mrfiskman Postad 6 April , 2008 Rapport Postad 6 April , 2008 Hej jag heter Simon och är 26 år gammal. Jag har blivit ganska rund på sistone. Tiden då jag vägde runt 81-83 och min mage var platt är nu borta. På nyårsafton fick jag en chock då vågen visade 102kg. Ölmagen var ett faktum och mina annars så lätta steg började kännas tunga. Jag har aldrig brytt mig så mycket om vikten men nu har jag börjat märka att mitt självförtroende är sämre, jag bryr mig inte ens om att försöka fixa kärlek, jag bara lever varje dag i en sorts onyttig bubbla. From imorgon ska jag försöka börja motionera mer, en timmes promenad varje kväll är det som gäller. Jag kommer inte sluta äta men dra in på all jävla öl och panpizzor. Bara vara onyttig en dag i veckan. Vikt nu: 97. Mål inom 1 månad: 93. Slutgiltigt mål: 85. Skriv i tråden och häng med om ni också ska försöka gå ner i vikt. Citera
TotalFarsa Postad 6 April , 2008 Rapport Postad 6 April , 2008 Hej Simon, jag heter Fredrik och jag är tjock Nä, men seriöst. 1,88m och ca 97 pannor så visst fan är det dags att göra något åt det. Blir dessutom farsa för andra gången om tre månader och det skulle vara sjukt nice om man höll matchvikten då (med allt jäkla springade i trappor osv). Så, from imorn är det spannmål till frulle/kvällsmat och något halvnyttigt till lunch. En dag i veckan får man frossa vad man vill. Minst 4 promenader/löprundor per vecka. Målet är att ligga på -85 innan nummer två föds, beräknat datum 080629. Officiell invigning sker imornbitti Citera
mrfiskman Postad 6 April , 2008 Författare Rapport Postad 6 April , 2008 Bra bra, vi uppdaterar hur det går och stöttar varandra här i tråden varje dag. Citera
KingCosmoKramer Postad 6 April , 2008 Rapport Postad 6 April , 2008 Ät mindre, träna mer (och rätt) = viktminskning Citera
Perli Postad 6 April , 2008 Rapport Postad 6 April , 2008 Ät mindre, träna mer (och rätt) = viktminskning Really? Citera
TotalFarsa Postad 6 April , 2008 Rapport Postad 6 April , 2008 Ät mindre, träna mer (och rätt) = viktminskningRing genast AB och be dom sluta skriva om GI, du har ju hittat nöten! Citera
KingCosmoKramer Postad 6 April , 2008 Rapport Postad 6 April , 2008 Ring genast AB och be dom sluta skriva om GI, du har ju hittat nöten! Ganska sjukt att dom skriver om olika viktminskningsmetoder varje dag.... Folk har inte fattat att enda som funkar är att ta in mindre kalorier än man gör av med? Skrattar fan varje gång jag läser om en ny "mirakelmetod" Citera
KingCosmoKramer Postad 6 April , 2008 Rapport Postad 6 April , 2008 btw hur fan kan folk misslyckas med att gå ner i vikt? Citera
mrfiskman Postad 6 April , 2008 Författare Rapport Postad 6 April , 2008 Lathet och dålig karaktär antar jag är vanliga faktorer. Citera
vincentblack Postad 6 April , 2008 Rapport Postad 6 April , 2008 Jag och damen min började med en hälsoplan den 1:a April och tanken är att vi ska vara sunda under hela månaden och försöka gå ner några kilo. Vår plan är att undvika alkohol, produkter med socker i, mat med fett i. och väldigt sparsamt med tunga kolhydrater. Och vi ska gå på promenader varje dag. Minst 30 minuter. Funkar riktigt bra faktiskt, har rasat 4kg sedan starten. Så nu är det slut med öl o pizza och chips på ett tag. Citera
psykologen Postad 6 April , 2008 Rapport Postad 6 April , 2008 Börjar tokträna och dieta i morgon. Målet är att gå ned typ 16 pannor initialt. Käkade precis min sista pizza på ett tag. Citera
Ignatius Postad 6 April , 2008 Rapport Postad 6 April , 2008 btw hur fan kan folk misslyckas med att gå ner i vikt? Hur fan kan folk tilta? Citera
struve Postad 7 April , 2008 Rapport Postad 7 April , 2008 Min mage har sett bättre ut så jag hänger gärna på i kampen med. Misstänker att det finns ett samband mellan dom 2-3 liter Cola jag dricker om dagen och att bältet snart behöver nya hål. Vikt 2008 04 07: 82,1 kg Mål 2008 06 07: 72 kg Citera
DrRoland Postad 7 April , 2008 Rapport Postad 7 April , 2008 Ät mindre, träna mer (och rätt) = viktminskning +1 Citera
TotalFarsa Postad 7 April , 2008 Rapport Postad 7 April , 2008 Då var invägningen avklarad! Vikt nu: 94,9 Mål: Svårt att säga vad som är lagom men jag siktar på 83 ETA: 080629 Go Go Go, PF-Fat Camp ftw Citera
KenHag Postad 7 April , 2008 Rapport Postad 7 April , 2008 Börjar tokträna och dieta i morgon. Målet är att gå ned typ 16 pannor initialt. Käkade precis min sista pizza på ett tag. Den va säkert jävligt god Citera
Saint_Bjorn Postad 7 April , 2008 Rapport Postad 7 April , 2008 Jag hakar gärna på. 1,85 och ca 100 pannor (!). Tycker dock inte att jag ser så j-a fet ut (andra närstående hävdar motsatsen, trots risk för eget liv). Jag kör rätt hårt med promenader och fört stegnotering sen nån månad bakåt. Förra veckan snittade jag drygt 10k steg per dag. 10.000 steg motsvarar ca 90 minuters promenad och enligt min pedometer ca 550 kalorier. Citera
KenHag Postad 7 April , 2008 Rapport Postad 7 April , 2008 Har tagit hjälp av en liten leksak för att göra det lite roligare att ta mina 1½-2timmars promenader på morgonen lediga veckorna. http://www.garmin.se/productpage_tab1.aspx?pageid=1280 Citera
DiBiagio Postad 7 April , 2008 Rapport Postad 7 April , 2008 hallå, Jag började "mitt nya liv" förra måndagen. Har än sålänge hållt mig till planen. Satsar på bättre kost och lite mer träning, dock med betoning på vad jag stoppar i mig. Tidigare åt jag en förbaskat massa mackor, inkluderat ciabatta, rostbröd med kaviar ( typ 4-5 st varje dag) och kände att det var där huvuddelen av problemet låg. Jag kör på en ganska radikal linje, skulle va bra om jag kunde få lite feedback på min matsedel: (kanske har utvecklat nåt nytt koncept?) Frukost: En tallrik Special-K med mjölk (mellanmjölk) Lunch gör jag antingen själv, som regel pasta eller dylikt. Middagen likadant, försöker äta mer fisk och undviker alla feta såser. Drog åt svångremmen ordentligt: Inga mackor what so ever, inget godis, ingen läsk, alkohol MAX en gång i kvartalet, inga kex/kakor eller dylikt, inga mellanmål eller kvällsmål, ingen kräm eller risifrutti, ingen ketchup. Tränar fotboll med korpgänget på måndag och onsdagar. (ibland fredagar) Har lagt till två kortare löpningspass på tisdagar och torsdagar. Springer ca 4 km, ska öka det till 6km stegvis. Resonerade som så att det var bättre att springa lite varje vecka än att dra ut på milen en gång i kvartalet. Ska försöka sova mer, men har svårt för det. Sover ca 5-6 h per natt, känner att det är ett stort problem. Någon som har nån bra idé på hur jag avhjälper det problemet? Citera
TotalFarsa Postad 7 April , 2008 Rapport Postad 7 April , 2008 Lunch gör jag antingen själv, som regel pasta eller dylikt.Lyssnade på Krister (?) i P3 för nån vecka sen där de hade tagit dit en fd Gladiator som på bred göteborgska satt och snackade kostråd. Vill minnas att han ondgjorde sig över pasta om man söker viktnedgång. Rätta mig gärna om jag har fel för jag kommer inte ihåg hans argument. Ska försöka sova mer, men har svårt för det. Sover ca 5-6 h per natt, känner att det är ett stort problem. Någon som har nån bra idé på hur jag avhjälper det problemet?Läser eller lyssnar på ljudbok. Somnar oftast som en stock efter ett par minuter. Citera
Macroman Postad 7 April , 2008 Rapport Postad 7 April , 2008 Siktar på c:a 74 kg till Stockholm Marathon 30/5. Väger 79,5 kg nu och toppade på 81,5 kg för en månad sen. Edit: Är 180 cm lång. Citera
Saint_Bjorn Postad 7 April , 2008 Rapport Postad 7 April , 2008 Drog åt svångremmen ordentligt: Inga mackor what so ever, inget godis, ingen läsk, alkohol MAX en gång i kvartalet, inga kex/kakor eller dylikt, inga mellanmål eller kvällsmål, ingen kräm eller risifrutti, ingen ketchup. Mellanmål är väl annars rätt bra, dvs frukost, mellis (frukt), lunch, mellis (typ frukt igen), middag, kvällsmål (varför inte en frukt igen). Nyckeln är att hålla blodsockret på jämn nivå och äta lagoma portioner. Till måltiderna bör man köra tallriksmodellen, som förespråkar 2/4 sallad, 1/4 protein och 1/4 kolhydrater. Allt annat låter vettigt. Men det där med alkoholbegränsningen vette fan om jag fixar... Citera
MJ Postad 7 April , 2008 Rapport Postad 7 April , 2008 Gymkort med tillgång till bad inköpt 1/10 -07: 0 träningar. Pokermatchvikt: 86kg (ganska odeffad) Senast jag tränade på gym seriöst (-99) : 80kg (deffad) Marathonvikt (-02 senast) : 67-71kg Längd: 176cm Ska ner! Citera
psykologen Postad 7 April , 2008 Rapport Postad 7 April , 2008 hallå, Jag började "mitt nya liv" förra måndagen. Har än sålänge hållt mig till planen. Satsar på bättre kost och lite mer träning, dock med betoning på vad jag stoppar i mig. Tidigare åt jag en förbaskat massa mackor, inkluderat ciabatta, rostbröd med kaviar ( typ 4-5 st varje dag) och kände att det var där huvuddelen av problemet låg. Jag kör på en ganska radikal linje, skulle va bra om jag kunde få lite feedback på min matsedel: (kanske har utvecklat nåt nytt koncept?) Frukost: En tallrik Special-K med mjölk (mellanmjölk) Lunch gör jag antingen själv, som regel pasta eller dylikt. Middagen likadant, försöker äta mer fisk och undviker alla feta såser. Drog åt svångremmen ordentligt: Inga mackor what so ever, inget godis, ingen läsk, alkohol MAX en gång i kvartalet, inga kex/kakor eller dylikt, inga mellanmål eller kvällsmål, ingen kräm eller risifrutti, ingen ketchup. Tränar fotboll med korpgänget på måndag och onsdagar. (ibland fredagar) Har lagt till två kortare löpningspass på tisdagar och torsdagar. Springer ca 4 km, ska öka det till 6km stegvis. Resonerade som så att det var bättre att springa lite varje vecka än att dra ut på milen en gång i kvartalet. Ska försöka sova mer, men har svårt för det. Sover ca 5-6 h per natt, känner att det är ett stort problem. Någon som har nån bra idé på hur jag avhjälper det problemet? Kan du hålla det där så är det väl bra men det låter inte speciellt roligt. I stället för att strunta i ketchup kan man ta 10 st mindre makaroner. Mackor är aldelles ypperligt. Samma sak där. Käkade precis ciabatta till frukost, men bara 75 gram. Annars blir det lätt det dubbla. Allt handlar om kalori in -> kalori ut Själv går jag ned till ca 1500 kcal/dag. Citera
Recommended Posts