Gå till innehåll

Viktminskningstråden inför sommaren 2008.


mrfiskman

Recommended Posts

  • Svars 143
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej tråden!

 

De senaste fyra dagarna har gått lysande. Har hållt mig till musli & russin till frulle/kvällsmat, frukter till mellis och sallader till lunch. Tagit tre långa kvällspromenader á 60 minuter styck. Håller det här borde vågen visa framsteg på måndag.

 

Bye bye manboobs :-P

 

Kom ihåg att det finns varians i viktnedgång precis som i poker. Det är inte ovanligt att man upplever att sin vikt minskar i "stötar" på typ 1-2kg åt gånger. Så om vågen inte ändras, ge den två veckor till.

 

Det viktiga är ju inte att vara sjukt hurtig en kort period, det är att hitta en livsstil som du kan leva med år efter år. Så börja redan nu att rannsaka butikshyllorna efter mat som kan ersätta dina gamla synder. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom ihåg att det finns varians i viktnedgång precis som i poker. Det är inte ovanligt att man upplever att sin vikt minskar i "stötar" på typ 1-2kg åt gånger. Så om vågen inte ändras, ge den två veckor till.

 

Det viktiga är ju inte att vara sjukt hurtig en kort period, det är att hitta en livsstil som du kan leva med år efter år. Så börja redan nu att rannsaka butikshyllorna efter mat som kan ersätta dina gamla synder. :)

Varför skulle vågen ändras, det är väl ändå mitt midjemått som ska krympa? :-P

 

Annars har du ju såklart rätt ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej tråden.

Idag har jag sprungit 7km. mat för dagen har varit: musli till frukost, lax och potatis till lunch samt tonfisksallad till middag.

Nu blir det lite avslappnande MTT lir och EN öl på fredagsnatten.

 

måste förresten ta och inhandla en våg så att man kan se ngn skillnad..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Unnade oss en riktigt trevlig middag ikväll på en av ortens skönaste restauranger. Blev lite fläskfilé, stekt potatis & gräddig sås. Efter det lite blåmusslesoppa och till efterätt en tiramisu ackompanjerat av kaffe & ostkex.

 

Får nog bli en långpromenad imorn så man vågar ställa sig på vågen för veckoresultatet måndag morgon.

 

Ikväll ska det bli nostalgi med Cannonball Run 1 & 2 på projjen :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här känns mer som en gourmet/frossartråd än nåt annat imo. Vågarna lär ju slå i taket för vissa skulle jag tro.

 

Själv har jag sprungit modesta 40 km denna vecka och är nere på 78,8 kg.

Bah! Själv gick jag hela vägen till restaurangen där jag klämde en filet mignon black & white med "tillbehör". Säkert 200 meter t o r.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bah! Själv gick jag hela vägen till restaurangen där jag klämde en filet mignon black & white med "tillbehör". Säkert 200 meter t o r.
Broder!

 

Hur ska man klara av det här om man inte finge unna sig lite gott nån gång i veckan?

 

Har f.ö promenerat en timme idag och löpt en 4 km. Borde ta udden av gårdagens matfrossa :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Broder!

 

Hur ska man klara av det här om man inte finge unna sig lite gott nån gång i veckan?

 

Har f.ö promenerat en timme idag och löpt en 4 km. Borde ta udden av gårdagens matfrossa :mrgreen:

 

 

Alltså jag sprang 18 km igår och har gått upp 1 kg sedan i fredags morse! Jag har verkligen inte lassat in under helgen utan snarare tvärtom. 0 förbränning... :-(

 

Kanske något för några vetenskapsmän att titta på. Lösningen till världssvälten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag sprang 18 km igår och har gått upp 1 kg sedan i fredags morse! Jag har verkligen inte lassat in under helgen utan snarare tvärtom. 0 förbränning... :-(

 

Kanske något för några vetenskapsmän att titta på. Lösningen till världssvälten...

Har inte sprungit så långt sen Gbgvarvet och det var inte igår direkt :oops:

 

Har hört att raska promenader ska vara nöten när man satsar på viktminskning så det är vad jag kör på istället. Får se vad vågen står på imornbitti när en vecka har gått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar tokträna och dieta i morgon. Målet är att gå ned typ 16 pannor initialt.

 

Käkade precis min sista pizza på ett tag.

 

Någon tokträning blev det inte. För mycket snöslask och tokförkylning satte stop vilket reulterade i endast två korta promenader.

 

Dieten gick hyvsatt bra trots två glasspaket och 150 g chocklad, bacon osv. Många mackor blev det.

 

Mina två vågar slutade på - 1,0 -1,4 kg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vikt 7/4: 94,9 kg

Vikt 14/4: 92,8 kg

 

Ser alltså ut som en viktminskning på lite drygt två kg under första veckan. Får man vara nöjd med eftersom det inkluderade en grillning i fredags och restaurangbesök i lördags.

 

Känner redan att jag är på väg att kunna använda ett nytt hål i bältet :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte sprungit så långt sen Gbgvarvet och det var inte igår direkt :oops:

 

Har hört att raska promenader ska vara nöten när man satsar på viktminskning så det är vad jag kör på istället. Får se vad vågen står på imornbitti när en vecka har gått.

 

 

Jag sprang Stockholmsloppet för ett helt gäng med år sedan så det är samma för mig. Ska som sagt springa Stockholm Marathon i år vilket känns som en ganska stor utmaning med tanke på att man är hyfsat trött efter knappt halva den sträckan.

 

Man vill ju heller inte svälta sig helt när man springer 4-5 mil i veckan. Det skulle nog göra mer skada än nytta skulle jag tro. Det känns dock som det blir svårt att nå mina viktmål om nedgången går så sakta som det hittills gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sprang Stockholmsloppet för ett helt gäng med år sedan så det är samma för mig. Ska som sagt springa Stockholm Marathon i år vilket känns som en ganska stor utmaning med tanke på att man är hyfsat trött efter knappt halva den sträckan.

 

Man vill ju heller inte svälta sig helt när man springer 4-5 mil i veckan. Det skulle nog göra mer skada än nytta skulle jag tro. Det känns dock som det blir svårt att nå mina viktmål om nedgången går så sakta som det hittills gjort.

Spontant känns det ju som att man inte ska syssla med nån vidare seriös viktminskning om man ligger i träning för ett maraton, eller? Jag vet själv med mig att jag inte orkar med någon tyngre, långsiktig, träning när jag är inne i en sån här period. Tror, osm du säger, att det kan vara direkt obra för kroppen.

 

Du får väl försöka hitta någon slags balans mellan träningen och vad du stoppar dig.

 

När går loppet? För mig är det inga större problem att droppa 2 kg/vecka (har gjort det förr) genom att lägga om kosten och promenera om kvällarna. Det känns som att du inte borde ha några större problem att få ner nåt kilo i veckan iaf om du bara hittar rätt form för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spontant känns det ju som att man inte ska syssla med nån vidare seriös viktminskning om man ligger i träning för ett maraton, eller? Jag vet själv med mig att jag inte orkar med någon tyngre, långsiktig, träning när jag är inne i en sån här period. Tror, osm du säger, att det kan vara direkt obra för kroppen.

 

Du får väl försöka hitta någon slags balans mellan träningen och vad du stoppar dig.

 

När går loppet? För mig är det inga större problem att droppa 2 kg/vecka (har gjort det förr) genom att lägga om kosten och promenera om kvällarna. Det känns som att du inte borde ha några större problem att få ner nåt kilo i veckan iaf om du bara hittar rätt form för det.

 

Precis! Trodde att det skulle gå automatiskt iom att man tränar så mkt men så verkar det inte vara riktigt även om jag gått ned 3 kg. Är ovillig att minska intaget alltför mkt pga den höga träningsmängden samtidigt vill jag ju inte släpa runt på 4-5 onödiga kg i 4,2 mil.

 

Loppet går 31/5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...