Gå till innehåll

Hur få folk att syna mina bra händer?


MaLiik

Recommended Posts

Vet inte om jag postat rätt, flytta om det är fel. Tycker att det här är närmast då jag spelar online...

 

Har ett stort problem när jag spelar som ligger i att när jag prickar nöten eller en väldigt stark hand så lägger sig folk när jag höjer. Jag spelar på nivåerna $.05/$.10 och $.10/$.20 och där tycker jag inte det borde vara så bra spelare. Även om det är en skit höjning med 3 BB så lägger de sig trots att potten kan vara på 40 BB eller mer. Detta gör att jag måste avvakta deras all-ins för att kunna få dem dit. Vad kan jag göra för fel och har ni några tips på vad jag skall göra för att få med meg folk i potterna.

 

Prickade ett fyrtal i 6:or och lyckades endast få ut 30 BB på den handen, vi var fem efter floppen (prickade en triss) och då lade sig två stycken direkt när jag höjde med 2 BB, sedan höjde jag med 4 BB (hade fyrtalet då), sen var det jag och en annan kvar bara och då händer inte så mycket kul, men jag fick ut runt 10 BB av han iaf...

 

Hjälp mig!

 

(Pill pill, flytt flytt - Kubo)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du spelar nog för uppenbart.

 

Om du är en agressiv spelare och höjer ofta och ordentligt då kommer spelare att börja ana ugglor i mossen när du minibettar.

 

Ofta så kommer nötterna vara rätt så uppenbara. Då måste du se till att den andra inte riktig vet om du har dom.

Du kan ju tänka själv hur frustrerande det är när man måste lägga sig för handen räcker inte riktigt till. Men nånstans i bakhuvudet så känner man att han kan ha bluffat mig.

 

Om det däremot känns såhär: Ahh nu satt han den igen. Tur att jag är en så exeptionelt duktig pokerspelare så att jag ser det och kan lägga mig! :D

Så vill man inte att fi ska tänka när dom lägger sig.

 

Se till att fi alltid får gissa lite. Höj pott med nötterna nån gång och minibetta nån annan. Semibluffa med minibett på skrämselbrädor. Ett exempel:

 

Du sitter med A :heart: K :spade: Brädan kommer 2 :heart: 6 :heart: 8 :heart: Om alla lägger sig när du minibettar så är det ett ypperligt tillfälle att betta 2/10 av pott här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan tillägga att jag spelar på en relativt låg nivå som PL €0.25/€0.5 och €0.5/€1. Jag kör med en hel del trixande och bettande på värdelösa händer/drag :) Dock kör jag aldrig hela vägen utan att ha stål. När jag sitter på en bra hand till slut brukar folk inte kunna hålla sig utan dom bara måste syna med en halvskaplig hand. Det blir dyrt för dom, det kan du lita på.

 

*edit* Detta är dock en mycket farlig väg att gå :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

av naturliga anledningar ger inte fyrtal och inte heller royal flush så mycket pengar. det sista kortet som fullbordar ditt fyrtal är ju scarecard för motståndaren, som lirar TPTK eller tvåpar, det är ju knappast någon som delar kortet med dig ;) Royal Flush ger antagligen inte så mycket heller eftersom nötfärgen inte innehas av någon motståndare, så straight flush brukar ju oftast ge mer, likadant med full house eller triss.

 

jag har inte haft problem med att få action, även fast man ibland inte får det, precis som att man ibland får kassa händer. du kan ju testa att semibluffa en del, det kan maskera din hand om du råkar få syn och faktiskt sätter en av dina outs.

 

se till att preflop-raisa med bra händer för att få ut maximalt av dem, det är ju ganska lätt att lägga om man inte är alls po-committed. ditt mål är alltid att se till att alla motståndare blir så beroende av potten som möjligt, så har du en väldigt stark hand i sen position och nån höjer och några fler synar så bör du syna för att vid nästa runda höja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om folk inte synar dig när du har nötterna borde de ju inte syna dig när du har rags heller, så du borde ju kunna vinna en del potter med bluffar.

 

Vad du kan testa är ju helt enkelt att dels bluffa lite mer, och sen VISA att du bluffat.

Min strategi är att försöka maximera mina vinster när jag har nötterna eftersom det alltid är ett pluss på investeringen i potten garranterat då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att överbeta potten grovt, typ 3xpott, genom att gå all-in med nötterna. Överraskande ofta får du syn.

 

Sen så låter det som om du sällan semibluffar. Börja beta minst halvpott med dina öppna stegdrag och flushdrag, annars är det svårt att få in mycket deg när dom väl sitter. Om vi säger att du sitter med A2 i hjärter och floppen kommer:

 

Kh 4s 3h. Om potten är 0.5 och du betar 0.3 och får två syner så är potten plötsligt 1.4 till turn, om du checkar eller minibetar är den mycket mindre. Helt enkelt så får du mycket enklare att få in degen om du träffar (samtidigt som du med gott samvete kan syna ett bet på turn eller beta igen om du tror att motståndarna viker). Dessutom hatar jag små bets med nötterna.

 

Det verkar som om du betar väldigt lite med bra kort. Spara dina jättesmå bets till när du valuebetar en hand som TP-bra kicker och inte vill ha en jättepott. Börja helt enkelt semibluffa mer, variera ditt spel och överbeta ibland med nötterna, så ska du se att det löser sig.

 

Dessutom är 30BB bra med fyrtal. Svårt att få betalt om ingen annan träffar kåken...

 

På microlimitbord gillar jag även att minihöja preflop med suited connectors och små PP eftersom hela bordet ändå synar vilket bygger en större pott ifall jag träffar och gör det lättare att stoppa in hela degen om man floppar set t.ex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om folk inte synar dig när du har nötterna borde de ju inte syna dig när du har rags heller, så du borde ju kunna vinna en del potter med bluffar.

 

Vad du kan testa är ju helt enkelt att dels bluffa lite mer, och sen VISA att du bluffat.

Min strategi är att försöka maximera mina vinster när jag har nötterna eftersom det alltid är ett pluss på investeringen i potten garranterat då.

Errr.. okej, vet inte om man ens kan kalla det för en strategi då det är så uppenbart. Typ "Vår taktik i den här matchen var att göra fler mål än motståndaren och vinna" ;)

 

Vad jag skrev var ju tänkt att dels hjälpa dig få in mer pengar både när du INTE har nötterna (99% av tiden) och när du har dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...