Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

Pommes på pizza = :mrgreen:

Kebab öht = Nu fanns inte den kräksmileyn jag skulle vilja ha men ändå. Kebab... Förstår inte hur man kan äta det.

 

Tillhör alltså minoriteten som ej gillar kebab och förväntar mig lite dödshot osv nu från alla kebabälskare.

 

+1

Bakgrundsinfo: ett kebabspett väger mellan 14 och 18 kilo och levereras fruset.

Fråga: Var förvarar random kebabställe det reservspett som behövs och hur och var tinar dom det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1

Bakgrundsinfo: ett kebabspett väger mellan 14 och 18 kilo och levereras fruset.

Fråga: Var förvarar random kebabställe det reservspett som behövs och hur och var tinar dom det?

 

Är inte jätteförtjust heller. Ska jag äta pizza blir det oftast lite göttigare grejer typ gorgonzola, salami och oxfile...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kebab brukar serveras olika såvitt jag vet. Minns när en kebabtallrik skulle förtäras i Sundsvall, vi fick in ett gäng 10x2cm långa, knappt stekta och sladdriga köttbitar som inte smakade gott :-( har även hänt på ett par andra ställen varav platser jag inte kommer ihåg.

 

2x2cm bitarna som vanligtvis (?) serveras tycker jag smakar helt okej som fyllemat/bakfyllemat.

 

Gillar pommes på kebabpizza också, sås serveras vid sidan om så att pommes fritesen på sista halvan av pizzan inte blir mjuka :roffe:

 

Gör en poll på ämnet, vore intressant att veta :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dem ska ju vara långa, tunna, hyvlade med elektrisk hyvel längs med det stora härliga köttstycket som roterar så fint. Det är riktigt kebab. Fakekebaben är 2x2 och ofta tjocka och äckliga som man köper i frysdisken.

 

riktigt mycket sås(adana-sås), pommes och mycket rå lök. MUMS!!

 

 

sitter och fantiserar efter kebab nu, deff :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då jag inte äter kebab har jag allri testat det! Inte ens varit på michan :roll:

Brukar bli Juventus pizza när det har konsumerats alkohol. Caspiens pizzor är under all kritik. Duger på fyllan men har man något över till dagen efter kan man kasta det för det gick inte att äta :cry:

 

Båda är ju topp 3 vidriga i staun.

Saknar bara redlight.

 

Gör om, gör rätt =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Båda är ju topp 3 vidriga i staun.

Saknar bara redlight.

 

Gör om, gör rätt =)

 

Juventus pizzor är långt från opti, agreed. Men i pest eller kolera-valet som är 0330 en söndagsmorgon så vinner juventus ;)

 

Annars har jag inte käkat spec mkt pizza på vanlig tid. Montmatre har fina men brukar bli från den som ligger bredvid Subway de få ggr jag käkat pizza för den är närmst :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad rekommenderas i Umeyo?

 

Finns inget bra kebabställe i Umeå såvitt jag vet. Bästa i norrland är "adanas" i Piteå, vilket är som namnet antyder klassisk adana kebab med pommes. Original kebaben härstammar från en liten by som heter adana i turkiet, och även den bästa kebabsåsen är därifrån. Detta har jag fått lära mig av en turkpolare som faktiskt är från adana. Dem är sjukt stolt över sin kebab!

 

Nog om kebab för min del dock. Alla tycker vi olika, men jag kan hålla med om att det finns sjukt äcklig kebab också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Juventus pizzor är långt från opti, agreed. Men i pest eller kolera-valet som är 0330 en söndagsmorgon så vinner juventus ;)

 

Annars har jag inte käkat spec mkt pizza på vanlig tid. Montmatre har fina men brukar bli från den som ligger bredvid Subway de få ggr jag käkat pizza för den är närmst :roll:

 

Alla pizzor kittlar väl dödsskönt i kistan 03.30 på fyllan??? :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1

 

+2

 

Vår åkomma i söder är kronisk. Jag tycker vi ska acceptera den här defekten och vet inte vad vi ska diskutera.

 

Du e bara avänsjuk

 

Vad tycks om Rooneys nya deal?

 

Förutsatt att siffrorna stämmer är första åtanke såklart "öh det där är bara en skrattretande lön". Men jag är inte kvalificerad att bedöma hur mycket extra United drar in på att ha honom i klubben. Rimligtvis är det väldigt stora summor det med. Ett lika stort problem är väl att spelare som Mata och RvP inte nöjer sig med sina löner framöver. Eller andra spelare vi tänkt signa till sommaren.

 

Ska vi snacka enbart fotbollsmässigt ska han ha cred för det arbete och den glöd han visar på planen i varje match, han leder verkligen oss gång på gång, men han är helt enkelt inte tillräckligt bra för att tjäna mest i världen (give or take några millar). Sen är det inte hans fel att han relativt ofta får spela i en position som inte är hans absolut bästa och därmed helt enkelt inte kan vara lika dominant som han var för några år sen.

 

Så samma lön som innan kan jag köpa men hur dem hittar en markant löneförhöjning är ändå lite svårt att förstå. Han fick säkert någon slags signing bonus med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...