Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!

Metaddict

Recommended Posts

jääävlar va fel det blev, somnade till i poddis soffa. När jag vaknade kom jag på att mina nycklar låg kvar på förfesten, min mobil var urladdar och tillgång till laddare obefintlig. En typ het 92 som jag raggade upp på amanda jensen konserten hade inte svarat på sms innan det och utan mobilen fanns de ju ingen chans att få tag i henne.

Så ist får jag gå upp på stan, virra omkring utan min gps.. missa bussen, åka 45 min med någon cp buss för att komma fram i malmö kvar i 6 och så får jag ändå gå typ 2 km för att komma hem och väcka min roomie med portelefonen för att komma in.. faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan vad jag inte fick irl-dra ut ikv :(

nya tag imorgon dåråååå, kan ju iaf fortfarande skratta åt årets logginlägg jag fick av pappa valen på fejjan innan ikv ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Träningssnack är aldrig hijack här...

Hur vet du att du byggt muskelmassa? Gått och gjort mätningar osv?

Inga klinska men mätte ju såklart armar, mage, bröst och lår lite då och då. Hade 42cm omkrets biceps som mest men ligger säkert på 36-38nu längesen jag mätte, men i början av deffen så växte ju musklerna som mättes rätt bra, sen avstannade det helt och nu blir jag bara mindre och mindre dock. Längtar till sept när jag ska börja bulka!

Så att man inte kan bygga under deff är bara en myt imo det blir ju såklart långt ifrån optimal byggning men hellre lägga på sig 1kg muskler och droppa 9kg fett än att droppa 10kg fett.

Länk till kommentar

Inga klinska men mätte ju såklart armar, mage, bröst och lår lite då och då. Hade 42cm omkrets biceps som mest men ligger säkert på 36-38nu längesen jag mätte, men i början av deffen så växte ju musklerna som mättes rätt bra, sen avstannade det helt och nu blir jag bara mindre och mindre dock. Längtar till sept när jag ska börja bulka!

Så att man inte kan bygga under deff är bara en myt imo det blir ju såklart långt ifrån optimal byggning men hellre lägga på sig 1kg muskler och droppa 9kg fett än att droppa 10kg fett.

njae...men under denna tidsperioden(vi pratar ju ändå 4-5 mån) har du garanterat under vissa perioder legat på ett energiöverskott.

Folk överdriver ju alltid bulkperioden. Finns ju ingen anledning att att gå över 13-15% bf, särskilt inte om man sen ska deffa den kommande våren...:D Blir ju så otroligt mkt jobbigare att gå ner massa extra kg fett som vida överstiger ansträngningen att hålla formen i hyffsad kontroll.

Länk till kommentar

njae...men under denna tidsperioden(vi pratar ju ändå 4-5 mån) har du garanterat under vissa perioder legat på ett energiöverskott.

Folk överdriver ju alltid bulkperioden. Finns ju ingen anledning att att gå över 13-15% bf, särskilt inte om man sen ska deffa den kommande våren...:D Blir ju så otroligt mkt jobbigare att gå ner massa extra kg fett som vida överstiger ansträngningen att hålla formen i hyffsad kontroll.

Jo, en del överskott har det säkert varit. Och kanske borde förtydliga att detta gäller om man är otränad har svårt att tro att jag lägger på mig några muskler nästa deff eftersom det går ner så mkt nu i slutet.

Håller med till 100% har ingen exakt koll på mitt bf just nu men tänker iaf försöka hålla mig på ganska litet energiöverskott. Ska dock bli gött att inte behöva tänka på det så mkt och kunna ta några öl och en pizza en lördags kväll utan att vakna upp med ångest.

Länk till kommentar

Jo, en del överskott har det säkert varit. Och kanske borde förtydliga att detta gäller om man är otränad har svårt att tro att jag lägger på mig några muskler nästa deff eftersom det går ner så mkt nu i slutet.

Håller med till 100% har ingen exakt koll på mitt bf just nu men tänker iaf försöka hålla mig på ganska litet energiöverskott. Ska dock bli gött att inte behöva tänka på det så mkt och kunna ta några öl och en pizza en lördags kväll utan att vakna upp med ångest.

Här kan du få en uppfattning om bf om du inte har kalipermätare(vilket i sig är sjukt osäkert...)

http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?p=2450726#post2450726

Länk till kommentar

this

96211586058906706781106.jpg

edit; btw, något spec du hade på hjärtat vid 5 i morse?8-)

I'd hit that! 8-)

Nu ska jag ut och "sänka mig" som vi säger här i Helsingborg! Weeeeeeeeee!

Serie Ledare

SERIE SERIE LEDARE

Oleee ole ole oleeee

GASHI GASHI

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Länk till kommentar