappast att argumentera emot att dom över mig inte är duktiga skådespelare. Citera
TILTARN Postad 7 April , 2008 Rapport Postad 7 April , 2008 IMO: 1. Christian Bale - Hur fan kan ingen ha nämnt han? Riktigt jävla bra, speciellt i American Psycho och The Prestige. 2. Leonardo Di Caprio - Säga vad fan man vill om Titanic och Romeo och Julia etc, men han har gjort jävligt många bra roller, Whats Eating Gilbert Grape, The Basketball Diaries, Gangs of New York, Catch Me If You Can, The aviator, The departed, Blood Diamond är dom jag kommer på nu. 3. Johnny Depp 4. Kevin Spacey - Bäst i The Usual Suspects/Life of David Gale, kanske till och med American Beauty. Jävligt kommersiella skådisar på min lista men det skiter jag i, bästa jag kan komma på nu. Citera
greywolf Postad 8 April , 2008 Rapport Postad 8 April , 2008 Jag namedroppar Morgan Freeman för han saknas på listan. Mest för hans röst skull egentligen men det är ju inte direkt något fel på hans insats i shawshank redemption Däremot så gör inte misstaget att se denna film:gulity by association bara för att morgans nuna syns på omslaget. Ärligt talat så gjorde vi bättre filmer på bildlektionerna i högstadiet. På riktigt alltså, det är _inte_ en överdrift. Det ena värre än det andra i denna film. Den riktiga regisören var upptagen så hans 14åriga son fick skriva ihop filmen på en helg. skådespelarna verkar vara plockade direkt från ghettot mot betalning i form av gräs,alkohol och betalande av underhåll i 2 år och att hålla i kameran har dom en apa på tjack till att göra. Låt er inte missledas av trailern och tro att det inte kan bli värre för det kan det sannerligen bli, mycket värre. Citera
eurythmech Postad 8 April , 2008 Rapport Postad 8 April , 2008 Johnny Depp bäst i Blow? Wtf? Och vad gör Brad Pitt som är så speciellt i Se7en? Citera
KingCosmoKramer Postad 8 April , 2008 Rapport Postad 8 April , 2008 1. Michael Richards 2. Jason Alexander Citera
greywolf Postad 8 April , 2008 Rapport Postad 8 April , 2008 Johnny Depp bäst i Blow? Wtf? Och vad gör Brad Pitt som är så speciellt i Se7en? snart kommer väl någon och nominerar mel gibson i dödligt vapen rullarna me... eller kanske rocky balboa Citera
Bodinarn Postad 8 April , 2008 Rapport Postad 8 April , 2008 IMO: 1. Christian Bale - Hur fan kan ingen ha nämnt han? Riktigt jävla bra, speciellt i American Psycho och The Prestige. 2. Leonardo Di Caprio - Säga vad fan man vill om Titanic och Romeo och Julia etc, men han har gjort jävligt många bra roller, Whats Eating Gilbert Grape, The Basketball Diaries, Gangs of New York, Catch Me If You Can, The aviator, The departed, Blood Diamond är dom jag kommer på nu. 3. Johnny Depp - Kommentarer överflödiga? Bäst i Donnie Brasco/Blow. 4. Brad Pitt - Mest för Seven och Fight club 5. Kevin Spacey - Bäst i The Usual Suspects/Life of David Gale, kanske till och med American Beauty. Jävligt kommersiella skådisar på min lista men det skiter jag i, bästa jag kan komma på nu. Och förövrigt tycker jag Daniel Day Lewis är ruskigt överskattad, bra i dom två filmer jag sett han i (There will be blood, Gangs of new york) men en av världens bästa skådisar, nä. Personligen tycker jag att Al Pacino äger Donnie Brasco. Tycker heller inte att Brad Pitt gör något speciellt i Seven. Att kalla Daniel Day-Lewis för överskattad när man sett honom i två filmer är lite hårt. Speciellt om du dessutom säger att han är bra i dem.. Citera
asfalten Postad 8 April , 2008 Rapport Postad 8 April , 2008 Philip Seymour Hoffman William Sanderson jeff bridges Nicole Kidman Ernst-Hugo Järegård Citera
TILTARN Postad 8 April , 2008 Rapport Postad 8 April , 2008 IMO Johnny Depp bäst i Blow? Wtf? Och vad gör Brad Pitt som är så speciellt i Se7en? Ja det låter kanske lite konstigt men tycker han gestaltar rollen riktigt bra, men visst, filmerna i överlag som är bra gör att man automatiskt kopplar ihop dom med huvudrollsinnehavarn och därav överdriver, kör en edit och funderar lite. Citera
BjornL1491910513 Postad 8 April , 2008 Rapport Postad 8 April , 2008 Jack Nickolson, Peter Stormare, Javier Bardem, Pacino, De Niro, Christian Bale, Tim Robbins, Morgan Freeman, Samuel L Jackson, Johnny Depp, John Malkovich och Tom Hanks ar ett par namn att namnas. De tva basta ar enligt mitt tycke: Kevin Spacey och Edward Norton(ackligt att inget sagt hans namn) Gillar Jonas Karlsson och Bjorn Kjellman men vet inte vart de ska placeras. Bra eller anus? Citera
TILTARN Postad 8 April , 2008 Rapport Postad 8 April , 2008 Personligen tycker jag att Al Pacino äger Donnie Brasco. Tycker heller inte att Brad Pitt gör något speciellt i Seven. Att kalla Daniel Day-Lewis för överskattad när man sett honom i två filmer är lite hårt. Speciellt om du dessutom säger att han är bra i dem.. Hade lite brottom och skrev förklaring i inlägget ovanför. Helvete, kollade IMDB och ser ju att han gjort lite andra imponerande grejer. Men aja, på min top 5 lista platsar han inte. Citera
TILTARN Postad 8 April , 2008 Rapport Postad 8 April , 2008 snart kommer väl någon och nominerar mel gibson i dödligt vapen rullarna me...eller kanske rocky balboa EDIT; orkar inte Citera
DevilVoice Postad 8 April , 2008 Rapport Postad 8 April , 2008 Glömmer med säkerhet någon som borde gå in utan vidare men jag gör likväl ett försök: Christopher Lee Robert DeNiro Robert Englund Al Pacino Johnny Depp Bubblare: Tilda Swinton Citera
tågrånarn Postad 8 April , 2008 Rapport Postad 8 April , 2008 EDIT; orkar inte du menar inte att du tänkte göra ett försök? isf ska jag börja lära mej flyga imon, kan ju knappast vara svårare Citera
Agent Cooper Postad 8 April , 2008 Författare Rapport Postad 8 April , 2008 Kan hålla med om att skådespelare som Edward Norton, Sean Penn, Christian Bale, Johnny Depp, Di Caprio, John Malkovich, Kevin Spacey, Jeff Bridges m fl är jävligt jävligt duktiga. Men på en topp 5-lista ryms bara fem alternativ, så tyvärr får dom inte plats. Ni som nämner Morgan Freeman och George Clooney kan väl inte mena allvar? Visst har dom varit med i riktigt bra filmer, men nu är det skådespeleriet vi bedömer, och då duger dom inte ens som statister i Bollywood. Citera
BjornL1491910513 Postad 8 April , 2008 Rapport Postad 8 April , 2008 Kan hålla med om att skådespelare som Edward Norton, Sean Penn, Christian Bale, Johnny Depp, Di Caprio, John Malkovich, Kevin Spacey, Jeff Bridges m fl är jävligt jävligt duktiga. Men på en topp 5-lista ryms bara fem alternativ, så tyvärr får dom inte plats. Ni som nämner Morgan Freeman och George Clooney kan väl inte mena allvar? Visst har dom varit med i riktigt bra filmer, men nu är det skådespeleriet vi bedömer, och då duger dom inte ens som statister i Bollywood. Haller med om George Clooney men inte Morgan Freeman. Tycker han ar bra i Unforgiven, Se7en och Shawshank Redemption. Dock kommer han ganska langt ner pa min lista av favoriter. Vart skulle du egentligen lagga honom? Citera
Matfrid Postad 8 April , 2008 Rapport Postad 8 April , 2008 Klaus Kinski - suverän t ex i Aguirre Sean Penn Bruce Willis Robin Williams Dennis Hopper - är med i en massa dåliga filmer, men fantastisk i t ex Blue Velvet Citera
jello Postad 8 April , 2008 Rapport Postad 8 April , 2008 snart kommer väl någon och nominerar mel gibson i dödligt vapen rullarna me...eller kanske rocky balboa hohooo staahla Citera
TotalFarsa Postad 8 April , 2008 Rapport Postad 8 April , 2008 Ah, Walken. Så klart, tack SB. Tidernas coolaste människa. Det är inte ens uppe för diskussion.Är det fel att ha en man-crush på Christohper Walken? Skitsamma, om det är fel så vill jag inte ha rätt. Citera
eurythmech Postad 8 April , 2008 Rapport Postad 8 April , 2008 Det är aldrig fel med en man-crush imho. Kul att Tim Robbins nämndes till slut btw. Citera
honest99 Postad 8 April , 2008 Rapport Postad 8 April , 2008 Kevin Spacey och John Malkovich är enligt mig väldigt duktiga eftersom de kan ta i princip vilken roll som helst. framför allt Kevin Spacey. Humphrey Bogart är (var) för övrigt mysig. Kanske inte så allsidig, men farbannat cool. Clintan också. Citera
Jennez Postad 8 April , 2008 Rapport Postad 8 April , 2008 Malkovich är ruskigt överskattad. Var gör han en enastående insats? Är det för att vi är på ett pokerforum och alla har sett Rounders? I Rounders suger Malkovich hästballe. Jag blev chockad över hur dålig han är första gången jag såg den filmen. Citera
eurythmech Postad 8 April , 2008 Rapport Postad 8 April , 2008 Ja, Malkovich är riktigt dålig i Rounders. Tyckte han var riktigt bra i Skottlinjen. Någon annan prestation står inte riktigt ut imho. Man ser film med slöa ögon om man har honom top 5, helt klart. Citera
Recommended Posts