Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

Haha, underbar vändning från diskussionen porrpappan, haha. Och du Dehman kan väl dra tillbaks till flashback, där folk är mindre seriösa. Ingen vill ha dig här.

 

mvh

 

kanintesova89

 

Förklara gärna hur du menar så lovar jag att jag inte ska störa dig mer..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som supporter tycker jag ändå att man får ta på sig dumstruten lite grann när man värderar hur vidrig Egurens övergång egentligen var. Man måste ta i akt att han faktiskt är från Uruguay. Hur mycket han än påstår sig "älska sitt Hammarby", måste man alltid ta det med en nypa salt. Utländska spelar kan omöjligt bygga upp ett kärleksförhållande med en svensk klubb, under den korta tid dom är här. Det är inga Bakircioglü eller Daniel Tjernström direkt. Är mer eller mindre helt övertygad om att en kille som Derek Boateng, hade kunnat göra samma sak om det varit omvända vägar. Han påstår sig älska AIK osv, och han spelade t.om VM 2006 med AIK-armbandet på. Egurens svenska flickvän ville föda deras barn i Stockholm och Sverige. Sveriges transferfönster var ett av få som var öppna, och således kändes det väldigt aktuellt att spela här ett halvår. Eguren behövde dessutom speltid för att kunna ha en chans att ta sig till VM-truppen. Det var lite "Sverige och VM, eller ingenting" som var hans alternativ. Han hade givetvis föredragit Hammarby 99 ggr av 100, men då klubben drogs med kass ekonomi, och dessutom spelade i superettan gick det inte. Jag är också osäker på hurpass allvarlig en spelare som Eguren faktiskt anser att situationen är. Jag tror inte riktigt han, eller många andra utländska spelare, förstår den rivalitet och det hat som råder mellan stockholmsklubbarnas supportrar sinsemellan. Jag har iaf lärt mig numera att kärleken med en nypa salt, om den kommer från ett nyförvärv. Jag "litar" bara på dom spelarna som varit trogen klubben en mycket lång tid. Orimligt att kräva att en utländsk spelare som spenderar 1-2 säsonger i våra klubbar, ska tacka nej till ekonomiska eller andra fördelaktiga erbjudanden pga supportrars rivalitet...

 

Edit: Hur mycket det än smärtar att säga det, så har jag kommit fram till att jag saknar Bajen. Önskar laget all olycka varje dag i veckan, och att få uppleva en degradering för bajen var extremt underhållande. Nu är det dock dags att få igång lite glöd i stockholmsfotbollen. Då behövs bajen troligtvis. Imponerande bra jobbat på värvningsfronten får man säga. Blir nog inte ett lika deppigt Södermalm i år...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förklara gärna hur du menar så lovar jag att jag inte ska störa dig mer..

 

Haha, var absolut inget illa menat. Men det var väl ingen som hade nämnt övergångar eller eguren överhuvudtaget, eller jag var trött för att missa det?

 

Nicklasvegas: Du har rätt i allt du skriver, men vilken bajensupporter tänker logiskt i det läget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att folk som håller på United aldrig kan ta en förlust, skrattretande.

 

Trodde möjligen att du skulle försvinna härifrån om man ignorerade dig men det hade var lite väl. Du är ju dum i huvet på riktigt. Jag har redan skrivit (OCH påpekat vad jag skrev) att United sög idag och att Liverpool vann rättvist. Alltså inte mindre än två gånger och ändå fattar du inte. Trögast på PF utan tvekan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde möjligen att du skulle försvinna härifrån om man ignorerade dig men det hade var lite väl. Du är ju dum i huvet på riktigt. Jag har redan skrivit (OCH påpekat vad jag skrev) att United sög idag och att Liverpool vann rättvist. Alltså inte mindre än två gånger och ändå fattar du inte. Trögast på PF utan tvekan.

 

Jag läser knappast här för att du skriver då du är en ganska intetsägande person, jag är tyvärr illa tvungen att läsa då jag vill läsa vad Starfitter hittar på.

 

Ja jag är nog trögast här. Har väl aldrig nämnt att du sagt att Liverpool inte vann rättvist, allt handla om två fula tacklingar som båda borde renderat i rött kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som supporter tycker jag ändå att man får ta på sig dumstruten lite grann när man värderar hur vidrig Egurens övergång egentligen var. Man måste ta i akt att han faktiskt är från Uruguay. Hur mycket han än påstår sig "älska sitt Hammarby", måste man alltid ta det med en nypa salt. Utländska spelar kan omöjligt bygga upp ett kärleksförhållande med en svensk klubb, under den korta tid dom är här. Det är inga Bakircioglü eller Daniel Tjernström direkt. Är mer eller mindre helt övertygad om att en kille som Derek Boateng, hade kunnat göra samma sak om det varit omvända vägar. Han påstår sig älska AIK osv, och han spelade t.om VM 2006 med AIK-armbandet på. Egurens svenska flickvän ville föda deras barn i Stockholm och Sverige. Sveriges transferfönster var ett av få som var öppna, och således kändes det väldigt aktuellt att spela här ett halvår. Eguren behövde dessutom speltid för att kunna ha en chans att ta sig till VM-truppen. Det var lite "Sverige och VM, eller ingenting" som var hans alternativ. Han hade givetvis föredragit Hammarby 99 ggr av 100, men då klubben drogs med kass ekonomi, och dessutom spelade i superettan gick det inte. Jag är också osäker på hurpass allvarlig en spelare som Eguren faktiskt anser att situationen är. Jag tror inte riktigt han, eller många andra utländska spelare, förstår den rivalitet och det hat som råder mellan stockholmsklubbarnas supportrar sinsemellan. Jag har iaf lärt mig numera att kärleken med en nypa salt, om den kommer från ett nyförvärv. Jag "litar" bara på dom spelarna som varit trogen klubben en mycket lång tid. Orimligt att kräva att en utländsk spelare som spenderar 1-2 säsonger i våra klubbar, ska tacka nej till ekonomiska eller andra fördelaktiga erbjudanden pga supportrars rivalitet...

 

Edit: Hur mycket det än smärtar att säga det, så har jag kommit fram till att jag saknar Bajen. Önskar laget all olycka varje dag i veckan, och att få uppleva en degradering för bajen var extremt underhållande. Nu är det dock dags att få igång lite glöd i stockholmsfotbollen. Då behövs bajen troligtvis. Imponerande bra jobbat på värvningsfronten får man säga. Blir nog inte ett lika deppigt Södermalm i år...

 

Känns kanske lite löjligt och knähundsaktigt att be om ursäkt men.. Det var kanske lite onödigt av mig att klampa in i denna dagbok utan att ta av mig skorna. Ska hålla mig på min egen kant i fortsättningen. Du fick iaf till en riktigt bra sammanfattning av det hela där. wp

 

Haha, var absolut inget illa menat. Men det var väl ingen som hade nämnt övergångar eller eguren överhuvudtaget, eller jag var trött för att missa det?

 

Det har du helt rätt i, var onödigt av mig. Försökte med glimten i ögat leverera en "rolig oneliner" till någon som uppenbarligen är AIKare med ett bevisligen väldigt dåligt resultat. Likasom att det är väldigt onödigt av att sätta dig på en hög häst genom att vifta med hela handen om att jag skall dra till ett annat forum. Skulle alla som inte bidrar med väldigt konstruktiva inlägg här behöva förpassas till andra sidor skulle det nog vara väldigt få som skulle "få äran" att vara kvar här, eller hur? Blev som sagt en FAIL, likaså timingmässigt då detta skedde samma dag som ett av dom större lagen vann och det andra förlorade. Hoppas lite av din ilska som där riktades mot mig ligger i att min lilla FYP kom en dålig dag och inte mot min person för JA jag vet precis hur bra humör man blir på efter förluster

 

Med en hälsning i vänlighetens tecken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan iofs inte svara för Orre Tsigalko men jag tror faktiskt mest det var dehmans dumhet som tiltade honom. Fotbollssnack är iaf aldrig offtopic här för min del så för all del! Tycker tillochmed den diskussionen är rätt intressant. Och där kan ju verkligen åsikter skilja sig en hel del, till skillnad från "diskussionen" om Carraghers överfall där alla utom dehman fattar att sånt inte hör hemma på en fotbollsplan.

 

Är ju många numera som påstår att det inte finns klubbkänsla övht. Så långt kan jag absolut inte sträcka mig, men att den blir svagare och svagare för varje år som går just nu känns det definitivt som. Sen tycker jag många fotbollsspelare borde snacka mindre skit om hur mkt de älskar sina klubbar, kyssa klubbmärket osv, om de inte VERKLIGEN menar det. Blir ju ännu mer tiltande då.

Ett exempel är HIFs islänning Olafur Skulasson som för typ 1½-2 år sen sa att han aldrig skulle lämna HIF för någon svensk eller dansk klubb, han skulle enbart kunna tänka sig att lämna för någon stor klubb i större liga. En månad senare skrev han på för något danskt mittenlag :roll: Finns såklart massor av liknande exempel.

 

Det ska bli spännande att se hur UEFAs nya ekonomiska direktiv kommer appliceras. Om det verkligen funkar tror jag toppfotbollen kommer förändras en hel del, även med övergångar osv. När City och Chelsea håller på som de gör just nu tror jag mååånga fotbollsspelare får dollartecken i ögonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte tänkt på det förräns nu, men det finns sjukt mycket bajare på forumet. Nästan samtliga av de framstående bajenpostarna har dessutom något fotbolls/bajenrelaterat på sin avatar. WP...

 

Aldrig haft något med bajen på avatar tror jag inte... bryr mig inte supermkt heller,

 

kul med action och lite flames!

 

lite kontroverser inom handbollvärden och jag är där med rustning och svärd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...